Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Questy tworzone przez graczy  (Read 1092 times)

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Questy tworzone przez graczy
« on: September 14, 2013, 01:05:42 »

A może zrezygnować z fabuły, a na forum utworzyć dział, w którym gracze będą mogli sami opisać quest, np. Do świata Enidust wkradło się zło a zniszczyć je może tylko bohater dzierżący prastary artefakt ukryty czort wie gdzie byle daleko. A twórcy przenieśli to do świata gry. Coś na styl konkursu, gdzie nagrodą jest satysfakcja z wniesienia czegoś od siebie.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Questy tworzone przez graczy
« Reply #1 on: September 14, 2013, 07:04:41 »

1. Jest to diametralna zmiana dla twórców, więc wątpię by coś takiego miało szanse powstać.
2. Powiedzmy, że 10% tych questów układanych przez graczy (a tych questów nie byłoby dużo) miałaby sens. Ale po roku czasu, to zapał opadłby graczom i... gra bez questów? Nie, moim zdaniem gracze mogą dawać pomysły, a twórcy część z nich wybierać jako dodatkowe questy do gry (w tym sensie dodatkowe, bo twórcy własne też by robili). Lub raz na jakiś czas organizować konkurs w którym to, kto dostanie nagrodę zależałoby właśnie od pomysłu na quest.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Questy tworzone przez graczy
« Reply #2 on: September 14, 2013, 11:14:07 »

Więc nie rezygnować ale dać możliwość
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

TheBeard

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Questy tworzone przez graczy
« Reply #3 on: September 14, 2013, 14:45:09 »

A ja sądzę, że najlepszą opcją byłby tutaj (notabene wspomniany już chyba w innym wątku) mechanizm tworzenia questów w grze.

Powiedzmy, że jestem pasterzem mieszkającym gdzieś w górach, moje psy pasterskie nie radzą sobie z rosnąca populacją wilków, tak więc przybijam w wiosce na tablicy ogłoszenie dla
chętnego. Parę dni później zgłasza się do mnie chętny gracz, poprzez ww. mechanizm ustalamy warunki (cenę, termin itp.) zlecenia, tym samym ów gracz dostaje questa na zabicie ustalonej liczby wilków. Można by do tego mechanizmu dodać dodatkowe opcje, takie jak zaznaczenie przez zleceniodawcę na mapie prawdopodobnego obszaru znajdowania się wilków, czy np. premię za szybsze wykonanie zadania.

Myślę, że taki mechanizm miałby zastosowanie w sporej ilości przypadków i rozwiązywał by kwestię questów tworzonych przez graczy. Oczywiście pozostaje problem stworzenia odpowiednio dopasowanego i elastycznego narzędzia, który takie questy pozwalało by tworzyć.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Questy tworzone przez graczy
« Reply #4 on: September 14, 2013, 17:42:06 »

Brodaczu ja bym  dał tylko takie coś jak podpis postaci przypięty do jej ID i tylko ona mogła by go zrobić cała reszta umownie, robisz umowe o zlecenie i jeśli pasterz ci niezapłaci idziesz do szefa straży i mu pokazujesz dokument.
Proste i pozwala utrzymać klimat.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Questy tworzone przez graczy
« Reply #5 on: September 14, 2013, 20:02:02 »

Brodaczu wyręczę Mistrza Ignisa. Piszę się "rozwiązywałby".
I tak, jest to dobry pomysł. Lecz przeważnie są ta questy krótkie. A mój pomysł nie wyklucza Twojego. Gdyby twórcy (np. raz na miesiąc) organizowali na forum - i również ogłaszali na chacie w grze (jeśli takowy się w ogóle pojawi - konkurs na najlepszy pomysł na quest. Najlepszą nagrodą byłoby chyba złoto. A raz na powiedzmy 3-4 organizowaliby konkurs w którym my musielibyśmy wymyślić 2-3 questy, a nagrodą byłoby złoto i przedmioty (oczywiście nie jakieś epickie, legendarne i miażdżące wszystkie inne, lecz np. błogosławieństwa czasowe, np. "Twój oręż nie niszczy się na czas trwania zaklęcia. Pozostało: ... dni".
Pewnie zapomnieliście, że nie odparłem pomysłu Brodacza. Nie, uważam, że jest to bardzo dobry pomysł który już faktycznie był gdzieś poruszany.
Logged