Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2] 3

Author Topic: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach  (Read 2999 times)

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1371
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #15 on: September 13, 2013, 16:21:04 »

Ja chcę się trzymać realiów a powody to:
1. Psucie realizmu.
2. Ułatwie powodujące praktycznie RTS'owy styl walki NPC.
3. Zbyt duża władza w jednej ręce.
4. System panela ni jak nir pasuje do sandbox-mmo-rpg.
5. Komędy raczej są bardziej realne.

To ty powinieneś się bronić i obalaè mój pomysł bo ja jestem tu gospodarzem.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Mrocznyelfik

  • User
  • Posts: 66
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #16 on: September 13, 2013, 16:28:33 »

Jak mam obalić Twój pomysł, skoro w tej kwestii, co myślę ja, Ty swojego nawet nie podałeś? Po prostu nie widzę innego logicznego rozwiązania pozwalającego na zaludnienie takiej wioski/miasta NPC...
Logged
http://www.najemnicyenidust.pun.pl/forums.php - forum pierwszej gildii role-playing w grze Enidust. Zapraszamy!!! (Bez napisania podania, konta będą usuwane po upływie doby od momentu rejestracji)

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1371
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #17 on: September 13, 2013, 16:36:31 »

Ty myślisz o czymś co nie ma nic wspólnego z tematem ja nie chcę wiosek npc tylko strażników npc jak niepasuje ci support, mod czy admin to może być budowanie specjalnej wieży z ogniem na górze czy innego dziwadztwa jak support ci niepasuje.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Mrocznyelfik

  • User
  • Posts: 66
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #18 on: September 13, 2013, 16:56:13 »

Hmm... Temat został nazwany "NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach", a więc dotyczy różnych NPC, a nie tylko strażników :P Co prawda później w temacie pisałeś tylko o strażnikach, ale myślałem, że wziąłeś sobie tylko taki przykład :P

A co do zawracania głowy supportowi... A brałeś pod uwagę to, że jest to projekt robiący przez małą grupkę pasjonatów gier, a nie korporację mającą od wysłuchiwania lamentów graczy cały sztab ludzi? Ja tam wolę uzyskać, szybko odpowiedź na na prawdę ważny problem, a nie czekać ileś tam czasu, bo ci muszą zapełnić kilka nowych miast strażnikami :P
Logged
http://www.najemnicyenidust.pun.pl/forums.php - forum pierwszej gildii role-playing w grze Enidust. Zapraszamy!!! (Bez napisania podania, konta będą usuwane po upływie doby od momentu rejestracji)

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1371
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #19 on: September 13, 2013, 17:10:49 »

To przeciesz mogą t robić admini i modowie, czytaj ludzie odpowiedzialni niekoniecznie z ekipy enidust.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Robhar

  • User
  • Posts: 128
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #20 on: September 13, 2013, 18:29:40 »

Podchodze do bota i mówię komende np. /warta start idę do punktu x i wpisuje /warta punkt 2 i idzesz w kolejne miejsce i wpisujesz /warta koniec lub po wpisaniu /warta start idziesz szlakiem którym za tobą idzie bot i dochodzisz do punktu x i wpisujesz /warta koniec a on zapisuje tase i ją patroluje droge.
Ja bym to lekko zmodyfikował. Podprowadzasz taką grupkę botów do mapy i na tej mapie zaznaczasz im gdzie mają chodzić. To chyba byłoby bardziej realne bo raczej dowódca straży nie chodził po mieście i nie pokazywał straży gdzie chodzić.
Logged
Miłość w płynie...Chloroform

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1371
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #21 on: September 13, 2013, 18:50:23 »

@Up
Powstrzymałem się przed mapą ponieważ nic o ich sposobie działania w grze nie wiemy.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Robhar

  • User
  • Posts: 128
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #22 on: September 13, 2013, 19:11:15 »

Ale spekulować zawsze można. Można by było z mapy botom koordynaty dawać (xyz) do ich podania i tak byłaby potrzebna mapa bo przecież gracz nie zapamięta wszystkich koordynatów a nawet jeśli to pewnie będą jakieś stałe patrole. Ta druga opcja także by było realistyczne ponieważ dawniej w straż pewnie miała pewnie na kartce lub gdzieś stałe patrole(jeżeli umieli czytać i pisać :D).
Logged
Miłość w płynie...Chloroform

Arahaidax

  • User
  • Posts: 16
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #23 on: September 29, 2013, 21:17:54 »

To teraz ja przedstawię swoje pomysły ;)

Straż powinna mieć swój ekwipunek, do którego mógł by zajrzeć taki dowódca i ustalić takie rzeczy jak np: ranga, wyposażenie itp., a płacić powinno się im w złocie, które takowi powinni później wydawać u jakiegoś handlarza na jedzenie. Wyposażenie straży zmieniało by ich wygląd ale to chyba logiczne ;).

Odnośnie tego skąd powinni się brać NPC to nie mam pojęcia, ale strażnikiem powinna być mianowana postać, która zamieszkuje dane miasto, w ten sposób nie było by tak, że we wsi w której miesza 5 graczy jest 40 strażników we stalowych zbrojach płytowych.

W koszarach miejskich, albo ich odpowiedniku, powinna znajdować się mapa miasta, na której to dowódca mógł wyznaczać patrole itp., oraz powinien być tam jakiś inny przedmiot, który pomógł by wyznaczyć np: nabór na strażników, może w ten sposób pojawiałyby się NPC w miastach?

To chyba tyle chciałem powiedzieć ;)
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #24 on: October 02, 2013, 23:04:22 »

Arahaidax ma dobry pomysł z mapą, powinna też obejmować okolice miasta np farmy, bo czasem gracz który ma farmę prosi o obstawę/strażnika w formie npc/gracz i dowódca musi go tam jakoś wysłać lub wyznaczyć że tam ma pilnować farmy.
Wyznaczenie pilnowania drogi, lub północnej części miasta... Mapa jest dobrym wyjściem.
Nawet do planowania rozłożenia wojsk taka mapa jest dobra i zawsze dowódcy jeździli po takowej mapie swoimi figurkami rozmieszczając oddziały.
Logged

najDee

  • User
  • Posts: 65
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #25 on: October 03, 2013, 09:33:44 »

Każdy ma jakieś propozycje to też coś zapodam...

Chcąc zaludnic miasto wystarczy je odpowiednio rozbudować, jeżeli chcemy Strażników, budujemy strażnice.
Handlarzy, budujemy stragany.
Rolnicy, kowale, kapłani, grabarze wszyscy oni i im podobni "dojdą" do miasta jeśli spełnione zostaną warunki takie jak miejsce pracy i odpoczynku, pożywienie i ochrona/bezpieczeństwo jakie zapewnia strażnica w mieście.
Tacy npc będą typową "zapchajdziurą" miasta...
No i im bardziej rozbudowane budynki tzn ulepszone tym zdolniejsi npc.
Co do płacenia wystarczy podejść do strażnicy, a tam mamy ile oni kosztują na dobę, możliwość zapłaty na tydzień z góry i po kłopocie, slabo to widzę żeby latać do każdego strażnika z wypłatą.
Inaczej przy straganach, bo tu npc(w przyszłości gracze jeśli miasto się odpowiednio rozwinie) powinni płacić za możliwość handlu i korzystania z wynajętych budynków.
My płacimy strażnikom, oni wydają kasę w mieście np. w karczmie, u piekarza, ci z kolei płacią podatki i koło się zamyka.

...strażnicy mogliby, a raczej powinni sami dbać o swoją broń i ubranie.  tzn, zarząd miasta powinien uzupełnić koszary bronią, żeby się nie zdarzyło(skoro broń ma się niszczyć), że strażnicy biegają całą swoją karierę z jednym mieczem. Chyba, że go nigdy nie użyli, zniszczony sprzęt zostawiają w magazynie.

Na koniec... w mieście powinni być jeszcze npc tzw. turyści/tymczasowi/przejezdni jak zwał, tak zwał. Pod warunkiem, że w mieście będzie noclegownia, miasto musi w jakiś sposób na siebie zarabiać. Więcej domów, więcej npc, zapotrzebowanie w strażników ...miasto rośnie.

Wszyscy npc powinni "dojść" do naszego miasta na takiej zasadzie co turyści i jeżeli jest dla nich miejsce osiedlaja się na stałe, bądź tymczasowo.
Na początku gry każdy zaczyna w cesarstwie, npc też...
i teraz wyjaśniam słowo "dojść"  ... npc źle się czuje w cesarstwie, bo tam jest zawsze,ale ZAWSZE przeludnienie. NPC muszą do naszego miasta przywędrować szlakiem z naszą karawana lub w własnym zakresie.
Gdy będzie więcej metropolii, NPC będą mogli wyruszyć z bliższych miast, a nie z odległego cesarstwa.

Pomysł z mapa w jakimś centrum dowodzenia i patrole względem niej to dobry pomysł.

uff...
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #26 on: October 03, 2013, 15:33:21 »

Jedna uwaga: Chcemy strażników, budujemy strażnicę.

Wiesz jak będzie wyglądał system budowy ? Sądzę że wiesz (Licznik postów. xD) Więc jeżeli zbudujemy budynek bot nie będzie wiedział czy to strażnica czy dom mieszkalny. Co więcej, jeżeli pojawi się jako taki skrypt dla dowódcy miasta że oznacza on że budynek X to jest to a Y tamto to może dojść do sytuacji gdzie byle jak sklecona szopa to ogromny barak straży miejskiej ;D
Logged

Mrocznyelfik

  • User
  • Posts: 66
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #27 on: October 03, 2013, 20:59:55 »

Co więcej, jeżeli pojawi się jako taki skrypt dla dowódcy miasta że oznacza on że budynek X to jest to a Y tamto to może dojść do sytuacji gdzie byle jak sklecona szopa to ogromny barak straży miejskiej ;D

Ale jeżeli dodatkowo w takim budynku musiały zostać spełnione pewne wymagania, mogące zapewnić byt mieszkańcom tego budynku, to ta idea nie byłaby już taka głupia... Chodzi mi o łóżka, stoły, krzesła itp. Wiadomo, że napisane czerwonymi literkami "Ten budynek nie spełnia określonych wymagań" nie jest zbyt realistyczne, ale może się to objawiać gorszą pracą straży w przypadku drobnych rzeczy, albo i dezercją w przypadku porządnych zaniedbań ;) Wtedy raczej założyciel takiej wioski zadbałby o godną siedzibę straży ;) To samo może się tyczyć budynków innych NPC :)
Logged
http://www.najemnicyenidust.pun.pl/forums.php - forum pierwszej gildii role-playing w grze Enidust. Zapraszamy!!! (Bez napisania podania, konta będą usuwane po upływie doby od momentu rejestracji)

najDee

  • User
  • Posts: 65
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #28 on: October 04, 2013, 11:16:01 »

Ktoś tu chyba zbyt dosłownie bierze słowa o budownictwie "deska po desce, cegła po cegle"
W filmikach można zobaczyć strażnice, stół alchemiczny.
Myślisz, że będzie możliwa pomyłka, że ktoś pomyli baraki z chlewem?

Rahl
Wyjaśnij mi proszę o co ci chodzi z tym licznikiem postów i skąd w Tobie tyle mądrości na temat w którym wiesz tyle co ja?
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #29 on: October 04, 2013, 12:26:52 »

Właściwie nic nie stoi na przeszkodzie aby baraki wyglądały na początku jak chata, przecież nie  będziemy budować na początku z kamienia wysokich budynków i baszt.
-Najważniejsze jest chyba zachowanie odpowiednich składników czyli postawienie stanowiska dowódcy straży (dziennik z danymi o rekrutach, kałamarz z atramentem, pióro i mapa na stole?).
-Dla każdego rekruta/strażnika łóżko, kufer, stojak na broń i pancerz(powinno wystarczyć).
-Oczywiście stół na którym jest przygotowywane jedzenie przez kucharza(lub kogoś innego).
-Magazyn na nową i zużytą broń i pancerze
-Spichlerz na żywność
-Naprawa broni i pancerza zajmował by się najęty kowal
-Produkcja strzał a przynajmniej grotów też kowal a potem jakiś inny fachowiec który złoży strzałę.

Karczma ( INN)
Taki przybytek wiadomo, przyciąga ludzi, ale też na początku nie będzie to nie wiedomo co z resztą jak i reszta budynków na początku w małej osadzie. Bedzie słuzył jako kuchnia, pijalnia, sypialnia oraz miejsce spotkań.
-Spichlerz na jedzenie dla gosci
-kuchnie (kocioł, piec...)
-stolik i krzesła
-lada do wydawania (bar) i półka z tyłu
-dla tych którzy chcą odpocząć trzeba pokój z łóżkiem i skrzynią z kluczem na przechowanie rzeczy

Farma.
Źródło pożywienia w miastach. Może być:
-Hodowana trzoda chlewna.
-Stadnina Koni, osłów.
-Pola uprawne różne
-Wymagana spiżarnia (chłodna), spichlerz, magazyn, narzędziownia na kose grabie itd.

Budynków jest ogrom zajęło by wypisywanie każdej rzeczy:
-Dom
-Zamek (na początku pewnie będzie to chata)
-Rzeźnik
-Piekarz
-Stragany i sklepy z różnymi towarami
-Młynarz
-Krawiec
-Kowal
-Przędzalnia
-Tartak
-Stolarnia
-Kamieniołom
-Złotnik
-Bank
-Szkoła
-I wiele innych...

Budynki na początku nie będą przypominać nic innego jak zwykłych chat a z czasem i bogactwem będą się rozbudowywać i stanowczo zmieniać swój wygląd.
Logged
Pages: 1 [2] 3