Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3

Author Topic: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach  (Read 3074 times)

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« on: September 13, 2013, 14:26:25 »

Otóż mój dylemat polega na tym że nikt chyba nie poruszał tematu z kąd takowi NPC'owi strażnicy powinni się brać i czym by się im płaciło.
Ja widzę to tak że wysyłamy prośbę  do suportu czy adminów, jeśli do takowej wsi zostanie przypisany NPC podlega on jednej osobie (szefowi straży czy sołtysowi).
NPC miałby tylko miecz i jakieś proste ubranie, to wieś dawała by mu wyposarzenie, opłaty dla niego to by było jedzenie (pieniądze to zły pomysł ze względu na ograniczone zasoby monet w grze, a jedzenie jest odnawialne).
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Mrocznyelfik

  • User
  • Posts: 66
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #1 on: September 13, 2013, 14:51:16 »

Hmm... według mnie nie byłoby dobre, aby zawracać głowę supportowi takimi sprawami ;) Lepiej, aby zajmowali się problemami technicznymi związanymi z grą ;)

Mogłoby to być tak, że ktoś zbudował już miasto i wtedy w jakimś panelu budowy czy coś, zaznacza, że jest to miasto, aby gra wiedziała. I wtedy taka osoba, która wybudowała te miasto zostaje najważniejszą osobą w mieście, jakkolwiek się będzie ten urząd nazywać i wtedy może ustalić ile w danym mieście ma być NPC. Tutaj powinien być z góry podział na strażników, kupców itp. Oczywiście te NPC nie pojawiły by się od razu, ale z czasem miasto "samo" by się zaludniło.

Przynajmniej ja tak to widzę ;)
Logged
http://www.najemnicyenidust.pun.pl/forums.php - forum pierwszej gildii role-playing w grze Enidust. Zapraszamy!!! (Bez napisania podania, konta będą usuwane po upływie doby od momentu rejestracji)

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #2 on: September 13, 2013, 15:04:50 »

W wioskach powinny być npc bez względu na to czy jest tam 10 czy 60 osób, jak po prostu się zjechało kilka osób i nie mają wodza a też potrzeba im straży aby niezałamać rynku przez kwitnące najazdy na farmy,  "Panel Burmistrza" raczej nie przejdzie. Ciekawi mnie jak chcesz dać znać grze że ktoś tam mieszka.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Mrocznyelfik

  • User
  • Posts: 66
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #3 on: September 13, 2013, 15:11:44 »

Hmm... to może podczas budowy każdego domu zaznaczasz, czy ma to być dom NPC, czy gracza. I powiedzmy, że w każdym domu może mieszkać ileś NPC w zależności od jego wielkości, czy coś w tym stylu. Innego sposobu nie widzę, aby to zrobić dobrze...
Logged
http://www.najemnicyenidust.pun.pl/forums.php - forum pierwszej gildii role-playing w grze Enidust. Zapraszamy!!! (Bez napisania podania, konta będą usuwane po upływie doby od momentu rejestracji)

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #4 on: September 13, 2013, 15:18:22 »

Ja myślałem o domach mich kolegów, to nie ma być "one click bulding" z wioskami botów, trochę trudno mi zrozumieć twój punkt widzenia.
NPC'owy strażnik musi pilnować 24/7 aby utrzymać wioske w ustnieniu.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Mrocznyelfik

  • User
  • Posts: 66
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #5 on: September 13, 2013, 15:22:57 »

Hmm... nie ma być one click building, ale można by zrobić jakiś system informowania gry: "To jest dom" czy "To jest miasto". Bo inaczej skąd niby mieliby strażnicy wiedzieć, jak duży teren patrolować itp?
Logged
http://www.najemnicyenidust.pun.pl/forums.php - forum pierwszej gildii role-playing w grze Enidust. Zapraszamy!!! (Bez napisania podania, konta będą usuwane po upływie doby od momentu rejestracji)

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #6 on: September 13, 2013, 15:26:41 »

Moim zdaniem zły pomysł umożliwiło by to zarządzanie miastem jednej osobie.
A to niema być przeciwdziedzinie od tak to ma być współpraca 20 osób do stworzenia wioski ponad 100 dla miasta i spore logiczne przedsięwzięcie.
I tak A-propos już temat był poruszany w temacie wojska npc gdzie został odrzucony.
Logged

Mrocznyelfik

  • User
  • Posts: 66
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #7 on: September 13, 2013, 15:36:40 »

To logiczne, że miasto będzie budowała nie jedna, a dużo osób, ale chyba nie cała ta setka obejmie w nim później władzę co nie? Aby wprowadzić, jakieś w miarę logiczne zasady, musi być ta jedna najważniejsza i ona by miała dostęp do tego panelu...
Logged
http://www.najemnicyenidust.pun.pl/forums.php - forum pierwszej gildii role-playing w grze Enidust. Zapraszamy!!! (Bez napisania podania, konta będą usuwane po upływie doby od momentu rejestracji)

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #8 on: September 13, 2013, 15:43:52 »

@Up3
Tak jak w RTS'ach dowódca straży wybera dla NPC droge typu A - B - C - A tak to widze bo w lasach będą stać domki a skupiska domów mogą równie dobrze być obozem bandytów.
@Zikes
Twórcy mówili że straż będzie bo jak wiadomo nie zawsze ktoś będzie, nie zawsze ma dowodzić jedna osoba.
Panie ja poruszam temat z kąd takowe npc będą się brać na wsi.
@Up
Panel moim zdaniem odpada.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #9 on: September 13, 2013, 15:45:22 »

I co jedna osoba zarządza skarbem miasta, jest burmistrzem, zarządca straży, katem, radnym, niemożliwe na miasto składa się wiele funkcji i jedna osoba mogła by temu podołać tylko w grze w której dali byśmy jej panel jaki chcecie dać.

Chcecie odbiec od realizmu z tym panelem jeśli chcemy miasto znajdźmy sobie zaufanych ludzi.
Panel też uniemożliwił by spadek władzy władcy miasta i buntu.
Logged

Mrocznyelfik

  • User
  • Posts: 66
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #10 on: September 13, 2013, 15:48:20 »

@Up3
Tak jak w RTS'ach dowódca straży wybera dla NPC droge typu A - B - C - A tak to widze bo w lasach będą stać domki a skupiska domów mogą równie dobrze być obozem bandytów.

Jak rozumiem tym dowódcą straży ma być gracz? W takim razie chyba musi mieć tam jakiś panel dowodzenia tak czy tak :P Bo inaczej nie wiem jak to widzisz ;)

@Zikes

Ja nie mówię, aby w tym panelu taki burmistrz mógł zrobić wszystko. Tylko ustalił by tam podstawowe parametry typu granice miasta czy populacja w tym mieście ;) A nie aby miał tam gotowe wykresy finansowe i co tam jeszcze :P
« Last Edit: September 13, 2013, 15:51:17 by Mrocznyelfik »
Logged
http://www.najemnicyenidust.pun.pl/forums.php - forum pierwszej gildii role-playing w grze Enidust. Zapraszamy!!! (Bez napisania podania, konta będą usuwane po upływie doby od momentu rejestracji)

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #11 on: September 13, 2013, 15:57:40 »

Co ty masz z tym kijowym panelem psującym gre?
Podchodze do bota i mówię komende np. /warta start idę do punktu x i wpisuje /warta punkt 2 i idzesz w kolejne miejsce i wpisujesz /warta koniec lub po wpisaniu /warta start idziesz szlakiem którym za tobą idzie bot i dochodzisz do punktu x i wpisujesz /warta koniec a on zapisuje tase i ją patroluje droge.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #12 on: September 13, 2013, 15:59:51 »

Ja myślę że wszystkim zajmie się automat który obliczy sam zaludnienie i obszar budynków bez żadnej ingerencji gracza.

Patrole jednak będzie potrzebny jakiś panel ale uważam że każdy strażnik powinien mieć osobny a nie kierować całą strażą jednym kliknięciem.
@edit np @up pomysł

Finanse też nie powinno być tu żadnego panelu chcesz ściągać podatki wyślij człowieka niech chodzi od domu do domu i ściąga zapisuj wszystko w księdze rachunkowej.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #13 on: September 13, 2013, 16:05:18 »

@Zikes
@Up3
... tak to widze bo w lasach będą stać domki a skupiska domów mogą równie dobrze być obozem bandytów.
 ...
To mój powód czemu nie automat.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Mrocznyelfik

  • User
  • Posts: 66
    • View Profile
Odp: NPC w nowych wioskach, miastach i wsiach
« Reply #14 on: September 13, 2013, 16:08:45 »

@gniazdu

A co Ty masz z tym, że ten panel jest kijowy? Nie podałeś żadnej alternatywy, którą mógłbyś mnie przekonać, że nie jest on potrzebny. Ja nie mówię, że moje rozwiązanie jest "the best", ale po prostu nie widzę innego rozwiązania...

@Zikes

To czy sobie automat z tym poradzi, to zależy, od tego jak będzie wyglądało budowanie budynków... Bo jeżeli deska po desce, kamień po kamieniu, to ja nie wiem jak automat ma wiedzieć, że to są budynki. I ja chciałem tylko do tego panel, aby móc wskazać grze, że "to jest budynek i taka jest jego rola", a resztę niech sobie program oblicza...
Logged
http://www.najemnicyenidust.pun.pl/forums.php - forum pierwszej gildii role-playing w grze Enidust. Zapraszamy!!! (Bez napisania podania, konta będą usuwane po upływie doby od momentu rejestracji)
Pages: [1] 2 3