Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 2 [3] 4

Author Topic: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.  (Read 4524 times)

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #30 on: January 25, 2014, 13:05:22 »

Było, było. Jak odeszliśmy to wszystko w porządku. Lecz jak byśmy drażnili zwierzę i podchodzili, odchodzili, podchodzili itd. to by w końcu zaatakowało bez znaków ostrzegawczych.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #31 on: January 25, 2014, 21:04:47 »

W III dziki były tymi agresywnymi. Dobre rozwiązanie.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #32 on: January 25, 2014, 22:16:53 »

Właśnie nie do końca dobre bo sarny, dziki, wilki itp. raczej uciekają no chyba że taki wilk jest głodny, jak idziesz na polowanie to ty ganiasz za dzikiem a nie on za tobą prawda?
Poza tym będe płakał skulony w kącie jak ktoś powie coś o gniazdach koni, sarn czy dzików (tak mówie o tobie Liszu, masz manie wciskania biedaków do gniazd).
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #33 on: January 26, 2014, 09:10:05 »

Nie, nie. Sarny śpią po prostu na ziemi ;D Nie raz widziałem takie legowisko, ugnieciona trawa, tyle. Nie gniazdo ;D
Logged

addios

  • User
  • Posts: 91
    • View Profile
    • GameNoLive
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #34 on: January 26, 2014, 11:42:55 »

Powiedział bym jeszcze, że dzika zwierzyna boi sie ognia.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #35 on: January 26, 2014, 13:37:33 »

Ooo. To jest bardzo ważne, by rozpalić ognisko jak będziemy spać w namiocie w środku puszczy. To jest ważne, one boją się ognia. Oczywiście, jak ogień będzie się palił przez 8h, jakieś wyjątkowo uparte zwierze będzie czyhało, to w końcu zobaczy, że ogień jej nic nie robi. Takie coś jak system Nemesis w Middle-Earth Shadow of Mordor. Ten wilk boi się ognia bo się kiedyś sparzył, ale ten nie bo zauważył, że nie ma się czego bać.
Logged

addios

  • User
  • Posts: 91
    • View Profile
    • GameNoLive
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #36 on: January 26, 2014, 16:52:57 »

Instynktu nie zwyciężysz a strach przed ogniem to instynkt.
Tak jak tak jak czlowiek tonie to nawet innego utopi by przetrwać
Logged

DragonusPL

  • User
  • Posts: 43
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #37 on: January 26, 2014, 21:07:55 »

(tak mówie o tobie Liszu, masz manie wciskania biedaków do gniazd).
Gniazdu na prawdę ciekawe dlaczego tak się denerwujesz na manie wciskania do Gniazd :D
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #38 on: January 26, 2014, 21:15:15 »

Bo Lisz ma manie pisania głupot jeśli chodzi o zwierzęta, nie to że zawsze pisze głupoty tylko od dawien dawna katuje zwierzaki konie w gniazdach czy sarny i jelenie to nie jeden gatunek, było kilka takich sytuacji a ty chyba szukasz zaczepki bo nikt się ciebie nie czepia a bardzo tego pragniesz. xD
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #39 on: January 26, 2014, 21:56:58 »

Ale zwierzęta też się uczą. Jeśli ogień ma mu coś zrobić, to czemu nic się nie stało, a czeka już od dwóch godzin?
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

addios

  • User
  • Posts: 91
    • View Profile
    • GameNoLive
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #40 on: January 26, 2014, 22:53:09 »

to i tak nie podejdzie podejdą tylko dzikie psy albo krzyżówki z zwierzętami domowymi bo jak tak było to za każdym razem by rozszarpywała zwierzyna podróżnych i nawet by nie rozpalali ognia i nie miało by to sensu. Pomyślcie ja od 4 latka oglądałem filmy przyrodnicze zamiast głupich bajek choć i czasami sie zdarzyło zobaczyć bajke ale wolałem filmy przyrodnicze więc troche sie na tym znam
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #41 on: January 27, 2014, 17:06:17 »

@Gniazdu
Powiem Ci, że się interesuję zwierzętami ;D Jeden raz upchałem konia do gniazda! Uczepiłeś się! Było to spowodowane chwilowym brakiem słów!

Moim zdaniem podejdą. Na przykład małpy, które są mądre i inteligentne. Nauczą się.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #42 on: January 27, 2014, 17:30:49 »

nauczą się by wiać gdzie pieprz rośnie jeżeli w tamtych rejonach będą na nie polować... a jeżeli nie to będą kradły ci plecak  jak pewien smarkaty cygan mój plecak ostatnio próbował... powoli i cicho a potem z rabanem ucieka...
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #43 on: May 12, 2015, 12:53:41 »

Nawet jeleń zaatakuje gdy chroni swoje stado, nie mówiąc o dzikach...
Jestem za eksplorowaniem przez człowieka lasów i wybijanie zwierząt, potem trzeba będzie sprowadzać skóry z innych królestw i wiosek.
Oczywiste jest to że nawet królestwa mają swoje granice i już poza granicą nie ma kłusownictwa a nawet może powstać kolejna wioska, która będzie dalej tępiła ekosystem.

Niektóre gatunki mają leża jak wilki, które za zwyczaj obierają jedno spore terytorium i obchodzą jego granice każdej nocy, a nowe pokolenia powiększają stado (np u lwów młode samce odchodzą od grupy i zakładają swoje stada).
Inne śpią w zaroślach jak sarny i dziki, rzadko w tych samych miejscach żeby nie wywęszyły ich zbyt łatwo drapieżniki.
Jeszcze inne śpią w jamach i tym podobnych np lisy, borsuki... one nie zmieniają swoich terenów do puki las nie zostanie wykarczowany bo przecież małe gryzonie są wszędzie a ludzie będą mieć kury :)

Jelenie migrują po całym kraju całymi stadami dzięki czemu nie jest ich łatwo dostrzec i polować na nie.

Już gdzieś pisałem o powiększaniu się stad i rozchodzeniu młodych watach po nowych terenach.
Bardzo fajna opcja z dorastaniem, w sumie wystarczyły by nawet 2 stadia rozwoju a gdy wejdzie pach mogło by wejść 3.

Zwierzęta z natury boją się ognia, jest to ich odruch bezwarunkowy jak nasz chwytanie się brzytwy podczas topienia. Dlatego mając pochodnie raczej nic nas nie powinno zaatakować ale oczywiście są wyjątki:
-np wilki które miały do czynienia z ludźmi i zostały okaleczone (zemsta),
-np dziki chroniące swoje młode,
-np stada wilków broniące swojego leża,
-głodne zwierzęta,
-lub przestraszone jak np dzik (wtedy nawet król Robert nie poradzi ;)

Tak na prawe zwierzęta w lasach są nam potrzebne tylko na początku o ile ktoś nie zechce mieć dzikiego zwierza na ścianie, to przecież bedą chodowle:
-krów - mleko, skóry, nowe krowy, kości, rogi, mięso i inne podroby.
-kury - jaja, pierz, kości, nowe kury mięso i inne...
-i inne zwierzęta jak osioł, koń, koza... którym będą zagrażały zwierzęta z lasu i tym bardziej chcieli byśmy je z lasu wyplenić.

Można gadać i gadać, temat rzeka...

Pozdrawiam
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Re: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #44 on: May 12, 2015, 17:07:22 »

Wszystko ładnie pięknie lecz nie wiem czy ktoś jest wstanie napisać tak rozbudowanie AI do obsługi tylu ekosystemów które maja z sobą współpracować lub rywalizować a na dodatek te ekosystemy będą zaburzane przez graczy na co dzień. Nawet jak będzie takowe będzie miało pełno bugów czyżby stanowisko GM miało wrócić do łask?

Ktoś wcześniej napisał że respawn jest konieczny owszem jest lecz czy w takiej formie która znamy??

Wiec zacznę od początku rodzina jest najmniejszą formą więzi społecznych mało który osobnik chodzi sam(są wyjątki od każdej reguły).
Co gdyby zmienić spawn pojedynczych jednostek na całe stada, które mogły respic się w randomowych miejscach mapy.
plusy:
-usuwa to spawny określonych lokacji zwierzęta mogły by się przemieszczać. (co przybliży realizm)
-AI z góry miało by narzucone przetrwanie stada a nie jednostki. (wiec mogli byśmy ujrzeć heroiczne zachowania gdy jakaś cześć stada rzuca się do ucieczki a kilka innych osobników staje do walki)
-polowanie stało by się trudniejsze

minus
-nie da się napisać takiego AI które dało by rade to ogarnąć wiec będzie na pewno potrzebna pomoc GM nad utrzymaniem ekosystemu w porządku lub jego zaburzeniu tworząc ewent ataku orków lub spawn nowego bosa ^^


Logged
Pages: 1 2 [3] 4