Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2] 3 4

Author Topic: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.  (Read 4070 times)

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #15 on: September 11, 2013, 18:23:58 »

no nie wiem czy tak po prostu za atakuje jak nie jest głodny albo niepokojony. Suka z młodymi za atakuje jak się zbliżysz. ale nażarty wilk cię nie ruszy bo po co? na ludzi normalnie też ie polują bo wolą sarny a ludzie się bronią. a w książkach jest to wyolbrzymiane po prostu. dzikie zwierze unika człowieka chyba że człowiek się sam pcha w paszcze. co do dużych kiciusiów nie jestem pewien. ale wilk nie atakuje dla rozrywki...
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #16 on: September 11, 2013, 18:38:24 »

Kot to zła kreatura, wilk w okresie zimowym nie ma nic do jedzenia a człowiek jest wolny i w miarę słaby, jeśli zabijesz jednego wilka cała reszta stada będzie się mścić.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

najDee

  • User
  • Posts: 65
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #17 on: September 11, 2013, 18:49:16 »

Na wstępie powiem, że tzw ruchomy resp zone to nawet niezły pomysł. Tylko, że ten zone(stado) będzie się przemieszczał względem czynników zewnętrznych jak i wewnętrznych czyli zagrożeń, pożywienia, źródła wody itp. Jeśli ten resp zone, zostanie totalnie wyparty przez graczy w np. śnieżne góry, wtedy stado zaatakuje graczy lub naturalnie wyginie.
Inaczej jeśli gracze wybija wszystkie osobniki ze resp zone'a.
W tym wypadku niestety powinno to nam graczom trochę trudnic życie, ponieważ musimy szukać innego źródła pożywienia.
Po paru dniach, jeśli są warunki, typu łąki, lasy, a gracze przychodzą rzadziej w To miejsce, może się parę sztuk zwierzyny zrespic w "cudowny" sposób:-)

Temat dotyczy neutralnych "zwierząt" nie gnomo podobnych, smoko podobnych i innych tego typu stworach i bosach. Animacje? tego też tu nikt wcześniej nie napisał ale głodnemu chleb na myśli;-)
Nikomu chyba nic się Nie stanie i Nie zacznie krytykować od braku realizmu jeśli nagle "zrespi" się z samego powietrza młode. Pod warunkiem, że obok będzie samica(skoro chcecie podział na płci) :p
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #18 on: September 11, 2013, 18:56:36 »

dzięki za dobre podsumowanie i streszczenie dokładnie tak to sobie wyobrażam :D
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

TheBeard

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #19 on: September 14, 2013, 15:20:38 »

@up2 Według mnie nie powinno być czegoś takiego jak "cudowne" respy. To grace powinni brać odpowiedzialność za świat w którym żyją (tak wiem brzmi to jak ekologiczna propaganda), ale takie są realia i sądzę, że wpłynęło by to pozytywnie na klimat gry.

Wytniesz cały las? Proszę bardzo, ale tym samym załamiesz lokalny ekosystem, tracąc sporo pożywienia, składników alchemicznych, skór itp. Taki ekosystem nie powinien się "cudownie" odradzać, ale mogli by to robić gracze, np. przez sadzenie na danym terenie drzew, roślin cy w końcu sprowadzając wymarłe już gatunki z innych rejonów. Co o tym sądzicie? 
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #20 on: September 14, 2013, 17:03:59 »

Brodacz ma rację jak sądzę. I tyle w moim zdaniu.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #21 on: September 14, 2013, 20:48:03 »

Brodaczu, Twój dobry pomysł (to nie sarkazm, piszę to bo może tak brzmieć) niesie złe ziarna, nimi są tzw. trolle. Musieliby być leśnicy, a jego praca musiałaby być ciekawa, żeby takowi w ogóle byli. Oni kontrolowali by czy jakiś troll nie ciska kulami ognia na prawo i lewo w lesie i wezwać straż/kolegów/samemu go zabić (co ciągnie za sobą wysoką umiejętność walki). Mam kilka pomysłów, jakie prace powierzyć leśnikowi, a oto one:
  • Sadzenie drzew (jeżeli takowych jest za mało, bądź potrzebna jest ich większa ilość, myślenie należy do niego)
  • Pilnowanie, by populacja zwierząt nie była mała i wydawanie oświadczeń (zabrakło mi słowa), np. "Zagrożone, za zabicie grozi wysoka kara pieniężna"
  • Hodowanie sadzonek i sprzedawanie ich do sklepów
  • Pozwalanie na polowania w "sezonie"
  • Pozwalanie na wycinkę (czy to w celu pozyskania drewna, czy też na fundamenty pod budowę"

Właściwie to by się trochę tego znalazło ;)
Logged

saru2324

  • User
  • Posts: 6
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #22 on: September 18, 2013, 20:02:33 »

no w sumie dobry pomysł ale z tymi zakazami na polowania i wycinkę to mi się nie podoba
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #23 on: September 18, 2013, 20:06:02 »

Jak Ci się nie podoba, to będziesz kłusownikiem ;)
Logged

TheBeard

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #24 on: September 18, 2013, 22:24:47 »

A my będziemy na Ciebie polować za pieniądze :P
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #25 on: September 19, 2013, 17:08:54 »

Naślę na Was moją gildię cichych zabójców.
Logged

Detroj

  • User
  • Posts: 19
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #26 on: September 19, 2013, 18:43:49 »

Jak czytam już od jakiegoś czasu co ludzie wymyślają to jestem pod wrażeniem, tylko ile z tego wszystkiego można zrobić tak żeby wydać grę jeszcze jakoś sensownie. Bo sądze, że wszystko jest do zrobienia, ale to będzie trwało cholernie dużo czasu.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #27 on: September 19, 2013, 18:52:59 »

O tym twórcy zadecydują, my dajemy pomysły tak jak nas o to proszono. Do nich należy decyzja który pomysł wejdzie w życie.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #28 on: January 24, 2014, 23:46:11 »

Ja bym nieco zmienił idee growych zwierząt. Zazwyczaj ich jedynym celem jest czekanie, aż ktoś się napatoczy i zarżnie ich dla zabawy, bądź surowców. Jeśli zwierze jest stadne, niech żyje w stadzie (niektóre mogą być niechciane i wygnane). Niech nie atakują nas, bo przechodzimy, ale z konieczności jak szukanie pożywienia, obrona potomstwa lub terytorium. Zrobiłbym podział:

Pasywne - nigdy nas nie zaatakują. Uciekają, gdy się zbliżymy.
Neutralne - zaatakują sprowokowane. Gdy się zanadto zbliżymy, zaatakujemy je lub ich pobratymców.
Agresywne - atakują zawsze, gdy znajdziemy się na ich terytorium.

Ponadto, jeśli wilk jest najedzony, to po kiego grzyba ma ryzykować futro, atakując nas? Oczywiście może zabić nas, by potem zaciągnąć w zaciszne miejsce, gdzie spokojnie zgnijemy, a gdy kiedy zgłodnieje, zajmie się nami. Ale nie zawsze.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #29 on: January 25, 2014, 10:36:15 »

W Gothicu było to całkiem fajnie rozwiązane. Z tego co poniekąd pamiętam większość zwierząt jak podeszliśmy (Jak nie wszystkie) na początku się denerwowała i wysyłała nam znaki ostrzegawcze. Warczały, skrzeczały itp. Jeżeli się nie odsunęliśmy w tym momencie lub co gorsza, podeszliśmy bliżej to zwierzę się na nas rzucało. Czasem nawet całym stadem.(Jak zębacze :P)
Logged
Pages: 1 [2] 3 4