Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3 4

Author Topic: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.  (Read 4379 times)

najDee

  • User
  • Posts: 65
    • View Profile
Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« on: September 09, 2013, 17:52:39 »

Może temat jest tak oczywisty, że nie warty opisywania ale co tam.

Jak to w większości grach bywa, każdy rodzaj zwierzyny jest...
a) w równym wieku(dorosłym),
b) po zabiciu po pewnym czasie się respi
c) kręci się po z góry określonym terenie (resp zone)
d) są przewidywalne(nie działają zespołowo, instynktownie jak np. wilki)
e) nie atakują innych zwierząt(nie zdobywaja pożywienia, nie walczą o terytorium)
f) walczą do śmierci(zazwyczaj swojej)

wszystkie te argumenty zdecydowanie negatywnie wpływają na klimat gry.

Proponuje, żeby ich zachowanie i cykl życia były bardziej naturalne/realne.
a)3 cykle dorastania(młode, dorosłe, stare) na koniec żywotu umierają i stają się padlina. "NP. pełen żywot zająca 40 dni(10,30,10), konia 120(25,70,25)"
b) resp tylko gdy dorosłe osobniki mają możliwość i warunki do rozrodu.
c) możliwość ucieczki z niebezpiecznych terenów(przed osadnikami lub groźniejszą zwierzyną)
d) specjalne umiejętności zwierząt, wilki potrafią swoim wyciem zwołać towarzystwo(pod warunkiem, że jakieś jest w pobliżu)
e) mięsożercy muszą polować np. na zające jeśli niebedzie dla nich pożywienia w okolicy będą umierać z głodu lub zdobywac nowe tereny.
f) jeśli drapieżnik czuje się zagrożony lub został ranny zazwyczaj ucieka od napastnika.

Takie zachowania nie będą dla potężnych bossów, a dla pospolitych, bardziej neutralnych zwierząt jak Wilki, zające, dziki, jeleniowate i też dla zwierząt domowych jak psy, koty; gospodarczych owce, kozy, krowy itd.

Zainspirował mnie temat o oswajaniu gdzie największym problemem jest to, że każdy po pewnym czasie chodziłby z jakimś wilkiem przy nodze. Kto jest wstanie oswoić dzikiego dorosłego wilka? no raczej nikt, co innego jeśli mamy takiego zwierzaka od małego, no i pupil będzie umierał, jak nie od ran to w naturalny sposób, więc problem w jakimś stopniu sam bedzie się rozwiązywał.
Proszę się wypowiadać na temat zachowań, żywotu i naturalnośći zwierząt.
Na oswajanie jest osobny temat ;-)

ps. ptaki, gady ryby składają jaja... 3 cykle życia(jajo, młode, dorosły) bez starego lub 4 cykle. Kwestia omówienia... zapraszam no dyskusji.
Logged

onti90

  • User
  • Posts: 10
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #1 on: September 09, 2013, 21:14:55 »

według mnie jest to wspaniały pomysł, który warto, żeby twórcy przemyśleli
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #2 on: September 09, 2013, 21:34:56 »

Tak jak powiedziałeś zwierzęta powinny mieć jakiś tam okres życia ale koń żyjący 120 dni z których tylko mogłem go używać np 30 (ze względu na szkolenie czy odkupienie go na targu i to że średnio gram max 3h w tygodniu i 4-5 w weekend)to trochę za mało biorąc pod uwagę ile żyją na prawdę i to że jego koszty mi się nie zwrócą tak samo z krowami na których mam zamiar zarobić nie grając 12h/7.
Nie wiem czy ten system udźwignie silnik ale to nie nasz problem ;)
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

najDee

  • User
  • Posts: 65
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #3 on: September 09, 2013, 23:10:27 »

Długość żywotu jest podany w postaci przykładu, ktory ma pomoc w zrozumieniu ogolnej koncepcji :) 120 było wyssne z palca  ;D
Każde zwierzę trzeba przeskalować w zależności od realii, tworcy będą mieli co robić.
Bydło będzie się w jakimś stopniu rozmnażać, więc i co jakiś czas pare sztuk w naturalny sposob zdechnie, koło się zatoczy.

Zapomniałem też dopisać, że w tym wszystkim powinno być miejsce na dwie płci. Tylko że to już by była przesada. Wg. mnie do rozrodu wystarczyłyby dwa dorosłe osobniki.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #4 on: September 09, 2013, 23:21:26 »

Ja w dwóch odmianach nie widzę problemu tylko różnica techniczna typ 1 może dać młode z typem 0, to nic takiego gorzej z AI mobów i ich współpracy jak i całą resztą.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #5 on: September 10, 2013, 02:15:22 »

Pomysł fajny. bardziej niż skomplikowany to czasochłonny... najgorzej z brakiem resp zona, nie wiem jak to zrobić nie obciążając dodatkowa silnika... A poza tym ? Fajnie by było gdyby gracze mogli wyniszczyć przyrodę  wokoło siebie xD tylko se to wyobraź ktoś wybił takie np lisy króliki się rozmnożyły zeżarły wszystko i same zdechły.... wyobrażasz to sobie ??
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Natanael

  • User
  • Posts: 135
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #6 on: September 10, 2013, 10:57:33 »

Obawiam się, że tzw "spown zone" nie da się całkowicie zlikwidować. Jak pisze Pan_Lemur, co w przypadku kiedy
wybije się populację jakiegoś gatunku, a taka sytuacja może mieć miejsce już na samym początku gry kiedy
masowo ludzie wyemigrują w lasy i inne łąki ;] myślę, że może należało by jakoś połączyć oba rozwiązania
i np jeśli część populacji znacząco maleje wówczas w większym stopniu odgrywa rolę "spown zone",
a w pozostałych przypadkach pomysł opisany przez autora ;] (choć jest on chyba ciężki do zrealizowania)
« Last Edit: September 10, 2013, 10:59:51 by Natanael »
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #7 on: September 10, 2013, 21:08:49 »

tak naprawdę myślę że nie da się tu utworzyć ekosystemu który byłby wystarczająco odporny na graczy by się nie załamał niemalże od razu... poza tym oznacza to że moby będą musiały mieć "pasek głodu" tak jak nasza postać nie wiem czy aż taki realizm jest dobry. myślę że to "spawn zone" powinien mieć taki pasek głodu oraz poczucia bezpieczeństwa. Dodatkowo powinien się przesuwać z trenu wyniszczonego przez graczy, na teren "zdrowy". jeśli weźmiemy na przykład watahę wilków: gracze w okolicy zaczną polować na sarny i ich spawn odnotuje to więc przesunie się dalej od graczy(stado ucieka od niebezpieczeństwa) a co za tym idzie i wilki się przesuną za sarnami bo "spawn będzie głodny" (będzie to też bardzie realistyczne i łatwiejsze do wykonania niż tworzyć tak skomplikowane AI dla zwykłych mobów) oczywiście sarny nie uciekną za daleko bo będą żywić się roślinami które ruszyć się nie mogą więc co za tym idzie zostaną w obszarze ich występowania. a taki królik mysz czy lis to pewnie prawie wszędzie wyżyją. wtedy tez ekosytem by się nie mógł całkiem załamać ale mógłby poważnie utrudnić graczom życie bo by się po prostu od nich odsunął i wrócił kiedy tereny znowu by były bezpieczne.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #8 on: September 10, 2013, 21:53:36 »

Pamiętajcie chłopaki że w średniowieczu watachy wilków mordowały ludzi dziesiątkami i były za ich głowy nagrody tak jak i za złodziei.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #9 on: September 11, 2013, 00:09:05 »

pamiętamy pamiętamy... Najwięcej było podczas wojny... tez by się jakoś uwzględniło... ale jak myślicie przeszły by takie respzony??
 
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gremlin

  • User
  • Posts: 68
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #10 on: September 11, 2013, 15:38:20 »

Byle żeby to nie było tak jak w metinie, że potworki tak po prostu się respawnują znikąd.
« Last Edit: January 25, 2014, 10:47:38 by Gremlin »
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #11 on: September 11, 2013, 15:48:36 »

oczywiście założenie z różnym stadium rozwoju mobów powinno pozostać i myślę że również Podział na płcie. ale tak będą się respić znikąd pod warunkiem że gracza nie będzie w resp zonie i mówimy tu tylko o nie udomowionych. a ilość będzie zależna od tego ile jest pożywienia na terenie okupowanym przesz taki resp zone. nie wyobrażam sobie np takich goblinów i animacji porodu... :o albo kopulacji... chociaż było by ciekawe dla takich przyrodników... potem będą pisać książki pt: "Goblinsutra"
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #12 on: September 11, 2013, 17:17:15 »

Chciałbym poruszyć kwestie tego jak silne będą zwierzęta, nie mam zamiaru oglądać wioski powalającej smoka (Skyrim), 30 wilków zkładanych jednym lewym (Metiny) czy atakujących w linii prostej węży, skorpionów czy innych walczących taktycznie i silnych w stosunku do człowieka zwierząt.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #13 on: September 11, 2013, 17:56:37 »

jak twórcy mówili to nie ma być hack&slash więc raczej będą walczyły taktycznie. i stawiamy na realizm czyli będziesz mógł zabić wilka jedną strzał w łeb albo serce itd ale jak trafisz w zad to ucieknie albo wróci z watahą
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Zwierzęta neutralne, ich żywot i zachowania.
« Reply #14 on: September 11, 2013, 18:15:29 »

I pamiętaj że jak leżysz na ziemi to wilk cię rozszarpie, to nie mysz że ci nic nie zrobi.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu
Pages: [1] 2 3 4