Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2

Author Topic: Niekonwencjonalne bronie  (Read 2214 times)

onti90

  • User
  • Posts: 10
    • View Profile
Niekonwencjonalne bronie
« on: September 06, 2013, 22:30:22 »

Nie znalazłem, o tym żadnego tematu, ale pewnie ktoś znajdzie. temat dotyczy oczywiście niekonwencjonalnych broni. Już piszę o co mi chodzi. Otóż dla urealistycznienia gry można dodać takie coś, że w grze broń może nam zostać wybita, bądź wogóle jej nie posiadamy. I można byłoby wtedy wziąść jakąś skrzynkę na warzywa i zasłonić się nią przed ciosem, bądź zdzielić nią przeciwnika po głowie w próbie ogłuszenia go. Gra byłaby wtedy bardziej dynamiczna, moglibyśmy wykorzystać wszystko co nas otacza, do obrony bądź ataku. Oczywiście takie przedmioty byłyby tymczasowe, ze względu na ich nietrwałość w walce.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Niekonwencjonalne bronie
« Reply #1 on: September 06, 2013, 22:38:40 »

Już się nie mogę doczekać przyłożenia komuś szpadlem :D
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

onti90

  • User
  • Posts: 10
    • View Profile
Odp: Niekonwencjonalne bronie
« Reply #2 on: September 06, 2013, 22:42:09 »

ale wykorzystanie otoczenia według mnie nie jest złym pomysłem, dlatego o tym napisałem
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Niekonwencjonalne bronie
« Reply #3 on: September 06, 2013, 23:04:34 »

A ja mówiłem poważnie :D szpadlem w łeb i pod ziemię xD A pomysł zły nie jest
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

onti90

  • User
  • Posts: 10
    • View Profile
Odp: Niekonwencjonalne bronie
« Reply #4 on: September 06, 2013, 23:05:31 »

cieszę się że komuś się podoba
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1371
    • View Profile
Odp: Niekonwencjonalne bronie
« Reply #5 on: September 06, 2013, 23:31:07 »

Jeśli to by wyglądało jak w Dead Rising 2 to jestem za ;D
Każdy przedmiot jest do użytku są setki (jak nie tysiące ;) ) zombie ultra czarny humor i zabawna przyjemna oprawa gry.
Może wyszedłem poza temat ale gra pokazała fachowy poziom Capcom'u i optymalizacje która pokazała że naprawdę epickie produkcje z masą możliwości mogą chodzić na już w tedy przestarzałym sprzęcie.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Niekonwencjonalne bronie
« Reply #6 on: September 07, 2013, 00:22:56 »

Ciekawy pomysł, podoba mi się. Denerwuje mnie czasami właśnie brak interakcji z otaczającym światem w grach. leżą sobie różne, ciekawe przedmioty, których nawet nie można podnieść.. irytujące.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Niekonwencjonalne bronie
« Reply #7 on: September 07, 2013, 01:04:13 »

będzie ciekawie zrzucić na kogoś wiaderko z murów...albo obrzucać jajkami :D ewentualnie zgniłym burakiem
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

mrksiedzu

  • User
  • Posts: 254
    • View Profile
Odp: Niekonwencjonalne bronie
« Reply #8 on: September 07, 2013, 07:39:17 »

Pomysł bardzo ciekawy. W Half-Life 2 napoczątku gry była taka sytuacja, że Metro Police zrzucił z kosza puszkę i kazał nam ją podnieść i wyrzucić(albo pocisnąć nią w kombinatową policję). Jeżeli skończyła nam się amunicja, to mogliśmy walczyć całym otoczeniem. Polegało to na podniesieniu przez gravity guna(Zero Point Energy Manipulator) przedmiotu i ciśnięcie nim w przeciwnika. Bardzo fajny motyw był w Ravenholm gdzie można było przeciąć zombie na pół(rzucając ostrzem), bądź spalić rzucając butlą z gazem.Tak to wygląda

Jest jednak kilka problemów. Oto one:
  • Chwytanie przedmiotów. W HL2 było to bardzo proste, bo przedmiot "lewitował" przed nami. Tu potrzebna byłaby specjalna poza ręki. Jednak jak dać animację chwytania dla wielu przedmiotów? Każdy różni się kształtem i jest chwytany w inny sposób niż reszta.
    Odpowiedzią mógłby być specjalny algorytm, animacja dla każdego osobno i ręka przenikająca przez obiekt, lub obiekt lewitujący przed ręką(taka animacja uniwersalna)
  • Fizyka. Jak można zauważyć kompletna większość MMORPG posiada tylko jakąś tam grawitację, jakieś wykrywanie kolizji. Z fizyką na takim poziomie rzucanie przedmiotów wyglądałoby tak jak w Chip ‘n Dale na Nes'a. Jest to za sprawą licznych optymalizacji(bo to massive i musi ciągnąć stada człowieka).
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Niekonwencjonalne bronie
« Reply #9 on: September 07, 2013, 10:17:30 »

Pomysł sam w sobie jest bardzo dobry, jednak Ksiądz powiedział właśnie te kilka problemów. Sądzę jednak że pomysł ten jest wart do wprowadzenia (Nawet w późniejszym czasie) i twórcy powinni się tu zastanowić nad tym. O ile już sami nie wpadli na taki pomysł.
Logged

Robhar

  • User
  • Posts: 128
    • View Profile
Odp: Niekonwencjonalne bronie
« Reply #10 on: September 07, 2013, 12:42:44 »

W niektórych grach MMORPG jest coś takiego i to działa więc czemu mieliby nie wprowadzić tego w Enidust.

Heh Już sobie wyobrażam te walki na stoły krzesła kufle itp na burdach w karczmie.
Logged
Miłość w płynie...Chloroform

mrksiedzu

  • User
  • Posts: 254
    • View Profile
Odp: Niekonwencjonalne bronie
« Reply #11 on: September 07, 2013, 13:32:03 »

W niektórych grach MMORPG jest coś takiego i to działa więc czemu mieliby nie wprowadzić tego w Enidust.

Heh Już sobie wyobrażam te walki na stoły krzesła kufle itp na burdach w karczmie.

Masz na myśli Tibię i bicie krzesłem? Powiedz jakie gry masz na myśli, bo ja nie znam żadnego MMORPG'a z tak rozwiniętą interakcją.
Logged

Robhar

  • User
  • Posts: 128
    • View Profile
Odp: Niekonwencjonalne bronie
« Reply #12 on: September 07, 2013, 13:41:08 »

Jeden z przykładów. Vindictus
Logged
Miłość w płynie...Chloroform

mrksiedzu

  • User
  • Posts: 254
    • View Profile
Odp: Niekonwencjonalne bronie
« Reply #13 on: September 07, 2013, 14:09:17 »

Jeden z przykładów. Vindictus

1. Porównaj wielkość świata z twojego przykładu z Enidustem(tamta gra nie ma nawet otwartego świata, a same proste lokacje).
2.Gdybyś tylko wiedział ile kosztuje utrzymanie takiego serwera... Dla mnie ciskanie czym popadnie nie jest potrzebne.
3.Już sobie wyobrażam ludzi rzucających propami po mieście.
Pomysł fajny, ale niezbyt realny
Logged

Robhar

  • User
  • Posts: 128
    • View Profile
Odp: Niekonwencjonalne bronie
« Reply #14 on: September 07, 2013, 14:24:32 »

Tez myślałem że ludzie biegający ze stołami po mieście będą nieco nierealni ale po głębszych przemyśleniach to jeżeli uderzysz kogos np krzesłem to jest użyte jako broń czyli w takim wypadku interwencja straży. Ale jednak księciuniu wyżej ma racje i maszyna tego nie uciągnie


PS: chyba że twórcy się wypowiedzą i napiszą czy uciągnie .
Logged
Miłość w płynie...Chloroform
Pages: [1] 2