Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2

Author Topic: Farmy i plantacje  (Read 3205 times)

Scypio

  • User
  • Posts: 189
    • View Profile
Farmy i plantacje
« on: June 20, 2013, 13:23:29 »

Pewnie o czymś takim już myśleliście ale uważam że warto o tym wspomnieć a natomiast o systemie farm i plantacji. Według mnie są wręcz niezbędne jeśli ma pojawić się potrzeba jedzenia w grze a przy okazji wzmocniła by też handel.

Osobiście myślałem o tym by można było oswajać dzikie zwierzęta z lesie i przyprowadzić je na farmę a dalej to już zgodnie z naturą :D ale takie zwierzęta też powinny dostawać jedzenie także i plantacje będą potrzebne a jak plantacje to ziemia o którą trzeba zadbać by się nie wyjałowiła. Do tego odpowiednia liczba nasion by coś z niej wyrosło. Także pole do popisu jest dosyć duże.
Logged
McScypio to mój cel. A w czasie wolnym polowania na złodziejaszków i innych władców. http://dogry.pl/r/scypio

Alistair

  • User
  • Posts: 191
    • View Profile
Odp: Farmy i plantacje
« Reply #1 on: June 20, 2013, 13:31:59 »

Zapewne oglądałeś prezentację twórców Enidusta, także każdy gracz będzie miał swoje pole do popisu w kwestii profesji, czy to jest kowal czy farmer. Jeżeli chodzi o zwierzęta to jestem jak najbardziej za, jeżeli chodzi o jedzenie, ale tylko i wyłącznie dostępność kupna w mieście bądź na pobliskich farmach o ile będzie taka możliwość w czasie podróży, a wiem, że będzie ^^
Także jeżeli chodzi o głód, to zapewne każdy gracz idący w podróż będzie polował na zwierzęta i sam rozpalał ognisko po czym jadł to co upolował, w mieście i na farmach zapewne lepiej wydać troszkę pieniędzy i zakupić to i owo. W grze będzie totalny realizm, także tutaj nasuwa się pytanie jak to wszystko będzie wyglądało jeżeli chodzi o podróż i inne rzeczy, które gracz będzie chciał wykonywać jako farmer np. wyprawa w góry z ekipą. Wtedy zwierzęta pozostaną same na farmie, kto będzie się nimi opiekował i dawał im jeść ? Chyba, że druga osoba mieszkająca w tym samym miejscu ^^ Niektóre profesje będą zmuszone cię niestety osiedlić, niektóre nie.
Logged

robaczywy

  • User
  • Posts: 30
    • View Profile
Odp: Farmy i plantacje
« Reply #2 on: June 21, 2013, 11:41:46 »

możliwe że będzie możliwość wynajęcia npc aby opiekował się farmą przez jakiś czas
Logged

Malin

  • User
  • Posts: 68
    • View Profile
Odp: Farmy i plantacje
« Reply #3 on: June 21, 2013, 11:45:03 »

Albo "koryto" z którego zwierzęta mogły by jeść, a co do bezpieczeństwa to było pisane w innym temacie o psach.
Logged
"Jeżeli absolutnie nikt Cię nie nienawidzi,to znaczy że robisz coś źle"

Sonerf

  • User
  • Posts: 23
    • View Profile
Odp: Farmy i plantacje
« Reply #4 on: June 21, 2013, 23:32:33 »

Uprawa ziemi lub hodowla zwierząt pewnie nie będzie taka łatwa a na pewno na początku tania, kupno ziemi odpowiednich narzędzi i zwierząt to będzie wydatek na który początkujący gracz nie będzie sobie mógł pozwolić a w późniejszym etapie gry jak ktoś się podejmie tego to już pewnie na stałe i nie sam.
Logged

mateusz2000x

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Odp: Farmy i plantacje
« Reply #5 on: June 22, 2013, 01:16:47 »

Nie przesadzajcie z tym na stałe. Zapewne pojawi się możliwość sprzedawania farmy, tylko gdy nam się znudzi. Albo wynajęcia kogoś do pracy tam w określonych godzinach ;>.
Logged

Liwosz2

  • User
  • Posts: 207
    • View Profile
Odp: Farmy i plantacje
« Reply #6 on: June 22, 2013, 01:54:37 »

No wynajęcie kogoś do pracy to jest przecież oczywiste, a co do sprzedaży farmy to pewnie będzie można innym graczom ją odsprzedać :)
Logged
Działać na korzyść innych... samemu pozostając w cieniu.

radekggr

  • User
  • Posts: 18
    • View Profile
Odp: Farmy i plantacje
« Reply #7 on: June 25, 2013, 11:16:02 »

Farmerstwo i hodowle zwierząt to podstawa w rozwoju, więc bez owych rzeczy nie dało by się żyć.
Logged

remixir

  • User
  • Posts: 146
    • View Profile
Odp: Farmy i plantacje
« Reply #8 on: June 25, 2013, 18:25:14 »

było i chyba nawet sam o tym pisałem ^^ ale oczywiście że jestem za a npc do wynajęcie nie głupi pomysł ale mogło by się także graczy wynajmnować
Logged

Scypio

  • User
  • Posts: 189
    • View Profile
Odp: Farmy i plantacje
« Reply #9 on: June 25, 2013, 20:26:17 »

Można zrobić tak iż NPC będą mało wydajni a gracze zdecydowanie bardziej :) chociaż im mniej NPC tym lepiej
Logged
McScypio to mój cel. A w czasie wolnym polowania na złodziejaszków i innych władców. http://dogry.pl/r/scypio

Scheikh

  • Guest
Odp: Farmy i plantacje
« Reply #10 on: June 25, 2013, 20:31:11 »

Wiesz, na początku (alpha, Beta) NPC będą niezbędni, ale kiedy już serweey się zapełnią to NPC będą całkowicie zbędni ;D
Logged

bartoszgl10

  • User
  • Posts: 15
    • View Profile
Odp: Farmy i plantacje
« Reply #11 on: July 09, 2013, 21:27:43 »

Jeśli będzie uprawa roli a czas ma płynąć jak w realu to ile będą rosły drzewa czy rośliny (taki dąb może urosnąć dopiero za 50 lat +,a jak się skończy drewno to padnie wiekszość rzeczy)
Logged

SorenII

  • User
  • Posts: 73
    • View Profile
Odp: Farmy i plantacje
« Reply #12 on: July 10, 2013, 00:06:16 »

Czas nie będzie płynął jak w realu nie przesadzajmy... i drzewa nie będą tak rosły tak długo wszystko zostanie zbalansowane ale dojście do prawidłowego balans zajmie  trochę czasu i nerwów twórców jak i  alfa/beta testerów. NPC będą ciągle niezbędni tylko z czasem ich liczba będzie maleć do niezbędnego minimum.
Logged
Dobrze myślący ale nie koniecznie  tak już piszący ;>
Ile już takich projektów w Polsce było ? ile upadło ? ale wierze nadal wierze ze to wypali. :>

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Farmy i plantacje
« Reply #13 on: July 10, 2013, 07:08:24 »

Nie ma mowy o rośnięciu drzew przez lata! Wyobrażacie sobie co będzie jak smok spustoszy las? Drzewa powinny rosnąć dużo szybciej niż w realu. Cały las powinien rosnąć 1-2 miesiące.
Logged

mortaksPL

  • User
  • Posts: 46
    • View Profile
Odp: Farmy i plantacje
« Reply #14 on: July 10, 2013, 11:20:26 »

Wiesz, na początku (alpha, Beta) NPC będą niezbędni, ale kiedy już serweey się zapełnią to NPC będą całkowicie zbędni ;D

Choć prawdą jest, że rola NPC będzie maleć, moim zdaniem nie powinno się ich całkowicie eliminować. Sami twórcy w filmie mówili, że większość graczy to będą podróżujący, nie zaś osiedlający się. Dlatego sądzę, że przynajmniej w miastach stworzonych przez twórców powinny znajdować się NPC w roli mieszkańców, rzemieślników, strażników itd., gdyż bez nich będą to miasta duchów. a odnosząc się do tematu to powinna też istnieć przynajmniej minimalna liczba farmerów NPC bo nie każdy będzie chciał być farmerem od początku. Jeśli gra ma stawiać na realizm to te farmy musiałyby produkować minimalną choćby ilość żywności, aby gracze nie pomarli z głodu.
Logged
Pages: [1] 2