Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2]

Author Topic: Poszukiwania  (Read 2406 times)

Kirito

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #15 on: August 18, 2013, 11:58:52 »

No dobra ale co jezeli uciekinier nie krwawi a serwer jednak nie da rady utrzymac normalnego zostawiania sladow? Cos czuje ze raczej na ta opcje trzeba bedzie sie nastawic.
Logged

dynamik

  • User
  • Posts: 32
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #16 on: August 21, 2013, 20:47:08 »

Sewer raczej tego nie wytrzyma bo to są duże detale,a ich będzie musiał utrzymywać naprawdę sporo
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #17 on: March 28, 2014, 21:59:12 »

Ożywiam wątek (aż po 120 dniach :D ), natchnęła mnie gra pod tytułem "Cabela's Big Game Hunter: Pro Hunts" gdzie ślady były odciskami łap czy plamami krwi, kiedy się nie ruszało ślady migały jasnymi kolorami, co nie zmienia faktu że normalnie też są widoczne tylko słabo przez trawę itp. co o tym sądzicie? Mam zamiar założyć oddzielny temat o polowaniach i wpływie ataków na zwierzęta ;)
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #18 on: March 29, 2014, 23:37:32 »

@Gniazdu
W grze chodzą tysiące osób jak byś miał te wszystkie ślady widzieć to byś ogłupiał...
Tego typu tropienie zepsuło by gre złodziejom itp którzy mdlili by się by ktoś ich by nie wytropił a tak jak uciekłeś komuś z pola widzenia masz święty spokój co do tropienia jestem sceptyczny tropienie jest często przedstawiane jako sztuka chodzenia po śladach jakieś spostrzeganie a tak naprawdę to pies tropi a ty idziesz za nim.
Szczerze tropienie zepsuje trochę klimat jak nie będzie tropienia od razu na konia i pościg za ściganym a tak następnego dnia poczekamy aż kolega z tropieniem wbije do gry znajdziemy wtedy jego dom wyrzniemy kolegów itd.
Tropnie można by zastosować do zwierzyny ale po co to w końcu średniowiecze na 1 człowieka przypada 10 dzików 5 lisów 2 króliki 3 żubry 5 wilków 0,5 niedźwiedzia.(te dane tak są wymyślone żadne realne xD)
tym razem jestem sceptyczny ;p
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #19 on: March 29, 2014, 23:51:34 »

Zikes nie wiem jak ty widzisz tropienie, bo dla mnie to oczywiste że tylko w błocie czy ziemi zostają odciski, wybierz się na polowanie sportowe, nie chodzi o bieganie z psem ale samemu, chodzisz po śladach i szukasz zwierzyny, zajrzyj do gry którą podałem, naprawdę przyjemna w dalszych fazach gry AI jest naprawdę dobre, nie zrażaj się początkowym podchodzeniem do dzika na 3m bo parę minut później caribu ucieka będąc 100m od ciebie bo wiatr wieje w jego stronę ;) Masz wypaczony obraz tropienia przez H&H gdzie każdy cie znajdzie, swoją drogą na gościńcu czy asfaltowej drodze nie zostawiasz śladów, prawda?
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #20 on: March 30, 2014, 00:04:36 »

Bardziej wypaczoną wizje mam z filmów Hollywood o Indianach gdzie przykładali ucho do ziemi wskazywali kierunek i mówili tam są 2 jeźdźcy.
Nie chciał bym by w grze był system śledzenia graczy po jakiś odciskach bo to mało realne 2 obniża zabawę z gry złodziejem bo musisz się martwić że jakiś koleś nagle po 2 dniach cię zacznie śledzić.... goni cię odrazu albo zapomina o sprawie.

co do tropienia zwierząt nic nie mam ale uważam to za niepotrzebny element gdy zwierzyny będzie więcej od graczy.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #21 on: March 30, 2014, 00:21:56 »

Wiesz tylko zwierze ucieka a to że jest ich dużo to inna bajka, np stado saren rozbiegnie się jak cie wyczuje, jeśli nie ma tropienia to na tym się skończy polowanie, właściwe polowanie bez tropienia nie ma jakiegokolwiek sensu bo zamienia się w skyrima gdzie jak chciałeś coś zabić to po prostu za tym biegłeś.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Herin

  • User
  • Posts: 23
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #22 on: April 02, 2014, 22:38:54 »

@Zikes
Jak dla mnie to tropienie bardziej urozmaici grę złodziejem właśnie tym że będzie musiał się martwić czy nie ruszył na nim pościg.
 
Tropienie będzie bardzo ważne dla myśliwych.
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #23 on: April 04, 2014, 21:04:17 »

Nie wiem czy było. Może specjalny skill umożliwiający tropienie ? Coś jak w Skyrim albo Assasin Creed. Po uaktywnieniu umiejętności pojawiają się różne podświetlone ślady na ziemi, drzewach itp. Oczywiście, nie musi to być takie oczywiste, ale taka mała, moja koncepcja.
Logged

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Poszukiwania
« Reply #24 on: April 14, 2014, 19:54:04 »

Moim zdaniem w przypadku tropienia zwierzyny powinny wystarczyć ślady które po sobie zostawiają i coś w rodzaju zwiększenia czujności. W przypadku humanoidów moglibyśmy znaleźć ogniska i inne nienaturalne znaki, np. napisy na drzewach i pogłoski (w przypadku występowania NPC). Tropienie graczy jest bardziej skomplikowane, a bardziej jego rozwiązanie. Nie wiem czy byłoby normalne tworzyć system umożliwiający ściganie kogoś przez setki kilometrów niezamieszkałych terenów królestw, ani tworzenia listów gończych. Powiedzmy że ktoś zabija króla i nikt go nie zauważył, co teraz? Myślę że pomóc może tylko magia, umożliwiająca zapamiętanie czegoś w rodzaju aury zabójcy reprezentującej jego chęć zabijania. Im silniejszy "poziom" tropiciela, tym na większym obszarze mógłby wyczuć zabójcę. Jeśli zabójca znajdowałby się poza tym obszarem, tropiciel mógłby jedynie podążać za śladami aury. Jeszcze większy "poziom" tropiciela umożliwiałby określenia przybliżonej godziny w której jego cel się znajdował. Takie tropienie wymagałoby dużą ilość czasu, i o wiele, wiele więcej czasu poświęconego w celu nauki tropienia. Nie chciałbym aby każdy w grze mógłby wytropić każdego. Chciałbym aby zabójstwo było o wiele łatwiejsze do zrealizowania niż tropienie ludzi. Jeszcze jedną kwestią którą chciałbym poruszyć to tropienie z listu gończego. Może się okazać że w miejscu zbrodni nie ma ani malutkiej ilości aury wynikającej z odstępu czasu lub profesjonalizmu zabójcy. Co wtedy by pozostało? Latanie po NPC i pokazywanie listu? Moim zdaniem to odpada, pójście na łatwiznę. Myślę że dobrym pomysłem byłoby stworzenie wszechwiedzącego niezależnego NPC sprzedającego informacje występującego w zaułkach miast. Informacje musiałyby być naprawdę drogie i niedokładne, umożliwiając złoczyńcom jakiś sposób uniknięcia kary.
Logged
Pages: 1 [2]