Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2

Author Topic: Poszukiwania  (Read 2256 times)

TheRainbowKing

  • User
  • Posts: 34
    • View Profile
Poszukiwania
« on: August 17, 2013, 13:55:35 »

No tak więc znając ludzi , to sporo osób będą się zajmowały kradzieżami lub zabójstwami .
Za nimi może być wysłany list gończy który będzie się poruszał nie najszybciej ale dość szybko by dogonić sprawce. Lecz listy gończe będą docierały pewnie tylko na tablice w miastach lub innych miejscach wioski itp. Myślę że każdy sprawca ukrył by się w lesie robiąc jakiś szałas rozpalając ognisko i czekając aż sprawa ucichnie . Lecz za schwytanie takiej osoby dawało by korzyści pieniężne i to sporo powiedzmy (50% tego co ukradła) jeżeli schwytamy zawodowego złodzieja będzie to nie lada gratka dla łowców którzy będą go ścigali, żeby się dobrze dorobić na jego schwytaniu .
żeby sprawca nie miał za łatwo moim zdaniem powinno być coś w stylu zostawiania śladów stopy lub buta .
PustyniaCiężko będzie tam wypatrzeć chociaż 1 śladu stopy lecz sprawca na pustyni nie zostanie zbyt długo więc to nie dobre miejsce na zostanie przez sprawcy przez te 30 dni do uciszenia się sprawy .
Las Wydeptana trawa , w bagnach ślady , złamane gałęzie , zabita zwierzyna , ognisko , szałas .
Góry Ślady w śniegu , obsunięte kamienie , no i szałas .
Pole Trawy na łąkach by się rozchylały tworząc tunel prowadzący .



Ślady by znikały wraz z deszczem lub / śniegiem .
Zabita zwierzyna wraz z czasem
Gałązki  złamane po prostu wy wnikały w glebę
Szałas by się wydawał jakby to było zrobione przez naturę ( cały w mchu )
Trawy na łąkach by się odchyliły
Logged

Resuzeku

  • User
  • Posts: 270
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #1 on: August 17, 2013, 14:29:00 »

Skąd pewność, że połamane gałązki to nie sprawka zwierzęcia?  Bagna są hmmmm "elastyczne" i ślady na nich szybko zmieniają kształt i szybko znikają chodź nie tak szybko jak na pustyni. W górach byłoby najtrudniej. Wydaje mi się, że las to najlepsza kryjówka :).
Logged
Cień twoim sprzymierzeńcem, cisza siostrą,  refleks bratem.

dastro

  • User
  • Posts: 27
    • View Profile
    • STAR CITIZEN POLSKA
Odp: Poszukiwania
« Reply #2 on: August 17, 2013, 14:54:43 »

Ostatnio testuję gierki które przypominają z opisów Enidust, to w jednej z nich jest rozwiązanie na takie coś w postaci pozostawionych przez nikczemnika śladów (zabójstwo to np bezpośrednio ze zwłok czy też kradzież to znajdzie je w skrzyni gdzie znikły kosztowności) które może zbierać postać która jest wyszkolona w dziedzinie tropienia, ma dużo pkt inteligencji itp. Po zebranie odpowiedniej ilości tych śladów i konfrontacji statystyk "detektywa" i złodzieja czy też mordercy (inteligencja/zwinność) po czym przez użycie tych śladów i skutecznym przebiciu statystyk na korzyść topiącego ten dostaję kompas w którą stronę może się kierować żeby znaleźć delikwenta. 
Logged

Kirito

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #3 on: August 17, 2013, 15:00:06 »

Pomysł ok ale gdy to postawić naprzeciw realizmowi to wypada trochę słabo wkońcu gra ma nie opierać się na cyferkach
Logged

dastro

  • User
  • Posts: 27
    • View Profile
    • STAR CITIZEN POLSKA
Odp: Poszukiwania
« Reply #4 on: August 17, 2013, 15:03:08 »

@Up

No niestety pełnego realizmu nigdy nie będzie gdyż jest to po prostu nie możliwę, no chyba że każdy z nas weźmie po drewnianym mieczyku i lecimy na dwór. :D
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #5 on: August 17, 2013, 15:03:55 »

A skąd taka postać dostaje niby ten kompas ? Głupi pomysł...

Moim zdaniem to jak kogoś ścigamy powinno zależeć od naszego wyszkolenia a nie naszej postaci. Początkowe postacie NPC bądź nasze ogólne doświadczenie w dziedzinie tropienia i dostrzeganie różnych rzeczy powinno nam pomóc w określeniu co tędy biegło, (Raczej człowiek zostawia inne ślady niż zwierzę) jak dawno, (Czyli im ślad mniej widoczny tym później. Z czasem pewnie gracz będzie wiedział że był tu 5 godzin temu itp), jakie ma uzbrojenie bądź ile waży. (Ogólnie jak bardzo stopa jest wciśnięta w ziemię) Poza tym można było by znajdować te połamane gałązki bądź malutkie nitki naszych ubrań. Zwierzę raczej nie nosi ubrań, prawda ? :d

Logged

dastro

  • User
  • Posts: 27
    • View Profile
    • STAR CITIZEN POLSKA
Odp: Poszukiwania
« Reply #6 on: August 17, 2013, 15:10:04 »

@Up

Nawet nie wiesz jak bym chciał żeby też takie coś działało ale wyobraź sobie ten spasiony informacjami INTERFEJS, przed wszystkim gra musi być przyjazna dla gracza. Jeżeli twórcy Enidusta będą rewolucyjni i połączą wygodę oraz intuicyjnośc interfejsu z duża ilością czynności/informacji to jestem za takimi rozwiązaniami jak wspomniałeś Rahl. :D Mówiąc małym OFT, ostatnio to sądzę że możliwym sukcesem tej gry to własnie może być intuicyjny interfejs jeżeli chodzi o tego typu grę.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #7 on: August 17, 2013, 16:41:28 »

@dastro
podaje heat ;p na PW

@TheRainbowKing
Zostawianie śladów na ziemi połamanych gałęzi jest nierealne tak jak ty to widzisz bo zajechało by to server w kilka min.
Jedyne co to umiejętność tropienia gdzie człowieku mógł by dostrzegać zostawione ślady i kierunek. Jak ktoś opracuje dobry i realny pomysł tropienia zapraszam do wypowiedzi.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #8 on: August 17, 2013, 17:43:29 »

Ja jako ktoś kto zawsze wywołuje pomysły u innych powiem że mogło to by być podobne do M&B
czyli w zależności od założonego poziomu umiejętności widać np. niebieskie strzałki można by to było włączyć jakimś guzikiem coś jak skupienie i od wagi zależałby kolor (Teńcza!!), przeźroczystość to czas a postrzępione boki oznaczały by rodzaj czy to człowiek czy to zwierz.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

TheRainbowKing

  • User
  • Posts: 34
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #9 on: August 17, 2013, 18:57:42 »

Jeszcze dla tropiciela mogła by być pomocna krew zabójcy czy innego człowieka mi chodzi raczej w tym poście że by był kolejny tryb kooperacji znajdujesz sobie gildie tropicieli dowiadujesz się gdzie zbir mniej więcej uciekł i szukać na odległości od siebie wzroku ktoś napotka ślad i macie go chyba że traficie na po prostu łucznika który był na polowaniu . Ale jak złapiecie łotra to możecie zarobić więcej niż jakiś handlarz na 10 kursach . Jak już rzucałem pomysł (50% tego co łotr skradł przed złapaniem czyli to może być nawet majątek 5mil. złota jeżeli przez długi czas był nie do schwytania )
Dodatkową metodą tropiącą powinna być krew tak uważam .



Jeszcze jedno moim zdaniem po zabiciu kogoś albo skaleczeniu na twojej broni powinna zostać krew, oczywiście z broni metalowej łatwo ją zmyć jak i ze zbroi , ale np. zabójca w zbroi nie będzie chodził założy raczej tkaninę, która od prać się praktycznie nie da nie zanikała by po czasie tylko trzeba by było taką tkaninę spalić albo wymyć porządnie ale gdy uciekacie przed łowcami takie mycie trwa długo i stracili byście na przewadze .

Gdy zostaniesz chociaż raz trafiony do krwi będziesz zostawiał krwawe ślady .
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #10 on: August 17, 2013, 19:16:21 »

@2UP: Całkowicie nie trafiony pomysł moim zdaniem.

@UP: No tak, krew...Tylko chyba krew (Jeśli złodziej został zraniony) powinna kapać na ziemię czy coś żeby zostawiała ślad.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #11 on: August 17, 2013, 19:21:20 »

@Rahl
Miałeś teraz napisać bardziej realną wersje a poza tym wiem że to mało realne ale jak chcecie to zrobić nie zamulając serwera?
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

TheRainbowKing

  • User
  • Posts: 34
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #12 on: August 17, 2013, 19:34:59 »

UP
O tym zadecydują twórcy , ale przecież ten temat to burza mózgów więc nie wiem w czym problem i po za tym enidust to nie będzie na pewno słaby serwer spoglądając na wielkość mapy .
Jeżeli prywatny serwer utrzymuje się powiedzmy (WoW) to szacunek ale jakiś wielkich sprzętów tam nie mają bot to jest prywatna firma . Drugi przykład (metin2) śmiecia czasami jest tak dużo że nie widzisz postaci a jednak serwera nie wywala a gra na nim nawet 3000 osób online i każdemu dropi śmieć .
Enidust ma mieć raczej serwer globalny odporny na takie rzeczy a jeżeli załóżmy 200 osób rannych będzie krwawiło maximum to nie jest to największe obciążenie już większe obciążeniem jest jeżeli te 200 osób na raz będzie kopało dół i przy tym modyfikować mapę czy ścinać drzewo.
Jeżeli ludzie pisali o latających miastach :D
Logged

Kirito

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #13 on: August 18, 2013, 07:17:05 »

Rozmyslalem nad tym tematem i jak sam pomysl sladow krwi jest spoko tak chyba do tropicieli nie do konca pasuje bo zanim wezwiesz takiego specjaliste slady krwi zdaza sie zatrzec. Lecz gdyby sie zastanowic taka osoba chcialaby zebrac najpierw troche informacji, najpierw u ludzi wypytujac, zastraszajac, przekupujac czy dzialajac bardziej brutalnie. Nastepnym krokiem bylyby  ogledziny stalego/tymczasoweg jezeli mieszkal w karczmie mieszkania sprawcy, moglby tam znalezc wskazowki dt uciekiniera i dochodzac do sedna moglby np znalezc skrawek materialu po czym uzywajac magicznego eliksiru na plotnie i na sobie zobaczylby delikatne zarysy trasy zbiega laczac to z informacjami ktore zdobyl moze znac jego potencjalne polozenie, przy czym musialby liczyc sie z tym ze wyprawa moze byc bardzo trudna oraz ze poszukiwany rownie dobrze mogl trafic na bandytow/dzikie zwierze i pasc ich ofiara a w najgorszym wypadku moze czekac go to samo...

Mam nadzieje ze w miare zrozumiale napisalem to co chcialem przekazac na temat tego zawodu ktory mnie bardzo zaciekawil ;) oczywiscie czekam na opinie ;)

Edit
Pomyslalem takze zeby nie bylo za latwo te eliksiry moglyby byc drogie ale takze pozostawiac liczne skutki uboczne tymczasowe a nawet czasami trwale. Powodowalyby takze uzaleznienie bo jak wiadomo cos co z jednej strony jest dobre ma zawsze swoje odbicie ;) Sprawialoby to ze najlepsi tropiciele to prawdziwi smialkowie ktorzy nie boja sie postawic na szali swojego zycia ;)
« Last Edit: August 18, 2013, 07:25:15 by Kirito »
Logged

TheRainbowKing

  • User
  • Posts: 34
    • View Profile
Odp: Poszukiwania
« Reply #14 on: August 18, 2013, 10:35:58 »

Ja teraz mam pomysł, żeby wprowadzano dostępne "nagrody" za i za schwytanie czyli żywego, jak i za głowę czyli martwego. Więc jak ciągle będziesz szedł po śladach krwi o dostrzeżesz trupa, to mu po prostu obcinasz głowę i idziesz po swoją nagrodę (50% tego co ukradł przez czas jego gry).
Ale też może się okazać że to nie jego krew to też pisałem sprawdzanie krwi zapachem kolorem smakiem czy to jest krew ludzka czy zwierzęca (musisz mieć wysoko rozwinięte punkty badawcze)

UP
Ja jednak nie chciał bym do tego wprowadzać jakiejś mikstury która pomaga im go schwytać.
Wolał bym żeby łowcy mieli szybkie konie i dowiadywali się w która stronę się udał od mieszkańców
jak mówiłeś (zastraszanie, przekupstwo, lub podduszanie itp.) dowiadujesz się czy miał konia bo jak miał to będzie szybko się przemieszczał ale łatwiej trafić na trop krew człowieka plus zrobiona ścieżeczka kopytami konia, ale może jeszcze krew końska jak koń zostanie zraniony też może krwawić. I to będzie trzeba mieć jeszcze bardziej rozbudowane badania bo żeby odróżnić krew końską od jakiegoś woła będzie trudno. Postać na początku będzie mówiła (to nie jest krew ludzka/to jest krew ludzka) a potem ( to jest krew końska/woła/wilka / to jest krew ludzka)
Pomoże to w tym bo równie i dobrze może ktoś polować i zaatakował go wilk zabił go ale został poraniony zakłada go sobie na grzbiet i idzie do osady.

//Pozdrawiam "spacjo-kropki" i "spacjo-przecinki", które tutaj były
//Matiis
« Last Edit: August 18, 2013, 12:19:21 by Matiis »
Logged
Pages: [1] 2