Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2

Author Topic: Bogowie jako przedstawiciele frakcji  (Read 1366 times)

MobilnyMongoł

  • User
  • Posts: 103
    • View Profile
Bogowie jako przedstawiciele frakcji
« on: August 16, 2013, 16:19:31 »

Z faktu że temat bogów tworzy przeróżne kontrowersje pomyślałem o stworzeniu tego tematu.
Bogowie nie występowali by w formie cielesnej czy też jakiejkolwiek innej, byliby wymyślonymi postaciami przez ludzką podświadomość, żaden z nich nie dawałby korzyści, bonusów czy innych dyrdymałów. Dzięki takiemu założeniu mogłyby powstawać konflikty o podłożu religijnym typu :Ty modlisz się do innego boga, a ja do innego zmień swoje nastawienie albo zgniesz... Rozumiecie o co mi chodzi.

Co o tym sądzicie? Piszcie;)

PS. (Jeżeli taki wątek istnieje to sorry, od razu proszę modera o usunięcie czy coś ).
Logged
Lepiej siedzieć na muszli i się nie zesrać, niż zesrać się nie siedząc na muszli...

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Bogowie jako przedstawiciele frakcji
« Reply #1 on: August 16, 2013, 16:23:22 »

Ja coś podobnego proponowałem że bogowie mogli by zostać dodani przez graczy ale jak ankieta pokazała większość woli żeby byli dodani przez twórców jako część fabuły. ;/

A chciałem stworzyć templariuszy ;p
« Last Edit: August 16, 2013, 16:25:43 by Zikes »
Logged

MobilnyMongoł

  • User
  • Posts: 103
    • View Profile
Odp: Bogowie jako przedstawiciele frakcji
« Reply #2 on: August 16, 2013, 16:26:06 »

Według mnie to bez sensu skoro gra ma stawiać na realizm, przyleciało pełno fanów typowych  MMO i spamią tym czego gra chce się wyzbyć...
Logged
Lepiej siedzieć na muszli i się nie zesrać, niż zesrać się nie siedząc na muszli...

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Bogowie jako przedstawiciele frakcji
« Reply #3 on: August 16, 2013, 16:28:13 »

Wiesz. Pomysł poniekąd dobry tylko jedno ale...Skoro wiemy że bogowie nie istnieją to po co walczyć o coś co nie istnieje ? Oczywiście jeżelibyśmy rozegrali typowe RP z "wizją" od boga itp. To można by coś takiego zrobić jednakże! Dochodzi tu element osób nie grających RP czyli osób które popsują nam zabawę bo "w mechanice gry nie ma czegoś takiego jak bogowie więc o co wam coomon ?"
Logged

TheRainbowKing

  • User
  • Posts: 34
    • View Profile
Odp: Bogowie jako przedstawiciele frakcji
« Reply #4 on: August 16, 2013, 16:29:07 »

moim zdaniem słabe ;d to ma być reale a to czy ktoś wierzy a ktoś nie wieży to będzie zależało od graczy czy będą robili potyczki wojny domowe itp.
nie róbmy czegoś typu rasizmu lub alkaidy wirtualnej
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Bogowie jako przedstawiciele frakcji
« Reply #5 on: August 16, 2013, 16:37:38 »

Mylisz pojęcia TheRainbowKing twórca gry chodzi że gra będzie oparta na realizmie a nie będzie realna...
realizm
3. «pogląd filozoficzny uznający istnienie rzeczywistości obiektywnej»
realny
1. «istniejący rzeczywiście; rzeczywisty, prawdziwy, konkretny, faktyczny»
słownik PWN

Logged

MobilnyMongoł

  • User
  • Posts: 103
    • View Profile
Odp: Bogowie jako przedstawiciele frakcji
« Reply #6 on: August 16, 2013, 16:43:25 »

W starożytności każdy człowiek myślał że bogowie istnieją ponieważ nie potrafił zrozumieć nienaturalnych rzeczy jak np. pioruny czy wichury, tornada itp. każdy człowiek miał przeczucie że istnieje coś "większego i niezrozumiałego" bo co mieli lepszego niż modlitwy do bogów o zdrowie czy zażegnanie jakiemuś kryzysowi...
Logged
Lepiej siedzieć na muszli i się nie zesrać, niż zesrać się nie siedząc na muszli...

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Bogowie jako przedstawiciele frakcji
« Reply #7 on: August 16, 2013, 16:46:46 »

Tylko że widzisz...W starożytności. Nawet jeśli gra będzie osadzona w średniowieczu/starożytności to my tacy nie będziemy. My wiemy np: że to wirusy wywołują choroby a nie kara boża. (Chociaż może czasem...) Poza tym jest jeszcze jedna rzecz. Wykształcenie i odległość epok. My żyjemy w XXI wieku i mamy o wiele większe możliwości i pogląd na świat niż taki typowy Kowalski z Egiptu gdzie budował piramidy. Więc jeżeliby gra nie miała bogów w mechanice gry z różnymi bonusami czy  z czymś to może być ogólny problem z ich wprowadzeniem. No chyba że będzie chrześcijaństwo, islam itp.
Logged

MobilnyMongoł

  • User
  • Posts: 103
    • View Profile
Odp: Bogowie jako przedstawiciele frakcji
« Reply #8 on: August 16, 2013, 17:23:04 »

Prawda... Ehh sam już nie wiem... Zastanawia mnie co powiedzą twórcy o tych całych bogach...
Logged
Lepiej siedzieć na muszli i się nie zesrać, niż zesrać się nie siedząc na muszli...

Kirito

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: Bogowie jako przedstawiciele frakcji
« Reply #9 on: August 16, 2013, 19:00:57 »

Można by to załatwić w inny sposób... Magia bóstw jak to było w Gothicu ale myślę że coś takiego nie przejdzie bo tu magia ma mieć podstawę bardziej logiczną ;)
Logged

DJBDM

  • User
  • Posts: 43
    • View Profile
Odp: Bogowie jako przedstawiciele frakcji
« Reply #10 on: August 16, 2013, 21:34:31 »

Można by to załatwić w inny sposób... Magia bóstw jak to było w Gothicu ale myślę że coś takiego nie przejdzie bo tu magia ma mieć podstawę bardziej logiczną ;)
Bardziej logiczną?

wywołują choroby a nie kara boża. (Chociaż może czasem...)
tzn. kiedy? :s

Wracając do tematu... Tak jak Rahl już napisał, gracze raczej nie walczyliby o coś, co nie istnieje i nie da im żadnej korzyści. Dlatego też lepiej byłoby sprawić, że jest określona ilość bogów oraz że każdy z nich będzie dawać swoim wyznawcą unikalny bonus (chociażby w postaci buffa). Każdy z nich mógłby wymagać nieco innej świątyni czy ofiary. Im większa ilość wyznawców, tym większy/dłuższy bonus. Wtedy konflikty w grze o podłożu religijnym miałyby sens.

Z drugiej strony, czy konflikty w grze o podłożu religijnym to dobry pomysł?
Logged
Okres ważności moich postów kończy się z chwilą ich opublikowania.

Kirito

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: Bogowie jako przedstawiciele frakcji
« Reply #11 on: August 16, 2013, 21:44:27 »

Czytałeś opis gry na głównej stronie? ;) Ten temat chyba też był poruszany w prezentacji, chodzi o to że magia ma mieć bardziej podłoże naukowe (o ile to oczywiście możliwe)

Do tematu. Ludzie o głupsze rzeczy wypowiadali wojny ;)
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Bogowie jako przedstawiciele frakcji
« Reply #12 on: August 16, 2013, 22:09:09 »

Może wojny na tle religijnym były by bardziej prawdopodobne gdyby dwie świątynie różnych bogów znajdujące się obok siebie wykluczałyby swoje buffy. (Można by też zrobić że jak się daje datek dla świątyni to taki buff się wydłuża itp) W związku z tym osoby które zainwestowały w jedną ze świątyń czas, pieniądze i surowce będą chcieli zniszczyć tą drugą świątynię. Co oznacza że ci drudzy będą jej bronić. Można by robić że im większa świątyni bądź datki większy to zasięg buffa rośnie itp.
Logged

Kirito

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: Bogowie jako przedstawiciele frakcji
« Reply #13 on: August 18, 2013, 09:05:50 »

Rahl podsunales mi ciekawy pomysl ;) pomyslalem ze buff od bostwa dla jednostki to raczej niesprawdzony pomysl... Lecz gdyby jedno bostwo zapewnialo szybszy wzrost roslin na danym obszarze i wraz ze wzrostem liczby wiernych tak jak mowisz zwiekszal by sie obszar oraz moc dzialania buffa (ofc do pewnej granicy). Drugie zas zwiekszaloby plodnosc zwierzat i np moglyby byc one wydajniejsze tzn. konie bylyby szybsze i wytrzymywaly wieksze odleglosci, swinie dawalyby wiecej miesa. Trzecie z bostw natomiast pozwalaloby kowalom wykuwac lekko mocniejszy orez ktory bylby poszukiwanym towarem w swiecie... Itd itd ;) Glowna idea jest to zeby blogoslawienistwa nie wplywaly bezposrednio na gracza tylko na obszar jego dzialania. Stworzyloby to wolnosc wyboru wiary ktora do tego bylaby ludziom potrzebna, oraz staraliby sie aby jej wyznawcow bylo jak najwiecej, a juz do graczy nalezy wybor czy byloby to dobrowolne "nawracanie" czy jak to od zarania dziejow bylo popularne ;)

Idac dalej powstaje zupelnie nowy smaczek gry... Mianowicie kazdy moze to nazwac jak chce ale ja teraz powiem krucjaty. Co mam na mysli? Dam taki prosty przyklad, mi zawsze nekromancja kojarzyla sie z podstawa religijna czyli skladane ofiary aby przywac swoje stwory itp, a co jezeli ich bostwo za bardzo urosnie w sile zagluszajac blogoslawienstwa innych? Mi na mysl przychodza dwie odpowiedzi: World Event lub Mechanika In-Game. Jezeli tworcy zastosowaliby opcje World eventu gdzies w jakiejs opuszczonej wiezy mogliby zebrac graczy nekromantow w wersji questu ze po poswieceniu danej liczby ofiar i odprawieniu rytualow ich bostwo stanie sie o wiele silniejsze i zostana sowicie wynagrodzeni. Lecz wtedy inne bostwa zaalarmuja swoich wyznawcow o tym procederze (przez kaplanow) i ostrzega ze jezeli rytual sie dokona one podupadna na swoich silach czyli buffy stana sie mniejsze. Gracze nie chcac do tego dopuscic beda musieli zatrzymac czarna magie i czy wyznawcy roznych bogow polacza sily czy beda chcieli zagarnac potencjalne bogactwa jakie moga sie kryc w kryjowce magow tylko dla siebie zalezy od nich ;)
Druga sprawa system wyznania in-game. Wyobrazam sobie to tak ze kazde bostwo bez wzgledu bedzie sie wykluczac i nie chodzi mi o skrajnie negatywne rzeczy lecz jezeli ilosc wyznawcow danego bostwa bedzie rosnac a drugiego stac w miejscu to w takim razie to drugie bedzie tracic na mocy co za tym idzie na sile buffow. W tym przypadku nie beda potrzebne eventy tylko decyzja graczy czy beda chcieli podjac jakies kroki, moze beda po kolei palic wioski i rozprawiac sie z niewiernymi w imie swojego boga ;) ale to oczywiscie tylko jeden z setek scenariuszy ;)

Mam nadzieje ze moje rozwiazanie problemu znajdzie chociaz najmniejsza aprobate ;) jezeli tak to prosze o zmienianie i dodawanie co wam sie zywnie podoba ;) aha i jezeli cos po prostu zdublowalem czy ktos juz o tym mow to najmocniej przepraszam musialem to przeoczyc, ale jak wiadomo gdy juz wena wezmie... ;)
Logged

TheRainbowKing

  • User
  • Posts: 34
    • View Profile
Odp: Bogowie jako przedstawiciele frakcji
« Reply #14 on: August 18, 2013, 10:45:00 »

dobry pomysł z bufem dla akurat tych ludzi w obrębie świątyni . A kapłanowi można by było płacić jakieś podatki za nie . Czym lepszy kapłan tym lepsze bufy dostępne . Wbijało by się punkty kapłaństwa, czym lepsze bufy to też tym większe podatki :D
« Last Edit: August 18, 2013, 12:17:10 by Matiis »
Logged
Pages: [1] 2