Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 ... 6 7 [8] 9 10

Author Topic: Magia  (Read 15550 times)

gasdq

  • User
  • Posts: 21
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #105 on: July 25, 2013, 16:38:52 »

Chciałbym i ja wtrącić się w opowieści o magii w grze, bo jestem ciekawy jak administracja rozwiąże czytanie książek o magi(Jeśli wprowadzą)bo, jeśli będzie polegało to na tym, iż otwiera się książka i dostajemy jakiś czar lub ulepsza nam magię, to by był trochę dziwne, bo nikt, by tego nie czytał, chyba że fanatyk książek :P.Może wprowadzić do książek jakąś instrukcję jak używać tej magii ??(chodzi mi tu o jakąś kombinację klawiszy, która wywoływała czar).
Logged

Bhaal

  • User
  • Posts: 10
    • View Profile
Efekty czarów w zależności gdzie jesteśmy
« Reply #106 on: July 26, 2013, 02:01:36 »

Mimo, że tak naprawdę nie wiele wiemy o czarach to mam pewien pomysł - w zależności od warunków pogodowych zmieniały by się trochę ich efekty - np nie możemy rzucać kul ognia w deszczu, bo by zgasły (chyba, że jesteśmy naprawdę silnymi magami), albo rzucanie czarów elektrycznych w jakimś wilgotnym miejscu (np bagno) mogłoby powodować, że ten czar raziłby w jakimś stopniu wszystko do okoła. Albo w trakcie silnego wiatru rzucanie jakiś czarów zatruwających powietrze na danym obszarze z powodu tego wiatru rozniosło by się w niepożądane miejsca. Tego typu zjawisko spowodowałoby, że każdy pomyślałby przed rzucaniem zaklęć i jakie ewentualne konsekwencje mogłyby mieć takie czary.

Po przeczytaniu tego myślę, że to chyba niemożliwe/ mega trudne do zrealizowania, ale to tylko pomysł...

Mistrz Ignis: wątek scalony z magią - tematy są dość zbieżne i wkrótce doszłoby do dublowania treści.
« Last Edit: July 26, 2013, 09:51:32 by Mistrz Ignis »
Logged

Rinaruk

  • User
  • Posts: 25
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #107 on: July 26, 2013, 16:49:15 »

Uważam że dobrym pomysłem na uczenie się zaklęć z ksiąg/zwojów byłoby bardziej ciekawe gdyby w danym tekście były pogrubione jakieś literki i gracz musiałby je zapamiętać i na końcu gra prosiłaby abyśmy wpisali poprawne hasło, dopiero wtedy poznalibyśmy podstawy np. kuli wiatru.

Chciałbym również poruszyć temat odporności na dane zaklęcia np. amulet +1 obrony przed ogniem zmniejsza obrażenia o x% oraz skróca czas podpalenia(jeśli takie będzie) o x sekund. A gdy już gracz zdobędzie kilka przedmiotów/jeden potężny i ma np. +5 obrony to wtedy ledwo by poczuł skutki zaklęcia.

Nie wiem czy ktoś już wpadł na coś podobnego bo jestem tutaj dość świeży, jeśli tak to przerpaszam :)
Logged

Bhaal

  • User
  • Posts: 10
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #108 on: July 26, 2013, 16:55:48 »

Co do danych liczbowych to chyba w grze nie będzie chłodnych kalkulacji.

Jeśli dobrze rozumiem chodzi o to, że np jeśli chcemy rzucić kulę ognia, to oprócz nauki zaklęcia musimy mieć przedmiot z odpornością na dane zaklęcie? Żeby podczas rzucania tego zaklęcia samemu nie będąc nią porażonym?
Logged

Natanael

  • User
  • Posts: 137
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #109 on: July 29, 2013, 09:45:17 »

Witam, to może i ja podzielę się swoim pomysłem ;]
Skoro magia ma się opierać na Pyle - mam tutaj dwie koncepcje,
 
Pierwsza - to przedstawiana już wcześniej substancja w postaci sproszkowanych minerałów przechowywana w jakichś woreczkach i noszona przez postać przy sobie, w zależności od rodzaju minerału - inny rodzaj magii, ewentualnie jeden rodzaj pyłu a dodatkowo jakieś składniki potrzebne do odpowiedniego rodzaju zaklęcia.

Druga - to pył jako rozproszona magia w świecie i kwestia umiejętności jej koncentracji i wykorzystania do wykonania zaklęcia, można wówczas wykorzystywać różnego rodzaju wspomniane minerały (lub też inne materiały) do jej koncentracji, im wyższy poziom tej umiejętności tym silniejsze zaklęcie.

Kolejna kwestia to sama nauka zaklęć można by zastosować dodatkowe umiejętności jak np wiedza tajemna (z podziałam lub bez na konkretny rodzaj magii) która umożliwiała by nam uczenie się silniejszych zaklęć w zależności od jej poziomu, np stworzenie płomienia, kula ognia, ściana ognia itp (oczywiście samych zaklęć można by się uczyć zarówno z ksiąg, zwojów jak i od innych magów)
Logged

Sarril

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #110 on: July 29, 2013, 22:11:30 »

Mi nawet trochę podoba się pomysł z magią podobną do "Magicki" ale twórcy zapowiedzieli że postarają się zrobić magię bardziej "naukową" czyli trochę jak w filmie "uczeń czarnoksiężnika" w którym żeby coś zapalić trzeba było "skupić się" na przyspieszeniu ruchów cząsteczek danej substancji i w ten sposób zapalić powiedzmy drzewo lub czyjąś chatę. Ja sam nie wiem jak będzie najlepiej ale mam nadzieję że magia będzie czymś naprawdę "fajnym" i dobrze wymyślonym bo sam chciałbym być magiem a nie wojownikiem czy łucznikiem ;) .
Logged
1.There is no light without darkness,
There is no creation without destruction,
And there is no life... without death.

2. If we don't end wars, wars will end as.

Rinaruk

  • User
  • Posts: 25
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #111 on: August 02, 2013, 09:19:02 »

Domyślam się że zamiast wydawać x pkt. many będziemy wydawać x odpowiedniego proszku. Zatem wpadłem na pomysł aby magowie mogli by przywoływać potwory jak szkielet czy zombie, a działałoby to tak:

Gracz może stworzyć/kupić przedmiot jednorazowego użytku który po użyciu na obszarze o promieniu x sprawdza czy zginął jakiś gracz i jeśli tak to czy został na nim użyty wcześniej ten przedmiot. Jeśli nie, to dostajemy za każdego trupa(tylko za graczy!), w zależności od jakiś jego statystyk, proszek lub główny składnik do niego za pomocą którego po poznaniu odpowiedniego zaklęcia mag może przyzwać stwora (w zależności od zaklęć i poświęconego proszku, może to być szkielet dzika przez początkującego maga ale może to być demon czy magiczny golem przywołany przez arcymistrza przywoływania.)

Oraz krótka krótka mechanika takiego pomocnika: Posiada on 3(tu do uzgodnienia) stany, oto główne z nich:

Stan 1: Podąża za magiem, atakuje wszystko co zobaczy, nawet sojuszników w party! (bazowe statystki)
[Jeśli celi jest kilka, atakuje najbliższego jeśli w odległość między jego celem a innym potworem jest mniejsza niż np. 100 wtedy gra sprawdza ich levele, nasz pomocnik wybiera tego który ma wyższy.]

Stan 2: Podąża za magiem, atakuje tego kogo mag zaatakował(większy atak kosztem odporności)
[Jeśli mag uderzył kilka celi również sprawdzany jest ich level a stwór atakuje tego z wyższym]

Stan 3: Podąża za magiem, atakuje tego kto zaatakował maga(mniejszy atak kosztem odporności).
[Jeśli maga atakuje kilka przeciwników sprawdzane są ich levele a stwór atakuje tego który ma największą siłę atakuje, jeśli nie będzie można tego ustalić atakuje z większym levelem.]

Logged

pawixis

  • User
  • Posts: 92
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #112 on: August 02, 2013, 10:52:32 »

A może tak czary poprzez mikrofon, a mianowicie wypowiadanie zaklęć? hmm? Można wykorzystać jakoś ten system od googla, fajnie by było aby zaklęcia zapamiętywał gracz a nie wirtualna postać.
Logged
Czekam <3

Rinaruk

  • User
  • Posts: 25
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #113 on: August 02, 2013, 10:54:43 »

Według mnie kiepski pomysł, raz że byłoby to trudne do wprowadzenia a dwa, że nie każdy ma mikrofon i nie każdy może gadać o np. 2 w nocy albo poprostu się nie chce.
Logged

Mistrz Ignis

  • Administrator forum
  • User
  • *****
  • Posts: 55
    • View Profile
    • Valarand
Odp: Magia
« Reply #114 on: August 03, 2013, 00:24:30 »

Pomysł głosowego wywoływania zaklęć był omawiany przez zespół i został odrzucony.
Logged

Robaczysko

  • User
  • Posts: 27
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #115 on: August 04, 2013, 14:05:49 »

A gdyby stworzyć łączenie magii? Na przykład jeden mag uderzałby pociskiem wodnym, a następny by go zamroził, a trzeci naładował
go elektrycznością. W ten sposób zorganizowane grupy mogłyby tworzyć bardzie zaawansowane, łączone zaklęcia. Dzięki temu bitwy między graczami/gildiami/frakcjami mogłyby się stać bardziej taktyczne i widowiskowe.
Logged

Rinaruk

  • User
  • Posts: 25
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #116 on: August 04, 2013, 14:40:41 »

Lepiej jeśli mag sam z siebie może coś takiego zrobić, co to za mag jeśli bez 2 innych nic nie może zrobić. Sama mechanika wydaje się skomplikowana.
Logged

pawixis

  • User
  • Posts: 92
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #117 on: August 04, 2013, 15:59:46 »

Skoro bez głosowego wywoływania zaklęć to może chociaż bindowanie?
Do skilla przypisujemy nasz głos, żeby nie trzeba było cyferkować? (Dla chętnych)
Logged
Czekam <3

Rinaruk

  • User
  • Posts: 25
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #118 on: August 04, 2013, 16:14:54 »

Ja wiem że sprawa z głosem jest fajna, zwłaszcza tylko dla chętnych tylko jest jeden duży problem a mianowicie: kto to ma zrobić? w grupie jest chyba 18osób, pewnie nie wszyscy to programiści bo jeszcze dochodzą osoby odpowiedzialne za grafike itp. W google pracują tysiące osób za miliardy dolarów i tam wprowadzili aktywacje głosową która nie działa tak jak by każdy chciał. Tutaj może nie ma wyszukiwarki ale trzeba wziąć pod uwagę że głos zawsze brzmi inaczej, zbindujesz jako zwykły, łagodny głos a powiesz ciszej/głośniej to już tego nie wykryje, i wtedy się okaże że cała praca na marne :/

Edit. Źle przeczytałem, mój błąd.
« Last Edit: August 04, 2013, 20:14:56 by Rinaruk »
Logged

pawixis

  • User
  • Posts: 92
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #119 on: August 04, 2013, 18:35:48 »

Powtórzę: Bindowanie, tak jak w telefonach.

Mistrz Ignis: Powtórzę: pomysł głosowego wywoływania zaklęć był omawiany przez zespół i został odrzucony. W każdej postaci.
« Last Edit: August 06, 2013, 00:56:30 by Mistrz Ignis »
Logged
Czekam <3
Pages: 1 ... 6 7 [8] 9 10