Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3 ... 10

Author Topic: Magia  (Read 12443 times)

Izuel

  • User
  • Posts: 15
    • View Profile
Magia
« on: June 19, 2013, 21:52:08 »

Witam :)

Po obejrzeniu waszego materiału prezentującego tą grę , postanowiłem dowiedzieć się o niej trochę więcej i czytałem jej opis. Mówiąc całkiem szczere gra wydaje się bardzo miodzio ;D , lecz opis Magii ( tak wiem że jest to dopiero zarys  :P ); jakby troszkę się rozczarowałem. :-\

MAGIA - czytając opis tej funkcji zrozumiałem coś o jakimś pyle i że nie zawsze będzie można używać jej , np zależnie od klimatu czy pogody. Jak sama nazwa wskazuje ; magia- chciałbym aby w tej grze również była czymś niezwykłym , ale nie przypominała iluzjonistycznych sztuczek. Rozumiem , że ta gra stawia na realizm , jednak miło było by zobaczyć maga który wyczarowuje kule ognia w deszczu lub w zimie. To właśnie czyni go kimś niezwykłym - magiem. Przedstawię teraz mój pomysł , wiem, może być trudny do zrealizowania.

Zaczynając, bardzo lubię w grach wszystko co z magią związane. Ale nie chciałbym by nosić ze sobą jakiś "proszek" i stale się w niego zaopatrywać, wolałbym przykładowo z niczego wyczarować coś. Lecz skoro ta gra stawia na realizm odwołując się do powyższego przykładu  początkujący mag nie mógłby wyczarować wspaniałej kuli ognia w mroźnym klimacie lub podczas deszczu, wymagało by to trochę treningu. Tego teoretycznego jak czytanie jakiś książek np , "O efektownym rzucaniu zaklęć podczas nie korzystnych warunków"  lub "Jak wytworzyć wielką i efektowną kulę ognia" 8). Również praktyczny polegający na używaniu zaklęć. Dodatkowo bardziej doświadczony mag nieco łatwiej opanowuje zaklęcia niż "żółtodziób". Zamiast "proszku" dobrze by było pozostać przy oklepanej manie lub czegoś w rodzaju siły umysłu oczywiście używanie zaklęć nie tylko wymagałoby tego lecz także wyczerpywało trochę naszą postać.

Jeśli zastosować się do tego pomysłu dobrze by wszystko byłoby proporcjonalne. Raczej chodzi mi o to że im więcej czasu temu poświęcasz tym jesteś w tym lepszy i sprawia ci to mniej wysiłku.

Do tych bardziej epickich czarów ( chyba jakieś będą  ??? ) , Wymagałoby specjalnych przygotowań które  mogłyby być opisane w księdze. Jednak nie chce by było to tak jak w większości grach. Gdzie różne epickie rzeczy można zdobyć zabijając parę stworków i płacąc trochę złota  :( .Idealnie by było gdyby owe legendarne czary można było zdobyć tylko samemu je znajdując . Ukryte gdzieś wysoko w górach , w opuszczonych ruinach, dokąd prowadzi stara ,ledwo widoczna dróżka , następnie musisz przedzierać się przez pułapki wymagające twojej zręczności gdzie na końcu znajdujesz upragnioną księgę.

Myślę , że podsunąłem parę pomysłów . Oczywiście to wy jesteście twórcami tej gry i to do was należy wybór. Wiem , że może to wymagać również dużo pracy. :)

EDIT#1:
Również nie jestem zwolennikiem bezsensownego spamowania zaklęciami byle gdzie i byle jak.

PS: Mam nadziej , że dobrze zinterpretowałem opis  :o , jeśli nie całe moje wypociny szlag trafił. :'(
« Last Edit: June 19, 2013, 22:03:28 by Izuel »
Logged
Winter is coming.
When you play the game ,you win or you die. There is no middle ground

remixir

  • User
  • Posts: 146
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #1 on: June 19, 2013, 22:00:30 »

Zawsze byłem za wszystkim co epickie i słowo unikalne powinno być dosłowne w odniesieniu czarów czy zbroi/broni a więc jest przede wszystkim za, używanie magii powinno być dostępne ale nie w ten sposób że jest mag i fire ball fire ball fire ball fire ball ... tylko używania czarów z głową a co klimatu zgadzam się powinien wpływać na siłę lub możliwość używania poszczególnych umiejętności ^^
Logged

Alistair

  • User
  • Posts: 191
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #2 on: June 20, 2013, 12:43:10 »

Według mnie "te" legendarne oraz "epickie" czary powinny być dostępne dla osób, które w jakiś sposób natrudziły się przy szukaniu dajmy na to "księgi czarów" z której możemy wyuczyć się jednego zaklęcia. Dzięki temu taki oto czas byłby rzecz jasna epicki bądź unikalny. Troszkę trudności powinno zostać przyjętej w tej grze.
Logged

Scypio

  • User
  • Posts: 189
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #3 on: June 20, 2013, 12:55:51 »

Można również odpuścić sobie szukanie ksiąg magicznych gdyż jeśli stawiamy na realizm to wątpię by jakaś księga przetrwała w wilgotnej jaskini albo na jakimś ołtarzu w środku lasu a chyba lepiej by było zamienić je na szukanie artefaktów które będą powiązane ściśle związanych z danym zaklęciem na taki przykład artefakt zaklęciem "fire ball" znaleźli byśmy w jakimś chociażby wulkanie.
Logged
McScypio to mój cel. A w czasie wolnym polowania na złodziejaszków i innych władców. http://dogry.pl/r/scypio

Alistair

  • User
  • Posts: 191
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #4 on: June 20, 2013, 13:13:26 »

To jest właśnie kwestia do przedyskutowania biorąc pod uwagę kilka aspektów, choćby właśnie stawiając na realizm i biorąc pod uwagę tutaj już pogodę i inne anomalie.
Póki co jestem za tym, aby epickie, unikalne, legendarne zaklęcia zdobywać właśnie poprzez trudne eksploatacje terenu. Z resztą jak sami wiecie niektóre zaklęcia będą anulowane oraz trudne do użycia w czasie warunków pogodowych. Biorąc pod uwagę deszcz, fire ball już niestety nie wypali ^^ I tutaj zaczyna się cała zabawa z gry. Mimo iż mamy unikalne zaklęcie, w czasie deszczu nie możemy go użyć, także przy 1vs1 PvP gracz, który skupia się głównie na żywiole wody ma znaczną przewagę nad żywiołem ognia, który posiada o wiele lepsze zaklęcia od niego. Dobrze się zapowiada Enidust
Logged

Benasz

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #5 on: June 20, 2013, 15:12:44 »

A ja uważam że pomysł z pogodą i całą jej otoczką to marny pomysł... Dlaczego? A bo np dlatego że jedna z "profesji" weźmy na to maga który bd stawiał na żywioł lodu/wody automatycznie wyklucza jego podróż na pustynie i ten etapy gry, dana frakcja staje się dla niego niedostępna. Rozumiem że to wprowadza taki klimat gry ale w starciu z innym graczem nie ma on szans gdy jego agresor stawiać np na ogień gdzie faktyczne większe szanse ma gracz 1. Tutaj oczywiście można odbić piłeczkę i powiedzieć że w obie strony bd tak samo .. Tym gorzej dla obu stron. Jedni z drugimi tak na prawdę nie bd mieli na siebie żadnego wpływu gdyż trzymali się z dala od terenów na których ich "magia" traci na wartości. Myle się ?
Logged

DQ

  • User
  • Posts: 109
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #6 on: June 20, 2013, 15:15:30 »

Na tym właśnie ma polegać cały bajer a mianowicie wiadomo że mag wody gdy spotka maga ognia na pustyni to będzie mu ciężej i też nie wydaje mi się że magowie mają taki charakter że jak spotkają innego maga z innej "frakcji" od razu zacznie się bitka na czary.
Logged
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Benasz

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #7 on: June 20, 2013, 15:22:27 »

To chyba Ty nie :D A tak serio to uważam że PVP będzie napewno na porządku dziennym i właśnie tak bd rozwiązywane problemy, skoro przecież ilość zabójstw nie bd w żadne sposób ograniczona ? Oczywiście tam wiadomo... listy gończe itp. itd ale co po mi po tym ? Nowi graczne NAPEWNO na początku nie bd mieli nic a nic do stracenia .
Logged

DQ

  • User
  • Posts: 109
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #8 on: June 20, 2013, 15:31:44 »

Nie rozumiesz że wszystko co zrobisz będzie związane z konsekwencjami nie możesz sobie od tak iść do miasta zabić kilku drwali w lesie magią ognia przy okazji podpalając las. I zrobiłeś to ponieważ "ilość zabójstw jest ograniczona". Znaczy możesz ale nie wydaje mi się że szanujący się mag zabija każdego kto popadnie.
Logged
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Alistair

  • User
  • Posts: 191
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #9 on: June 20, 2013, 15:32:13 »

@UP
To już jest ustalone, że w czasie deszczu mag ognia będzie miał niskie szanse z magiem wody itd.
Przynajmniej tak wynika z prezentacji autorów, zapewne coś ulegnie zmianie i będzie nadal coś ulegało dzięki naszym opiniom, ale skoro realizm ma się trzymać porządku dziennego to przynajmniej racjonalnie to obmyślmy przed dodaniem naszej koncepcji czy sugestii.
Logged

Koper

  • User
  • Posts: 33
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #10 on: June 20, 2013, 15:58:05 »

Oczywiście że nie powinniśmy rzucać czarami na lewo i prawo, było by to po prostu głupie i znając życie tragicznym skutkiem dla rywala np. zwykłego rycerza. Uważam że czary powinno się uczyc dopiero po jakimś queście w którym odnajdujemy księgę z daną ilością czarów. Nauka ich nie była by taka prosta, to nie zwykłe kliknięcie i voilà! Oj nie, nie. Nauka powinna opierać się na pewnym uszczerbku na zdrowiu, długimi przygotowaniami i oczywiście wszelkimi efektami ubocznymi, np: używając mocy ognia jesteśmy narażeni na to że skrzywdzimy niewinną osobę obok, budynek, las czy siebie samego. Musi być jakieś ryzyko, bez tego było by to zbyt proste.
Logged

Kaquadu

  • User
  • Posts: 19
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #11 on: June 20, 2013, 16:18:33 »

A moim zdaniem dostęp do magii powinien mieć każdy, niezależnie od hmm.. 'ścieżki rozwoju', lecz powinno się to wiązać raczej z późniejszymi etapami gry. Oczywiście jak kolega wspomniał wcześniej powinno to nieść za sobą jakieś konsekwencje.

Dajmy na to, jesteśmy już 'koks' kowalem, zarobiliśmy wystarczająco kasy na podróżowanie po świecie. Zainteresowało nas jakieś zaklinanie przedmiotów. Teraz zacznie się dopiero nasza zabawa z magią, czyli szukanie ksiąg po bibliotekach, domach zamożnych NPC, handlu księgami z graczami itd. Księgi będą się generowały losowo np: co godzinę, dodatkowo będziemy mieli np: widok całego regału z książkami, każdą będzie można wyciągnąć, ale maksymalnie dziennie można zaczynać 3. Po wyjęciu książki pojawi nam się jej tytuł i autor. Można odrzucić ją z regału i brać następną lub zacząć czytać (~15 minut, nie trzeba być zalogowanym). Po lekturze wyświetli nam się komunikat o tym, czy książka ma szansę zawierać coś związanego z magią i będzie ją można nabyć za odpowiednią sumę u NPC / z biblioteki. A że księgi były przepisywane ręcznie, będą one oczywiście bajecznie drogie :) Teraz wracamy do naszego przytulnego domku z miłą lekturką do przeczytania (12h czytania, nie trzeba być logniętym) i po tym czasie uczymy się losowego 'skilla' zawartego w książce. Oczywiście w księdze o danym tytule, danego autora będzie zawarty dany czar. Czyli możemy trafić na klasycznego fire ball'a, albo na deszcz żab z nieba lub interesujące nas w tym wypadku zaklinanie broni albo pancerz. Dodatkowo księgi będą się zużywać podczas czytania (np: 1 przeczytanie = 33,(3)% księgi, czyli księga może być czytana maksymalnie przez 3 graczy).

Co do konsekwencji to mogą być to np:
- zmęczenie (im więcej broni wykujemy danego dnia, każda następna będzie słabsza, aż w końcu nie będą nam wychodziły, powinno być tak ze wszystkim)
- gdy za dużo będziemy zaklinać (np: 5-8 razy dziennie), to konsekwencją, nie licząc zmęczenia, będą omamy dźwiękowe, później wzrokowe
- omdlenie postaci do czasu ocucenia (inny player) lub na 2-3h poprzez zmęczenie psychiczne i fizyczne
« Last Edit: June 20, 2013, 16:21:29 by Kaquadu »
Logged
Ten zły człowiek... ;-)

Alistair

  • User
  • Posts: 191
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #12 on: June 20, 2013, 16:20:22 »

Na tym właśnie polega realizm gry, trzeba wszystko po kolei zinterpretować, racjonalnie obmyślić to i owo z czego pierwszym element gry byłby doskonale dokończony.

Quote
15 minut, nie trzeba być zalogowanym
Tutaj troszkę nieprzemyślane to jest, już tłumaczę dlaczego.
Każdy czytający miałby ułatwienie, wchodzisz do gry, czytasz, jesteś afk, wchodzisz z powrotem, nagle wszystko masz podane na tacy.
Gdyby jednak się tak zdarzyło, zapewne trzeba by było odnajdywać takie księgi gdzieś na uboczach, wulkanach, jaskiniach, podziemiach itd. Czytając książkę czy księgę i będąc afk, każdy gracz może cię zajść od tyłu i już po tobie. Księga leży w jego dłoniach, nie natrudził się zbytnio zabijając ciebie i dropiąc ci ją, kiedy to ty jej szukałeś kilka godzin dajmy na to. A zapewne wiesz o tym, że bibiotekę mógłby założyć dany gracz, ale na to też potrzeba drwala i tak dalej łancuch idzie ku górze. Aby z drewna otrzymać surowiec papierniczy trzeba pozbyć się ligniny i hemicelulozy. Najstarszym procesem przerobu drewna jest jego rozdrabnianie mechaniczne. W wyniku tego otrzymuje się ścier drzewny, z którego kiedyś wyrabiano właśnie oto ten nasz papier.

Inaczej ma się sprawa, jeżeli już książki i inne rzeczy z tym związane będziemy mieli podane na tacy. Gra ma nie być prosta, każdy musi się natrudzić i iść naprawdę wolnymi krokami, by coś zyskać, także to co napisałem wyżej odnośnie papieru i ksiąg nie jest wcale śmieszne. Długi proces, co racja to racja, ale niestety oficjalnych informacji jeszcze nie ma co do surowców, rzeczy znalezionych itd. ^^ Można tylko spekulować.
« Last Edit: June 20, 2013, 16:30:06 by Alistair »
Logged

Izuel

  • User
  • Posts: 15
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #13 on: June 20, 2013, 17:50:34 »

To jest właśnie kwestia do przedyskutowania biorąc pod uwagę kilka aspektów, choćby właśnie stawiając na realizm i biorąc pod uwagę tutaj już pogodę i inne anomalie.
Póki co jestem za tym, aby epickie, unikalne, legendarne zaklęcia zdobywać właśnie poprzez trudne eksploatacje terenu. Z resztą jak sami wiecie niektóre zaklęcia będą anulowane oraz trudne do użycia w czasie warunków pogodowych. Biorąc pod uwagę deszcz, fire ball już niestety nie wypali ^^ I tutaj zaczyna się cała zabawa z gry. Mimo iż mamy unikalne zaklęcie, w czasie deszczu nie możemy go użyć, także przy 1vs1 PvP gracz, który skupia się głównie na żywiole wody ma znaczną przewagę nad żywiołem ognia, który posiada o wiele lepsze zaklęcia od niego. Dobrze się zapowiada Enidust


Ja także za tym jestem jak napisałem na początku by zdobyć lepsze zaklęcie , trzeba  się natrudzić a nie żeby było podane na tacy. Jednak uważam tak jak użytkownik Benasz że zbytni nacisk na warunki klimatyczne to przesada. Nie mam nic przeciwko temu że w deszczową pogodę zaklęcia ognia będą trochę słabsze i że mag wody ma przewagę nad magiem ognia tak jak ognia nad lodem. Stawiając w tej grze na realizm , jednak jeśli ta przewaga byłaby bardzo widoczna i zbyt duża , nie miało by to sensu. Dlaczego ?

W przypadku magów każdy unikałby walki na niekorzystnym teranie co może i jest plusem. Jednak załóżmy , że mamy dwie gildie. Siedziba jednej znajduje się na pustyni , drugiej na wilgotnym terenie. Gildie rozpoczęły ze sobą wojnę . Ta znajdująca się na pustyni m posiada w swoich szeregach silnych magów ognia bo sprawdzają się na tym terenie ale podczas ataku na stronę przeciwną , gdzie teren jest wilgotny i przeciwnik ma paru silnych magów wody, magowie ognia są słabsi i łatwiej ich pokonać. Tak samo działa to w drugą stronę . W tym przypadku magowie stają się bezużyteczni:-\

EDIT #1:
Co do zaklęć gdzie mają się znajdować , czy artefakty czy księgi nie robi mi to wielkiej różnicy, jak i bez przesady z tym realizmem. Napisałem o księgach bo to takie klasyczne i dobrze by było gdy odnośnie jakiegoś zaklęcia w księdze były napisane jakieś wskazówki jak efektywniej je używać.

Odnośnie postu DQ w przypadku spotkania maga wody na pustyni przez maga ognia pewne jest że wywiąże się walka. Powody :
  • Mag ognia ma przewagę nad magiem wody, łatwiej będzie mu go pokonać i może go oskubać ze złota i "itemków",
  • To miejsce to pustynia , odosobnione miejsce , w przypadku zabójstwa kto by to widział i wysłał list gończy? Nawet sama ofiara bardziej spieszyła by się po rzeczy a dopiero później wysłała list.
« Last Edit: June 20, 2013, 18:00:20 by Izuel »
Logged
Winter is coming.
When you play the game ,you win or you die. There is no middle ground

Koper

  • User
  • Posts: 33
    • View Profile
Odp: Magia
« Reply #14 on: June 20, 2013, 18:01:41 »

Ciężko każdemu będzie dogodzić. Jeden woli aby każdy używał magii, drugi aby tylko wybrańcy, znowu kolejny woli aby tylko po zdobyciu księgi.
Logged
Pages: [1] 2 3 ... 10