Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Podział świata i gildii  (Read 1222 times)

Troll97

  • User
  • Posts: 17
    • View Profile
Podział świata i gildii
« on: August 13, 2013, 21:20:58 »

          Nie wiedziałem jak to dokładnie nazwać, więc proszę mi wybaczyć niepoprawność.
          Wpadłem na pomysł by świat podzielić na części mianowicie świat dzielimy na powiedzmy 50 części (to tylko spekulacje) i 5-6 państw, do których przyłącza się gracz (to musiało by być ograniczone by zachować równowagę). Państwo dostaje po jednym kawałku mam na myśli jedną część  reszta świata to część neutralna. Żeby ją przejąć należy zdobyć wpływy nie podbijać , bo ile w tym sensu zabijać zwyczajnych npc przy walce o teren. Po zdobyciu wpływów wrogie państwo już je może podbić. Zapomniałem wspomnieć w jaki sposób zdobywałoby się wpływy, a wzrastały by poprzez asekuracje karawany itp. Chciałbym też wspomnieć, że byłyby to questy gildyjne o dość wysokim poziomie trudności zależnym od poziomu i rozwinięcia gildii, ale to innym razem. Władze, a zarazem odpowiedzialność nad ziemią przejmowała by gildia która zdobyła największe wpływy, ale nie wymyśliłem co zrobić w razie równych wpływów np w przypadku wykonania wszystkich zadań. Te miasta można by było rozwijać za surowce i pieniądze zdobyte przez graczy gildii, ale to już było poruszane. Myślałem też o wprowadzeniu glejtów na teren wroga, który dawałby wrogi dyplomata.

To na tyle, bo mógłbym się rozpisać bez końca.
Dzięki i zapraszam do dyskusji na temat.
Logged

Bill

  • User
  • Posts: 127
    • View Profile
Odp: Podział świata i gildii
« Reply #1 on: August 13, 2013, 21:28:12 »

Twórcy dążą do tego aby to gracze tworzyli świat gry, więc to oni zdecydują czy stworzą królestwo i jakie będzie ono miało granice.
Logged

Troll97

  • User
  • Posts: 17
    • View Profile
Odp: Podział świata i gildii
« Reply #2 on: August 13, 2013, 21:40:00 »

Wydaje mi się, że jak nie wskaże w ogóle drogi jaką mają podążać to z gry nic nie będzie, bo gracze nie będą wiedzieli co mają robić, a jeżeli chodzi o granice to przecież napisałem o terenach neutralnych, które będzie można zdobywać lub umacniać dotychczasowe ziemie. Możesz mi dokładniej opisać problem?
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Podział świata i gildii
« Reply #3 on: August 13, 2013, 21:40:38 »

Pomysł pewnie dobry ale nie dla Enidust :)

1. Co mnie razi w oczy to gildie i państwa...Na początku będzie tylko Cesarstwo. Potem od graczy zależy czy powstaną inne ugrupowania, państwa, gildie itp.
2. Co mnie razi w oczy to samo zdobywanie wpływów ... Jakoś mi nie podchodzi żeby zdobywać jakiś teren questami.
3. Granica ... Granica to coś <Szuka właściwego słowa> sztucznego. Gdybyś przejechał przez granicę Polsko-Niemiecką to byś wiedział że jesteś w Niemczech gdybyś nie usłyszał jak ludzie "szprechają" tam bądź nie zobaczył "Berlin, 20 km". (Chyba że przeszedł byś przez jakiś punkt kontrolny ;)  )

Poza tym ciekawsze będzie ustalanie granic między państwami graczy niż takie coś narzuconego. Przykład ?

Jeden król mówi do drugiego.
-No tutaj mamy taki sporny kawałek a wojny przecież nie chcemy. To ja mogę ci odstąpić ten kawał lasu bo na reszcie mojego królestwa jest tego dużo ale w zamian chcę mieć górną część rzeki wraz z dorzeczem (...)

Etc. Etc.
Logged

Troll97

  • User
  • Posts: 17
    • View Profile
Odp: Podział świata i gildii
« Reply #4 on: August 13, 2013, 21:45:48 »

Masz racje, co do umownych granic. ale to będzie bardzo trudne do zrobienia, bo mało kto będzie się w takie rzeczy zagłębiał jak umowne granice, a żeby to wbudować to silnik musiałby być potworem. Oczywiście granice mogą być otwarte lub zamknięte, ale to wszystko zależy od graczy.
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Podział świata i gildii
« Reply #5 on: August 13, 2013, 21:54:55 »

Co masz na myśli mówiąc "Wbudować w silnik" ? Nie trzeba tu nic tworzyć. Zero skryptów itp. Wystarczy mapa. Ba, nawet tego nie trzeba. Po prostu król X wie że w miejscu Y zaczyna się królestwo Z. Można to różnie sygnalizować bez bawienie się w dodatkowe skrypty. Budować forty graniczne, wysyłać patrole, stawiać drogowskazy, słupy graniczne itp. Czyli ogólnie nic co by twórcy sami nie chcieli już wprowadzić.

Jeśli nie chodziło o to to napisz o co ci chodziło bo ja przynajmniej tak zrozumiałem ;)
Logged

Troll97

  • User
  • Posts: 17
    • View Profile
Odp: Podział świata i gildii
« Reply #6 on: August 13, 2013, 22:04:07 »

Mam na myśli chociaż wyskakujący komunikat jesteś tu, a nie tam by wiedzieli by się ogarnąć, a w przypadku umownych granic można by było zapisywać gdzieś na forum(mam na myśli tablice w grze, gdzie nie wszyscy będą mogli coś wrzucać)
Co o tym myślisz?
Logged

apx18

  • User
  • Posts: 58
    • View Profile
Odp: Podział świata i gildii
« Reply #7 on: August 13, 2013, 22:07:11 »

Każdy z graczy sam założy gildie/miasto/państwo
Logged

Troll97

  • User
  • Posts: 17
    • View Profile
Odp: Podział świata i gildii
« Reply #8 on: August 13, 2013, 22:15:54 »

Gdyby jeden gracz mógł założyć państwo lub miasto to gra traci wszelki sens. No sorry, ale nie widzę tego.
Logged

Bill

  • User
  • Posts: 127
    • View Profile
Odp: Podział świata i gildii
« Reply #9 on: August 13, 2013, 22:24:08 »

Założyć państwo to nie problem, gorzej już z jego rozbudową do tego trzeba będzie dziesiątki a może nawet setki graczy.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Podział świata i gildii
« Reply #10 on: August 13, 2013, 22:24:56 »

Troll wszystko będzie dobrze działało przecież nie będzie tak że idziesz i mówisz "od teraz jestem królem tej doliny", i zakładasz państwo jeśli dobrze zrozumiałem większość rzeczy będzie umowna a do państwa trzeba ludzi, co do komunikatów czy idąc lasem wyskoczy ci komunikat pokroju"opuszczasz las wchodzisz do Krakowa"? Gra jest kreowana na realizm.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Troll97

  • User
  • Posts: 17
    • View Profile
Odp: Podział świata i gildii
« Reply #11 on: August 13, 2013, 22:44:45 »

Skoro grę kreuje się na realizmie to może być znacznie trudniej niż przewidywałem. Danie totalnej wolności wydaje mi się niewykonalne. Umowne granice i państwa będą ignorowane, a walka o teren straci sens, bo nic nie będzie wnosić, tylko satysfakcje. Nie wiem jak wam, ale mi wydają się niemożliwe zyski (nie tylko kasa) na posiadaniu ziemi bez oskryptowania, nadaniu praw przez admina itd itp. Pewnie jestem głupi, ale wytłumaczcie mi to, bo prowadzenie ziemi bez zysków jest bezsensowne. Jak wytłumaczycie może przydam się przy następnym temacie, bo bardziej zrozumiem klimat i prowadzenie gry, bo każdy piszę co innego i ciężko się połapać jaka ma być gra.
Dzieki.
Wiem, że zmieniłem zdanie :-)
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Podział świata i gildii
« Reply #12 on: August 13, 2013, 22:59:08 »

Gra tak naprawdę dopiero powstaje, może będzie jakiś filmik o tym kiedyś, ale w moim mniemaniu to wygląda tak :
Król X ma dochody odprowadzane od karczem ,farm itp ale król Y odbił to i on teraz ma dochody przez co gospodarka w kraju króla X
zaczyna upadać i w tedy zaczyna się zabawa z granicami najprawdopodobniej wszystko ktoś okradnie i zniszczy ale walka w tedy będzie zacięta bo jedni zaczęli a drudzy mają racje. Tak to widzę.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu