Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2

Author Topic: Pory roku (rozbudowane)  (Read 2399 times)

Joszi

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Pory roku (rozbudowane)
« on: August 13, 2013, 21:18:11 »

Na wstępie chciałem napisać że jest to mój pierwszy temat. Nie znalazłem bardziej określonych informacji ani pomysłów w tym stylu więc chciałem takie coś zaproponować.

Pory roku.

- Lato -
Standardowa pora roku jak w większości gier. Dostępna cała fauna i flora (rośliny do zbierania i uprawiania, zwierzęta itd. lecz bez grzybów).

- Jesień -
Zmiana kolorystyczna drzew (opadające liście), częste deszcze. Z racji spadku temperatur w tej porze roku zmniejszona jest ilość roślin uprawnych i występowania zwierząt (zapadanie w sen zimowy). Tutaj dochodzi wycięta część z pory letniej czyli grzyby.

- Zima -
Rzeczą oczywistą jest śnieg, ale też (jeśli takowe występują w grze) zamarzanie zbiorników wodnych (jeziora, stawy itp.). Z pól przenosimy się do szklarni, i tutaj myślę że można zastosować te same uprawy co w lecie. Z racji tego że pewna część zwierząt zapada we sen zimowy, a reszta nie chce się za bardzo ruszać bo jest zimno, to aktywność zwierząt jest bardzo mała.

- Wiosna -
Ostatnia już zmiana kolorostyczna cyklu, kwitnące drzewa, odmarzanie jezior itp. Roślinność uprawna podobna jak w przypadku lata lecz uszczuplona o kilka elementów. Brak jagód, grzybów itp. z racji tego iż po prostu nie występują w tej porze roku. Zwierzęta budzą się ze snu zimowego i zwiększą się ich aktywność.


Myślę że narazie tyle wystarczy. Rozbudować każdą pore roku można na setki sposobów ja tylko chciałem ukazać zarys. Również z racji tego że mapa gry będzie rozszerzona na ogromne obszary można zastosować strefy klimatyczne. Może ktoś z was wymyśli coś ciekawego i podrąży ten temat...
Logged

Bill

  • User
  • Posts: 127
    • View Profile
Odp: Pory roku (rozbudowane)
« Reply #1 on: August 13, 2013, 21:26:05 »

Pory roku byłyby świetnym urozmaiceniem. Ale jeśli zmiany mają zachodzić płynnie to potrzeba włożyć w to dużo pracy.
« Last Edit: August 13, 2013, 22:59:19 by Bill »
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Pory roku (rozbudowane)
« Reply #2 on: August 13, 2013, 21:44:53 »

Pomysł fajny tylko jedno ale ... Za dużo tego ;)

Ja bym był za wprowadzeniem dwóch pór roku. Pory letniej i pory zimowej. Przez to będzie mniej problemów z różnymi teksturami itp. Poza tym, pory roku można by ustawiać według kalendarza prawdziwego. I tak np: mając 22 grudnia pojawia się patch (Aktualka itp) z nowymi teksturami. A wraz z rozpoczęciem się lata zamieni nam na stare. Poza tym pory roku wymuszą na nas gromadzenie zapasów. W zimę przecież nie zbierzemy zboża itp. A to z kolei wiąże się z tym że jeśli jakieś państwo nie będzie miało wystarczająco dużo zapasów to ...Wojna albo handel.
Logged

apx18

  • User
  • Posts: 58
    • View Profile
Odp: Pory roku (rozbudowane)
« Reply #3 on: August 13, 2013, 21:56:15 »

Było by super gdyby były pory roku niestety musi być dobra optymalizacja tego zjawiska bo na serwerach mogą być lagi
Logged

Resuzeku

  • User
  • Posts: 270
    • View Profile
Odp: Pory roku (rozbudowane)
« Reply #4 on: August 13, 2013, 22:51:41 »

Rahl ma rację,  wystarczy tylko 2 pory a i z tym będzie dużo roboty. Ale przydało by sie to zrobić tak by to nie bylo tak że chodzisz sobie w słoneczny dzień,  pilnujesz plonów, a na 2.dzień brodzisz w śniegu po kolana a na poletku zostalo całe.....nic.
Logged
Cień twoim sprzymierzeńcem, cisza siostrą,  refleks bratem.

Joszi

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: Pory roku (rozbudowane)
« Reply #5 on: August 13, 2013, 23:04:37 »

No i właśnie dla tego zastosowanie 4 pór załatwia sprawne nagłego zasypania i straty plonów. Pracy nad tym było by na prawdę sporo to fakt, ale można by to jakoś spokojnie rozmieścić w czasie i wprowadzać kolejne pory roku z kolejnymi updatami. Co do optymalizacji tego procesu z uwagi na to że jak to napisał apx18 można by to rozwiązać poprzez reset (save serwera) i wprowadzeniu zmian mechaniczno-graficznych tak jak to sie stusuje przy eventach w różnych grach.
Logged

Bill

  • User
  • Posts: 127
    • View Profile
Odp: Pory roku (rozbudowane)
« Reply #6 on: August 13, 2013, 23:09:21 »

Zmieniam zdanie. Może lepiej zostawić je w spokoju? Już deszcz narobi nam dużo kłopotów.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Pory roku (rozbudowane)
« Reply #7 on: August 13, 2013, 23:13:00 »

Świat ma być ogromy czyli oznacza to w rożnych rejonach rożne klimaty na pierwszym kontynencie nie musiał by być tej zmiany ponieważ leży na równiku tam zawsze świeci słonce i zima nie istniej taka jaką znamy w Polsce. Zimą na równiku jest pora deszczowa a latem sucha.

Logged

Resuzeku

  • User
  • Posts: 270
    • View Profile
Odp: Pory roku (rozbudowane)
« Reply #8 on: August 13, 2013, 23:14:13 »

W sumie to nie wiem co mam o tym myśleć.  Najlepiej dać wątek w pytaniach i w którymś Q&A dowiemy się co i jak z porami roku.
Logged
Cień twoim sprzymierzeńcem, cisza siostrą,  refleks bratem.

Joszi

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: Pory roku (rozbudowane)
« Reply #9 on: August 14, 2013, 10:04:32 »

Myślę że jeśli pomysł by się spodobał twórcom to by znaleźli sposób aby go wprowadzić. Chciałbym w przyszłości w jakieś grze zobaczyć jak działa taki system, kiedyś pamiętam w starszej już grze na PSX Harvest Moon takie coś było (może inaczej zastosowane ale działało na tej samej zasadzie).
Logged

Sekker

  • User
  • Posts: 5
    • View Profile
Odp: Pory roku (rozbudowane)
« Reply #10 on: August 14, 2013, 23:23:06 »

Pory roku mogłoby mieć również o wiele większy wpływ niż tylko na faunę i florę.
Myślę, że ciekawym i realistycznym rozwiązaniem byłaby np. utrata zdrowia w przypadku upalnych dni lub siarczystych mrozów, np. w lecie zbyt długie przebywanie na otwartym słońcu doprowadziło by do stopniowej utraty zdrowia, która można by zregenerować piciem wody. Zaś w zimie postać traciła by HP z powodu mrozu tutaj można by punkty zregenerować za pomocą ogniska lub alkoholu :D
Miałoby to również ogromny wpływ na prowadzenie wojen i handlu. Załóżmy, że mamy środek zimy ogromne mrozy, a armia oblega zamek. W tym wypadku oblegani musieliby mieć wystarczający zapas drewna w zamku by móc palić ogniska i nie tracić życia, gdy drewno się skończy to są dwa wyjścia kapitulacja lub wyjście na przeciw najeźdźcy.
Oblegający musieliby się zatroszczyć o stałe dostawy drewna tak by ogrzewać przy nich swoje postaci, wymusiłoby to odpowiednie przyłożenie się do organizacji takiego oblężenia, a nie tylko na hura i do przodu.
W handlu także miałoby to duże znaczenie, ponieważ planując długie trasy trzeba by odpowiednio zaplanować przebieg całej podróży i uwzględnić postoje na odpoczynek i ogrzanie się.

Jeśli coś jest napisane niezrozumiale to przepraszam, ale trochę zmęczony już jestem i mogłem gdzieś polecieć skrótami myślowymi, które mogą być niejasne :P
Logged

Robhar

  • User
  • Posts: 128
    • View Profile
Odp: Pory roku (rozbudowane)
« Reply #11 on: August 14, 2013, 23:32:20 »

Osobiście uważam, że 2 pory roku w zupełności by wystarczyły
No i właśnie dla tego zastosowanie 4 pór załatwia sprawne nagłego zasypania i straty plonów.
Gracz raczej będzie wiedział kiedy nadejdzie zima, więc miałby czas się przygotować do niej. Jesień. i wiosna nie zrobiłaby pod tym względem zbyt dużej różnicy.
Logged
Miłość w płynie...Chloroform

Kirito

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: Pory roku (rozbudowane)
« Reply #12 on: August 14, 2013, 23:33:12 »

Myślę ze pory roku byłyby świetnym urozmaiceniem lecz powstaje podstawowy problem kiedy je zmieniać. Wiele zależy od tego jaka będzie mechanika uprawy bo jeżeli miała być ze jedną pora siejemy a druga zbieramy to przez dużą część gry nie byłoby co robić w tej dziedzinie. Jest to temat który najcięższe zagadnienia ma u postaw.
Logged

Scypio

  • User
  • Posts: 189
    • View Profile
Odp: Pory roku (rozbudowane)
« Reply #13 on: August 15, 2013, 00:38:56 »

O ile wiem silnik graficzny na którym gra powstaje ma duże możliwości i byłoby czymś dziwnym jakby pory roku nie powstały, a co do okresów trwania to czemu by nie zrobić tak jak jest w realnym świecie
Logged
McScypio to mój cel. A w czasie wolnym polowania na złodziejaszków i innych władców. http://dogry.pl/r/scypio

Joszi

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: Pory roku (rozbudowane)
« Reply #14 on: August 15, 2013, 14:56:24 »

Wiele zależy od tego jaka będzie mechanika uprawy bo jeżeli miała być ze jedną pora siejemy a druga zbieramy to przez dużą część gry nie byłoby co robić w tej dziedzinie.

Ja sobie to bardziej wyobraziłem w ten sposób że w trakcie danej pory roku uprawiasz i zbierasz dane uprawy. Tam przypuszczalnie taki ogórek by sobie rósł z 3 dni no to w trwającej porze roku mającej ok 90 dni możesz 30 razy go uprawiać, następnie zmienia się pora roku.
Logged
Pages: [1] 2