Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Tworzenie świata i fabuły  (Read 2426 times)

remixir

  • User
  • Posts: 146
    • View Profile
Tworzenie świata i fabuły
« on: June 19, 2013, 21:26:04 »

Przypuszczam że coś takiego na pewno w padło do głów twórców ale napisać nie zaszkodzi.  Precyzując tworzenie fabuły mogło by być tworzone wraz z jakimiś wydarzeniami ze świat gry tj.: jeśli jakieś dwie gildie lub dwa państwa-miasta by prowadziły wojnę mogło by to wpłynąć na losy świata że np jakaś część świata została zniszczona albo jakiś silny gracz odkryłby jakiś nowy ląd lub co bardziej ciekawe mógłby znaleźć jakiś potężny artefakt który czyniłby go bossem w nowej historii oczywiście dopracowanie tego pomysłu powinno zając o wiele dłuższy czas. Gracz- boss, list gończy, wojny gildii lub nawet napad  jakiejś bandy na karawanę a nawet przypadkowi gracze mogli by zapisać swoje imię w historii gry będąc częścią fabuły. Kontynuując gracze powinni mieć możliwość nie tylko tworzenia gidlii a np jakiś zgrupowań których celem byłby np ot panowanie nad światem i np.: w którymś momencie gry siły zła będą niszczyć świat a inne będą go bronić itd.: id.:
Logged

Kaquadu

  • User
  • Posts: 19
    • View Profile
Odp: Tworzenie świata i fabuły
« Reply #1 on: June 19, 2013, 22:58:50 »

Wyczuwam organizacje komuchów  ;)

A tak serio pomysł całkiem trafny. Co do listów gończych, sam o tym myślałem sporo.

Ciekawym pomysłem wydaje mi się, że w owych organizacjach (gildiach, whatever) można wprowadzić coś takiego, że lider owej organizacji 'naznacza' jakąś osobę 'listem gończym', każdy gracz znajdujący się w gildii dostaje o tym informacje. Kurierem, aby pozostał realizm, czas zależny od położenia gracza względem miasta, w którym znajduje się lider. Oczywiście im więcej członków, tym więcej lider musi za kuriera zabulić  ::) Za osobę naznaczoną listem gończym wyznacza pewną nagrodę (za zabicie jej). Gracz zabity oczywiście traci na 'prestiżu' i 'sile', ponieważ traci część EQ (można zebrać losowe np: 2/3 przedmioty), a zabójca/y dostają wyznaczoną nagrodę od lidera gildii (znowu kurierem, do lidera najpierw dociera 'tajemniczy liścik o zabójstwie', w którym znajdują się nicki osób, które zadały jakiś 'DMG' celowi, również... kurierem, a później ze 'skarbca' automatycznie jest pobierana opłata)

Dalej: jeśli ktoś zabije jakąś osobę, a dowolna inna osoba będzie to widziała, to ten drugi może go zgłosić 'straży miejskiej', jak zwał tak zwał. Gdy jest to NPC dzieje się to automatycznie po czasie, kiedy NPC dotrze do strażników. Dalsze działania są podobne do tych ze Skyrima. Strażnik Cię widzi = zaczyna Cię gonić. Oczywiście dobry gracz pokona ich lub ucieknie, ewentualnie pójdzie siedzieć (:D). Lecz jeśli dopuści się jakiegoś niemoralnego czynu zwykły laik, to strażnicy go zabiją lub pojmą do więzienia na określony czas (odsiadka np: 24h gry w kamieniołomie, gdzie można robić mini-questy etc). Dzięki temu odciągniemy słabszych graczy od zabijania się wzajemnie. Doświadczony gracz za to już nie będzie zabijał zwykłych słabeuszy, ponieważ ryzyko odsiadki w więzieniu, gdzie nie będzie mógł szlifować swoich umiejętności (zaczną słabnąć) źle na niego raczej wpłynie.
Logged
Ten zły człowiek... ;-)

Mistrz Ignis

  • Administrator forum
  • User
  • *****
  • Posts: 55
    • View Profile
    • Valarand
Odp: Tworzenie świata i fabuły
« Reply #2 on: June 20, 2013, 00:26:38 »

Jeśli chodzi o listy gończe, pościg, przestępstwa i świadków zdarzenia, to wszystkie te kwestie były już kiedyś w zespole przedyskutowane :) Jako że jest zainteresowanie, ten temat również postaramy się w pewnym momencie omówić.
Logged

Scypio

  • User
  • Posts: 189
    • View Profile
Odp: Tworzenie świata i fabuły
« Reply #3 on: June 20, 2013, 12:45:31 »

A do tej całej historii z listami gończymi i więzieniem można jeszcze dodać łapówki oraz ucieczki z więzienia, dzięki czemu dojdzie dodatkowy element kooperacji.
Weźmy taki przykład wpływowego kupca który pojawił się w złym miejscu o złym czasie i powiedzmy że musiał użyć "drewnianego miecza" za co został skazany na pracę kamieniołomie, a przecież dla niego i jego współpracowników czas to pieniądz dlatego może on sam albo jego grupa kuców przekupić strażników by go nie obserwowali przez jakiś czas lub wynajmie innych graczy by go wyciągnęli z tego więzienia czy kamieniołomu w nieco bardziej bezprawny sposób.
Logged
McScypio to mój cel. A w czasie wolnym polowania na złodziejaszków i innych władców. http://dogry.pl/r/scypio

Koper

  • User
  • Posts: 33
    • View Profile
Odp: Tworzenie świata i fabuły
« Reply #4 on: June 20, 2013, 15:46:41 »

Myślę że gildia sama w sobie oznacza jakieś ugrupowanie/organizację. Gra ma byc realistyczna a co za tym idzie zapewne owa gildia nie będzie polegała tylko na zebraniu graczy i grupowe rozmowy na chacie czy TS'ie. Myślę że wspólne wyprawy, napady w przypadku złej organizacji, pomoce miastom to podstawa.

Dalej: jeśli ktoś zabije jakąś osobę, a dowolna inna osoba będzie to widziała, to ten drugi może go zgłosić 'straży miejskiej', jak zwał tak zwał. Gdy jest to NPC dzieje się to automatycznie po czasie, kiedy NPC dotrze do strażników. Dalsze działania są podobne do tych ze Skyrima. Strażnik Cię widzi = zaczyna Cię gonić. Oczywiście dobry gracz pokona ich lub ucieknie, ewentualnie pójdzie siedzieć (:D). Lecz jeśli dopuści się jakiegoś niemoralnego czynu zwykły laik, to strażnicy go zabiją lub pojmą do więzienia na określony czas (odsiadka np: 24h gry w kamieniołomie, gdzie można robić mini-questy etc). Dzięki temu odciągniemy słabszych graczy od zabijania się wzajemnie. Doświadczony gracz za to już nie będzie zabijał zwykłych słabeuszy, ponieważ ryzyko odsiadki w więzieniu, gdzie nie będzie mógł szlifować swoich umiejętności (zaczną słabnąć) źle na niego raczej wpłynie.

I tu masz chłopie rację. Denerwuje mnie to najbardziej w grach tego typu że nie można sobie spokojnie wyjśc bo musisz uważaź na jakiegoś idiotę za przeproszeniem,  który od tak przyjdzie i Cie zabije bo mu tak pasuje.
Logged

Ellibre

  • User
  • Posts: 8
    • View Profile
Odp: Tworzenie świata i fabuły
« Reply #5 on: June 23, 2013, 17:44:59 »

Moje wyobrażenie o Eniduście jest takie że startujemy z jednego miasta (stolicy gry) i w miarę upływu czasu kontynent zostaje coraz bardziej skolonizowany.
Na starcie gry można by postawić nacisk na eksploracje otoczenia i terenów sąsiadujących z miastem/państwem.
Gracze odkrywali by świat i dajmy na to dzięki umiejętności kartograficznej sporządzali by mapy i odsprzedawali miastu.
 Z biegiem czasu miasto by się rozrastało dzieląc się na frakcje, ugrupowania i gildie.
Wysyłane były by nowe ekspedycje kolonizacyjne do nowych obszarów tworząc tym samym nowe szlaki handlowe i miasta. Budowane były by posterunki, przy szlakach handlowych powstawały by nowe wioski które później przekształcały by się w kolejne miasta bądź gildie. Im dłużej w grze tym więcej możliwości można by było wprowadzić do gry.
W miarę odkrywania kontynentu moglibyśmy odkrywać nowe rasy, wrogów, miejsca kultu itd.

Zawsze się może okazać że jacyś górnicy dokopali się do królestwa podziemi uwalniając przy tym różne plugastwa :D
« Last Edit: June 23, 2013, 17:46:36 by Ellibre »
Logged

Eylif

  • User
  • Posts: 27
    • View Profile
Odp: Tworzenie świata i fabuły
« Reply #6 on: June 23, 2013, 18:48:40 »

Elibre dobry pomysł z tymi podziemiami np. demon jest tak królem i wysyła do zwykłego świata orki i wogule żeby przejęły świat w tym stylu ludzie musieli by się sprzymierzyć by pokonać demona by nie władał miastami jak majtkami ze wczorajszego dnia.
Logged
Oddany i wieczny gracz Enidust!

Ellibre

  • User
  • Posts: 8
    • View Profile
Odp: Tworzenie świata i fabuły
« Reply #7 on: June 23, 2013, 18:52:39 »

A jakimi rasami możemy grać ? Ludzmi tylko?
Logged

Eylif

  • User
  • Posts: 27
    • View Profile
Odp: Tworzenie świata i fabuły
« Reply #8 on: June 23, 2013, 20:04:38 »

ludzie to podstawowa rasa chyba że twórycy dodaza ich zmiane na wiekszych poziomach gry.
Logged
Oddany i wieczny gracz Enidust!

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Odp: Tworzenie świata i fabuły
« Reply #9 on: January 01, 2014, 09:27:41 »

Takie wydarzenia jak podbicie miasta będzie miało wpływ na cały kontynent, bo wtedy miasto jest własnością państwa. Wtedy zmienia się granica. Podbicie państwa takźe głównie na kontynent. Natomiast podbiie kontynentu ma wpływ na cały świat. Wtedy państwa z innych kontynentów zobaczą duże zagrożenie, gdyż tak potężne państwo nie będzie miało żadnych problemów z dalszymi podbojami.
Logged

Aerot

  • User
  • Posts: 24
    • View Profile
Odp: Tworzenie świata i fabuły
« Reply #10 on: January 01, 2014, 22:15:00 »

Podoba mi się system podboju świata gry i kształtowania jego stanu politycznego , ale czemu pozostać tylko przy frakcjach? Można np. wprowadzić możliwość by gracze mogli zakładać nawet swoje odrębne państwa i królestwa.Którymi rządzili by gracze , a nie npc. Niech gra będzie jedną nie wiadomą np. Kiedy grałem miesiąc temu na całym kontynencie panował pokój , lecz obecnie świat jest w stanie wojny i wszyscy walczą między sobą.Scenariuszy jest wiele...
Logged
,,Nie znam wielu osób które by mnie nie lubiły , a jak takowe się zdarzą to prawdopodobnie mnie nie znają...,,

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Tworzenie świata i fabuły
« Reply #11 on: January 01, 2014, 22:46:42 »

@Up
P, ale czemu pozostać tylko przy frakcjach? Można np. wprowadzić możliwość by gracze mogli zakładać nawet swoje odrębne państwa i królestwa.Którymi rządzili by gracze , a nie npc.
przecież to jeden z celi Enidusta -.-" twórcy o tym mówili.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Aerot

  • User
  • Posts: 24
    • View Profile
Odp: Tworzenie świata i fabuły
« Reply #12 on: January 03, 2014, 18:47:49 »

Ależ oczywiście że o tym wiem , chodzi mi raczej o to żeby twórcy utrzymali się przy swoich postanowieniach dotyczących gry.Ponieważ jest to ciężkie do zrealizowania pozostaje nam tylko wspierać twórców i cały projekt. :)
Logged
,,Nie znam wielu osób które by mnie nie lubiły , a jak takowe się zdarzą to prawdopodobnie mnie nie znają...,,