Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2] 3

Author Topic: Statystyki i parametry przedmiotów.  (Read 4153 times)

MrUszasty

  • User
  • Posts: 44
    • View Profile
Odp: Statystyki i parametry przedmiotów.
« Reply #15 on: August 13, 2013, 16:16:25 »

Jak najbardziej zgadzam się z wami, ale czy nie byłoby realistycznie gdyby te cyferki mógł jedynie zobaczyć doświadczony kowal ? tzn.  mógłby on zobaczyć trwałość przedmiotu, jego wagę itd. Co o tym myślicie ?
Logged

TheBeard

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Statystyki i parametry przedmiotów.
« Reply #16 on: August 13, 2013, 16:17:57 »

Tak, ale tak jak mówię, tylko dla chętnych i tylko w formie ogólnych opisów, wtedy to jak najbardziej ma sens :)
Logged

najDee

  • User
  • Posts: 65
    • View Profile
Odp: Statystyki i parametry przedmiotów.
« Reply #17 on: August 13, 2013, 16:45:33 »

To żeś dojebał :D
"średnio-naostrzony lekko-zardzewiały dwumetrowy sześciokilogramowy elficki claymore piorunów i lodu"
elfow podobno nie będzie, żywiołow zaklętych w broni podobno tez ;)
Uważam, że w nazwie wystarczy samo "miedziany miecz" , "łuk z enta" , czy "złoty nocnik", a jesli przeszkadzają opisane właściwości to mogą być np. ikony obrazkowe po najechaniu na dany przedmiot:
ostrości lub tępości (odznaczony byłby buff lub debuff)
wypolerowany lub zardzewiały, a nie np. średnio, lekko
itd.
Liczmy się z tym że efekty wizualne będą raczej trudne do zrealizowania, chociaż mam nadzieje że się mylę  :D

Hmm... czy jest ktoś na tym forum kto potrafi podnieść przedmiot i powiedzieć, "to waży ok 1kg" Na pewno tak i nie musi tym machać. Nie przeszkadza mi jeżeli by nie było nic wypisane ale żeby trzeba było latać i to jeszcze ważyć? błagam nie robmy z igły widły  ::)
Proszę bardzo macie nową umiejętność... ręczne wyczucie wagi przedmiotu  :o


________
TheBeard
Masz racje z tym mnostwem parametrow męczy to i to bardzo, bo ciężko poźniej wybrać co lepsze, czy jakiś % do crita, czy do szybkosci ataku.
Moje rozumienie względem cyfr jest takie jakie opisałem o "dmg i defie" dopisze o statystykach, chodzi o postać ktorej rozdajemy statysyki (str, dex itp) Czyli na pewno tego nie będzie, a wytrzymałość i waga to raczej dość realne wartości, tak jak ilość życia(krwi) ktora musi z nas wypłynąć żeby upaść na ziemie. Nie ma co za dużo rozprawiać co będzie, a czego nie... bo to temat rzeka o ktorej nic nie wiemy ;)
« Last Edit: August 13, 2013, 17:13:02 by najDee »
Logged

TheBeard

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Statystyki i parametry przedmiotów.
« Reply #18 on: August 13, 2013, 16:51:34 »

Nie mówię, że to przykład z tej gry, tylko, że takie są niestety praktyki.

Co do reszty, to prawda jest taka, że jak dla mnie nie jest ważne jak to zostanie rozwiązane, chodzi mi tylko o to, żeby zgodnie z moim rozumieniem tego, co powiedzieli twórcy, nie było żadnych cyferek i statystyk w tej grze.

Jedyne na czym mi zależy, to żebym nie musiał przy każdym podniesionym przedmiocie oglądać mnóstwa parametrów, dla mnie to jest po prostu nierealistyczne i męczące, a czy będzie taka umiejętność, czy trzeba będzie się pofatygować do kupca, czy nawet będzie to opcja w menu gry, to już jest sprawa drugorzędna.
Logged

DJBDM

  • User
  • Posts: 43
    • View Profile
Odp: Statystyki i parametry przedmiotów.
« Reply #19 on: August 13, 2013, 19:13:38 »

Co do plecaka, uwaga niby słuszna, ale przecież w prawdziwym życiu też nie ważysz wszystkiego, zgadzam się, mogła by być np. waga miejska, jeśli bardzo chcesz coś zważyć, to możesz iść, zapłacić za skorzystanie z wagi i masz mniej więcej ciężar danej rzeczy. Ale w trasie?
Tak, ale w prawdziwym życiu możemy wziąć dwa przedmioty do ręki i mniej więcej stwierdzić, który jest cięższy. Dlatego też zasugerowałem, aby w opisie każdej rzeczy pisało chociaż "lekki" czy "ciężki" itd.

wiadomo, że kiedy Twoja postać niesie za dużo, a chcesz np wziąć miecz z zabitego przed chwilą rabusia, to musisz wyrzucić jakąś broń, a nie np. skórę, jak dla mnie to jest po prostu logiczne.
A co jeżeli skóra jest tańsza i waży o wiele więcej, niż jakakolwiek inna broń, którą mamy w plecaku? (Wiadomo, że żadna skóra nie waży aż tyle, lecz użyłem jej jako przykład ponieważ nie byłem w stanie wymyślić nazwy jakiegoś przedmiotu, który ważyłby więcej od broni)

Nie wiem jak Wy, ale ja po prostu nie lubię komplikacji, kiedy podnoszę w grze jakiś przedmiot i widzę opis w stylu: "średnio-naostrzony lekko-zardzewiały dwumetrowy sześciokilogramowy elficki claymore piorunów i lodu", to nie czytam już żadnego więcej opisu przedmiotu. A niestety tego typu praktyki są wszechobecne.
Tak jak słusznie zauważył najDee, właściwości przedmiotów mogą zostać ukazane w formie ikon obrazkowych, czy czegoś w tym rodzaju.

jeśli nie to bierzesz i próbujesz "na oko" :)
No tak, ale pod warunkiem, że przed zakupem będziemy mogli nim pomachać i go wypróbować. Chciałbym uniknąć sytuacji w których widzę model jakiejś broni i na jego podstawie muszę stwierdzić, jak długi i szybki owy miecz jest.

Jak najbardziej zgadzam się z wami, ale czy nie byłoby realistycznie gdyby te cyferki mógł jedynie zobaczyć doświadczony kowal ? tzn.  mógłby on zobaczyć trwałość przedmiotu, jego wagę itd. Co o tym myślicie ?
A czy trzeba być kowalem, by móc zważyć czy zmierzyć przedmiot? Natomiast jeżeli to odnosiłoby się do jego trwałości i ostrości to tak, zgadzam się.
Logged
Okres ważności moich postów kończy się z chwilą ich opublikowania.

TheBeard

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Statystyki i parametry przedmiotów.
« Reply #20 on: August 13, 2013, 21:41:49 »

Tak, ale w prawdziwym życiu możemy wziąć dwa przedmioty do ręki i mniej więcej stwierdzić, który jest cięższy. Dlatego też zasugerowałem, aby w opisie każdej rzeczy pisało chociaż "lekki" czy "ciężki" itd.

I jak chciałbyś to podzielić, możesz wziąć 10 lekkich, 5 średnich i 2 ciężkie rzeczy? I jak przypiszesz kategorie, czy puchar, który waży 0.2kg jest lekki, tak samo jak skóra, która waży 5kg, tylko dlatego, żę zbroja waży 25kg? I co to da w praktyce, zamienisz skórę za puchar, bo oba są lekkie?

A co jeżeli skóra jest tańsza i waży o wiele więcej, niż jakakolwiek inna broń, którą mamy w plecaku? (Wiadomo, że żadna skóra nie waży aż tyle, lecz użyłem jej jako przykład ponieważ nie byłem w stanie wymyślić nazwy jakiegoś przedmiotu, który ważyłby więcej od broni)

To wtedy wyrzucasz zbroję, która jest cięższa od broni, według mnie nie jest to żadnym problemem ocenić wagę przedmiotu poprzez sam widok (zwłaszcza przy ograniczonym zasobie przedmiotów, bo jak rozumiem poliuretanowej pianki w grze nie będzie:) )

Tak jak słusznie zauważył najDee, właściwości przedmiotów mogą zostać ukazane w formie ikon obrazkowych, czy czegoś w tym rodzaju.

Powtórzę to co już pisałem wcześniej, nie mam nic przeciwko, pod warunkiem, że będzie to opcjonalne. Ja po prostu naprawdę nie lubię w tego typu grach nadmiaru ikonek, buffów, cyferek i całej masy innych badziewi, ale to tylko moje zdanie :P

No tak, ale pod warunkiem, że przed zakupem będziemy mogli nim pomachać i go wypróbować. Chciałbym uniknąć sytuacji w których widzę model jakiejś broni i na jego podstawie muszę stwierdzić, jak długi i szybki owy miecz jest.

Oczywiście, że będziesz mógł, bo jeśli nie, to po prostu tego nie kupisz, a chyba nie o to kowalowi chodzi, prawda?

A czy trzeba być kowalem, by móc zważyć czy zmierzyć przedmiot? Natomiast jeżeli to odnosiłoby się do jego trwałości i ostrości to tak, zgadzam się.

Tak chodziło o jakość broni.


Podsumowując, Twoje, czy Wasze pomysły są jak najbardziej OK, po prostu chciałbym mieć wybór. Ja kiedy słyszę o realistycznej grze, wyobrażam sobie grę z minimalną ilością interfejsu, jak najbardziej bazującą na zdrowym rozsądku i wydaję mi się (po obejrzeniu filmików), że teak też widzą ją twórcy. Jeśli ktoś chce mieć mnóstwo statystyk, buffów, debuffów, ciężarów i długości to szanuje ten pogląd, byle tylko było to opcjonalne :) 
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Statystyki i parametry przedmiotów.
« Reply #21 on: August 13, 2013, 21:49:53 »

A ja popieram Brodacza. (Mogę tak na ciebie mówić ? :D ) Ja też nie chciałbym jakiś nie wiadomo ile ikonek. Poza tym gra ma się opierać na zdrowym rozsądku i logice a nie na matematyce. (No cóż ...W matematyce jest pewnie trochę logiki ale nie będzie nam pisać: Zbroja + 5 do ochrony przed Trolem)

Gracz sam powinien umieć ocenić co dla niego dobre i nie zmienia to faktu że powinna być różnoraka możliwość oszustwa. Ktoś może powiedzieć że ciężki żeby zgarnąć więcej pieniędzy a tak na prawdę to ... Poza tym nie idzie też tyle o broń co o przyzwyczajenie. Jeśli chwilę pomachasz mieczem X to będziesz nim walczył równie dobrze jak Y.

Ale tak gadam i gadam... Ale oczywiście większość waszych pomysłów jest tu niezła. Zresztą, napisałem co sądzę o tym wszystkim w pierwszym zdaniu.
Logged

TheBeard

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Statystyki i parametry przedmiotów.
« Reply #22 on: August 13, 2013, 22:00:23 »

Możesz, w zasadzie wszyscy właśnie tak do mnie mówią, czasem już zapominam jak mam na imię :P

A najważniejsza w tych pomysłach jest możliwość wyboru. Tak długo jak te statystyki nie mają wpływu na grę, to niech sobie ich tam jest i milion, byleby można je wszystkie wyłączyć :D
Logged

DJBDM

  • User
  • Posts: 43
    • View Profile
Odp: Statystyki i parametry przedmiotów.
« Reply #23 on: August 13, 2013, 23:17:55 »

Trzeci raz piszę tą odpowiedź, bo co chwilę Ognisty-Lis odświeża mi tą stronę.  :-\

I jak chciałbyś to podzielić, możesz wziąć 10 lekkich, 5 średnich i 2 ciężkie rzeczy?
Źle mnie zrozumiałeś. Przypisałbym dokładną wagę każdemu przedmiotowi (w chociażby kg) oraz ustaliłbym maksymalny udźwig postaci. Natomiast waga przedmiotów nie byłaby przedstawiona w kg, tylko w bardziej subtelnej formie takiej jak "lekki" czy "bardzo ciężki". Natomiast to, czy po zważeniu danego przedmiotu (o ile będzie to możliwe) nasza postać na zawsze zapamięta jego wagę, jest otwarte do dyskusji.

I jak przypiszesz kategorie, czy puchar, który waży 0.2kg jest lekki, tak samo jak skóra, która waży 5kg, tylko dlatego, żę zbroja waży 25kg? I co to da w praktyce, zamienisz skórę za puchar, bo oba są lekkie?
Kategorii mogłoby być więcej, niż dwie. Głownie dlatego że jeżeli w jednej ręce będziemy trzymać plastikowy kubek, a w drugiej jabłko, to z łatwością stwierdzimy, mimo że oba są lekkie, że jabłko jest cięższe od plastikowego kubeczka. W praktyce wyglądałoby to tak, że jeżeli z jakiegoś powodu muszę się pozbyć kilku (w tym przypadku) gramów, a kubek oraz jabłko mają obecnie mniej więcej taką samą wartość, to wywaliłbym jabłko.

według mnie nie jest to żadnym problemem ocenić wagę przedmiotu poprzez sam widok
W takim razie może to być opcjonalne, nie mam nic przeciwko. Aczkolwiek moim zdaniem mógłbyś mieć z tym małe trudności; Gdyby np. istniało wiele rodzajów metali, z których będzie można wykuć zbroje, w dodatku zakładając, że nie każde z nich musi być odpowiednikiem tych ze świata rzeczywistego lub że nie różniłyby się one zbytnio wizualnie. Zastosowanie w praktyce? Zmniejszona prędkość przemieszczania się. (No chyba, że kowal pozwoli Ci ją przymierzyć przed zakupem, wtedy problem znika. :s)

Powtórzę to co już pisałem wcześniej, nie mam nic przeciwko, pod warunkiem, że będzie to opcjonalne. (...) Podsumowując, Twoje, czy Wasze pomysły są jak najbardziej OK, po prostu chciałbym mieć wybór.
Spoko, może być opcjonalne. Chciałem Ci jedynie powiedzieć oraz podać powody dlaczego uważam tak a nie inaczej. Przepraszam jeżeli mój ton brzmiał nieco agresywnie, nie miałem takiego zamiaru :p
Logged
Okres ważności moich postów kończy się z chwilą ich opublikowania.

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Statystyki i parametry przedmiotów.
« Reply #24 on: August 13, 2013, 23:33:28 »

Co do wagi powinno dać się stwierdzić ja na oko ~1kg ~2kg ~5kg ~10kg ~20kg nie dokładniej tak samo z długością na oko lecz jest możliwe te 10% pomyłki przy mniejszej wadze im większa waga tym większy wskaźnik pomyłki. Jeśli chcesz dokładniej zmierz lub zważ ;)
Logged

TheBeard

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Statystyki i parametry przedmiotów.
« Reply #25 on: August 14, 2013, 00:10:28 »

Nie ma sprawy, właśnie po to jest to forum, żeby dyskutować :)

Po prostu mnie (z tego co widzę kolegę Rahla i parę innych osób też) najbardziej w tej grze kręci właśnie realizm.

Wyobraź sobie, że jesteś złodziejem, który napada podróżnych gdzieś na trakcie. Kiedy już ogłuszysz delikwenta, masz tylko chwile, żeby niepostrzeżenie obrabować go ze wszystkich kosztowności. Co może być bardziej realistycznego i "smakowitego" niż brak wag przedmiotów, kiedy w kilka sekund musisz na oko ocenić co możesz zabrać :)

To samo tyczy się np. włamywaczy, ileż adrenaliny można dostarczyć swojemu organizmowi, kiedy włamujesz się do czyjegoś domu, w czasie kiedy on śpi i zaczynasz przeszukiwać pokoje. Z każdym zabranym przedmiotem rośnie prawdopodobieństwo, że zostaniesz przyłapany (rośnie Twoja masa, więc łatwiej o skrzypienie podłogi, rzeczy obijają się o siebie).

Wszystkie te rozwiązania upadną, jeśli limit udźwigu będzie sztywno określony, zawsze będę wiedział, że mogę zabrać z czyjegoś domu 20kg łupu i po cichu go opuścić.

Ciekawe jak ostatecznie zostanie to rozwiązane, twórcy stwierdzili tylko, że plecak będzie ograniczony pod względem pojemności i udźwigu, więc pozostaje czekać :)
Logged

Troll97

  • User
  • Posts: 17
    • View Profile
Odp: Statystyki i parametry przedmiotów.
« Reply #26 on: August 14, 2013, 09:51:07 »

Ja jestem ogólnie za cyferkami. Taki przykład kupujesz 1kg cukry i potem wiesz czy coś jest cięższe np trzykrotnie czy pięciokrotnie.
Po drugie co to za kowal czy płatnerz, który nie wie ile waży jego sprzęt czy jaki ma zasięg łuk. Co do dropów wydaje mi się, że będzie podział na lekką, ciężką zbroje oraz ubrania. Na pierwszy rzut oka (w sensie podniesienie) wiesz ile to waży chyba, że nie masz czucia w łapach i mięśniach (ale to nie dotyczy gry).
Po trzecie jak masz miecz od kowala wiesz jaką ma długość, przyłożysz drugi miecz i możesz określić jego długość z dokładnością do 5 cm, więc w czym problem. Rozmiar, ciężar i zasięg nie zakłóca realizmu przynajmniej tak mi się wydaje.

A teraz coś ode mnie:
Z tego co wiem nie będzie podziału na klasy i każdy będzie mógł nosić co mu się żywnie podoba. To można wstawić ukryte bonusy o buffach za zestaw np lekka zbroja (cały set) plus lekki miecz plus 20% do prędkości ataku taki tam przykład, ale wiecie o co mi chodzi.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Statystyki i parametry przedmiotów.
« Reply #27 on: August 14, 2013, 10:05:05 »

@Up

Czy w "prawdziwym życiu" masz bonus do prędkości broni za to że masz lekkie ubranie i buty?
Z tego co mi wiadomo to gra celuje w realizm i mam nadzieje ,że ten kurs pozostanie.
Ja poza tym mam nadzieje że będzie można rozczłonkować bohatera zn. atakuje na pan X i odcina nam ręke taki smaczek z małym prawdopodobieństwem 5% na mieczach , 2,5% na młotach ,0% na łukach i kuszach ale np na toporach aż 13,5% to tylko moje propozycje.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Statystyki i parametry przedmiotów.
« Reply #28 on: August 14, 2013, 10:25:23 »

@Troll97
Chcesz przetestować łuk czy kusze w realnym świecie nie da się tego stwierdzić bez oddania ówcześnie strzału a waga ma być przybliżona jak wcześniej mówiliśmy a długość można sprawdzić na oko.

W realnym świecie nie jest tak że masz lekką zbroje i poruszasz się szybciej. Poruszasz się wolniej a jeszcze wolniej w zbroi pełnej a co dopiero pełnej płytowej tam masz nawet ograniczone ruchy.
Zbroje nie będą miały podział na lekka zbroje(skórzana płócienna) i ciężką(Płytowa) a gdzie reszta zbroi pomiędzy nimi??
taki parametr będzie zbędny moim zdaniem wystarczy typ zbroi zbroja skórzana płócienna kolcza lamelkowa płytowa itp.
« Last Edit: August 14, 2013, 10:27:27 by Zikes »
Logged

Troll97

  • User
  • Posts: 17
    • View Profile
Odp: Statystyki i parametry przedmiotów.
« Reply #29 on: August 14, 2013, 11:12:27 »


@Up

Czy w "prawdziwym życiu" masz bonus do prędkości broni za to że masz lekkie ubranie i buty?
Z tego co mi wiadomo to gra celuje w realizm i mam nadzieje ,że ten kurs pozostanie.
Ja poza tym mam nadzieje że będzie można rozczłonkować bohatera zn. atakuje na pan X i odcina nam ręke taki smaczek z małym prawdopodobieństwem 5% na mieczach , 2,5% na młotach ,0% na łukach i kuszach ale np na toporach aż 13,5% to tylko moje propozycje.

Nie, ale jeżeli założysz ciężką zbroje to atakujesz wolniej. Może zamiast buffów wstawić ograniczenia przedmiotów. W sensie, że ciężka z lekką nie współgrają, a sztyletów nie warto używać na ciężkie zbroji, bo nie wykorzystasz jego potencjału. To jest tylko zarys myśli, ale jak to wykorzystać?
Co ty o tym myślisz?


Teraz druga sprawa:
@Troll97
Chcesz przetestować łuk czy kusze w realnym świecie nie da się tego stwierdzić bez oddania ówcześnie strzału a waga ma być przybliżona jak wcześniej mówiliśmy a długość można sprawdzić na oko.

W realnym świecie nie jest tak że masz lekką zbroje i poruszasz się szybciej. Poruszasz się wolniej a jeszcze wolniej w zbroi pełnej a co dopiero pełnej płytowej tam masz nawet ograniczone ruchy.
Zbroje nie będą miały podział na lekka zbroje(skórzana płócienna) i ciężką(Płytowa) a gdzie reszta zbroi pomiędzy nimi??
taki parametr będzie zbędny moim zdaniem wystarczy typ zbroi zbroja skórzana płócienna kolcza lamelkowa płytowa itp.


Masz w pełni rację, ale zbroje ciężkie i lekkie można rozbudować właśnie o to co wypisałeś czyli zbroja lekka to: skórzana, płócienna, a ciężka to... Chodzi mi głównie by był powód by nie robić bezsensownych hybryd np  łucznika w ciężkim hełmie
i rękawicach, z tarczą na plecach itd. itp. Jednakowo z możliwością noszenia czego się chce i bycie kim się chce.
Logged
Pages: 1 [2] 3