Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 2 [3]

Author Topic: (Broń)Nawyki Postaci  (Read 4052 times)

Natanael

  • User
  • Posts: 135
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #30 on: January 15, 2014, 09:04:26 »

Przedstawię swoją koncepcję tego pomysłu :]
Mianowicie każda broń ma nazwijmy to roboczo "poziom" ;D który rośnie w miarę jego używania (oczywiście do jakiegoś określonego max).
Co dawałby taki poziom? Moim zdaniem powinien jedynie w niewielkim stopniu zwiększać/zmniejszać szybkość wzrostu/spadku umiejętności
posługiwania się danym rodzajem broni. Zastanowiłbym się jeszcze ewentualnie nad szybkością wyprowadzanych ataków.
Bo już obrażenia czy celność powinny zależeć od innych czynników, typu: jakość broni, siła czy percepcja postaci, poziom odpowiednich umiejętności itp.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #31 on: January 15, 2014, 15:52:00 »

Poziomy i tego typu pierdoły zostawmy daleko poza Enidust :D Dalej uważam, że ten system powinien być jak najprostszy.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #32 on: January 15, 2014, 16:04:24 »

Odpuście sobie "lefele" i zobaczcie sobie przykłady z życia np. idziesz do kolegi a on ma inną klawiature niż ja bo on ma głębokie klawisze a ja od kilku lat cisne na płytkich więc mi nie idzie, tak jak z mieczami czy innymi brońmi. Dodatkowo nawet jak gram na identiko klawce to mi nie idzie tak dobrze jak na mojej wyskilowanej kochanej klawce, mam nadzieje że ktoś rozumie o co mi chodzi. (Wiem że ty Bigosku rozumiesz)
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Natanael

  • User
  • Posts: 135
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #33 on: January 15, 2014, 17:04:48 »

Wiecie moim zdaniem nie uniknie się czegoś pokroju "poziomów", "lefeli" czy innych punktów odniesienia. Bo jak zamierzacie określić stopień wyszkolenia w jakiejkolwiek umiejętności?
Wracając do swojego pomysłu to "poziomy" broni mogły by zachowywać się tak samo jak system umiejętności zapowiedziany przez twórców czyli, jak używasz danej broni to "poziom" wzrasta a jak nie używasz to maleje ;]
« Last Edit: January 16, 2014, 08:44:14 by Natanael »
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #34 on: January 15, 2014, 17:30:19 »

To nie tylko wiedza czy wyszkolenie postaci się liczy. Tutaj liczy się również Twoja wiedza i wyszkolenie. Jak zamierzasz to określić? Idź na wilka, zobaczysz czy wygrasz. Wygrasz? Idź na tygrysa. Idź na jakąś arenę.
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #35 on: January 15, 2014, 17:34:25 »

Może i się nie da uniknąć ale czy my musimy mieć w to wgląd ? W mechanice gry będzie coś pokroju lvl ale my nie będziemy mieli w to wglądu i może zabijając ileś tam zwierząt nabijemy ileś tam exp nie wiedząc o tym i nagle nam skill w mieczu się poprawia :D
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #36 on: January 15, 2014, 19:39:55 »

@Natanael, spadać i podnosić się będzie, ale w rodzaju broni, np miecze jednoręczne. A w tym oto temacie prawimy o jednej jedynej z miliona innych broni. :D

@Lisz, (dla mnie zostajesz Liszem) Bardzo podoba mi się twój pomysł :D, a Rahl ładnie go rozwinął :D
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Natanael

  • User
  • Posts: 135
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #37 on: January 16, 2014, 09:49:59 »

@Up.
Doskonale wiem, iż temat dotyczy konkretnej broni, tej której używam i uwielbiamy, bo to pamiątka po starym pustelniku
który pokutował za wyprawy wojenne, gdzie mordował, gwałcił i plądrował ;] a w obliczu śmierci postanowił swój oręż przekazać nam,
bo akurat przechodziliśmy obok jego pustelni ;] I właśnie do tej jednej jedynej broni spośród wszystkich milionów (jak i zresztą każdej
z nich) odniosłem się w swoim pomyśle ;]

W końcu chodziło wam o to, że używając jednej broni przez długi czas jesteśmy w niej lepiej wyszkoleni, a im lepsze wyszkolenie
to chcieliście jakieś plusy, i ewentualne minusy po zmianie na inną broń ;] więc przedstawiłem koncepcję tak jak ja bym to widział.

Może niejasno to przedstawiłem, bardziej od strony technicznej, więc teraz inaczej, przykład:
 
Posiadamy umiejętność "miecze jednoręczne"  która standardowo rośnie 1 jednostkę przez x czasu wojaczki tym rodzajem broni,
mamy standardowy mieczyk na wyposażeniu, którym walczymy, po pewnym czasie walczy nam się nim lepiej co skutkuje tym,
iż nasza umiejętność "miecze jednoręczne" rośnie o 2 jednostki przez x czasu wojaczki itd., następnie znajdujemy piękny zdobiony miecz,
świetnie wyważony który idealnie leży nam w ręce, walczy się nim równie dobrze jak poprzednim, jednak z racji tego,
iż jest to nowa broń, do której jednak musimy się przyzwyczaić, nasz współczynnik wzrostu umiejętności "miecze jednoręczne"
wraca do standardowej jednostki czyli 1. Aby osiągnąć taki efekt to nasza bron musi posiadać jakiś odrębny system, który będzie
wpływał na nasze umiejętności, stąd mój pomysł z "poziomami" broni.

@Rahl
Masz rację, nie musimy tego widzieć jako numerki czy nawet wogóle widzieć ;] Ciągle obracamy się w grach gdzie widzimy co?, ile?, jak?,
więc czasem trudno się przestawić i pisać bez tego typu zobrazowania sytuacji ;] szczególnie kiedy mówimy o mechanice gry.

@Lich
Pamiętaj że to gra, która ma swoją mechanikę i siłą rzeczy swoje ograniczenia, więc nie wszystko co Ty wiesz da się przenieść
na Twoją postać, nie wspomnę o wyszkoleniu ;]
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #38 on: January 16, 2014, 10:03:36 »

@up, teraz zrozumiałem :D Mnie się podoba  ;)
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Dalekiii

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #39 on: February 25, 2015, 03:11:38 »

Tak jak innym, mi ten pomysł też się bardzo podoba. Jednakże ja sobie wyobrażam taki system, iż ogólnym wskaźnikiem będzie (przyjmując teraz umowne nazwy) "Szkolenie bojowe", które dzieli się na konkretne typy broni. W zwarciu jak "miecze, topory..", a dystansowe "łuki, kusze..". Dalej mamy konkretny rodzaj broni jak z mieczy np. "szabla", a kolejnym krokiem byłoby oswajanie się do tego, jedynego ostrza. Osiągając to, byłoby nawet możliwość nazwania broni ^^ A że oswojenie daje najmniejsze buff'y, to nawet za bardzo nie odczujemy zmiany szabli (głównie to sentyment pozostaje :) ), ale już bardziej gdy chwycimy się np. za "rapier". A zupełnie, gdy weźmiemy jakiś topór do ręki. Nie mówiąc o rozpoczynaniu treningu w strzelaniu z łuku. Wpłynie to też na prędkość uczenia się. O wiele szybciej nauczę się walczyć rapierem, niż jakimś toporem, a co dopiero strzelać z łuku. Oczywiście rozpatruje to jako jedyny przelicznik w nauce, a pewnie będzie ich o wiele więcej.
Logged
Pages: 1 2 [3]