Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3

Author Topic: (Broń)Nawyki Postaci  (Read 4044 times)

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
(Broń)Nawyki Postaci
« on: August 12, 2013, 01:10:23 »

Przed chwilą wpadłem na pomysł bardzo nietypowy a mianowicie związany z nawykami bohatera.
Chodzi o to że w każdej grze bohater ,który walczył długo jednym mieczem nigdy nie miał premii za to że jest niezwykle wprawiony tą konkretną bronią ,premie od długiego użytkowania jednej broni były by czymś nowym i dobrym ,ale tylko jeśli chodzi o konkretny miecz a nie o "model" pomysły i opinie z tym związane podajcie poniżej  :D
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Bill

  • User
  • Posts: 127
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #1 on: August 12, 2013, 07:30:12 »

Pomysł dobry, ale czy to oznacza że jeśli ktoś danej broni nie używa to jego umiejętność posługiwanie się tą bronią spada?
Logged

mortaksPL

  • User
  • Posts: 46
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #2 on: August 12, 2013, 08:26:08 »

Pomysł dobry, ale czy to oznacza że jeśli ktoś danej broni nie używa to jego umiejętność posługiwanie się tą bronią spada?

Myślę, że dla utrzymania realizmu tak powinno być. W swoim pierwszym filmie twórcy zapowiedzieli to w systemie profesji. Nie ćwiczony mięsień zanika. Dlaczego, więc nie powinno być tak samo z umiejętnościami bojowymi.
Logged

Bill

  • User
  • Posts: 127
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #3 on: August 12, 2013, 09:13:10 »

W sumie racja. Powinno być też miejsce do ćwiczeń np. strzelanie do manekinów czy wypchanych lalek
Logged

Rohnar

  • User
  • Posts: 88
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #4 on: August 12, 2013, 11:55:20 »

 Czyli w takim razie ograniczanie się do konkretnej broni powinno skutkować też pogorszeniem wprawy w posługiwaniu się, w tym przypadku, innym mieczem? Na ten przykład, postać jest wprawiona do walki rapierem, ale gdy przyjdzie mu do walki jakimkolwiek cięższym mieczem, bastardowym, czy choćby zwykłym, typowym jednoręcznym mieczem, który i tak innej, cięższej konstrukcji, niż rapier, to tutaj już to wpływa ujemnie? Dla realizmu powinno takie coś zachodzić, oczywiście debuff przy korzystaniu z innych mieczy nie byłby jakiś wielki, znaczący, ale jednakże musi być zachowana zasada coś za coś.
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #5 on: August 12, 2013, 12:00:48 »

Chyba na samym początku trzeba podzielić broń na kategorie. Np: Trzy
1. Broń do walki wręcz
2. Broń dystansowa.
3. Broń ciężka. (Różne balisty, katapulty itp)

Potem bronie dzieliły by się na rodzaje. W broni jednoręczne były by to Miecz jednoręczny, Miecz dwuręczny itp. Jeśli np: Rozwijamy rapier to jest to broń jednoręczna więc rośnie nam umiejętność walki bronią jednoręczną ale powinna też rosnąć ogólna statystyka walki bronią wręcz. Np: Jeśli długo walczymy bronią białą i nagle przerzucimy się na inny typ tej broni. Np: Miecz dwuręczny to łatwiej nam będzie go opanować i szybciej niżbyśmy mieli uczyć się walki łukiem. Oczywiście powinien być pewien debug z powodu nowej broni ale nie powinien być on długi. No chyba że jest to broń z innej kategorii. Np: Dystansowej.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #6 on: August 12, 2013, 12:07:30 »

Rahl trochę wybiegłeś za temat ale z tego co pamiętam to co napisałeś było stosowane w innych grach poza debuffem , mi chodziło raczej o jeden miecz którym walczymy od bardzo dawna , przez co dostajemy jakiś bonus ,który z czasem użytkowania rośnie i daje lepsze premie ale chodzi o jeden jedyny miecz w twoim ręku .
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #7 on: August 12, 2013, 12:12:35 »

No cóż... Może i rzeczywiście trochę wybiegłem :P Tak się rozpisałem i zapomniałem napisać jednej rzeczy. A w zasadzie dwóch.

1. Twój pomysł jest dobry.
2. Można go rozbudować o inne rzeczy.

No..Teraz chyba jest okej.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #8 on: August 12, 2013, 13:01:28 »

Czyli w takim razie ograniczanie się do konkretnej broni powinno skutkować też pogorszeniem wprawy w posługiwaniu się, w tym przypadku, innym mieczem? Na ten przykład, postać jest wprawiona do walki rapierem, ale gdy przyjdzie mu do walki jakimkolwiek cięższym mieczem, bastardowym, czy choćby zwykłym, typowym jednoręcznym mieczem, który i tak innej, cięższej konstrukcji, niż rapier, to tutaj już to wpływa ujemnie? Dla realizmu powinno takie coś zachodzić, oczywiście debuff przy korzystaniu z innych mieczy nie byłby jakiś wielki, znaczący, ale jednakże musi być zachowana zasada coś za coś.
Źle to odebrałeś ogólna zdolność walki bronią też rośnie , umiejętności walki danym rodzajem broni także ,ale mi chodzi o ten jeden egzemplarz ,który masz w ręce od dawien dawna .
Co do kary za zmianę z np ciężkiego ,długiego ,dwuręcznego miecza na krótki jednoręczny powinna polegać na praktyce ,walce tą nową bronią z mobami np wilkami (od teraz zawsze jako przykład będzie to wilk :P) w tedy kara z praktyką schodzi i zaczynamy zdobywać debuff za długotrwałe użytkowanie od początku , choć zdolność zdobyta na poprzednim wysłużonym mieczu nie powinna schodzić ponieważ "walka jest jak jazda na rowerze tego się nie zapomina" , ale to powinno się tyczyć tylko broni a nie zdolności walki .

@Edit
Czy nikt nie wyrazi opinii na ten temat ?
« Last Edit: August 12, 2013, 21:14:35 by gniazdu »
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

kowalmaster

  • User
  • Posts: 34
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #9 on: August 15, 2013, 00:54:01 »

bohater ,który walczył długo jednym mieczem nigdy nie miał premii za to że jest niezwykle wprawiony tą konkretną bronią ,premie od długiego użytkowania jednej broni ...
a czy przypadkiem takiego systemu nie było w kultowej tibji ? ;)
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #10 on: August 16, 2013, 10:59:52 »

@Uo

Naprawdę nie wiem grałem, miałem bardzo krótko styczność z tą grą.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Kirito

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #11 on: August 16, 2013, 19:15:14 »

System grup zmniejszających się jest chyba najlepszy sam ostatnio nad nim rozmyślałem ale nie wiedziałem że ktoś go opisze :D Jest najbardziej elastycznym systemem bo wiadomo że jak ktoś walczy danym mieczem to po nagłej przesiadce na inny nie jest totalnym newbie bo już miecz kiedyś w ręce miał ;) Mogłoby być coś w stylu że gdy walczymy rapierem rośnie walka wręcz i z niej dostajemy jakiegoś małego buffa w stylu 5% do dmg i schodząc coraz niżej grupy te buffy byłyby większe ale bardziej wyspecjalizowane czyli na końcu właśnie buff tylko do rapierów. Stworzyłoby to różne rodzaje wojowników z różnymi specjalizacjami a nie armie takich samych xP
« Last Edit: August 16, 2013, 19:16:52 by Kirito »
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #12 on: August 22, 2013, 10:00:53 »

Wpadłem na pomysł jak by to mogło wyglądać





To w wersji uproszczonej wygląda tak ,że załóżmy jedno połączenie od naszej broni daje nam np. 10% więcej umiejętności na broni która jest częściowo zależna ,dwa dają 5% ,a trzy 0% ,powyżej trzeciego połączenia są kary itp.
Postaram się jeszcze rozwinąć ten pomysł.

@Edit
Kary widzę w postaci np. zmniejszonej o 5% szybkości miecza ,celności czy obrażeń.
« Last Edit: August 22, 2013, 10:15:28 by gniazdu »
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Kirito

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #13 on: August 22, 2013, 16:03:29 »

Up
Wydaje mi sie ze troche przekombinowane :d
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: (Broń)Nawyki Postaci
« Reply #14 on: January 06, 2014, 13:18:12 »

Hmmm czemu się tu nie wypowiedziałem?

podoba mi się to że "przyzwyczajamy" i "przywiązujemy się" do danej broni... ale rozszerzmy temat o słowo "narzędzie".

to tak Jak główny bohater Książki "Ołowiany świt" miał swoją ukochaną strzelbę "zbawiciela".

Popieram system że wraz z długością użytkowania brań staje się wydajniejsza w naszych dłoniach (egzemplarz).
ale co gdy np nasz ukochany miecz stracimy i kupimy na taki sam model? powinniśmy zachować część "naszego nawyku"
ale jeżeli kupimy zupełnie inny model miecza to zaczynamy od początku.

także narzędzia będą miały pewien "potencjał" który będzie się uwalniał wraz z długością użytkowania.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...
Pages: [1] 2 3