Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2]

Author Topic: Bestiariusz  (Read 18902 times)

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1371
    • View Profile
Odp: Bestiariusz
« Reply #15 on: September 08, 2013, 23:48:34 »

To ja spróbuje coś napisać, mam nadzieję że ktoś to szczerze oceni ;)
Kelpia - Ta przybierająca postać pięknego i białego rumaka istota wodno-lądowa jest niezwykle groźnym
i złośliwym stworzeniem. Setki podróżników ginęło w odmętach jezior i bagien za sprawą tych zwierząt, porywane po dosiadnięciu ich.Kelpie z powodu swojej wrodzonej złośliwości wywołują wiry wodne aby straszyć ryby i rybaków a starsze osobniki nawet sztormy aby zatapiać okręty. Kelpie jednak czasami są łagodne jednak nawet w tedy czekają tylko na okazję aby kogoś porwać i utopić w odmętach jeziora, bagna lub rzeki.


Tatzelwurm - ten mniejszy bo tylko metrowy kuzyn wiwerny jest pozbawiony skrzydeł ze względu na podziemny tryb życia. Te gady zazwyczaj straszą górników ze względu na silne instynkty terytorialne. Same zwierzęta w górach na powieszchni nawet niezwracają uwagi na inne stworzenia. Posiadają silny jad który używają w ostateczności albo kiedy są w ciężkim stanie, poza jadem mają szpony którymi kopią korytarze. Głównym sposobem walki tych gadów są szpony będące w stanie ciąć stal, doskonale widzą za dnia jak i nocy, potrafią widzieć nawet w całkowitej ciemności. Dają łatwo się oswoić za ryby które dla nich są prawdziwym przysmakiem.
Nie odnotowano żadnych śmiertelnych ataków na podróżnych czy górników, tylko nieliczne przypadki u nieostrożnych myśliwych po ukąszeniu i dostaniu się jadu do krwioobiegu.


Więcej jutro ;D
@Edit
A w tym:
Amarok
Rybogryf
Parpiel wieloskrzydły
« Last Edit: September 08, 2013, 23:52:33 by gniazdu »
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Bestiariusz
« Reply #16 on: September 11, 2013, 15:42:38 »

A Abominacje czemu nikt nie powiedział o Abominacjach?

Abominacja - Bestia stworzona w wyniku niekontrolowanej magii. pod pewnym względem podobna do chimery lecz jest ona bardzie tworem niż żywym stworzeniem. Abominację mogą być stworzone przez magów bądź w wyniku absorpcji magii przez oszalałą duszę. dusza która została zmieniona w "rdzeń" abominacji zadomawia się w żywej istocie której duszę wypiera z ciała i pochłania. Abominacje są chaotyczną mieszaniną stworzeń które zaabsorbują z każdym pochłoniętym ciałem staje się większa i potężniejsza. są zaliczane do nieumarłych pomimo że teoretycznie składają się z żywego ciała. nie mają rozwiniętego instynktu samozachowawczego a ich jedynym pragnieniem i potrzebą jest pochłanianie istot żywych by zdobyć ich energię życiową. Abominacja która nie wyczuwa w około siebie życia będzie po prostu stała aż w końcu zdechnie z braku energii życiowej. Pomimo tego jest szansa że wytworzy się inteligentna Abominacja. Jeśli dusza posiadała potężne uczucie niespełnienie jest szansa że po przeistoczeniu się w abominacje pozostanie samo świadoma i będzie dążyła do spełnienia celu w wypaczony przez szaleństwo sposób.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Bestiariusz
« Reply #17 on: September 15, 2013, 09:03:41 »

Aktualizacja 1.0 Bestiariusza autorstwa Lisz555
Nazwa aktualizacji: Wygląd bestii
(Linki z obrazkami na końcu opisu wyglądu .Część obrazków z neta, jednak większość (do tych nieznanych stworków) zrobiona przez kolegę z klasy. Przepraszam, że niektóre mi poucinało, ale kolega aktualnie ma problemy z internetem i obrazki zostały wydrukowane na trochę większych kartkach niż A4, a moja drukarka już takich nie mieściła i trochę
ucięła przy skanowaniu, ale najważniejsze części postarałem się by pozostały nienaruszone. Nowe opisy, a mianowicie: Cyklop, Centaur oraz Gorgona!
A to tło o innym kolorze to pozostałości po tła w Photoshopie którego się chciałem pozbyć w Panicie ;D):

                                                                          Zwierzęta Lądowe:

Jednorożec - Sproszkowany róg przyjmowany doustnie działa leczniczo. Nie zakłada gniazd. Lwy szczególnie gustują w mięsie
                               jednorożców, dlatego polują na nie, ilekroć mają okazję. Były widziane przypadki gdy lew chciał zaatakować jednorożca
                               więc ten zaczął nacierać nań rogiem lecz oponent odskoczył zza drzewo, a róg utknął w drzewie robiąc z jednorożca
                               bezbronną zdobycz. (http://imageshack.us/a/img17/3153/t672.jpg)
                               Wygląd:  Wyglądem przypomina konia. Posiada spiralny róg na czole, kozi łeb, gęsta grzywa, długa szyja, smukłe,
                                              kosmate nogi, kopyta, ogon podobny do lwiego. Umaszczenie zazwyczaj jasne. Jest mniejszy niż zwykle to
                                              sobie wyobrażamy, i często mylony z młodymi źrebiętami. Róg: 80cm - 1,5m. Długość ciała: 1,2m -1,8m.
                                              Wysokość: 90cm - 1,2m. (http://imageshack.us/a/img694/4316/gq57.jpg)
                               Występowanie: Odludne tereny górskie i pustynne.
                               Atakuje: Rogiem, zębami, kopytami.
                               Pożywienie: Trawa oraz wszelkie owoce.
Nue - Kiedy czuje się zagrożona, wypuszcza czarny obłok rozpylonego jadu i zapewne dlatego ludzie uważają, że przynosi
                    nieszczęście. Zwierzę wydziela nieprzyjemny odór źle wpływający na innych.
                    Występowanie: Tropikalne wyspy.
                    Gniazdo: Wysoko, w trudno dostępnych miejscach.
                    Wymiary dorosłego osobnika: 1,2m - 1,5m długości, 60cm - 1,2m wysokości.
                    Wygląd: Małpia głowa, tułów jenota, tygrysie łapy, w miejscu ogona ciało i łeb węża. (http://img401.imageshack.us/img401/1594/16vf.jpg)
                    Atakuje: Broni się rozpylonym jadem.
                    Pożywienie: Większość małych zwierząt.
Chimera - Jej kozi łeb zionie ogniem tak jak smoki, wężowy zaś atakuje jadem. Lwia głowa odznacza się niezwykłą siłą szczęk
                           Występowanie: Rejony wulkaniczne.
                           Gniazdo: Często w kominach wulkanicznych.
                           Wymiary dorosłego osobnika: 4,5m długości, 2,4m - 3,6m wysokości.
                           Wygląd: Głowy wężowa i kozia mogą wyrastać pośrodku grzbietu. (http://img585.imageshack.us/img585/7688/wmn3.jpg)
                           Atakuje: Płomieniem, jadem, zębami i pazurami.
                           Pożywienie: Lubi gorzki pokarm; szczególnie gustuje w ludzkim mięsie.
Baku - Legenda mówi, że skryty baku pożera pył, oraz czary. W rzeczywistości ma na ludzi uspokajający wpływ. Ponoć
                     przebywanie w jego obecności zwiększa siłę, lecz nie miałem okazji przetestować tego na sobie.
                     Występowanie: Stepy na których może kryć się w wysokich trawach.
                     Gniazdo: Blisko siedzib ludzkich.
                     Wymiary dorosłego osobnika: 90cm długości, 30cm - 60cm wysokości.
                     Wygląd: Przypomina tapira z krótką słoniową trąbą; ma woli ogon i tygrysie łapy. (http://img692.imageshack.us/img692/8384/bk9a.jpg)
                     Nie atakuje.
                     Pożywienie: Jest wszystkożerny. Niewykluczone, że rzeczywiście połyka niektóre złe czary, jak również pył.
Yeti - Mieszkaniec wysokich gór ponoć pochodzi od małpy, lecz niektórzy mówią, że od niedźwiedzia. Prowadzi samotnicze życie
                   i jest dobrze przystosowany do skrajnego zimna. W miarę możliwości unika spotkań z ludźmi. Ślady stóp przypominają
                   niedźwiedzie, dlatego często są z nimi mylone, lecz niedźwiedzie nie występują na dużych wysokościach. Mają niezwykle
                   czuły węch. Boją się zapachu smoków, dlatego też ciężko było mi je wyśledzić. Zapewne dlatego że lodowe smoki ziejąc
                   ogniem niszczyły w przeszłości ich ośnieżone góry. Widząc mnie wydał błagalny ryk, który mówił "Odejdź, zostaw mnie w
                   spokoju". Dzięki długości futra określiłem jego wiek na 180-190 lat.
                   Gniazdo: Jaskinia - lodowa lub skalna.
                   Wymiary dorosłego osobnika: 2,4m - 3m wysokości.
                   Wygląd: Kolor włosów zmienia się od brązowego latem po śnieżnobiały zimą. Wydatne wały nadoczodołowe i krótka szyja,
                                 kędzierzawe futro porastające całe ciało, długie, muskularne ciało, długie, muskularne ręce, bardzo duże stopy.
                                 Samice yeti można odróżnić od samców po długich wąsach, które "panie" mają zakręcone w wymyślne loki.
                   Atakuje: Zębami, pazurami, miażdżąc wroga w uścisku. (http://img9.imageshack.us/img9/1814/o0r9.jpg)
                   Pożywienie: Jest wszystkożerny i zazwyczaj głodny, jako że w wysokich górach trudno o jakikolwiek pokarm.
Behemot - Potężny (Potężny to bardzo mało powiedziane) behemot żyje wyłącznie w najbardziej niedostępnych, skutych lodem
                            okolicach. Wyglądem przypomina przerośniętego mamuta. Przeciętny behemot jest tak duży, że by się ukryć musi
                            przykucnąć za sporym wzniesieniem.
                            Gniazdo: Nie ma żadnego.
                            Wymiary dorosłego osobnika: 27m długości, 24m - 30m wysokości.
                            Wygląd: Przypomina olbrzymiego włochatego krewniaka słoni. (http://img404.imageshack.us/img404/4333/t2eh.jpg)
                            Atakuje: Przewraca wroga, dmąc w jego stronę powietrzem, depcze przeciwnika lub dźga potężnymi ciosami.
                            Pożywienie: Całe bagna i lasy; te pierwsze zasysa jak zupę, drzewa zaś zrywa jak trawę.
Salamandra Ognista - Sześcionożna salamandra ognista odznacza się niezwykłym cyklem życiowym. Jaja w miękkiej osłonce składa
                                              w pobliżu krateru czynnego wulkanu. Po wylęgu małe salamandry zakopują się w gorących popiołach, a nocą
                                              wychodzą, by polować na wulkaniczne ćmy i świetliki. I formy młodociane, i dorosłe są w tym środowisku
                                              dobrze chronione przed drapieżnikami. Salamandra ognista wyglądem niewiele różni się od zwykłej
                                              salamandry plamistej; istotną różnicą jest tylko liczba nóg. Jej środkowa para nóg mogła wyewoluować ze
                                              skrzydeł. Nie przeszkodzi jej to, że ktoś ją wrzuci o magmy jeżeli tylko znajdzie z niej wyjście. Wydziela
                                              jadowite mleko, którym potrafi gasić ogień.
                                              Występowanie: Jedynie na obszarach o dużej aktywności wulkanicznej.
                                              Gniazdo: W kominie wulkanicznym.
                                              Wymiary dorosłego osobnika: 60cm długości, 20cm wysokości.
                                              Wygląd: Głowa typowa dla płaza ogoniastego, ognioodporny język, trzy pary nóg, ognioodporna skóra, długi
                                              ogon. Kończyny łatwo się odrywają, lecz odrastają w ciągu kilku godzin. (http://img198.imageshack.us/img198/994/7q1i.jpg)
                                              Atakuje: Jadowitym mlekiem, którym czasami zatruwa przynętę zostawianą dla swoich ofiar.
                                              Pożywienie: Wszelkie małe zwierzęta występujące w pobliżu wulkanów oraz siarkolubne rośliny.
Mantykora - Jadowite kolce, które mantykora wystrzeliwuje z zakończenia ogona, stają się niewidoczne, gdy tylko się znajdą w
                              powietrzu. Są tak twarde, że można je wykorzystać do zszywania smoczej skóry. To wyjątkowe zwierzę jest tak samo
                              niebezpieczne od przodu, gdzie w jego paszczy srożą się 3 rzędy zębów, jak i od tyłu, ponieważ z zakończenia
                              ogona celnie strzela w przeciwnika jadowitym kolcami. By osobiście zobaczyć mantykorę z bliska, użyłem do tego
                              mocnego alkoholu wlanego do padliny z sarny. Po zjedzeniu jej, mantykora nie była w stanie wycelować ogonem we
                              mnie, była bez sił więc mogłem ją bez problemu związać i się jej dokładnie przyjrzeć. Po unieruchomieniu jej, z jej ogona
                              można wydobyć silną truciznę, wystarczy podstawić naczynie (szklane, aby ten silny kwas nie przedziurawił naczynia!) i
                              ścisnąć ogon przy zakończeniu.
                              Występowanie: Góry, lasy, dżungle, wzniesienia.
                              Gniazdo: W jaskini.
                              Wymiary dorosłego osobnika: 3m długości, 1,8m - 2,1m wysokości.
                              Wygląd: Rudy lew z ogonem przypominającym zaodwłok skorpiona oraz z ludzką głową wyposażoną w straszliwe
                                            zęby. (http://img853.imageshack.us/img853/6451/yv6l.jpg)
                              Atakuje: Pazurami, jadowitymi kolcami i zębami.
                              Pożywienie: Głównie małpy i jelenie, ale woli ludzi.
Centaur - Wprawdzie legendy wspominają o kilku spokojnych, cichych centaurach, ale na ogół istoty te zachowują się tak hałaśliwie,
                           że wydaje się zdumiewające, iż w ogóle mogą pozostawać w ukryciu.
                           Gniazdo: Nie ma żadnego.
                           Wymiary dorosłego osobnika: 3,5m długości, 2,5m - 3m wysokości
                           Wygląd: Sylwetka podobna do końskiej, z górną częścią ciała mężczyzny (http://imageshack.us/a/img443/7910/zqrw.jpg,
                           http://imageshack.us/a/img844/5368/i2sy.jpg)
                           Atakuje: Kamieniami, gałęziami drzew i inną prymitywną bronią, lecz przywódcy stad mogą być uzbrojeni, np. w łuki.
                           Pożywienie: Sfermentowane jagody i inne owoce; owies, zwierzyna łowna.
Cyklop - W starożytności pospolicie występował na wyspach greckich, w czasach nowożytnych jednakże liczebność cyklopów
                        znacznie spadła, ponieważ szybko ustąpiły one miejsca ludziom.
                        Gniazdo: Prymitywne budowle wznoszone z wielkich głazów.
                        Wymiary dorosłego osobnika: 3,5m wysokości.
                        Wygląd: Olbrzym o jednym oku usytuowanym pośrodku czoła (http://img18.imageshack.us/img18/7458/zmtl.jpg).
                        Atakuje: Zazwyczaj uderza sękatą maczugą lub ciska głazami.
                        Pożywienie: Wszelkie świeże mięso.
« Last Edit: September 30, 2013, 17:00:27 by Lisz555 »
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Bestiariusz
« Reply #18 on: September 15, 2013, 09:20:00 »

                                                                          Zwierzęta Wodne:
Kraken - Ta potężna kałamarnica stanowi śmiertelne zagrożenie dla żeglarzy, ale na szczęście rzadko opuszcza morskie głębiny. Czasem
                         podpływa ku powierzchni oceanu, a gdy zanurz się z powrotem, powstające wiry mogą wciągnąć pod wodę nawet najsilniejszy
                         okręt wojenny.
                         Występowanie: Morza i oceany.
                         Gniazdo: Najciemniejsze głębiny oceaniczne.
                         Wymiary dorosłego osobnika: 18m długości, 3m - 4,5m szerokości.
                         Wygląd: Przypomina kałamarnicę olbrzymią. Osiem długich ramion, dwa cieńsze i dłuższe od pozostałych. Płaszcz, silne
                                       płetwy (Wąż Morski + Kraken (http://imageshack.us/a/img46/3186/dxkt.jpg,
                                       http://imageshack.us/a/img542/7645/1nxw.jpg).
                         Atakuje: Dziesięcioma prężnymi ramionami o ostrym chitynowym dziobem. ukryty pęcherzyk z atramentem
                                        (atrament jest czarny).
                         Pożywienie: Wieloryby i węże morskie. Strawienie całego węża morskiego może zająć ogromnemu krakenowi nawet 3
                                             miesiące.
Hippokamp - To niezwykłe zwierzę, zamieszkujące wody tak słone, jak i słodkie, często jest obserwowane w towarzystwie syren.
                               Gniazdo: Nie ma żadnego.
                               Występowanie: Morza, jeziora i oceany.
                               Wymiary dorosłego osobnika: 2,4m - 3,6m długości, 1,2m - 1,8m wysokości.
                               Wygląd: Podobny do konika morskiego, tyle że ma przednie nogi konia. Samce mają bujną grzywę i wydajne wąsy
                                             (http://img850.imageshack.us/img850/5404/1uy8.jpg).
                               Atakuje: Bodzie głową, gryzie; smaga ogonem.
                               Pożywienie: Wodorosty i inne rośliny wodne.
Wąż Morski - Najprawdopodobniej węże morskie - znane w nauce w wielu podgatunkach - oddychają nie skrzelami, jak ryby, lecz
                                płucami, tak jak blisko spokrewnione z nimi węże lądowe. W przeciwieństwie do wielorybów, węże morskie
                                wydmuchują powietrze zmieszane z wodą nie przez otwór nosowy, lecz przez paszczę. Krakeny i węże morskie
                                czasami wspólnie atakują statki.
                                Występowanie: Morza i oceany.
                                Gniazdo: Podwodny tunel albo jaskinia w rafie koralowej.
                                Wymiary dorosłego osobnika: 9m długości, 90cm - 1,8m wysokości.
                                Wygląd: Przypomina inne węże wodne, ale jest od nich większy. Smocza głowa, różnego kształtu płetwy na głowie,
                                              długie, typowo wężowe ciało (Wąż Morski + Kraken (http://imageshack.us/a/img46/3186/dxkt.jpg,
                                              http://imageshack.us/a/img542/7645/1nxw.jpg).
Lewiatan - Potężny lewiatan, największe zwierzę na kuli ziemskiej.
                            Gniazdo: Przypuszczalnie na samym dnie najgłębszych rowów oceanicznych.
                            Występowanie: Zamieszkuje najbardziej niedostępne głębiny oceaniczne. Panujące w tych otchłaniach ciemności
                                                      rozświetla jedynie bioluminescencyjny wabik wieńczący głowę lewiatana.
                            Wymiary dorosłego osobnika: 60m długości, 12m - 15m szerokości.
                            Wygląd: Wydaje się skrzyżowaniem monstrualnego krokodyla z żabnicą - rybą zwaną również nawędem
                                          (http://img163.imageshack.us/img163/2799/fza2.jpg).
                            Atakuje: Zionie ogniem oraz zasysa ofiary paszczą.
                            Pożywienie: Węże morskie, krakeny i wieloryby.
Bunyip - O obecności bunyipów w bagnach, potokach i jeziorkach świadczy mrożące krew w żyłach wycie tych zwierząt, a także
                        pomruki i piski słyszane tam, gdzie na pozór nie ma stworzeń wydających podobne głosy.
                        Występowanie: Rzeki, potoki, bagna oraz jeziora.
                        Gniazdo: Pusta w środku termitiera w pobliży wody.
                        Wymiary dorosłego osobnika: 2,4m długości, 60cm - 90cm szerokości.
                        Wygląd: Jest to torbacz o ogonie podobnym do końskiego i czterech pazurzastych łapach; samce mają wystające kły, tak
                                      jak morsy (http://img90.imageshack.us/img90/9890/ukby.jpg).
                        Atakuje: Wystającymi zębami lub topiąc ofiarę.
                        Pożywienie: Młode torbacze i inne niewielkie ssaki.
Wąż Jeziorny - Wąż jeziorny oddycha powietrzem atmosferycznym, dlatego od czasu do czasu musi wystawić głowę spod wody,
                                   a wówczas łatwo go zauważy każdy bystry potworolog. W danym jeziorze zazwyczaj mieszka tylko 1 wąż. Nie
                                   wiadomo, jak dochodzi do rozrodu. Niektórzy uważają, że wąż jeziorny dożywa nawet do 1000 lat.
                                   Występowanie: Jeziora.
                                   Gniazdo: Żadne nie jest znane.
                                   Wymiary dorosłego osobnika: 18m długości, 4,5m - 6m wysokości.
                                   Wygląd: Podobny do plezjozaura, którego skamieniałe szczątki odkryto w 1821r. Wąska głowa i ostre jak brzytwa
                                                 zęby w paszczy, wyjątkowo długa, giętka szyja, u niektórych osobników występują na grzbiecie sterczące
                                                 kolce, gładka skóra, jak u foki, kończyny przekształcone w płetwy, bardzo ługi, wężowy ogon
                                                 (http://img854.imageshack.us/img854/4173/bi9f.jpg).
                                   Atakuje: Gryzie i dusi ofiarę.
                                   Pożywienie: Ryby oraz zwierzęta lądowe przybywające do jeziornego wodopoju.
Hydrus - Hydrus jest tak rzadki i tak mało o nim wiadomo, że bywał opisywany jako ptak, wąż, a nawet smok. Kiedy jest czysty i
                         suchy, wyraźnie widać jego gęste futro, ale zazwyczaj oblepia go ochronna warstwa mułu, służąca jako kamuflaż,
                         ponieważ hydrus wczołguje się w otwarte paszcze krokodyli i pożera te zwierzęta od środka (są jego głównym pokarmem).
                         Występowanie: Rzeki, zwłaszcza te ze spokojnym nurtem.
                         Gniazdo: Błotniste nory na brzegach rzek.
                         Wymiary dorosłego osobnika: 30cm długości, 7,5cm - 15cm wysokości.
                         Wygląd: Podobny do mangusty (http://img42.imageshack.us/img42/742/yvyk.jpg).
                         Atakuje: Zjada ofiarę od środka.
                         Pożywienie: Głównie krokodyle; bardzo rzadko hipopotamy.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Bestiariusz
« Reply #19 on: September 15, 2013, 09:36:54 »

                                                                          Zwierzęta Latające:
Gryf - Gryf z upodobaniem gromadzi złoto i kamienie szlachetne.
                    Występowanie: Stepy.
                    Gniazdo: Płytkie, uwite w otwartym stepie.
                    Wymiary dorosłego osobnika: 4,5m długości, 2,5m - 3m wysokości.
                    Wygląd: Tułów i tylne łapy ja u lwa; orla głowa, przednie łapy i skrzydła
                                  (http://img194.imageshack.us/img194/9407/o2cd.jpg).
                    Atakuje: Szponami i dziobem.
                    Pożywienie: Duże zwierzęta roślinożerne, zwłaszcza dzikie konie i osły.
Skrzydlaty Koń - Skrzydlate konie - jeśli tylko uda się nam je znaleźć - nie sprzeciwiają się, gdy człowiek ich dosiada. Na grzbiecie
                                     takiego wierzchowca odbędziemy znacznie bardziej komfortową podróż niż na smoku, ponieważ końska sierść jest
                                     miękka i miła w dotyku. Łatwo daje się je obłaskawić. Nie wykazuje instynktów stadnych.
                                     Występuje: Na wyspach.
                                     Gniazdo: Nie ma żadnego.
                                     Wymiary dorosłego osobnika: 2m - 3m długości, 1,5m - 2,5m wysokości.
                                     Wygląd: Koń ze skrzydłami, o mocno rozwiniętych mięśniach pasa barkowego
                                                   (http://img62.imageshack.us/img62/535/36k0.jpg).
                                     Atakuje: Gryząc i kopiąc.
                                     Pożywienie: Trawa.
Hipogryf - Na pozór wydaję się połączeniem gryfa i jego ulubionej zdobyczy, konia, ale z całą pewnością jest to odrębny gatunek.
                           Hipogryfy linieją latem, ale trudno jest znaleźć ich pióra, ponieważ gdy tylko wypadną, stają się niewidzialne. Ich
                           obecność zdradzają jedynie mało uchwytne, delikatne cienie. Gryfa jak i hipogryfa nie da się obłaskawić, lecz czasami
                           pozwalają na ujeżdżenie ich. Gryf będzie bardziej przychylny jak podrzuci się mu porządny kawałek koniny, a hipogryf
                           gdy da się mu owies. Pisklę hipogryfa pierw umie latać, później uczy się chodzić.
                           Występowanie: Zamieszkuje lasy, nie lubi otwartych przestrzeni.
                           Gniazdo: Duże, uplecione z gałęzi, witek i kwiatów.
                           Wymiary dorosłego osobnika: 2m - 2,5m długości, 90cm - 1,5m wysokości
                           Wygląd: Przód ciała jak u orła, tył - jak u konia. Wyjątkowo silne przednie łapy i szpony, mocne, upierzone skrzydła
                                         (http://img109.imageshack.us/img109/6046/6ne0.jpg).
                           Atakuje: Pazurami, kopytami i dziobem.
                           Pożywienie: Orzechy, siano i ziarno, zwłaszcza owies.
Kur Upiór - To śmiertelnie niebezpieczne zwierzę, zaliczane do pseudosmoków. Zbliżać się do niego należy z ogromną ostrożnością,
                            lecz lepiej nie robić tego wcale. W dziobie kura upiora tkwią 2 rzędy nadzwyczaj ostrych zębów.
                            Występowanie: Lasy.
                            Gniazdo: Zazwyczaj uwite wysoko na drzewie.
                            Wymiary dorosłego osobnika: 1m długości, 30cm - 60cm wysokości.
                            Wygląd: Sprawia wrażenie demonicznego koguta (http://img541.imageshack.us/img541/7517/t0rf.jpg).
                            Atakuje: Jadowitym, śmiercionośnym oddechem i dziobem.
                            Pożywienie: Wszystko, co się rusza, z wyjątkiem ropuch i węży.
Rok - Przez długie lata ptaka zwanego rokiem mylono z dwunożnym smokiem. Teraz jednak wiadomo na pewno, że jest to odrębny
                   gatunek. Miałem dużo szczęścia, obserwując, jak rok kołuje nad stadem słoni, a potem porywa sobie upatrzoną sztukę.
                   Występowanie: Sawanny.
                   Gniazdo: Może wypełniać sporą dolinkę.
                   Wymiary dorosłego osobnika: 15,5m długości, 5,5m - 6m wysokości.
                   Wygląd: Ma postać gigantycznego, pomarańczowo-złotego orła (http://img39.imageshack.us/img39/6175/n0ch.jpg).
                   Atakuje: Przerażającym dziobem i szponami, opadając raptownie z dużej wysokości.
                   Pożywienie: Słonie, hipopotamy, nosorożce i inni wielcy roślinożercy.
Feniks - Feniks co prawda wyglądem nieco przypomina orła, ale tego drugiego raczej nie ujrzymy w otoczeniu płomieni. Feniks
                        podpala własne gniazdo, krzesząc iskry pazurami. Odznacza się wyjątkową czystością. Regularnie pozbywa się irytujących
                        pasożytów, zażywając ogniowej kąpieli. Popiół zebrany ze spalonego gniazda feniksa podobno leczy wszelkie rany.
                        Nie należy go spożywać, ponieważ mogłoby się to okazać fatalne w skutkach. Należy go wetrzeć w ranę.
                        Występowanie: Suche tereny.
                        Gniazdo: Wyłącznie na czubku wysokich drzew.
                        Wymiary dorosłego osobnika: 1,5m długości, 80cm wysokości.
                        Wygląd: Sylwetka orła o długich piórach (http://img191.imageshack.us/img191/9919/7hvj.jpg).
                        Nigdy nie atakuje.
                        Pożywienie: Głównie owoce, szczególnie daktyle.
Harpia - Będąc w rejonie występowania harpii, należy się powstrzymać od urządzania popasów i wyciągania prowiantu.
                        Słynie z tego, że atakuje podróżnych podczas popasu - kradnie im prowiant, a jeżeli czegoś nie zdoła porwać,
                        zatruwa to swoimi żrącymi łzami. Kto wybiera się na spotkanie z harpiami, koniecznie powinien się zaopatrzyć w
                        porządny parasol.
                        Występowanie: Góry i urwiska.
                        Gniazdo: W skalnych szczelinach, zwykle wystawione na wiatr.
                        Wymiary dorosłego osobnika: 1,5m długości, rozpiętość skrzydeł - 2,5m.
                        Wygląd: Przerażający ptak o głowie i twarzy wiedźmy (http://img202.imageshack.us/img202/5296/m6s8.jpg).
                        Atakuje: Szponami i trującymi łzami, którymi płacze nad zapasami żywności oraz wodą by ją zatruć.
                        Pożywienie: Wszelka padlina i zwierzęta bliskie śmierci.
Gorgona - Ten niezwykły drapieżnik unieszkodliwia swoje ofiary, hipnotyzując je wzrokiem, a następnie paraliżując jadem, który
                           bucha z zakończeń jego włosów, wyglądem przypominają węże. Gorgonę zdecydowanie należy obserwować z dużej,
                           bezpiecznej odległości.
                           Gniazdo: W jaskini albo opuszczonej chacie.
                           Wymiary dorosłego osobnika: 1,8m wysokości, rozpiętość skrzydeł - 3,6m.
                           Wygląd: Skrzydlata wiedźma z wężami zamiast włosów (http://img545.imageshack.us/img545/770/0inx.jpg).
                           Atakuje: Paraliżującym jadem, zębami, pazurami.
                           Pożywienie: Wszystko, co przed nią ucieka albo staje do walki.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1371
    • View Profile
Odp: Bestiariusz
« Reply #20 on: September 15, 2013, 22:57:09 »

Amarok - te wielkie wilki przerastające wargi bo mają aż 2m wysokości i do 3,5m długości bez ogona są nazywane białymi wargami, nic bardziej mylnego. Amaroki to śnieżni przeciwieństwo wargów, samotnicy polujący na dosłownie wszystko. Ich gróba skura jest w stanie powstrzymać strzały z kuszy i łuku nie wyżądzając besti żadnych szkód. Zwierzęta te polują i występują tylko w górach i ich okres rozrodczy przypada na zimę. Wilki te potrafią dożyć aż 130 lat, samice z młodymi są nie zwyke agresywne ale trzymają się tylko swoich terytoriów. Są uznawane za niebezpieczne i śmiercionośne ze względu na ich liczne śmiercionośne ataki.

Grafika by ja, zdjęcie robione telefonem, wiem nie potrafie rysować.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Skierus

  • User
  • Posts: 67
    • View Profile
Odp: Bestiariusz
« Reply #21 on: December 01, 2013, 00:24:51 »

A ja to bym chciał inwazje demonów/nieumarłych/zwierzoludzi/wielkich szczurów/orków itp. :D
Po za tym wpadł mi do głowy pomysł na zrobienie hierarchi orków
Więc tak;
Dziki Ork - prowadzący koczowniczy tryb życia . Silne , brutalne , głupie , o niskim morale
używają prymitywnej broni. Plemiona liczą od 30 do 100 osobników . Służą jako mięso armatnie w armiach orków.
Cechy:
Wzrost : ok.2,5 m
Wygląd : Zielone , bujne czubryny , umięśnione

Ork - bardziej ,,ucywilizowani " orkowie. Silne , nieco mądrzejsze od dzikich pobratymców,
parają się kowalstwem , rolą , myślistwem . Zakładają wioski i najczęściej otaczają ją ostrymi palami
Cechy:
Wzrost : ok. 2,5 m
Wygląd : Ciemno Zielone , niezbyt długie włosy z kucykami

Orkowie Wojownicy - kasta zajmująca się wojną itp. Orkowie ci używają ząbkowanych szabli , toporów,
zaostrzonych kiji , łuków . Orkowie Pułkownicy dosiadają w walce dzików. Zbroja ich jest skórzana oraż mają drewniane hełmy.

Orkowie Szamani - są to kapłani rzucający śmierciobobami lub czarujący . W wolnym czasie
wytwarzają piwo z grzybków. Ubrani są zawsze w skóry wilków.

Orkowie Inżynierowie - tworzą zawiłe machiny wojenne . Kierują się dwoma zasadami :
urządzenie musi dać się szybko złożyć oraz musi być bardzo mobilne. Ich wynalazki to między innymi :
miotacz dzików (miotach mięsa) , łomoszczęg (taran) , rozpruwacz ( Balista)

Czarni Orkowie - są to elitarni orkowie którzy nie boją się nikogo i niczego. Sa bardzo honorowi.
Nie zajmują się niczym innym niż wojaczka. Jest ich najmniej ze wszystkich orków. W wojsku są dowódcami.
Gdy Herszt wyjeżdża na wojnę zawsze towarzyszy mu gwardia 300 takich orków. Ich uzbrojenie stanowią
stalowe topory lub halabardy. Zbroja to czarny pancerz pół-płytowy z hełmem zastawiającym twarz.
Cechy:
Wzrost : ok. 2,5 m
Wygląd : owłosieni na ciele , łysi

Napiszcie czy może być
Jeśli tak to zrobie spis demonów
« Last Edit: December 01, 2013, 14:14:24 by Skierus »
Logged
Na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki.
Nasi krytycy są naszymi przyjaciółmi; wytykają nam nasze przewiny.
Kochaj swych wrogów: bo oni mówią ci o twoich błędach.

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Bestiariusz
« Reply #22 on: December 01, 2013, 11:49:20 »

Do są duchy, duszki, potwory, słowiańskie tak jak pisałeś.

Duchy Opiekuńcze:

Bannik - opiekun przydomowych łaźni (z ruska Bania). bprzybierał formę karłowatego dziadka z bujną czupryną i krótką aczkolwiek gęstą brodą Zasadniczo nie groźny. Pilnował by nie wygasły ognie w paleniskach, kamienie miało odpowiednią temperaturę, a brzozowe witki nie były zbyt twarde, za usługi żądał jedynie poświęcenia mu dziennie cebrzyka wody.

Bzionek - mały człowieczek strzegący obejścia przed czarami. Zamieszkiwał pod krzakiem czarnego bzu, którego nie wolno było ścinać ani palić.

Dworowy - duszek zamieszkujący gospodarstwa. Pod postacią dziadunia w wytartej skumanie doglądał potajemnie bydła i trzody chlewnej Pomagał w pracach polowcy i chronił obejście przed nieproszonymi gośćmi. W zamian żądał drobnych podarków, kawałka chleba, kłębka wełny, czy błyskotek. Zdarzało się że doworowy nie radząc sobie z pracą brał sobie pomocników i następowała specjalizacja pracy np: chlewnik, stajennik, kurnik, spichrznik itd.

Duszki złośliwe

Chochlik - duszek przypominający kota. Płatał figle i podżerał zapasy. Rozzłoszczony tłuk garnki wylewał mleko i zrzucał z półek jedzenie

Potwory:

Bełty - Demony polne wabiące ludzi na bezdroża, gdzie powodowały u ludzi chwilowy brak orientacji w terenie. Ulubioną ofiarą były osoby opuszczające karczmy. Mogły po przekręcać znaki tak by człowiek skręcił nie tam gdzie trzeba. jedyną metodą zapobiegania obracania znaków było ustawianie ciężkich kamiennych drogowskazów których te małe stworki nie miały sił obrócić. Były one małymi tłustymi paskudami o czterech chudych rączkach i koślawej parze nóżek.

Biali Ludzie - małe ruchliwe stworki spokrewnione z krasnoludkami. Wredne i niebezpieczne. Zamieszkiwały przydrożne kałuże gdzie czekały na ofiary. gdy ktoś przechodził albo przejeżdżał wozem przez taką kałużę wdrapywały się na niego i wchodziły w fałdy ubrania , gdzie czekały aż ofiara zaśnie. Wchodziły przez usta do żołądka śpiącemu, gdzie wywoływały liczne choroby. można było z nimi walczyć na liczne sposoby. (w tym napitki z okowity)

Gnieciuch - stworek o postaci pomiędzy szczurem a kotem, miał patykowate nogi i wieki tłusty brzuch. uwielbiał zapach trawionego alkoholu. żył w chałupach obok ludzi a w nocy wyłaził ze swej kryjówki. Jeżeli poczuł od śpiącego zapach trawionego alkoholu, siadał na brzuchy lub piersiach i całą noc napawał się aromatem wydobywającym się z ust śpiącego. By się przed nim uchronić należało poświęconą kredą narysować okrąg wokoło posłania.


Nastąpi update
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Bestiariusz
« Reply #23 on: February 01, 2014, 15:37:51 »

Aktualizacja 2.0 Bestiariusza autorstwa Lich555
Nazwa aktualizacji: Jak oswoić bestię?

Jednorożec - Sproszkowany róg przyjmowany doustnie działa leczniczo. Nie zakłada gniazd. Lwy szczególnie gustują w mięsie
jednorożców, dlatego polują na nie, ilekroć mają okazję. Były widziane przypadki gdy lew chciał zaatakować jednorożca
więc ten zaczął nacierać nań rogiem lecz oponent odskoczył zza drzewo, a róg utknął w drzewie robiąc z jednorożca
bezbronną zdobycz. (http://imageshack.us/a/img17/3153/t672.jpg)
  • Wygląd: Wyglądem przypomina konia. Posiada spiralny róg na czole, kozi łeb, gęsta grzywa, długa szyja, smukłe,
    kosmate nogi, kopyta, ogon podobny do lwiego. Umaszczenie zazwyczaj jasne. Jest mniejszy niż zwykle to
    sobie wyobrażamy, i często mylony z młodymi źrebiętami. Róg: 80cm - 1,5m. Długość ciała: 1,8m - 2,1m.
  • Występowanie: Odludne tereny górskie i pustynne.
  • Atakuje: Rogiem, zębami, kopytami.
  • Pożywienie: Trawa oraz wszelkie owoce.
  • Sposoby oswojenia: Jednorożce nie są zbyt trudne do oswojenia. Potrzebne będą: lina z grzywy lwa (są to ich najwięksi wrogowie, więc widząc ich grzywę, jednorożce są pewne, że przynieśliśmy jednemu z lwów śmierć), siła, dużo siły. Są one silniejsze od przeciętnego konia. Uwaga! Jeśli spętamy jednorożca w obecności innego jednorożca to narazimy się na atak z jego strony. Są to stworzenia, które zostały zmuszone do współpracy między sobą i niosą sobie w razie potrzeby pomoc. Jeśli użyjemy pułapek do ułatwienia sobie oswojenia jednorożca, to nigdy nam on nie zaufa. Będzie pamiętał to przez bardzo długi czas. W starych zapiskach przeczytałem, że można wtem użyć mikstury zapomnienia lecz nie chciałem ryzykować. Z liny wykonać na końcu pętle. Gdy znajdziemy jednorożca, trzeba upewnić się, że jest on samotny lub zmusić go do tego, by odłączył się od reszty stada. Zarzucamy linę na jego szyję po czym cały czas z całej siły ciągniemy jednorożca by padł on z wycieńczenia. Pokonując go, zyskamy jego szacunek, gdyż zrozumie, że jesteśmy od niego silniejsi.
  • Trudność oswojenia: 6/10

Co Wy na to?
@Down Dzięki, może być tak? Teraz możecie się skupić na treści.
« Last Edit: February 20, 2014, 19:12:54 by Lich555 »
Logged

JagaSzaleniec

  • User
  • Posts: 6
    • View Profile
Odp: Bestiariusz
« Reply #24 on: February 20, 2014, 13:45:44 »

W morskich głębinach czaiły by się syreny .

-Uzbrojone w harpuny . Inteligentne .

-Śpiew mógłby wabić graczy w ich stronę (Jednak bez matematyki średnio wiem jak można zrobić test na to )

-Piękne aż do momentu gdy przestaną śpiewać .

-Walczące w co najmniej parę osobników .


Harpie skrzydlate człowieko-podobne  kreatury ze skrzydłami .


-Rzucały by się na gracza atakując go ptasimi pazurami .
 
-Ich formą dobicia byłoby porwanie gracza w powietrze i rzucenie z wysokości .

-Zaciągałby zwłoki do swoich siedzib by na nich żerować .


Cyklopy . Giganty może nawet miały by miano bossów .


-Zaczynałyby atak od rzutu potężnym głazem .

-Niesamowicie dużo punktów życia  .

- Raz na walkę mogłyby porazić awanturnika czerwonym promieniem prosto z jedynego oka .

 

Hydra . Wielogłowy wąż stanowiący olbrzymi zagrożenie .


-Wiele głów - szybsze ataki .

-Spora odporność na wiele umiejętności .

- Z łusek można by zrobić potężną zbroję .


Entowie od tysiącleci strzegący swoich lasów .

-Stali by w miejscu aż gracz by nie podszedł . Prawie niezauważalni .

-Korzenie mogłyby opleść postać i ją unieruchomić .

-Podatni na ogień


Gargulce . Kryły by się w starożytnych ruinach jako posągi .

-Kiedy gracz odwróciłby się do nich plecami atakowałyby .

-Kamienny pancerz jest trudny do przebicia bronią ze stali czy żelaza .

-Jednak magia z łatwością je pokonuje .


Korredy . Dzicy ludzie -koty , Bestie .


- W nocy tańczą w swoich kręgach .

- Nieostrożny gracz który zbliży się za blisko będzie ich dzisiejszą ucztą .

- Byłyby w stanie omamić gracza i zmusić go do morderczego tańca .


Nuckelavee

- Bestie czychające przy morzach.

- Wyglądaja jak centaury . Ale z odkrytym czerwonym mięsem , z długimi zwieszającymi sie do ziemi rękami .

- Bardzo szybkie .

- Nie cierpią słodkiej wody . Gdy postać wejdzie do jeziora odpuszczają .


Węże morskie .

Poteżne bossy atakujące statki którymi płyną gracze .

- Do póki nie zacznie gryźć pokładu i marynarzy trzeba , atakować go z dystansu .

- Czasem je można dostrzec daleko na morskich skałach .


Feniksy . Ptaki stworzone z ognia .


- Trzeba je zabić 2 razy . Po 1 natychmiastowo się odradzają .

- Atakując go sami otrzymujemy obrażenia .

- Praktycznie odporny na wszelką magię .



Mantykory .

Przerażające stworzenia z ludzkimi twarzami , łapami lwów , skrzydłami nietoperza i ogonem skorpiona .

- Potrafiłaby unosić się nad ziemią na małej wysokości

- Ich ogon wyprowadzałby zatrute ataki . 


Roki .

Wielkie ptaki . Ich jaja są cenne .


- Mają gniazda na wysokich górach . Ich jaja wykorzystuje się w alchemii .

- Praktycznie nie da się ich pokonać będąc samemu .

- Mogą wznieść się na jakiś parę sekund i opaść prosto na postacie graczy .

Echideny


-Pół kobiety pół węże .

-Przeklęte . Dawniej piękne teraz potwory .

-Żyją w jaskiniach .


Błędne ogniki .

Światłą na bagnach .


- Nie atakują nie sprowokowane .

- ,,Zabite " znikają i zostaje po nich tylko proch .

- W nocy na bagnach jedyne źródło światła .
« Last Edit: February 20, 2014, 14:22:21 by JagaSzaleniec »
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Bestiariusz
« Reply #25 on: February 20, 2014, 19:15:09 »

Nue - Kiedy czuje się zagrożona, wypuszcza czarny obłok rozpylonego jadu i zapewne dlatego ludzie uważają, że przynosi
nieszczęście. Zwierzę wydziela nieprzyjemny odór źle wpływający na innych.
  • Występowanie: Tropikalne wyspy.
  • Gniazdo: Wysoko, w trudno dostępnych miejscach.
  • Wymiary dorosłego osobnika: 1,2m - 1,5m długości, 60cm - 1,2m wysokości.
  • Atakuje: Broni się rozpylonym jadem.
  • Pożywienie: Większość małych zwierząt.
  • Sposoby oswojenia: Oswojenie Nue przyniosło mi trochę trudności. Głównie za sprawą jadu, który nie zabija, lecz gdy ledwie tknie skóry, osoba ta ma trudności z oddychaniem gdyż niesamowity odór to utrudnia, co - będąc wysoko w górach - może przysporzyć sporo kłopotów. Odwiedzając miejscowych dowiedziałem się o tej broni, więc odpowiednio się przygotowałem. Założyłem płaszcz, który uprzednio dałem do miejscowego szamana. Namaścił go jakimiś mocno pachnącymi ziołami, niestety nie powiedział mi jakimi, to sami będziemy musieli odkryć. Trzeba zdobyć lulek. Nie jest dlań trujący, lecz trochę to go otumani. Nie występuje on w terenach górskich, lecz w klimacie umiarkowanym, więc poszukiwania jego mogą trochę zająć. Ja zakupiłem go na jednym z bazarów. Za 1 podejściem położyłem lulka przed zwierzem i czekałem aż go wetrze w skórę lub zje. Byłem zbyt blisko (nue mają bardzo dobry węch!) i się spłoszył. Za 2 podejściem wypchałem lulkiem wcześniej zabitego szczura i postawiłem go w miejscu gdzie wcześniej widziałem zwierzynę. Czekałem ponad 2h po czym zwierzę połknęło szczura niemal w całości. Lulek zaczął działać prawie że od razu. Zwierzę lekko się kołysząc wcale nie uciekło na mój widok. Spokojnie mogłem go dotknąć. Oswojenie można zaliczyć do udanych, gdy - w trakcie gdy nue jest otumaniony - podając mu mieszaninę jadów co najmniej 5 rodzajów węży i trochę małpiej sierści, która się rozpuści w truciźnie. Zwierzę to nie będzie za nami chodzić jak pies, lecz gdy wejdziemy na jego terytorium podejdzie do nas i będzie nam pomagał na wszelaki sposób. Jest on bardzo szybki, silny i inteligentny dzięki cechom zwierząt z jakich jest on "zbudowany".           
  • Trudność oswojenia: 6/10

Proszę o należyte temu komentarze! ;D (Mój 1000 post!)
« Last Edit: February 20, 2014, 19:16:43 by Lich555 »
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Bestiariusz
« Reply #26 on: April 13, 2014, 23:21:31 »

NIMFY



Nimfa leśna zwana Driadą, to młoda kobieta ponad wszystko kochająca przyrodę i czyste powietrze. Na swój dom wybiera korony najwyższych z drzew (preferuje stare dęby). Jest z nimi związana, kiedy umrze nimfa, drzewo także umiera i na odwrót. Żyje po to, by trzymać pieczę nad lasem, który ją otacza (fragmentem). Robi to sadząc drzewa (oczywiście praca dla leśnika też się znajdzie) i zbierając porzucone drobne przedmioty, które następnie gromadzi w swoim domu (poza siekierami i toporami, które niszczy)

Jest to stworzenie łagodne i ciekawskie. Uwielbia obserwować z ukrycia ludzi i ich kulturę, szanuje leśników, którym często pomaga, lecz nienawidzi drwali - walczy z nimi, często w furii zabijając. Używa magii, lecz są to łagodne czary niewyrządzające żadnych szkód. Zna nasz język i jest dość ugodowa (można dogadać się z nią w sprawie wycinki drzew).

niewielkich rozmiarów, o włosach w kolorach zieleni i brązu. Skóra ma miętowy odcień, a dookoła ciała krążą setki listków, tworzących coś na kształt płaszcza skrywającego wdzięki.

Nimfa górska zwana Oreadą - zamieszkująca czeluści jaskiń górskich. Uwielbia kamienie szlachetne. Zawsze nosi jakiś przy sobie, by pamiętać co jest dla niej najdroższe, a mianowicie ochrona ów kamienia. Oready znają chciwość ludzi i wiedzą, że tego typu surowce, mogą się kiedyś wyczerpać. Aby do tego nie doszło, każdy znaleziony diament czy rubin, itd... ukrywają (poza tym jednym, który noszą) i strzegą. Stworzenia te są bardzo groźne i znają świetne kryjówki. Znają potężne zaklęcia, które pozwalają im odnaleźć złoża cennych kruszców i zmaterializować się w ich pobliżu (jeśli jest możliwość), by następnie ich strzec. Atakują każdego kogo spotkają, zwykle działając w grupie i zabijając przy pomocy magii.

z wyglądu przypomina kobietę, która uchodziłaby za piękność, gdyby nie woskowa cera i puste, czarne oczy. Jest przygarbiona od poruszania się w tunelach i wychudzona. Swój klejnot nosi w ręce o długich, pokrzywionych palcach i pazurach.

Nimfa wodna zwana Rusałką - pani jeziora. Na każde jezioro przypada jedna Rusałka. Zostają nimi najurodziwsze dziewki, które nadmiernie obnoszą się swym pięknem. W akcie zemsty uwodzi mężczyzn i wciąga ich pod wodę, gdzie giną i stają się pokarmem dla podwodnych istot, którymi się opiekuje. Zwykle poluje na rybaków (których szczerze nienawidzi), ale zdarzają się przypadki, że atakuje niewinnych zbrodni, które zarzuca ludziom. Posługuje się magią.

piękne kobiety o smukłych kształtach. Uwielbiają długie bronie takie jak włócznie, czy trójzęby. Odziewają się w wodorosty.
« Last Edit: April 14, 2014, 22:54:41 by RuskiBigosPL »
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Bestiariusz
« Reply #27 on: April 16, 2014, 23:36:27 »

Słowianie mieli swojego strażnika lasu którym był Borowy... nie naginajmy Tego czym były nimfy... bo potem gimbaza biega i się wymądrza( wielcy znawcy legend i szeroko rozumianej fantasy) że nimfy to piękne kobiety które są "strażnikami" czegoś tam...

A tak po prawdzie to były wredne paskudy które chciały cię ukatrupić xD
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

LemonGnom

  • User
  • Posts: 285
    • View Profile
Odp: Bestiariusz
« Reply #28 on: April 17, 2014, 19:02:12 »

Ferir - Nazywa się tak postać czarnego jeźdźca w kapturze na równie czarnym koniu z czerwonymi ślepiami.
Ludzi mówią, że jeździec jest niemy. Jest uosobieniem powszechnego strachu. Zawsze pojawia się "znikąd" o północy i co najdziwniejsze, nic nie robi. Po prostu stoi, a jego koń rży, szamoce się i skacze w miejscu. Jest zwiastunem nieszczęść. Zawsze w okolicy, w której się pojawia masowo umierają ludzi, ukazuje się śmiercionośna choroba, wieś czy miasto zostaje napadnięta, zebrane plony nie mogą nikogo wyżywić. Każdy, kto próbował za nim podążać ginął w niewyjaśnionych okolicznościach a znalezione ciało nie nosiło ŻADNYCH ran. Hipotezą jest więc to, że ktoś kto próbował śledzić Mrocznego Jeźdźca zwanego Ferirem ginął w wyniku np. zawału serca... Jakie tajemnice kryje jej czarny płaszcz?
Logged
Wojskowych często widywałem schylonych nad mapami i rysujących plany. W papierowej wojnie wszystko grało. Tak musi być-mówili. Bez ładu armia nie istnieje. Tym dziwniejsze, że prawdziwa wojna pod względem ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.
Pages: 1 [2]