Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2] 3 4

Author Topic: Skrytobojójcy, złodzieje etc.  (Read 3848 times)

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
« Reply #15 on: August 12, 2013, 17:01:52 »

Zwiększa nagrodę za swoją głowę aby coś ukraść? Zawód złodziej polega na unikaniu konfrontacji i na tym aby nikt się za szybko nie kapnął .
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

TheBeard

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
« Reply #16 on: August 12, 2013, 17:18:25 »

Sądzę, że koledzy wyżej mówili bardziej o skrytobójcy niż złodzieju, a w tym fachu czasem (rzadko, ale jednak) eliminacja straży jest koniecznością. A co do ukrytych ostrzy to rzeczywiście, nie jest to realistyczny pomysł, ale już dobrze ukryty sztylet, jak najbardziej tak :)

Co do jasności, to niestety jest problem, bo znacznie utrudnia to lub uniemożliwia wykonywanie tego zawodu. Co z tego, że mamy umiejętności, że wszystko zaplanowaliśmy, skoro ktoś postanowił sobie "pomóc" i cała noc biega z gammą na max. Sądzę, że powinno to być rozwiązane w jakiś w miarę realistyczny, ale też grywalny sposób.

Moim pomysłem jest to, żeby np w nocy znacznie ograniczyć pole widzenia, np. podczas ciemnej nocy postać widzi tylko w promieniu 30m, reszta jest po prostu niewidoczna, tak, że nawet podkręcenie jasności nic tutaj nie da. Oczywiście wszystkie oświetlone rzeczy byłyby w miarę widoczne nawet z daleka. Nie wiem na ile takie rozwiązanie jest możliwe z programistycznego punktu widzenia, ale z punktu widzenia rozgrywki i realizmu powinno działać.
Logged

Resuzeku

  • User
  • Posts: 270
    • View Profile
Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
« Reply #17 on: August 12, 2013, 18:28:51 »

Stworzyłem wątek o nocy., by była ona podobna do nocy w dayZ. Czyli jest naprawdę ciemno, wtedy podkręcenie gammy nic by nie dało,  dopiero pochodnia rozświetliła by ciemność.  I kolejna zagwozdka, no dobra jestem złodziejem/skrytobojójcą i sam tak naprawdę nic nie widzę a pochodni nie bedę zapalał.  Nie mam pomysłu na ten problem.
Logged
Cień twoim sprzymierzeńcem, cisza siostrą,  refleks bratem.

Bill

  • User
  • Posts: 127
    • View Profile
Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
« Reply #18 on: August 12, 2013, 18:47:43 »

Nie przesadzajcie z tymi dodatkami dla złodziei. W grze musi być balans. Zaraz ktoś wyskoczy z magiczną kuszą którą mogą nosić tylko złodzieje i zdejmuje wszystkich na 1 strzał
Logged

TheBeard

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
« Reply #19 on: August 12, 2013, 18:50:06 »

Czyli jest naprawdę ciemno, wtedy podkręcenie gammy nic by nie dało,  dopiero pochodnia rozświetliła by ciemność. 

Hmm, powiem Ci tak, osobiście jeszcze nie spotkałem się z grą, w której rozjaśnienie na max ustawień w grze + rozjaśnienie na max monitora nie dawało by realnej przewagi, jak dla mnie jedyną opcją jest całkowity brak wizji.

Co do braku wizji na Twojej postaci, to właśnie o to w tym chodzi, siedzisz w ciemnym zaułku, czekając na swoją ofiarę, widzisz tylko poblask pochodni zza rogu i musisz prawidłowo ocenić sytuację, wybrać ce i przeprowadzić akcję. Takie rzeczy dodają smaczku grze, jaka jest przyjemność z przeprowadzenia udanego zamachu, jeśli nawet w środku nocy widzisz swój cel z pół kilometra? :P
Logged

Bill

  • User
  • Posts: 127
    • View Profile
Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
« Reply #20 on: August 12, 2013, 18:54:15 »

A może zrobić tak, aby na maksymalnej gammie grało się normalnie. Tak aby nie dało się rozjaśnić bardziej monitora. Wystarczy, żeby twórcy stworzyli grę z niskim poziomem gammy
Logged

Resuzeku

  • User
  • Posts: 270
    • View Profile
Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
« Reply #21 on: August 12, 2013, 19:28:41 »

Wystarczy dać na maxa jasność w Thief. Wtedy ta gra wyglada tak paskudnie, że trzeba dać ciemniej.
Logged
Cień twoim sprzymierzeńcem, cisza siostrą,  refleks bratem.

TheBeard

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
« Reply #22 on: August 12, 2013, 19:35:11 »

Nie wiem jak kolega wyżej, ale ja grając na trybie hardcore i każdorazowo ryzykując utratę postaci, byłbym w stanie pogodzić się z gorszą oprawą wizualną w nocy, jeżeli tylko dawało by mi to choć minimalnie większe szanse na przeżycie. A właśnie tego typu sytuacji trzeba uniknąć i jest to dużo ważniejsze ze względu na obecność trybu perma death.

Pytanie czy ktoś z obecnych w tym wątku interlokutorów widzi jakieś znaczące minusy mojego pomysłu z całkowitym brakiem widoczności poza pewnym dystansem?

EDIT

@up Nie do końca się zgodzę. Jak ustalić taki poziom, jedni wolą grać jaśniej, drudzy ciemniej, dlatego domyślny poziom gammy jest ustawiony mniej więcej na środku, zaburzając tą proporcję, wielu graczy będzie odczuwało dyskomfort, po prostu nie będą w stanie ustawić żądanej jasności.
« Last Edit: August 12, 2013, 19:36:49 by TheBeard »
Logged

Resuzeku

  • User
  • Posts: 270
    • View Profile
Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
« Reply #23 on: August 12, 2013, 19:37:53 »

Oprócz tego że się nie do końca wie gdzie się idzie bo po prostu nie widać to jie ma to minusów
Logged
Cień twoim sprzymierzeńcem, cisza siostrą,  refleks bratem.

Bill

  • User
  • Posts: 127
    • View Profile
Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
« Reply #24 on: August 12, 2013, 19:41:54 »

A może po prostu w nocy będzie widać wszystko do odległosci 50-100 metrów, a dalej będzie mgła
Logged

Resuzeku

  • User
  • Posts: 270
    • View Profile
Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
« Reply #25 on: August 12, 2013, 19:44:25 »

Ja to bym to jeszcze berdziej ograniczył
Logged
Cień twoim sprzymierzeńcem, cisza siostrą,  refleks bratem.

Bill

  • User
  • Posts: 127
    • View Profile
Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
« Reply #26 on: August 12, 2013, 19:45:57 »

No to powiedzmy że od 25 metrów zaczyna się mgła, jest jeszcze rzadka a wraz z odległością staje się bardziej gęsta
Logged

TheBeard

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
« Reply #27 on: August 12, 2013, 19:48:47 »

@up Mgła nie jest złym rozwiązaniem, ale troszkę nudnym jak dla mnie. Troszkę nierealistycznie to wygląda, że każdej nocy jest mgła i to w tej samej odległości. To o czym mówię jest dużo bardziej realistyczne, standardowo ustawiamy widoczność w lekko zachmurzoną noc na jakieś 30m, a potem w zależności od fazy księżyca, zachmurzenia czy właśnie mgły, zwiększamy bądź zmniejszamy pole widzenia.

@up4 :P Przecież właśnie o to chodzi, twórcy stawiają na realizm i to według mnie jest jeden z największych atutów tej gry. Przecież jak wyjdziesz w środku nocy, gdzieś poza miastem na zewnątrz, a jeszcze w dodatku jest 100% zachmurzenie, to prawda jest taka że widzisz wielkie... nic. Dla mnie to jest właśnie niesamowicie klimatyczne, będąc zwykłym obywatelem chodzisz po ulicach z pochodnią, rozglądając się z trwogą dookoła i starając się przebić wzrokiem mrok, żeby w porę spostrzec ewentualnych rabusiów, będąc asasynem, stoisz ukryty w jakiejś uliczce i starasz się przypatrzeć przechodzącym osobom oświetlonym tylko pochodnią, tak żeby zamiast swojego celu nie zabić jakiegoś niewinnego przechodnia.
« Last Edit: August 12, 2013, 19:53:40 by TheBeard »
Logged

Resuzeku

  • User
  • Posts: 270
    • View Profile
Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
« Reply #28 on: August 12, 2013, 19:50:37 »

O i od razu lepiej :).  Właśnie ograniczona widoczność dodała by smaczku :)
Logged
Cień twoim sprzymierzeńcem, cisza siostrą,  refleks bratem.

TheBeard

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Skrytobojójcy, złodzieje etc.
« Reply #29 on: August 12, 2013, 20:49:20 »

Z jednej strony tak, ale z drugiej strony, no kurczę, jest tyle casualowych gier MMO i nie tylko, że jeśli ktoś się boi ciemności, albo uważa, że będzie mu za trudno, to naprawdę ma w co grać. Ta gra jest wyjątkowym i genialnym projektem właśnie ze względu na realizm i podejście do gry (np. tryb perma deth). Szkoda byłoby porzucać takie pomysły bo "będzie za trudno i ludzie nie będą grać", ja osobiście wierzę, że znajdzie się masa graczy, którzy docenią realizm i takie podejście do gameplay-u. A jeśli nie, to cóż... nie warto już tworzyć gier :P
Logged
Pages: 1 [2] 3 4