Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Tworzenie skilli przez graczy.  (Read 1169 times)

Jarosz9000

  • User
  • Posts: 5
    • View Profile
Tworzenie skilli przez graczy.
« on: August 09, 2013, 00:55:32 »

Witam.

Tworzenie skilli przez graczy. Wydaje mi się to bardzo dobrym pomysłem dla mmo które w większości ma być tworzone przez graczy.

Jeśli chodzi o problem zbyt dobrego skilla to jest bardzo proste rozwiązanie. Jeśli ktoś grał w grę Spore to wie że tam było coś takiego jak punkty np: DNA które powodowały ograniczenie w tworzeniu stworów. Idąc tym śladem... Jeżeli twórcy gry dali by podwaliny skilli. Do każdej części skilla byłaby przypisana jakaś wartość, po zsumowaniu owe części nie mogły by przekroczyć jakiegoś poziomu max. To daje graczom niemalże nieograniczone pole do popisu. I bez żadnych obaw o to że ktoś stworzy nie wiadomo jak skuteczne skille.
Idąc jeszcze dalej, jeżeli ktoś stworzył by całą game skilli powiązanych ze sobą, utworzył by całą klasę.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Tworzenie skilli przez graczy.
« Reply #1 on: August 09, 2013, 01:08:30 »

Bardzo fajny pomysł ale obawiam się że to jest trudniejsze do zrobienia niż myślisz ;/
Rozumiem nauczenie się kuli ognia potem na przykład zwiększenie jej rozmiaru lub wyczarowanie 5 naraz lub pod rząd to jeszcze realne i nie trudne do zrobienia. mechanizm łączenia lub lekkiej przemiany magi jestem całkiem za.

Ale co do miecza to jest stworzenie całej mechaniki postaci cały ruch miecza możliwe że zostanie umożliwione coś takiego ale nie będzie to na pewno proste do zrobienia ;/  skile z miecza najprawdopodobniej będą tworzyły kombinacje wielu  klawisz np obrót dookoła siebie obrócenie myszka w odpowiednia stronę i klikniecie odpowiedniego klawisza. myślę że trochę ulepszony system walki z gothica 2 wystarczy. 
« Last Edit: August 09, 2013, 01:10:08 by Zikes »
Logged

Jarosz9000

  • User
  • Posts: 5
    • View Profile
Odp: Tworzenie skilli przez graczy.
« Reply #2 on: August 09, 2013, 01:17:20 »

Właśnie nie do końca wiem jaki tu ma być system walk. Grałem przez dobre 3 lata w WoW zaczynając od końca TBC więc nawet nie bardzo jestem w stanie wymyślić jakiś ciekawy system walk. Po prostu przyzwyczaiłem się do takiego z WoW;p.
W Gothica też grałem ale tam grając wojownikiem głównie wciskałem dwie kombinacje klawiszy i to wystarczało, a to było nieco nudne.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Tworzenie skilli przez graczy.
« Reply #3 on: August 09, 2013, 01:30:31 »

w 2 było z prawej siekniecie z lewej i góry pchniecie oraz blok wykorzystując strzałki ale jeśli popatrzymy w prawo na klawiaturze zobaczymy kalkulator "num" jeśli go wykorzystamy to ilość kombinacji wzrasta do 9 podstawowych oraz ponad 100 kombinacji mieszanych.

Jest to niewygodne ale to może być pomysł na gadżet do Eni klawiatura z samymi num albo z lewej strony na zwykłej klawiaturze.
Logged

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Odp: Tworzenie skilli przez graczy.
« Reply #4 on: August 09, 2013, 01:45:44 »

w 2 było z prawej siekniecie z lewej i góry pchniecie oraz blok wykorzystując strzałki ale jeśli popatrzymy w prawo na klawiaturze zobaczymy kalkulator "num" jeśli go wykorzystamy to ilość kombinacji wzrasta do 9 podstawowych oraz ponad 100 kombinacji mieszanych.

Jest to niewygodne ale to może być pomysł na gadżet do Eni klawiatura z samymi num albo z lewej strony na zwykłej klawiaturze.

Spójrz na klasyczne WASD i zobacz że obok jest jeszcze masa literek które jak kolego wyżej wspomniał w WOWie się wykorzystywało. Zbindowane Q,E,R,F,Tab,Caps Lock i Shift to podstawa w Wowie. A wykorzystane naprawdę mało przestrzeni i się dobrze układa pod ręka. Klawiatura numeryczna z prawej ma złe ustawienie trzech poziomych linii, gdyby były lekko przesunięte jak kombinacja wymieniona prze zemnie wcześniej lub znaczek # mogło by się na dać.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Tworzenie skilli przez graczy.
« Reply #5 on: August 09, 2013, 02:10:42 »

to podstawa w Wowie 1234567890 inna sprawa na arenie w wowie czeto wykosztuje się num do poruszania i nie używa się myszki panu podziękujemy pisząc takie głupoty i powtarzając po mnie że to niewygodne -.-
walka niema być prosta
num można chodzić na wszystkie strony
lpm + num = atak z odpowiedniej strony
ppm + num = obrona z danej strony

niewygodne jest to z powodu bliskości myszki z num. tak jak w Wowie niewygodnie się używa 0 jak steruje się wsad i myszka.

Jeśli chcemy stworzyć podobną kombinacje na wsad to będziemy używać qweasdzxc co jest jeszcze bardziej niewygodne i może się mieszać z powodu skosu. jeśli chcesz mieć wygodnie kup num do enidust za jedyne 50 zł i dofinansuj grę ^^
Logged

Robaczysko

  • User
  • Posts: 27
    • View Profile
Odp: Tworzenie skilli przez graczy.
« Reply #6 on: August 09, 2013, 08:07:03 »

Tym ostatnim zdaniem spierniczyłeś swój pomysł w oczach twórców. ;D Poza tym jeżeli się nie mylę, to walka wręcz ma być podobna do systemu z chivarly, więc twój pomysł ma tylko sens w magii, a twórcy nie dadzą takiej ingerencji, by nie stała się op.

Pozdrawiam!
« Last Edit: August 09, 2013, 08:08:43 by Robaczysko »
Logged