Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 2 3 [4] 5

Author Topic: Rekrutacja wojsk NPC  (Read 8490 times)

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #45 on: August 08, 2013, 18:54:24 »

Ops...To się wkopałem. O tym zapomniałem...No i rzeczywiście mój plan teraz ma dość dużą lukę. Hm. Nie będzie łatwo coś takiego zastąpić.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #46 on: August 08, 2013, 19:27:56 »

Na razie jak najbardziej realnym sposobem jest pozostanie w świecie po wylogowaniu się zęby nasz postać przeją tak zwany npc bot
owszem wymaga ulepszenia warunków co i jak.

Nie jedna osoba boi się że postać może zostać zabita podczas trybu off ale ma być to uniemożliwione. najgorsza kara ma być tryb agonalny.
A czemu to jest kara za to że nie mieszkasz w większym mieście lub mieście bez ochrony.

Jest to w rzeczywistości realne mieszkańcy(strażnicy głównie) walczą w obronie miasta przed złodziejaszkami i bandytami przed wrogim wojskiem będzie broniło nas prawdopodobnie nasze wojsko jak będziemy takowe mieli.
Logged

Arcanum

  • User
  • Posts: 32
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #47 on: August 08, 2013, 22:31:04 »

właśnie a powie mi ktoś co jeżeli Nie bedziemy go mieli ?? (wojska) hm ?

nie będe sie powtarzać bo to było by nudne wszystkie pomysły oprócz tego mojego maja luke dużą taką,że nadal nie daliście tzw regół jak miało by wygladać to co opisujecie
ja dałem  proste regóły lub jak kto woli zasady pod jakimi NPC-ty by funkcjonowały
i nadal będe przy nich obstawiał poprostu zdania nie zmienie.
Zresztą jak miałbym wybrać NPC-tów mnóstwo a tzw śmierć czy stan agonalny i to tylko dlatego,że nie bedzie komu bronić osady  to już wole to pierwsze zdecydowanie bo przy tym Drugim hm jakoś nie specjalnie mi się to usmiecha odnośnie tego 2 planu/pomysłu
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #48 on: August 09, 2013, 02:42:48 »

@Arcanum
Jak wspomniałem mieszkaj w mieście z porządnymi murami i liczba straży z 100 lub w małym miasteczku z 50 mieszkańcami gdzie bezpieczniej???
Twój wybór gdzie mieszkasz już rozumiesz.
Karą za mieszkanie w słabym mieście za mniejsze podatki jest większa możliwość najazdu.

jeśli nie masz wojska jesteś w słabej frakcji najlepiej zmień ja.
« Last Edit: August 09, 2013, 03:41:40 by Zikes »
Logged

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #49 on: August 09, 2013, 03:06:00 »

Rozważacie nocną obronę i sposoby jak nie obudzić się w palącym się lub spalonym mieście. Przeczytałem to i co pomysł to tym bardziej głupi lub tym bardziej nierealny albo psujący rozgrywkę. Wymienię wam w punktach dlaczego ten temat jest bezsensu.

1. Do miasta nie da się dostać po drabinie, co wy ludzie najpierw fosa(pusta, pełna wody, naostrzonych palików) potem mury, a drabina z drewna to może mieć z 4 metry wysokości, większej nie zrobisz bo pod ciężarem będzie zbyt chybotliwa i łamliwa(i pewnie twórcy ograniczą do jakiejś standardowej wielkości).
2. W zadnym mieście domy nie miały i mieć nie będą strzechowego dachu. Dlaczego? Bo trzeba go zrobić z siana i wymieniać co roku(co dwa lata). To może taki dach mieć chłop co wyhoduje sobie słomę. Więc dachy będą kamienne jak i drewniane no i z gliny, tylko jeden z tych materiałów jest ąłtwopalny. Jak na razie pokazano tylko kamienną budowle na filmiku więc o podpalanie budynku w mieście raczej możecie zapomnieć.
3. Atak na miasto większą siłą. Mur wysoki, brama zamknięta, most zwodzony podniesiony, krata opuszczona. Fosa za głęboką by się kąpać w pancerzu. Jedyne rozwiązanie to budować machiny oblężnicze, a to nie będzie 6h by postawić wierze oblężnicza. Katapult jak i trebuczetu to nie pociągną z sobą z daleka. Zbyt duża liczba cieśli do budowy takich machin też może tylko spowolnić ich budowę.
4. Jeśli ktoś podpali jakaś wioskę to jest to jak najbardziej realne, a gra ma być zbliżona do realizmu. Więc czy chcecie tego czy nie przygotujcie się że po nocy możecie się obudzić w stanie agonalnym. Tak jak u nas w realu nigdy nie dowiecie się wcześniej czy za oknem jakiś szaleniec nie zamierza się włamać do was po 2 w nocy i poderznąć wam gardła. Można mieć tylko nadzieję że nie trafi na nas.
5. Nie chcecie podejmować ryzyka utraty wszystkiego w 1 noc nie opuszczajcie cesarstwa. NPC w cesarstwie was uratują, ale to jest pójście na łatwiznę.

Nie martwcie się, wszystkie miasta będą wystarczająco solidnie obwarowane murami by złośliwi gracze je nie zniszczyli. No chyba że chcecie odwalać fuszerkę przy budowie i lecieć na szybcika. Po za tym prędzej podpali miasto jakiś mieszkaniec bo zapomni wyłączyć ognia pod warzoną miksturą niż zgraja bandytów(najemników, wrogów królestwa) którzy podejmują ryzyko śmierci dla zysków. Po co spalić bogactwa i teoretycznych niewolników? Nie wiem jak wy, ale ja będąc zwycięskim obrońcom jakiegoś miasta zebrał bym nieprzytomne zwłoki agresorów i umieścił w takim miejscu gdzie nie będą w stanie po ustąpieniu stanu agonalnego wrócić do normalnej rozgrywki, bądź wrzucić ich w miejsce gdzie śmierć jest natychmiastowa, a takie miejsca będą.
Logged

Arcanum

  • User
  • Posts: 32
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #50 on: August 09, 2013, 12:55:24 »

Tak Tak wszystko fajnie i dobrze wyjaśnione jednak popatrz z drugiej strony,że to Ty jesteś pokonanym i co ?? wierz mi nie jednemu po 3 takiej bez sensowniej bitwie której nie da się wygrać bo co się odbudują to i tak przylezą Ci sami i łup i nima wioski to już nie jednemu by się grać odechciało bo na co budować/odbudowywać się jak i tak przylezą i zniszczą/spalą pa licho o ograbienie

i co Ty Ximos na to hm ??
a odnośnie NPC-tów nie rozumiem Was Przeciwników  skoro w Cesarstwie mogą być i nikomu to rozgrywki nie psuje czemu nie mogą być w czyimś zamku/osadzie ??
reasumując nie przekonały mnie Twoje argumenty Ximos  wręcz uświadomiły mi,że pomysł mój jest chyba jednym z najlepszych bo jak narazie powtóżę się nikt nie wymyślił lepszego bez udziału NPC-tów //Mistrz Ignis: nie, nie jest.
zresztą wole jak już pisałem 100 NPC niżeli odbudowywać się do Usranej że tak się brzydko wyrażę bo jakiejś grupie dekli zachce się bawić w Hunów  lub Wandalów jacy napadali Cesarstwo Rzymskie a te z racji kryzysu nie miało sił aby ich ataki odgonić
wybacz ale ja nie mam i nie miał bym chęci podzielenia losów Cesarstwa Rzymskiego zachodniego  jakie upadło w  476 r
co to to stanowcze Nie
« Last Edit: August 11, 2013, 02:04:39 by Mistrz Ignis »
Logged

melvin

  • User
  • Posts: 23
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #51 on: August 09, 2013, 13:09:45 »

Ximos jesteś geniuszem... ale zaraz.. jednak nie..
"1. Do miasta nie da się dostać po drabinie, co wy ludzie najpierw fosa(pusta, pełna wody, naostrzonych palików) potem mury, a drabina z drewna to może mieć z 4 metry wysokości, większej nie zrobisz bo pod ciężarem będzie zbyt chybotliwa i łamliwa(i pewnie twórcy ograniczą do jakiejś standardowej wielkości). "
"3. Atak na miasto większą siłą. Mur wysoki, brama zamknięta, most zwodzony podniesiony, krata opuszczona. Fosa za głęboką by się kąpać w pancerzu. Jedyne rozwiązanie to budować machiny oblężnicze, a to nie będzie 6h by postawić wierze oblężnicza. Katapult jak i trebuczetu to nie pociągną z sobą z daleka. Zbyt duża liczba cieśli do budowy takich machin też może tylko spowolnić ich budowę. "
No prosze Cię... bo wszystkie nowo zbudowane miasta będą miały kamienny mur, oczywiście 10-metrowy, dodatkowo fosę oraz most zwodzony, nie zapomnijmy o mangonelach i balistach na basztach (no jak już szaleć to szaleć), pewnikiem są też wilcze doły oraz gorąca smoła czekająca w kotłach na wroga... taaaaaaaak.. napewno garstka ludzi którzy będą budowali wioskę/miasto z miejsca zrobią Malbork albo inny Kamieniec.
Logged
Z chęcią wezmę udział w założeniu miasta

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #52 on: August 09, 2013, 13:18:37 »

@Arcanum
jeśli nie podoba ci się realizm w grze to może czas zmienić tytuł
gra ma nas nie raz zaskakiwać i nie musi być to gwiazdka z nieba!!!

jak na razie jesteś jedynym przeciwnikiem na forum żeby postacie nie wylogowywały się i pozostawały w grze przejęte przez bota jakie są plusy:
+realizm
+obrona miast bez npc
+ograniczenie roli npc
+żywe miasto bez npc
podaj mi jeden minus
Jeśli uważasz to ze możesz zalogować się w stanie agonalnym to to jest plus
Bo co myślisz miasto zostało zburzone ty się logujesz do okola polegli ty bez zadrapania i ograbiasz sąsiadów??
Co jest lepsze i bardziej realne

@melvin
Tak jak mówiłem słabe miasto to większe prawdopodobieństwo napadu mieszkanie samemu w lesie jeszcze większe
mieszkanie w stolicy no to poczekaj rok nim ktoś zbierze 2000 zbrojnych powoli przejmie polowe państwa masz czas na wyprowadzkę.
sam zadecydujesz gdzie zamieszkasz ;)
« Last Edit: August 09, 2013, 17:05:45 by Zikes »
Logged

melvin

  • User
  • Posts: 23
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #53 on: August 09, 2013, 16:32:33 »

Zikes
ja doskonale rozumiem i zgadzam się z teorią bota bo o ile dobrze pamiętam byłem jednym z pierwszych którzy podawali podobne pomysły.
Chodzi mi właśnie o to żeby taki bot pozorujący/walczący FUNKCJONOWAŁ, jednak nie zgadam się z poglądem żeby siedzieć w obwarowanej stolicy do końca świata, ponieważ to ma być gra oparta na rozwoju, a rozwój to również eksploracja oraz kolonizacja nowych terenów. Szczególnie że tak jak słabe małe miasteczka tak słabe, niewyuczone oraz niezdolne do do oblężeń będą małe grupy grasantów.
« Last Edit: August 09, 2013, 16:37:35 by melvin »
Logged
Z chęcią wezmę udział w założeniu miasta

Arcanum

  • User
  • Posts: 32
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #54 on: August 09, 2013, 17:56:36 »

ta jasne Zikes nie zgodze się z Toba w ani jednym szczególe
a to dlatego,że mnie się nie chce  przeprowadzać ze  stolicy jaka  powstała 1 rok temu jest silna a tu se faktycznie przylezie kolo  2000 zbrojnych i co ja miałbym tak poprostu uciec
wybacz ale całego dobytku ze sobą jak wiadomo zabrać nie da rady nawet jeżeli miało by się wozy

zresztą mnie jak już wczesniej pisałem stan agonalny nie zadowala
i będe przeciwnym i zdania nie zmienie
a skoro boty/NPC nie mogły by być w miastach/wioskach graczy to po kiego wstawiać ich do miasta czy też miast Cesarstwa hm ??
skoro tak bardzo zależy Ci na stanie agonalnym Zikes
to jak gra wyjdzie chętnie bym sprawdził Twoją teorie w praktyce Ciekawi mnie tylko fakt po ilu razach takiego  stanu agonalnego odechciało by się Ci lub innemu graczowi gry
bo ja Ci powiem,że mnie by sie już za 3 razem się odechciało
zwłaszcza,że gra ma być realna więc zbudowanie domu i odrobienie strat materialnych zajmie troche czasu to nie tak ja w Minecraft PL  dedną Ciebie a już po 10min znowu Jesteś ustawiony jak poprzednio tzn. odrobione straty poniesione kasy np masz setki milionów i tyle
wybacz ale jak już napisałem to nie ta gra
ale  powiem Ci,że poczekamy jak Twórcy gry sobie z tym problemem poradzą sam jestem zresztą ciekawy
« Last Edit: August 09, 2013, 18:54:20 by Arcanum »
Logged

melvin

  • User
  • Posts: 23
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #55 on: August 09, 2013, 18:32:36 »

Zapomniałem dodać, że botem powinna być nasza postać (jeżeli została uprzednio wyznaczona przez dowódce garnizonu do obrony miasta)
Logged
Z chęcią wezmę udział w założeniu miasta

Armox

  • User
  • Posts: 26
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #56 on: August 10, 2013, 00:16:49 »

Ewentualną opcją walki o miasto jest zasygnalizowanie. Do czego zmierzam: sojusz A, chce podbić miasto sojuszu B. Zbieramy armie/grupę ludzi, którzy są chętni do tego typu zabawy (oraz ryzyka) i wysyłamy zawiadomienie do zarządcy miasta. Ten ma np. 2 realne dni na utworzenie obrony. I po upłynięciu tych dwóch dni, gdzie obie strony zebrały maksymalną liczbę GRACZY zdolnych do walki, zostaje rozpoczęta bitwa jako event.

Opcja ta zaraz napotka ogromny sprzeciw, bo to przecież mało realistyczne, ale moim zdaniem jest to umiarkowany konsensus pomiędzy zwolennikami ektremistycznego realizmu, a tymi co wolą trochę ułatwień.

Trzeba również pamiętać, że co by twórcy nie wprowadzili, zawsze znajdzie się ktoś, komu i tak obrana ścieżka nie będzie odpowiadać, więc niektórych ludzi trzeba po prostu zignorować.
Logged
Dążyć do doskonałości, której nigdy się nie doścignie..

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #57 on: August 10, 2013, 11:55:26 »

Ewentualną opcją walki o miasto jest zasygnalizowanie. Do czego zmierzam: sojusz A, chce podbić miasto sojuszu B. Zbieramy armie/grupę ludzi, którzy są chętni do tego typu zabawy (oraz ryzyka) i wysyłamy zawiadomienie do zarządcy miasta. Ten ma np. 2 realne dni na utworzenie obrony. I po upłynięciu tych dwóch dni, gdzie obie strony zebrały maksymalną liczbę GRACZY zdolnych do walki, zostaje rozpoczęta bitwa jako event.

Opcja ta zaraz napotka ogromny sprzeciw, bo to przecież mało realistyczne, ale moim zdaniem jest to umiarkowany konsensus pomiędzy zwolennikami ektremistycznego realizmu, a tymi co wolą trochę ułatwień.

Trzeba również pamiętać, że co by twórcy nie wprowadzili, zawsze znajdzie się ktoś, komu i tak obrana ścieżka nie będzie odpowiadać, więc niektórych ludzi trzeba po prostu zignorować.

Twój pomysł niszczy cały realizm bandyci zawiadomią wioskę ej po jutrze zaatakujemy wasza wioskę ściągnij wojsko lub straż miejska z pobliskiego miasta.

obecny system do obrony miasta(realny i likwidujący NPC):
-Nasze postacie które się nie wylogowują będą sterowane przez bota zapełnią lukę npc miasto nie będzie puste. Arcanum nie podoba się to że mieszkając na wiosce może zostać zabity(tryb agonalny) lub jego dom może zostać spalony i nie rozumie że mieszkając w większym mieście ma większe bezpieczeństwo.
Logged

Arcanum

  • User
  • Posts: 32
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #58 on: August 10, 2013, 16:18:38 »

Zikes
a powiedz mi jedno bo to mnie ciekawi
czy po 1 tyg od tak se zbudujesz silne miasto z murami etc. etc.
hm ?
bo ja Ci powiem że nawet w 100 ludzi było by to malo wykonalne
nalezy dodac jeszcze stan agonalny,grabierze nocne, strata budowli tj. ogień/pożar
i ostatnie koniecznośc odbudowywania się
będę i jestem przeciw i zdania nie zmienie
jak już wspomniałem stan agonalny srednio mi sie uśmiecha (nie karz mi się powtarzać)
co do pomysłu kolegi Armox
jest to 50/50
bo możliwe iż mały jest tu realizm
ale było by chociaż jakieś ciekawe urozmaicenie w postaci Eventów tego typu
zresztą Zikes sadzisz,że 2 dni na obrone to mało/dużo??
powiem Ci to strasznie mało czasu i szczeże wądpie w to czy komu kolwiek uda się zebrać wiecej ludzi niż  7 wspaniałych np albo wyżej niz 100 zbrojnych
a co do bandytów oczywistą sprawa jest to,że napewno nie będą się chwalić atakiem na wioske i nic nie powiedza tylko zatakują to normalne
pozatym liczyło by się odrobina tzw utrudnienia a nie se przyleza wioska sterowana przez NPC i nikt się nie broni albo robią to od tak że gracze prawdziwi tracą wszystko
a to być powinni NCP jacy nie są Graczami !
bo to się bez tego mija z celem poco wprowadzać NPC jakie sterują graczem za czasówj jego nie obecności
ja tu nie widze sensu
sens jest w tym co pisałem żeby były NPC jako ochrona ale to byli by NPC a nie gracze
chociaż nie bronie graczą aby byli np w wioskach strażnikami  wolny ich wybór i tyle

Mistrz Ignis: nie widzę najmniejszego powodu do dzielenia tekstu na tyle wierszy; nie widzę też znaków interpunkcyjnych ani ogonków, widzę za to całą masę czerwienią podkreślonych wyrazów.
« Last Edit: August 11, 2013, 01:52:33 by Mistrz Ignis »
Logged

Mistrz Ignis

  • Administrator forum
  • User
  • *****
  • Posts: 55
    • View Profile
    • Valarand
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #59 on: August 11, 2013, 02:12:20 »

Jeśli w temacie pojawi się jeszcze jedna wiadomość w której występuje skrajny offtop, reklama kanałów telewizyjnych, skakanie sobie do gardeł zamiast faktycznej dyskusji albo cokolwiek, co wskazuje na Waszą niechęć do rozważań na temat rekrutowania wojsko w postaci NPC, zamknę wątek.
Logged
Pages: 1 2 3 [4] 5