Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 2 [3] 4 5

Author Topic: Rekrutacja wojsk NPC  (Read 5666 times)

Lukus666

  • User
  • Posts: 30
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #30 on: August 08, 2013, 13:24:49 »

Ludzie, piszecie że chcecie aby wasza postać w środku naszej nocy została nagle obudzona przez gre i zmuszona do walki?-,-
Załóżmy że moją postacią jest kowal którym pracowałem przez 6h-jest skrajnie wyczerpany przez co w walce nie stanowi większego zagrożenia i jedynie ucierpi -,- Dodatkowo skoro gra ma mieć ciekawy system walki nie polegający tylko na skillach i spamowaniu LPM wątpię że bot będzie w stanie oddać to co my byśmy byli w stanie pokazać nasza postacią -,- Doprowadziło by to do tego że po pewnym czasie nasze postacie nie były by zdolne do dalszej gdy gdyż bot mógł by w całej walce tylko ja osłabiać za każdym razem -,- A poza tym taka ,,obudzona" postać była by sterowana przez grę czyli NPCkiem -,- Co wtedy za różnica czy walczy nasza postać czy specjalnie stworzona jednostka do tego by utrudniać przejecie miasta?
Nie wiem jak dokładnie waszym zdaniem miało by to wyglądać,lecz dla mnie system NPCków stworzonych do obrony jest jedynym wyjściem które zapewniło by w miarę normalne szanse obrony -,- Mogą być zależni od ,,powera gildi" czy skarbca ale dalej to boty -,- 
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #31 on: August 08, 2013, 13:35:33 »

szczeże Zikes przeczytałem go od deski do deski i powiem Ci,że wybacz ale nic tam nie ma o NPC=armi obronnej  o nocy  i grabierzach na wioski nocą przez grupki osób kożystających z tego,że nie ma kto bronić osady

gracze offline=obrona miasta
Logged

Armox

  • User
  • Posts: 26
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #32 on: August 08, 2013, 14:03:38 »

No tak Lukus, wybacz, nie mam zamiaru wyciągać Cie z domu na siłę. Tylko podczas napadu raczej nikt się nie patrzy, że akurat ten kowal się naharował, tylko palą i plądrują wszystko. Równie dobrze możesz więc zginąć w łóżku.
Logged
Dążyć do doskonałości, której nigdy się nie doścignie..

Lukus666

  • User
  • Posts: 30
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #33 on: August 08, 2013, 14:14:09 »

Jeszcze nie wiadomo jak to ma wyglądać, może w ,,safe zone" nasza postać będzie znikała? W normalnym życiu jak ktoś nas atakuje w nocy to nas to budzi- tutaj postać która my mamy kierować staje sie wówczas zwykłym NPC -,- Szczerze to nie bardzo mi sie to właśnie z tego powodu uśmiecha-,-
Wyłączam grę idę spać- rano się budzę i moja postać nie ma reki/nogi czy jest w stanie agonalnym bo jakiś bot nie potrafi walczyć i użył jej do obrony miasta?... I załóżmy będąc tym kowalem nie jestem w stanie już nic robić bo bez tej ręki nie mam jak wykonywać swojego zawodu -,-
Jeśli tak miało by to wyglądać to raczej nie zamieszkam w żadnym mieście -,-
« Last Edit: August 08, 2013, 14:17:39 by Lukus666 »
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #34 on: August 08, 2013, 14:37:47 »

Nie wiem jak dokładnie waszym zdaniem miało by to wyglądać,lecz dla mnie system NPCków stworzonych do obrony jest jedynym wyjściem które zapewniło by w miarę normalne szanse obrony

Już ci tłumacze po wyjściu z gry twoja postać dalej zostaje w grze i funkcjonuje w mieście przez co niema opustoszałych ulic lub npc.
Podczas ataku postać chwyta za bron i rusza w obronie swojego domu mimo że postać zostanie pokonana nie umrze ale będzie w trybie agonalnym mimo trybu niebezpiecznego.
realnie jak najbardziej?
Jak ktoś okrada cie w nocy jest nieostrzony możesz się obudzić zakatować go i wezwać straże.

Jeśli tak miało by to wyglądać to raczej nie zamieszkam w żadnym mieście -,-

A co wolisz zalogować się i zobaczyć że niema twojej kuźni sam popiół a ty cały i szczęśliwy sobie skaczesz bez zadraśnięci nierealne...
Logged

Lukus666

  • User
  • Posts: 30
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #35 on: August 08, 2013, 14:43:45 »

Chodzi mi raczej o to że nasze postacie jeśli już miały by walczyć to jako ostatnia linia obrony, na pierwszy front niech rusza NPCki których zadaniem było by osłabić wroga. Żaden bot nie ma szans w starciu z normalnym graczem który myśli
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #36 on: August 08, 2013, 14:58:43 »

pierwsza sprawa:
wystarczy ustawić bota żeby celował w najsłabszy punk witalny tu nie będzie matematyki wiec boty będą bardziej zabójcze niż myślisz lecz priorytetem bota  powinna być ochrona i parowanie bot powinien założyć też zbroje jeśli taka posiada żeby jak najmniej uszkodzić postać.

Owszem mogą być bugi że będą skakać po dachach albo będą miały problem z wejściem na dach gdzie jest wróg ale też są łuki więc niewidzie problemu gdzie miasto liczące 50 osób walczy może przeciw 10 najeźdźców

druga:
w sumie ciekawie że poruszyłeś to w sumie kowal powinien walczyć w 2 linii walki a w 1 strażnicy miasta ale też to będą postacie.
Logged

Lukus666

  • User
  • Posts: 30
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #37 on: August 08, 2013, 15:06:29 »

Cóż, dalej to są tylko nasze pomysły i gdybania, jak gra będzie wyglądać nie wiemy :D
Jednak jeśli patrzeć na realizm- każda, nawet najmniejsza osada miała swoich strażników którzy walczyli jako pierwsi, wsparcie ze strony ludności było druga i ostateczna formą ochrony miasta/wsi/osady.
Podatki po to były płacone (po cześci xD)by było za co owych ,,obrońców miasta" wyszkolić, uzbroić i utrzymać w mieście by zwykły szary obywatel mógł się położyć spać bez obawy że jakiś osobnik przyjdzie w środku nocy i mu spali cały dobytek :) Atak na miasto zawsze należał do najbardziej ryzykownych gdyż zawsze starano się je ufortyfikować, więc tutaj tez nie powinno pójść gładko, obrona miasta powinna sama dać sobie rade z nielicznym przeciwnikiem bez zmuszania obywateli do pomocy :P
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #38 on: August 08, 2013, 17:34:20 »

A ja wpadłem na inny pomysł niż wykorzystanie NPC. Czasem wystarczy się trochę pogłowić. Jak mój pomysł się przedstawia ? Podzielę to na kilka punktów i przedstawię pokrótce. Można modyfikować, zmieniać, łączyć etc.

1. Zakaz walk o charakterze terytorialnym między dwoma frakcjami pod nieobecność dowódcy. (Czyli innymi słowy jak nie ma dowódcy frakcji B to frakcja A nie może zdobyć miasta frakcji B. Ale jeśli dowódca frakcji B jest obecny to frakcja A nawet bez dowódcy może próbować zdobyć miasto frakcji B) Oczywiście tyczy się to też mniejszych miejscowości takich jak wsie itp których nie będzie można zniszczyć.
2. Obrona nocna. Czyli zastosowanie coś w stylu Plemion. Podczas godzin nocnych. Przyjmijmy 23/24 do 7/8 nie będzie możliwości zaatakowania miasta. No po prostu. Nie.
3. Licznik frakcyjny. 2/5 Czyli jeśli chcesz zdobyć miasto nawet jeśli dowódca jest na serwerze to siły gildii przeciwnej nie mogą być mniejsze niż 2/5 ich głównego stanu. Gildia ma 50 graczy ? To minimum musi być 20 online. Oczywiście można to wziąć do np: 3/5 Liczy się jednak też pewne zgranie wśród graczy i zaskoczenie. Mam przewagę to atakuję i nie będę czekał aż ją stracę.


To moje takie trzy pomysły które jak sądzę można dobrze zastosować razem łącząc je w jeden. Poza tym nie będzie trzeba bawić się w rekrutację wojsk NPC. Co wy na to ?
Logged

Arcanum

  • User
  • Posts: 32
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #39 on: August 08, 2013, 18:10:29 »

hm 1 pomysł dobrze zgadzam się , 2 też ujdzie jak najbardziej za
ale 3 hm srednio mi się to usmiecha wiesz Rahl wróg nie bedzie czekał aż ktoś się zbieże i
ruszy do boju tylko zatakuje i klapa  i tu jest problem
sami więc widzicie że NPC=obrona to wcale nie tak głupi pomysł
a i oczywiście popieram aby 1 linię stawili właśnie NPC-ty
no 2 linię  gracze rycerze a
3 linię  ostatnią zwykli mieszkańcy 
Logged

Rethemorn

  • User
  • Posts: 13
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #40 on: August 08, 2013, 18:38:26 »

Rahlu, słuchaj no.

>>gra ma być maksymalnie realistyczna
>>zakaz atakowania miast w nocy.

Wybierz JEDNO. Bo z tego co wiem twórcy Enidust wybrali opcję pierwszą. Nocne ataki na miasta są praktykowane od... właściwie od kiedy tylko istnieją miasta. Licznik frakcyjny nawet mi się podoba, choć nie wiem czy nie zachęcałoby to gildii do tworzenia masówek. Wiadomo, im więcej graczy tym ciężej przegrać, bo licznik frakcyjny.

To jest naprawdę trudna kwestia. Ja mam kilka pomysłów, ale sam jestem w stanie wytknąć w nich karygodne błędy i niedokładności, przez co nawet nie będę się nimi dzielił.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #41 on: August 08, 2013, 18:43:06 »

1 Tworze konto dostaje ono dworce frakcji nigdy się nie loguje 1 odpada (dla wioski kilku znajomych to najlepszy patent)
2 są osoby które pracują cały dzień a w nocy mogą sobie pozwolić na grę ten limit dyskryminuje ich plemiona z tego powodu otworzyły nocny serwer Enicust nie może pozwolić sobie na podział.
3 Wątpię żeby ktoś zakładał masówki jak gildia będzie miała 50 to wszyscy będą z kilkoma wyjątkami.
3 A gdzie dywersja 10osób udaje atak na miasto a żeby z miasta b przyszły posiłki wtedy zajmuje się miasto b.
Logged

Arcanum

  • User
  • Posts: 32
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #42 on: August 08, 2013, 18:44:26 »

hm czasem lepiej jak się ktos pochwali pomysłami nawet gdy on sam widzi w nich luki
bo wierzcie mi problem jak jest tak pozostał
i szczeże w to wądpie czy uda sie to korzystnie rozwiązać
bo skoro nam jako przyszłym grającym w Enidust  to się nie udało to ciekawe czy twórcą sie uda
Liczę na ich sukces bo bez tego sami wiecie będzie mulit małych domków bez miast jak już pisałem i bedzie lipa :( 
« Last Edit: August 08, 2013, 18:49:37 by Arcanum »
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #43 on: August 08, 2013, 18:48:36 »

Retho, zdaję sobie że mój plan jest niedoskonały ale chodzi mi o to że większość graczy w nocy śpi. Chodzi mi o realny dzień a nie wirtualny i ja nie wyobrażam sobie że miałbym grać w nocy bo to by było niewykonalne. No ale ja dałem, jak mi się zdaje, nieco lepszy bądź porównywalny pomysł. A co do masówek...rzeczywiście o tym nie pomyślałem. Ciężko by było coś z tym zrobić. Ale skoro pojedynczy gracz nic nie może zrobić a w grupie siła to coś z budynkami ? Nie wiem, jakieś koszary, budynki które będą zwiększały limit mieszkańców. W każdym bądź razie ja na NPC się nie zgadzam ot i tyle. Ale czekam na dalsze pomysły nie związane z NPC.

@UP:
1.Nie wiem co to dworca frakcji. A jeśli ten "dworca" się nie loguje to frakcja nie funkcjonuje poprawnie toteż gracze z niej odejdą.
2.Owszem są takie osoby ale czy ja mówię że jakiś podział robić? Nikogo nie dyskryminuje. Limit czasowy można zwiększyć, poza tym jak osoby pracują w dzień to nie sądzę żeby miały też dużo czasu na grę w nocy. Plemiona to gra przeglądarkowa więc można na nią poświęcić parę minut.
3.Możliwe. Chociaż są i tacy ludzie...
4.A co, zabroniłem ? Powiedziałem: Gracze Online. Nie idzie już o to gdzie oni będą, ważne że są i że nie było że: Nas było mało, nie far itp. Macie miasto to je pilnujcie.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #44 on: August 08, 2013, 18:52:40 »

Retho minuta w grze to minuta w realnym świecie ;)
Logged
Pages: 1 2 [3] 4 5