Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2] 3 4 5

Author Topic: Rekrutacja wojsk NPC  (Read 6157 times)

Zaran

  • User
  • Posts: 12
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #15 on: August 07, 2013, 16:38:09 »

To już chyba wymaga tylko i wyłącznie przetestowania przez twórców. Jest mnóstwo pomysłów, a oni muszą je jakoś ze sobą spleść żeby było mądrze, fair i stabilnie. Myślałem i myślałem i na nic więcej wpaść nie mogłem.
Logged

Lukus666

  • User
  • Posts: 30
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #16 on: August 07, 2013, 16:55:36 »

Osobiście był bym za rekrutacja wojsk NPC TYLKO DO OBRONY.
Takich NPC ustalała by np liczba wież w mieście czy skarbiec danego miasta. Można by też ustalić wówczas jacy to maja być wojownicy-w stolicy powinni być lepiej wyszkoleni niż w jakiejś prowincjonalnej mieścinie,oczywiście odpowiednio różniący się cena za dzień/rekrutacje. Pilnowali by oni miasta cały czas przez co atak wymagałby długich przygotowań i planów, nie ot tak 5 osób w środku nocy sami zdobywają stolice bo straż by ich szybko wypędziła.
Logged

Arcanum

  • User
  • Posts: 32
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #17 on: August 07, 2013, 17:45:03 »

dobrze że wkońcu jedna osoba jest za tym aby NPC-ty były wyłącznie do obrony i to wylacznie w nocy Ja też nie jestem za tym abym NPC-tów było no nie wiem wyżej niż graczy nic w tym stylu
ale tak jak Powiedział kolega Rahl i tu cytuje ( nie może być tak, że wróg atakuje w nocy miasto a obrońców nie ma albo jest 5vs50) wierzcie albo i nie ale NPC=armi obronnej to jedyne wyjście

chyba, że ktoś inny ma lepszy pomysł to prosze słuchamy  ;D a szczeże wądpie czy komuś chciało by się siedzieć 24/7 przed kompem albo jak to ktoś powiedział ustawiać życie realne do gry
Logged

Eisenhaim

  • User
  • Posts: 16
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #18 on: August 08, 2013, 00:13:53 »

czemu npc tylko w nocy? duzo osób pracuje i znajdą się godziny gdzie nie będzie nikogo nawet w dzień więc npc powinny się pojawiać kiedy liczba gracze offline w wiosce spadnie do jakiegoś stopnia
Logged

Zaran

  • User
  • Posts: 12
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #19 on: August 08, 2013, 00:38:39 »

podoba mi się pomysł :) jeżeli istniało by coś na rodzaj populacji wsi/miasta, wtedy limit by w jakiś sposób określała liczba populacji. np strażników może być max 1/10 w stosunku do populacji. wtedy na 100 osadników wypadałoby 10 strażników a na 1000 - 100. chyba w miarę spoko. Do tego dochodziłby fakt, co się tam znajduje. Jeżeli jest w mieście coś na zasadzie banku czy coś, zwiększałoby to limit.
Logged

melvin

  • User
  • Posts: 23
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #20 on: August 08, 2013, 01:47:00 »

Ja dalej jestem za robieniem z graczy - rycerzy/strażników, nocnego bota strzegącego.
Logged
Z chęcią wezmę udział w założeniu miasta

Rethemorn

  • User
  • Posts: 13
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #21 on: August 08, 2013, 06:09:54 »

A ja powiem coś, za co może mnie zlinczujecie - naprawdę liczę na to, co (chyba) Ignis mówił podczas prezentacji.
Parafrazując, gra ma mieć solidnego kopa. Wchodzisz i zonk. Myślę, że podbicie miasta to nie będzie takie w kij pierdział, jednak nie widzę problemu, jeżeli dokona tego dziesiątka bardzo dobrze zgranych i sprytnych graczy. Wejść na mury - nic prostszego. Pokonać kilku sterowanych przez AI strażników? Betka.
I nawet jeżeli będzie gromada strażników pilnujących porządku - combo płonąca strzała + strzecha kryjąca dach gdzieś na drugim końcu atakowanego miejsca. Wszyscy się tam rzucają (czynnik psychologiczny pożaru, jeden z najsilniejszych w społeczeństwie), w tym samym czasie po drugiej stronie muru owe haki z linami idą w ruch, tadam, nasi już są wewnątrz.

Za każdym razem snując w poście taki mini-plan uświadamiam sobie na nowo jak bardzo jaram się Enidust i jak mocno na tę produkcję czekam.
Logged

Lukus666

  • User
  • Posts: 30
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #22 on: August 08, 2013, 07:37:18 »

To Arcanum upadł sie na ,,tylko nocne" straże. Osobiście myślę ze lepiej by było by ktoś wioski pilnował 24/7, w końcu to ma być bezpieczna przystań dla każdego podróżnika w każdym czasie a nie tylko gdy inni sie zaloguja.
I jak pisał Rathemorn zorganizowana grupa osób poradzi sobie z podbiciem mniejszej wioski w środku nocy-dalej ich przeciwnikami są boty które same nie myślą- lecz nie będzie to takie łatwe i na pewno stworzy swoiste wyzwanie dla nich.
Logged

Arcanum

  • User
  • Posts: 32
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #23 on: August 08, 2013, 10:24:12 »

a ja się nadal nie zgadzam  i będe obstawiał przy swoim  zresztą nie wiem jak Ty Rethemorn ale ja tam zgadzam się z kolegą powyżej że to ma być tzw bezpieczna przystań dla każdego podróżnika a nie tylko od tak bezpiecznie jak sa gracze a jak ich nie ma to co Chaos tak ??

zobaczcie za to druga strone medalu  tak jak już wspominałem ktoś się napracował  przez powiedzmy 1 tydzień  a tu przylezie para np tych dajmy na to 10 sprytnych graczy jak to ujołeś Rethemorn i co ?? traci się wioske bo nie ma jej kto bronić
zresztą po co se utrudniać  wzglendem budowy i ochrony miast a utrudniać mam na mysli hm Brak NPC=Armi obronnej  a ułatwiać tym samym barbarzyńcom zniszczenie jak i ograbienie  osady
pomysł ten jak już wcześniej pisałem to chyba najprostrzy a poza tym jakoś nikt się nie znalazł co by wymyślił jak to lepiej rozwiązać bez NPC-tów
wierzcie możemy się spierać za /przeciw NPC-tom ale bez tego gra wypali jedynie w 50 % tak przypuszczam  bo budownictwo bedzie leżeć bo po co zakładać miasta jak i tak je ograbią i to nie trza będzie jakiejś specjalnie wyszkolonej i liczebnej armi  a co za tym idzie bedzie  pare domostw i tyle pewnie tak to będzie z grubsza wygladało a szkoda ja np chciałbym mieć swoje miasto a nie jedynie jeden domek i tyle
chyba,że twórcy gry jakimś cudem wpadną na jakiś wybuchowy pomysł jak to rozwiązać aby obleganym dogodzić i nie utrudnić ataku oblegającym   daną osade
a Wy co o tym myślicie ??
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #24 on: August 08, 2013, 10:34:55 »

Zdecydowanie nie takie jest moje zdanie ale zapraszam do przeczytania mojej propozycji alternatywy do npc broniących miasta "Co po wylogowywanie sie z gry"
Logged

Arcanum

  • User
  • Posts: 32
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #25 on: August 08, 2013, 10:38:05 »

hm chętnie zerkne coś tam wymyślił   :) choć wądpie czy będzie to tak trafny pomysł jaki już ktoś tu dał w tym dziale o tej samej nazwie rzecz jasna ;)
Logged

Arcanum

  • User
  • Posts: 32
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #26 on: August 08, 2013, 10:47:29 »

szczeże Zikes przeczytałem go od deski do deski i powiem Ci,że wybacz ale nic tam nie ma o NPC=armi obronnej  o nocy  i grabierzach na wioski nocą przez grupki osób kożystających z tego,że nie ma kto bronić osady

Co nadal daje do myślenia, że nie znalazła się jednak jeszcze taka osoba mogąca zaproponować lepsze rozwiązanie niż NPC=armia obronna
co do organizacji prac podczas nieobecności hm ujdzie  ale to wszystko
a problem został jak wiadomo bez rozwiązania :(

Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #27 on: August 08, 2013, 10:54:55 »

Eh...Arcanum ty uważasz że twój pomysł jest super, my twierdzimy że nie a ty nadal swoje a my nadal swoje. A może zamiast twierdzić jaki twój pomysł jest super itp pomyślisz nad czymś innym, nad czymś co nie będzie wymagało NPC ? Jeden użytkownik napisał coś o Powerze gildii i moim zdaniem to już jest lepszy pomysł niż twój ale nadal ma kilka szczegółów których trzeba poprawić. Poza tym NPC to nie gracz, jeśli nawet będą i wróg zaatakuje to wróg zaatakuje tam gdzie nie ma NPC. NPC będzie bronił odcinka który mu każesz a jedna z zasad sztuk wojny brzmi "Jeśli wróg będzie starał się dobrze przygotować całą linię obrony, wtedy na całej linii będzie osłabiony" (Sztuka Wojenna Sun Zi) I sądzę że w tym wypadku się sprawdza. A gracz ? Graczem można "Kierować" dobry dowódca będzie przerzucał siły z jednego odcinka do drugiego, ot i tyle. I nadal sądzę że twój pomysł nie jest dobry.
Logged

Arcanum

  • User
  • Posts: 32
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #28 on: August 08, 2013, 11:14:09 »

w istocie Tu przyznam racje ale mysle mysle nad innym sposobem i ehh nic lepszego nie przychodzi mi do głowy
a co do powera Gildi hm ujdzie jestem jak najbardziej za
ale wiesz Rahl to musi być bombowy pomysł jak pisałem wczesniej
a z tym jest nie lada kłopot aby takowy dać i by wszystkim dogodzić jednocześnie

a co wy na to żeby połączyć  wszystkie 3 pomysł
Tj
-występował by power Gildi
-byli by NPC ale tylko gdyby power Gildi oraz liczba obrońców była by mniejsza niż powiecmy 50% całej populacji obrońców w mieście czyli załóżmy
wróg atakuje miasto 
obrońców jest np 250/250  a miasto liczy 500 osób w populacji
ale tego dnia zamiast 250 zbrojnych miasto może wystawić np 125 zbrojnych czyli 2x mniej niż mozliwych do wystawienia zbrojnych
wtedy mozna by było zatrudnić owych NPC w roli nie tyle armi obronnej co najemników
oczywiście zależy ile by było monet w skarbcu miasta
powiecmy że stawiał bym odrazu na 50/100 max  najemników tego typu (tylko do obrony)
wiem ktoś to już  o tym pisał ale zbieram all do kupy może sie zrodzi jakiś dobry pomysł mający wszystkie 3 naraz w sobie
co do eq NPC poległych hm był by to poprostu łup atakującego chyba,że obrońcy wytłukli by atakujących co do Joty wtedy nic by się nie traciło to Logiczne no nie ;)
atakujący natomisat mógłby uciec z łupem chyba,że był by na tyle glupi czy zachłanny żeby wrócić po więcej  po dajmy na to tej symbolicznej 1 h ponowił by szturm
sądze że ten zlepek 3 pomysłów powinien jakos przejść
Co Wy na to ??
chyba,że ktoś ma lepsza wizje to niech się wypowie
Logged

Armox

  • User
  • Posts: 26
    • View Profile
Odp: Rekrutacja wojsk NPC
« Reply #29 on: August 08, 2013, 12:06:29 »

Moim zdaniem NPC powinni być tylko, powiedzmy, obserwatorami. Postaciami, które by wzniosły alarm, na który pobudzili by się gracze i stanęli do obrony(oczywiście sztucznie sterowani).

Możemy się tutaj upierać, żeby nie było żadnego wpływu NPC, ale tak się nie da, mimo, że gra ma być maksymalnie realistyczna, dalej zostanie grą! A wątpię, żeby znalazły się tłumy ludzi, którzy będą koczować w nocy i pilnować swoich domów. Bo czy nawet 2-3 graczy, którzy pilnują w nocy osady, da radę tą osadę obronić?
Logged
Dążyć do doskonałości, której nigdy się nie doścignie..
Pages: 1 [2] 3 4 5