Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Magia a Bogowie  (Read 1364 times)

Agorafobik

  • User
  • Posts: 5
    • View Profile
Magia a Bogowie
« on: August 05, 2013, 22:27:48 »

Pomysł jest dosyć prosty, ale przypuszczam, że tylko "na papierze" 8). Chodzi o rozgraniczenie magi a przejawów boskiej mocy, obecności. Podobnie jak w uniwersum Dragonlance, gdzie było wyraźne oddzielenie "prawdziwej" magii od mocy kapłańskiej. Dla przykładu, kapłani mogli posiadać potężną moc, równą arcymistrzom magii, lecz w przeciwieństwie do czarodziejów byli całkowicie podporządkowani woli bogów, więc jeśli kapłan/ka chciał/a np. wyleczyć śmiertelnie rannego pielgrzyma, jego/jej modlitwa mogła nie odnieść skutku, gdyż człowiek ten mógł kiedyś sprzeciwić się Bogom, lub tylko bóstwu patronującemu zakonowi naszego przykładowego kapłana (pal licho równouprawnienie  8)). Natomiast uzdrowienie "magiczne", jeśli tylko mag miał wystarczającą moc, miało gwarancję powodzenia. Jeżeli zostałoby to wprowadzone do rozgrywki, z definicji wprowadzało by to też magię "kapłańską"- równą potędze "prawdziwej" mocy magicznej, lecz dostępnej tylko dla kapłanów określonych bóstw i uzależnionej nie od rzucającego zaklęcie, tylko od Bóstwa od którego pochodzi, nazwijmy to, Dar, błogosławieństwo.
Mam nadziej, że pomysł zostanie wzięty pod uwagę, a także liczę, że się za bardzo nie rozpisałem i, że jest to jakkolwiek zrozumiałe :)
Logged

manduav

  • New user
  • Posts: 3
    • View Profile
Odp: Magia a Bogowie
« Reply #1 on: August 05, 2013, 22:55:28 »

Można by było odróżnić maga od kapłana. Można by było w ogóle wprowadzić możliwość budowania kapliczek w wioskach, w większych mieścinach jakiejś świątyni a w wielkich metropoliach całych kompleksów kultu. Taki kapłan zazwyczaj zwiększał morale dla ludzi, małżeństwa, pochówki i takie inne sprawy. W grze mógłby dawać jakieś bufy po nabożeństwach (na których oczywiście należały by się stawić). Przeciętny gracz mógłby zanosić modły do danego boga, kto wie może zostały by wysłuchane ( :P było by śmiechowo gdyby taki "bóg" od czasu do czasu zamanifestował swoją obecności i wole jakimś czynem).
Logged

Xarass

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Magia a Bogowie
« Reply #2 on: October 27, 2014, 16:51:10 »

Albo pójść jeszcze dalej i na przykładzie Gothica zrobić z magów = kapłanów danych bogów. Że dany mag np. mag światła lub kapłan wyznaje boga światła, nekromanta wyznaje boga śmierci i tak dalej.
Logged
"Strzeżcie się! Oto Ci którzy mają władzę i nie boją się jej dzierżyć. Strzeżcie się... Czarnoksiężników!"

Nalewa

  • User
  • Posts: 8
    • View Profile
    • Psajko
Re: Magia a Bogowie
« Reply #3 on: October 27, 2014, 17:04:18 »

Według mnie, bogowie nie powinni wpływać na rodzaje magii stosowanych przez wyznawców. Jak już, mają oni tylko pilnować równowagi wszechświata.

Lecz, sam pomysł stowarzyszeń magów czczących danego boga może przejść. I tutaj się rola boga zamyka. Ludzie mają go tylko czcić, on daje w zamian... nic. Ewentualnie jakieś życie pośmiertne czy cóś. Jeśli już by się mieszał w sprawy ludzi i ich moce, to ja bym osobiście na takiego bożka urządził rajd.

Co do magii kapłanów, oni by tam w swoich klasztorach przechodzili "testy na wiarę", po czym uczyli się arkanów magii kapłańskiej. Te arkana byłyby znane tylko w danym klasztorze. I tak oto powstaje - inny bóg, inna magia.

Co do łączenia magów i wiary - jak będą chcieli wierzyć, to niech wierzą. Żadnej mocy modląc się nie powinni dostać.

Podsumowując - bóg nie ma ingerować w magię, klasztory ustalają swoje arkana, a to czy mag wierzy czy nie, to jego sprawa.
Logged
Moim właścicielem jest mrksiedzu.

Xarass

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Magia a Bogowie
« Reply #4 on: October 28, 2014, 14:14:48 »

Zaczynamy trochę od dupy strony. Przydało by się określić czy w Enidust wg mają być "bogowie". Jeśli tak to czy to mają mieć realny wpływ czy być rzeczą czysto umowną.
Jeśli byłby taki lub byli to trzeba określić czy jest to Politeizm(wielobóstwo) jak w Gothic'u Beliar, Inos i Adanos czy Monoteizm(jedynobóstwo) jak w Dragon Age "Stwórca".

Przyznaje trochę racji że nie powinniśmy uzależniać magi od wiary. Jeśli ma to być RPG to gracz powinien mieć możliwość grać magiem ateistą.
Logged
"Strzeżcie się! Oto Ci którzy mają władzę i nie boją się jej dzierżyć. Strzeżcie się... Czarnoksiężników!"

Rickson

  • New user
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Magia a Bogowie
« Reply #5 on: October 28, 2014, 21:58:54 »

Ja też uważam, że bogowie (o ile jacyś będą ^^) NIE powinni mieć wpływu na to, jakiej magii będę mógł używać. Co najwyżej, Ci którzy wierzą w boga ognia, będą mieli lekkie bonusy do magii tegoż typu. Wtedy sens miałoby powstawanie specjalnych "treningowych" klasztorów, w których, po specjalnych bonusach, otrzymamy swego rodzaju błogosławieństwo, dzięki któremu nasze czary, dajmy na to ognia, będą odrobinę silniejsze. Takie błogosławieństwo możemy mieć jedno na postać i jak się weźmie to nie ma przebacz, trza z nim żyć do końca.
Logged
"I have a simpler motive. Experimentation and observation that's all a true scientist cares about. And I am a scientist. Everything in the world is an experimental test subject, of course that includes myself as well."

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Magia a Bogowie
« Reply #6 on: October 29, 2014, 00:39:12 »

Trochę za bardzo wchodzicie w inne gry(uniwersa) z których bierzecie przykłady. Magia w enidust będzie się opierać na pyle, wątpliwe jest że powstanie odmiana magii kapłańskiej skoro cała magia jest zakazana w cesarstwie, a jest to kraina początkowa. Jeśli bogowie będą to będzie można ich zobaczyć jako bossów na mapie, pokonać ich ale nie w pojedynkę tylko z armią licząc że nie będziesz jednym z tych 60% - 80%(optymistyczny scenariusz) która polegnie permanentną śmiercią. Jeśli piszecie jakiś pomysł to musicie go opisać w więcej niż 5 - 10 zdaniach. Większość osób tak robi na forum a potem jak się czyta te tematy to wychodzi nic nie warta bazgranina.
Logged

Samael

  • User
  • Posts: 78
    • View Profile
Re: Magia a Bogowie
« Reply #7 on: October 29, 2014, 16:30:44 »

Ja uważam, że to kiepski pomysł. Bogowie nie powninni ingerować aż tak bardzo w świat gry. Według mnie ciekawszym pomysłem jest danie graczom możliwości nieskończonej możliwości kreacji swoich pupilków, a bogowie to będą bossy po których zabiciu wypada legendarny przedmiot lub jakieś potężne zaklęcie, które będzie mogła opanować lub posiąść osoba która najbardziej się przyczyniła do jego ubicia.
Logged
Powstańmy przeciw ciemiężycielą, a świat odrodzi się z popiołów.

Yitre

  • User
  • Posts: 49
    • View Profile
Re: Magia a Bogowie
« Reply #8 on: October 29, 2014, 20:30:19 »

Moim zdaniem rola bogów powinna się zaczynać i kończyć w świątyniach im poświęconych.
Logged
Yyy?

Xarass

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Magia a Bogowie
« Reply #9 on: November 03, 2014, 21:25:00 »

Wszelkie pomysły że jakiś bóg to boss brzmi nie tylko głupio co niedorzecznie. Bossy to Smoki, Giganci, Arcydemony i Królowie. Przedstawienie boga w innej formie niż pomnik w świątyni jest dziecinny i przerobi grę fantasy na jaką japońską odmiane mmo.
Logged
"Strzeżcie się! Oto Ci którzy mają władzę i nie boją się jej dzierżyć. Strzeżcie się... Czarnoksiężników!"