Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2]

Author Topic: kradzież kieszonkowa  (Read 2259 times)

DQ

  • User
  • Posts: 109
    • View Profile
Odp: kradzież kieszonkowa
« Reply #15 on: June 24, 2013, 09:08:29 »

Jak AAAron napisał i w pełni się z nim zgadzam skoro kradzież kieszonkowa będzie możliwa chyba nikt nie będzie chciał bać się wyjść na rynek bo ktoś go może okraść.
Logged
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Liwosz2

  • User
  • Posts: 207
    • View Profile
Odp: kradzież kieszonkowa
« Reply #16 on: June 24, 2013, 10:30:33 »

No i jak miała by wyglądać ta kradzież? To strach by było gdzieś sobie iść, bo ktoś może Cię pozbawić majątku w kilka chwil.
Logged
Działać na korzyść innych... samemu pozostając w cieniu.

Cinek West

  • User
  • Posts: 212
    • View Profile
Odp: kradzież kieszonkowa
« Reply #17 on: June 24, 2013, 13:14:21 »

Podejrzewam że twórcy jakoś się zatroszczą żeby złodziej nie miał łatwego i bezpiecznego źródła zarobku.
Problemem wydaje mi się mechanika łapania przestępcy, jak udowodnić komuś że on coś ukradł? Jeśli nie będzie masy npc którzy po prostu to wiedzą, mamy się opierać na słowie graczy? A jeśli ktoś będzie chciał trolować uczciwych obywateli?
Logged

Liwosz2

  • User
  • Posts: 207
    • View Profile
Odp: kradzież kieszonkowa
« Reply #18 on: June 24, 2013, 13:33:21 »

Ja wam powiem tak, za dużo sobie wyobrażacie i za dużo oczekujecie od tej gry...
Logged
Działać na korzyść innych... samemu pozostając w cieniu.

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: kradzież kieszonkowa
« Reply #19 on: June 24, 2013, 14:48:19 »

Przy każdej tego typu mechanice trzeba zbilasnować dwie strony medalu:
 - "realizm"
 - grywalność

"realizm" napisałem specjalnie w códzysłowach, bo to jest gra i realizm kończy się tam gdzie zaczynają się ograniczenia systemu. Np. śmierć to nie koniec - więc jak ukarać zabójcę? Podobnie z kieszonkowcem, przecież mu reki nie utniesz ani go nie powiesisz. Możesz go "zabić" na chwilę i tyle.

Grywalność przez pryzmat "realizmu" jest bardzo wazna. Jak kolwiek wielkich planów twórcy by nie mieli spełzną na panewce jeśli nikt nie będzie chciał grać.

Wracając do pomysłu OP - jakaś forma AFK powinna istnieć i nie wymuszać wylogowania się. to może być faktycznie ograniczone do odpowiednich lokacji lub obecności jakiegoś NPC.

Logged

Malin

  • User
  • Posts: 68
    • View Profile
Odp: kradzież kieszonkowa
« Reply #20 on: June 24, 2013, 15:05:19 »

Tetlanesh o tym też gracze rozmawiali i wpadli na pomysł żeby takiego wrzucać do kopalni,przez co traciłby czas a jego umiejętności by spadały,a gdyby taki się wylogował podczas odsiadki to gdy powróciłby nadal by siedział póki czas nie minie.Co do AFK poczytaj trochę gdzieś już to było,chyba w tym temacie.
Logged
"Jeżeli absolutnie nikt Cię nie nienawidzi,to znaczy że robisz coś źle"

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: kradzież kieszonkowa
« Reply #21 on: June 24, 2013, 15:23:25 »

To troche praktyki w takim razie:

 - robie postać do kradzierzy kiesznkowej - kradne ile wlezie, oddaje swojej glownej psotaci, daje sie wtracic do wiezienia, przestaje grac ta postacia tworze nową i tak w kółko

Pamiętajmy - to jest gra i gracze będą używać wszelkich form metagamingu który wykracza poza sam świat gry do uzyskania przewagi i walki z konsekwencjami.

Weźmy na przykład moje ulubione MMO - EVE ONLINE

W tej grze jest system Security Status'u - im mniej tym większy obszar tzw High-seca (bezpieczny obszar) jest dla gracza niedostepna.

Gracze tworzą więc alty ktore robią im zakupy w high-secu i zaworzą do ich kryjówek.

Tworzą też postacie które w ząłożeniu mają łamać prawo i zabijać graczy w High-secu porpzez tzw. Suicide Ganking (zabijasz w kilku graczy statek transportowy zanim policja ciebie zabije i kolejny gracz zgarnia loot i zwiewa) wiedząc że za chwile postać stanie się bezużyteczna ze wzgłędu na Security Status- wtedy tworzą nową postać i tak w kółko.
Logged

Malin

  • User
  • Posts: 68
    • View Profile
Odp: kradzież kieszonkowa
« Reply #22 on: June 24, 2013, 15:32:58 »

Może byłaby dostępna tylko jedna postać do tworzenia i "blokada na jeden email",z resztą raczej nic się nie da zrobić.Co do loot'u to straż mogła by zabierać wszystko co posiadał przestępca,a co do znajomego który by to zabierał tu już musiałby działać poszukiwania,świadkowie a także jeżeli byłaby sytuacja w której nie wiadomo czy była druga osoba okradziony bądź zabity mógłby powiedzieć co miał przy sobie,jeżeli tych rzeczy by nie było straż miałaby podstawy do szukania drugiego przestępcy.
Logged
"Jeżeli absolutnie nikt Cię nie nienawidzi,to znaczy że robisz coś źle"

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: kradzież kieszonkowa
« Reply #23 on: June 24, 2013, 16:42:06 »

Może byłaby dostępna tylko jedna postać do tworzenia i "blokada na jeden email",z resztą raczej nic się nie da zrobić.Co do loot'u to straż mogła by zabierać wszystko co posiadał przestępca,a co do znajomego który by to zabierał tu już musiałby działać poszukiwania,świadkowie a także jeżeli byłaby sytuacja w której nie wiadomo czy była druga osoba okradziony bądź zabity mógłby powiedzieć co miał przy sobie,jeżeli tych rzeczy by nie było straż miałaby podstawy do szukania drugiego przestępcy.

Wymyśl blokadę, gracze wymyślą 3 sposoby na jej obejście. dlatego nie mozna NA SIŁĘ pchać się w stronę pseudo "realizmu" - to trochę jak z DRM - bardziej udeża w uczciwych kupujkących niż w piratów którzy wgrają cracka i mają to gdzieś.

"realizm" w którymś momencie musi ustapić grywalności.
Logged

Alistair

  • User
  • Posts: 191
    • View Profile
Odp: kradzież kieszonkowa
« Reply #24 on: June 24, 2013, 19:29:35 »

Gdyby dosłownie wszystko tutaj było nakładzione na realizm, gracze musieliby spędzić w tej grze 24/7
Logged

remixir

  • User
  • Posts: 146
    • View Profile
Odp: kradzież kieszonkowa
« Reply #25 on: June 24, 2013, 19:30:42 »

dokładnie j/w z nocnikiem pod pachą ^^
Logged

Liwosz2

  • User
  • Posts: 207
    • View Profile
Odp: kradzież kieszonkowa
« Reply #26 on: June 24, 2013, 20:54:30 »

Dlatego już wcześniej wspominałem, że jest lekka przesada z tym realizmem. Ta gra ma być realistyczna, ale nie ma aż tak odzwierciedlać życia. Jest wiele różnych sposobów na zarabianie pieniędzy. Moim zdaniem zamiast tej kradzieży kieszonkowej, lepiej jak by były włamy do domu, jak jakiś gracz śpi, lub jest czymś zajęty, ale to też tylko przemyślenia.
Logged
Działać na korzyść innych... samemu pozostając w cieniu.
Pages: 1 [2]