Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Poll

Jaki aspekt gier z gatunku MMORPG jest twoim zdaniem najważniejszy? Na czym powinni skupić się developerzy tworzący projekt Enidust?

fabuła
- 30 (9.3%)
oprawa audiowizualna
- 3 (0.9%)
mechanika gry (theorycrafting)
- 77 (23.8%)
aktywna społeczność (community)
- 24 (7.4%)
możliwość współzawodnictwa i kooperowania z innymi graczami
- 63 (19.5%)
otwartość świata gry (sandbox)
- 126 (39%)

Total Members Voted: 317


Pages: 1 ... 3 4 [5]

Author Topic: Czym powinien być Enidust?  (Read 8938 times)

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Re: Czym powinien być Enidust?
« Reply #60 on: January 12, 2015, 18:38:18 »

Jedna opcja, mym zdaniem, do zaznaczenia to za mało. O ile oprawa audiowizualna może odpaść już na starcie jak i mechanika gry, co i tak będzie mocno rozbudowane, a przynajmniej tak sądzę po zdjęciach i zapewnieniach twórców to jeden punkt zostaje na cztery kategorie:

-Fabuła
-Otwartość świata
-Aktywna społeczność
-Współzawodnictwo i kooperacja

I mój problem polega na tym, że wszystkie elementy są potrzebne. Zaczynając od góry, bo kolejność wybrana nieprzypadkowo.

Fabuła jest potrzeba na szkielet całości gry, gra musi być na czymś usadzono, jak jeździec w siodle, co by nie wypadł podczas jazdy, tak samo i gracze potrzebują jakiejś osi, przynajmniej początkowo, po której będą sami mogli się poruszać by zaznajomić się ze światem, a z czasem sami przejmą oni możliwość kreowania fabuły gry, przez otwartość świata, który także pozwala na nie podążanie wątkiem fabularnym. Otwartość świata pozwala nam też na pójście w każdym kierunku, badanie, szeroko pojęte eksplorowanie jak i tworzenie własnych wątków, które najczęściej ograniczą się do zbudowania gildii, czy innej organizacji i jej prowadzenie jak na zwykłym i typowym MMO, a to zaś daje nam dziesiątki możliwości do Role Play, jak odgrywanie ambasadora w jednym z państw, z pozoru nudne zajęcie, ale to my będziemy stali w pierwszym szeregu w tworzeniu politycznego porządku, lub i nie, świata, z dala od pól bitew, gdyż będziemy wygrywać je za pomocą piór i atramentu (A także rozbudowanej siatce szpiegowskiej i donosicieli). Tu zaś wkracza aktywna społeczność, tak w grze jak i forum, a także kooperacja i współzawodnictwo, czy to w głównej linii fabularnej, czy pobocznej.

Wszystkie wyżej wymienione czynniki złożą się finalnie na świetną grę i rozgrywkę. Pytanie tylko, czy gra będzie bardziej stawiała na typowe MMO, czyli zbudowania gildii, czy być może będzie coś do rzucenia w postaci odgrywania roli, a jeżeli tak to jak gracze się na to rzucą? Wyrachowany ambasador, który pragnie powiększenia prywatnej włości, czy rycerz, który walczy z uciskiem i stara się ambasadora powstrzymać? Genialny wątek do odegrania. Z jednej strony człowiek z siatką donosicieli i mieszkiem złota, a z drugiej rycerz w lśniącej zbroi z bandą osiłków, czy też budowa największego na świecie zamku, który stanie się sprawą prestiżową dla dwóch państw i swoistym wyścigiem do kosmosu jak USA chciało sięgnąć gwiazd przez Związkiem Radzieckim.

Innymi słowy: Zaznaczam, fabułę, otwarty świat, aktywną społeczność i współzawodnictwo i kooperacja.
Logged
Pages: 1 ... 3 4 [5]