Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Poll

Jaki aspekt gier z gatunku MMORPG jest twoim zdaniem najważniejszy? Na czym powinni skupić się developerzy tworzący projekt Enidust?

fabuła
- 30 (9.3%)
oprawa audiowizualna
- 3 (0.9%)
mechanika gry (theorycrafting)
- 77 (23.8%)
aktywna społeczność (community)
- 24 (7.4%)
możliwość współzawodnictwa i kooperowania z innymi graczami
- 63 (19.5%)
otwartość świata gry (sandbox)
- 126 (39%)

Total Members Voted: 317


Pages: 1 2 [3] 4 5

Author Topic: Czym powinien być Enidust?  (Read 9389 times)

gasdq

  • User
  • Posts: 21
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #30 on: July 24, 2013, 00:27:47 »

Zdecydowanie fabuła!!.Dużo jest gier MMORPG, które nie posiadają ciekawej fabuły na którą możemy sami wpływać.
Logged

Vesnito

  • User
  • Posts: 14
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #31 on: July 24, 2013, 14:42:41 »

@Pavolvo nie zgodze się.
Wszystko ma iść swoim torem i to ,że dane królestwo ma kryzys ma sie też odbijać na innych.
Ja osobiście zaznaczyłem sandbox uwielbiam takie gry gdzie gracz ma dużo do roboty pierw małe miasteczko zależne od każdego później imperium itp.Moim zdaniem powinno być dużo do roboty czyli tworzenie broni,robienie jedzenia poprostu realizm.
Logged

Rinaruk

  • User
  • Posts: 25
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #32 on: July 26, 2013, 18:56:26 »

Według mnie fabuła jest najmniej ważna, a najlepiej by było gdyby nie było jej wcale, a jeśli już to tylko questy poboczne. Jeśli będzie wątek główny to nici z sandboxu i początkowej współpracy z graczami a oba te elementy uważam za elementarne w Enidust. Jeśli będzie ciąg questów które wykonuje się przez 3-4 miesiące to gracze zapomną o tym że to oni kreują grę a nie developerzy(no bo kto będzie chciał otworzyć sklep jak za 15min musi biec do kolejnego miasta oddać questa by nie odstawać z ekwipunkiem). Oprawa audiowizualna jest ważna, jednak przy dużym świecie(jaki podobno ma być w Enidust) będzie to rzecz mniej ważna która tylko zwiększy wymagania co za tym idzie mniej osób zagra. Aktywność społeczność to podstawa, ale to przyjdzie samo gdy twórcy połączą sandboxa, crafting oraz kooperacje. Na koniec chciałbym jeszcze zadać pytanie, czy twórcy mają już ustalone rzeczy które muszą być a które tylko mogą być? Zarówno ja jak i pewnie inni użytkownicy nie chcą aby projekt upadł bo poprzeczka będzie zbyt wysoko :<
Logged

Plahu

  • New user
  • Posts: 1
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #33 on: July 29, 2013, 13:04:43 »

Ja też chce rozprawkę!

1. Fabuła:
Na początek wystarczy zwykły port a w nim ty jako imigrant, taki sam jak każdy inny.
Brak fabuły ogólnej typu walka dobra ze złem.
System questów tworzonych przez użytkowników - jesteś kowalem i chcesz urobek? Daj wieśniakowi łopatę, niech kopie.
Zdobywanie czegoś cenniejszego może oznaczać wyprawę do boju, czyli potrzebny rycerz albo myśliwy.
Miejsca do odkrywania jak jaskinie, ruiny, obozy.

W ten sposób rozwiązałem wszystkie kwestie fabularne.

2. Oprawa audiowizualna:
V - Bez rozmycia, niech bd. ostra. lepsza grafika 5/10 niż udawana 8/10 bo dodano fx które maskują syf i podnoszą wymagania.
A - Pomijając fx lepiej zrobić jednego lektora z jakością studyjną niż na siłę organizować znajomych do nagrywania dubów.

3. Mechanika gry (theorycrafting):
TO JEST NAJ, NAJ, NAJWAŻNIEJSZE. Tylko to wyróżnia projekt i tylko dlatego jest ciekawy.
Mam tysiące pomysłów.
Dopuścić do handlu za prawdziwe pieniądze przedmiotami z gry, z prowizją dla enidust.

4. Aktywna społeczność:
Serwery nie mają być puste, to wszystko.
Jedyna społeczność poza grą powinna się ograniczać do zarządzania gildiami wieśniaków i mieszczuchów.

5. Możliwość współzawodnictwa i kooperowania z innymi graczami:
Koop na zasadzie "ej drwal, zetnij mi drzewo to dam Ci skórę" jest ok, ale wymuszone działanie zespołowe jest nie do przyjęcia (nie mówię o craftingu).

6. Otwartość świata gry (Sandbox):
Ma być miejsce na budowanie wiosek i miast, oraz nie ma być nudno i to wszystko.

tak :)
Logged

MateuszMmz

  • User
  • Posts: 20
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #34 on: August 07, 2013, 01:46:46 »

Fabułę to gracze mogą tworzyć - budując miasta, wywołując wojny, dawać zlecenia typu "przynieś mi XX sztuk drewna i rudy to zrobię ci miecz". Oczywiście musi to być odgórnie zorganizowane tzn. wykonana misja wymusza na "questodawcy" wręczenie nagrody graczowi, który questa ukończył. Potrzebne to jest by uniknąć oszustw między graczami.

A jak widzę to w praktyce: po ustaleniu "słownym" questa otwiera się okno z opisem który każdy questodawca może edytować, jeśli warunki questa odpowiadają obu graczom, ci kolejno akceptują zlecenie. A żeby questa zakończyć każdy z graczy musi mieć przy sobie itemy spełniające warunki questa tzn. u jednej osoby nagroda, a u drugiej osoby rzeczy, które questobiorca miał zdobyć.
« Last Edit: August 07, 2013, 01:52:08 by MateuszMmz »
Logged

Gaj0ryn

  • New user
  • Posts: 1
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #35 on: August 11, 2013, 22:12:31 »

Fabułę to gracze mogą tworzyć - budując miasta, wywołując wojny, dawać zlecenia typu "przynieś mi XX sztuk drewna i rudy to zrobię ci miecz". Oczywiście musi to być odgórnie zorganizowane tzn. wykonana misja wymusza na "questodawcy" wręczenie nagrody graczowi, który questa ukończył. Potrzebne to jest by uniknąć oszustw między graczami.

A jak widzę to w praktyce: po ustaleniu "słownym" questa otwiera się okno z opisem który każdy questodawca może edytować, jeśli warunki questa odpowiadają obu graczom, ci kolejno akceptują zlecenie. A żeby questa zakończyć każdy z graczy musi mieć przy sobie itemy spełniające warunki questa tzn. u jednej osoby nagroda, a u drugiej osoby rzeczy, które questobiorca miał zdobyć.

Moim zdaniem to by trochę, nie wiem czy użyję dobrego określenia ale "botowało" grę, odjęło by to trochę realizmu. Ja osobiście był bym za np. spisaniem umowy takiej wirtualnej gdzie mamy papierek "10 szt. skóry niedźwiedzia za 1000 złota" dwa podpisy  i wtedy np. gdy ktoś wykona zlecenia ale zleceniodawca nie zapłaci to może iść do króla, lub gdzieś tam nie wiem straż itp. i zgłosić to. ;)
W przypadku gdy zleceniodawca ma "wtyki" to mu się upiecze ale my bedziemy mogli go "zniesławić" a jeżeli nie to poniesie karę albo samosąd.




Logged

Resuzeku

  • User
  • Posts: 270
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #36 on: August 11, 2013, 23:48:24 »

Ja to stawiam na otwartość i możliwość wplywania na świat przez zmiane jego wyglądu tj.kopanie dziur, stawianie bloków,  tworzenia miejsc na uprawę roli. Jestem też fanem piratów,  toteż było by super gdyby w grze pojawiła sie możliwość budowy własnego statku i sterowania nim a także bitwy morskie. To tak na chwilę obecną,  będę edytował ten post.
Logged
Cień twoim sprzymierzeńcem, cisza siostrą,  refleks bratem.

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #37 on: August 14, 2013, 21:33:38 »

Moim zdaniem najważniejsza jest mechanika i otwartość świata.
Czemu? Bo nie ma to jak dużo przestrzeni i masa możliwości :)
A co do reszty:
1.Fabuła- i tu pytanie- fabuła w sandbox'ie? jeśli dotyczy przyjścia na świat, mógłby być podobny do tego w H&H, a później system rodzin, czyli kto od kogo pochodzi (tak wiem, ujowy pomysł, ale zawsze jakiś), a co do świata niech fabuła ograniczy się do tego w jakim klimacie dzieje się akcja.
2.Oprawa audiowizualna- zawsze ważna, ale przy takiej grze postawiłbym bardziej na funkcjonalność niż na oprawę.
3.Aktywna społeczność- skoro mają być w grze npc'ty, to chyba aktywność też spadnie (nie wiem czy o to chodzi).
4.współzawodnictwo i co-op- głównie zależy od mechaniki (czy będą atrybuty, czy będzie coś zależało od samego gracza) i od tego czy będą eventy (łapanie zwierzy? hehe)

Polecam popatrzeć na gry Seatribe'a: H&H (haven and hearth) i Salem, może staną się inspiracją jakichś dobrych pomysłów, w obydwóch jest system permanentnej śmierci, ale w następnym wcieleniu można jednorazowo odzyskać część umiejętności z poprzedniego życia.

Jeszcze jedną bardzo ważną rzeczą będzie osiedlanie się, będą to musieli dokładnie przemyśleć :)


Logged

TheRainbowKing

  • User
  • Posts: 34
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #38 on: August 17, 2013, 12:31:21 »

Ja oczekuje od tego żeby było tyle możliwości prowadzenia postaci że prawie każdy prowadził by ja na swój własny sposób i nie nudziło by to nikogo
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #39 on: September 07, 2013, 04:03:50 »

A ja jednak chciałbym główny cel w samej grze. np Zabij władce demonów które napadają nasze krainy i żadnych questów do tego. gracze musieli by się zrzeszyć by to osiągnąć a biorąc pod uwagę to że postać może umrzeć to wątpię by taki cel wykonano szybko. to co w innych grach robi się w dwa tygodnie grupką 5 tu trzeba by było robić kilka miesięcy grupą kilku set. a jak zwycięska drużyna obali króla demonów to ta fabuła kończy się na stałe i za jakiś czas pojawia się inna np potężna piracka flota kontrolująca morza którą trzeba by było rozbić albo nekromanta i armie nie umarłych...
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Robhar

  • User
  • Posts: 128
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #40 on: September 07, 2013, 12:46:57 »

Według mnie Aktywna społeczność ponieważ nieważne jak dobrze zrobiona będzie gra to jeżeli mało osób będzie w nią grało to będzie (heh 3x będzie w jednym zdaniu^^) to taki wurm online tylko z lepszą grafiką.
Logged
Miłość w płynie...Chloroform

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #41 on: September 14, 2013, 00:55:43 »

Hmm... Może postawić na rozbudowany crafting? Typu chce miecz to urywam dechę z płotu jakiegoś farmera i co by mi paluchów nie ucieło wpierniczam po gwoździu jako jelec. To byłoby trudne do stworzenia, ale zawsze marzyłem o czymś takim. W ogóle to brawa dla autorów za tak zacny pomysł hehe zacny...
Macie genialny pomysł na naprawdę epicką grę. I mam nadzieję, czego wam z całego serca życzę, że zrealizujecie ten projekt w pełni jak na to zasługuje. A najbardziej cieszy mnie fakt, że mogę tutaj przedstawić moje chore fantazję o grach i liczyć, że trafi to do twórców. Powodzenia!
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

DrNikt

  • User
  • Posts: 79
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #42 on: September 25, 2013, 13:53:00 »

Bardziej niż opcje z ankiety zastanawia mnie czy to pójdzie w stronę role play... bo nie oszukujmy się ale REALIZM tego własnie wymaga.... a to niestety baaardzo ogranicza pole graczy, co mówię z bólem serca bo jestem fanem RP ;]
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #43 on: October 01, 2013, 02:00:58 »

Witam.
Po co Wam fabuła? Kiedy jesteś rolnikiem to Twoim najważniejszym celem jest zarobić na uprawach.
Każdy zawód daje swoja osobną fabułę, skrytobójca też dostaje zlecenia od ludzi chętnych się kogoś pozbyć.
Najlepszą fabułą jest stworzenie silnego i bogatego miasta, zajmowanie nowych ziem i podbijanie innych miast lub tworzenie sojuszy i handel między nimi. między miastami będą wysyłane karawany z towarami, jakiego rzezimieszka (bandy) to nie zainteresuje?
Do tego potrzeba ochrony by bezpiecznie przebyć drogę i po co komu jakiś quest żeby ją napaść, po prostu robię to sam lub z bandom...

Uwielbiam dobry crafting, zawsze w grach patrze na tą opcje, ale rzadko kiedy mi on wystarcza, zazwyczaj są proste, wystarczy kliknąć i już masz przedmiot który Cię interesuje. Długo mnie trzymał minecraft przez swój crafting (zwłaszcza w wersji TEKKIT),
to się nazywa sandbox.

Co jest lepsze od budowania własnego domku w lesie z kumplami i polowanie na zwierzyne, napadanie na karawany lub okradanie np farmerów. Chowanie się w dziurach w ziemi wcześniej przygotowanych kiedy gonią Was strażnicy... O to chodzi w grach mmo aby przecież nie grać samemu.

Muzyka jest jedną z najważniejszych części dobrego klimatu.
Np. Wyłącz głos i zagraj w FEAR, idąc przez las przyjemnie jest słyszeć szum liści, potoku, ptaki i szarżującego na nas dzika.

Pozdro
Logged

Radh

  • User
  • Posts: 35
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #44 on: October 02, 2013, 21:51:15 »

Zgadzam sie z Dagrogiem, po co mi fabula w sandboxie. Bede szukal przygody to wybiore sie na zwiedzanie swiata, bazyliszek na trakcie albo stado wilkow wybiegajacych z lasu zapewni mi emocje.
Kooperacja? Oczywiscie, sam katapulty nie popchne pod wrogie mury, przyda sie czyjas pomoc. Samotne podrozowanie noca przez las to tez nie najlepszy pomysl.
Otwarty swiat/ sandbox - najwazniejsze dla mnie aspekty, jezeli swiat bedzie ciekawy i bedzie oferowac wiele mozliwosci to znajde sobie w nim zajecie na wiele godzin, dni, lat.
Oprawa audiowizualna - byle nie odstraszala. Minecraft grafiką nie powalal, day-z tez nie a oba te tytuly przyciagly mase graczy. A co do audio, wycia wilkow podczas pelni chetnie bym posluchal. Tu tez podam Minecrafta jako pewien przyklad, audio szału nie robilo ale na dzwiek "tsss" reakcje mialem natychmiastowe.
Logged
Drogą do szczęśliwości jest robienie tego co się lubi i robienie tego co się nie lubi jeśli robi się to tak jak się lubi.
Pages: 1 2 [3] 4 5