Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Poll

Jaki aspekt gier z gatunku MMORPG jest twoim zdaniem najważniejszy? Na czym powinni skupić się developerzy tworzący projekt Enidust?

fabuła
- 30 (9.3%)
oprawa audiowizualna
- 3 (0.9%)
mechanika gry (theorycrafting)
- 77 (23.8%)
aktywna społeczność (community)
- 24 (7.4%)
możliwość współzawodnictwa i kooperowania z innymi graczami
- 63 (19.5%)
otwartość świata gry (sandbox)
- 126 (39%)

Total Members Voted: 317


Pages: 1 [2] 3 4 5

Author Topic: Czym powinien być Enidust?  (Read 8694 times)

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #15 on: June 24, 2013, 17:01:34 »

To ja jednak głosuje za mechaniką gry. Na równi z sandboxem.

Moim ulubionym MMO jest EVE ONLINE. Gra posiada rozbudowaną fabułe, ale ponad 90% graczy nigdy jej nie zauważa bo stanowi ona wygodne tło dla sandboxa.

To gracze tworzą fabułe EVE, ale żeby to było możliwe gracze muszą dostać do ręki narzędzia kształtowania swojego swiata gry (nie mówie o innych serwerach tylko o wpływie na to jak mam grać i co mogę w grze robić), narzędzia postepowania podczas walki, narzędzia chroniące ich przed naduzyciami, narzęcia pozwalające zając się czymś innym gdy obecne zajęcia nam się znudzi, narzędzia podboju terenu, transportu towarów handlu, produkcji, tworzenia własnych konstrukcji, itp, itd...

Każdy kto grał w EVE wie o czym mówie. Dajcie nam narzędzia a my - gracze - już się zatroszczymy aby świat był ciekawy. Opowiesci przy ognisku o bitwach wielkich klanów. Wielkie centra handlowe w rękach graczy. Najazdy i łupierze. Itp... Itd...

Także głosuje na mechanikę... i sandbox
« Last Edit: June 24, 2013, 17:08:28 by Tetlanesh »
Logged

Zumbagi

  • New user
  • Posts: 3
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #16 on: June 25, 2013, 19:27:57 »

Zgodzę się z użytkownikiem Koprem (nie wiem, czy mogę Cię tak odmienić ;p). Fabuła nie może być jedynie tłem, ale także silną stroną ów gry. Questy, które byłyby powiązane z wydarzeniami, które toczyłyby się wraz z własnymi decyzjami i posunięciami, które wyraźnie odcięłyby się od dzisiejszych MMORPG-ów innowacyjnością i dopracowaniem - pochłonęłyby znacznie bardziej od krwawych piruetów, których nie brakuje na rynku!

Smuci mnie trochę fakt, że jest tak mało głosów na społeczność, ale wynika to pewnie z tego, że dla większości użytkowników jest to drugoplanowa rzecz (no i każdy ma tylko jeden głos). Poza tym, forum jest wręcz oblegane, więc tu nie ma się o co martwić ;)

Może warto by było zwrócić uwagę na ścieżkę dźwiękową. Dotychczas, muzyka grała u mnie tylko w singleplayerach (gdzie przykuwała moją uwagę), nie przypominam sobie żadnej ścieżki dźwiękowej, która wpadła mi w ucho i pozwoliłaby cieszyć się czymś więcej niż rzezią-grindówką.

Czekam z niecierpliwością!  ;D
Logged

Miecznik

  • User
  • Posts: 19
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #17 on: June 26, 2013, 09:03:05 »

Wiecie, czemu lubię grać w RPG zgodne z definicją tego gatunku? Siedzimy sobie w ciemności, jedna osoba mówi, że wchodzimy do drewnianej chaty i jak ktoś powie, że zaczyna wyciągać gwoździe ze ścian, to to się naprawdę dzieje!
W komputerowych grach RPG najbardziej denerwujące są ograniczenia. Jeśli znajdujemy się w pomieszczeniu, w którym jest tylko jeden element interaktywny, to całą resztę możemy w najlepszym wypadku rozwalić.
Dlatego uważam, że najważniejszy element gry, to mechanika. Uważam, że trzeba dać możliwość interakcji ze światem na jak największą ilość sposobów w jak największej ilości miejsc. Oczywiście nie można przesadzać (jak wyciąganie gwoździ ze ścian:)) - jak ktoś już pisał, to nie "drugie życie".
Logged

Ratharr

  • User
  • Posts: 186
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #18 on: June 29, 2013, 22:38:51 »

Odnośnie zadań powinna być taka mechanika-w karczmie płacimy oberżyście za informację, ten mówi np. mało rozmowny facet może nam dać ''szybką kasę'', jeśli kogoś okradniemy lub zamordujemy;inna opcja-na ulicy słyszymy, że kogoś kuzyn postradał zmysły i twierdzi, że potrafi przyzwać demony lub otworzyć portal do ich świata, możemy przesłuchać przechodnia i pomóc lub zapobiec katastrofie
Logged

MrUszasty

  • User
  • Posts: 44
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #19 on: June 30, 2013, 14:07:10 »

Ja osobiście chciałbym aby twórcy gry dali tzw." Otwartą Betę" żeby gracze "ogarnęli" jakoś wszystko co w grze możliwe. chciałbym także dodać że jakby było to możliwe nie róbcie gry którą da się przejść po 2 dniach (ewentualnie nie róbcie żadnego zakończenia) wracając do bety dobrym pomysłem byłby reset serwera, dlaczego? a dlatego że gracze na becie mogliby sobie swobodnie budować itd. a już na pełnej wersji wiedzieli by co najpierw powinni zbudować zrobić itd. Serdecznie pozdrawiam twórców i wszystkich zainteresowanych grą czekam niecierpliwie :)
ps. przepraszam jeśli napisałem coś bez sensu ale ta dyskusja jest pierwszą która przeczytałem :)
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #20 on: July 04, 2013, 23:44:02 »

No cóż, serwery powinny być duże, parę tysięcy graczy. Ta gra ma niesamowity potencjał! Wyobrażacie to sobie?
Fajne zależności, jest mało kowali, farmerzy i np. rzeźnicy, płatnerze nie mają narzędzi, chleb, mięso, pancerz drożeje.

A teraz tak bardziej do tematu, lepiej rozłożyć pracę na wszystkie strony. I nie mówcie że oprawa audiowizualna jest nieważna. A zwłaszcza str. audio. Popatrzcie na Skyrima, jak teraz słucham tych soundtracków to przypomina mi się jak po długiej wyprawie, wracając z ośnieżonych gór patrzyłem na miasto a przed nim te wiatraki i pola. Audio robi niesamowity klimat. A teraz Skyrim z tej bojowej strony, w menu to się się siedziało żeby posłuchać tej melodii która wręcz mówiła do Ciebie byś wziął miecz i rozpoczął niesamowitą przygodę.
Logged

Heviro

  • User
  • Posts: 5
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #21 on: July 05, 2013, 00:34:51 »

Witam wszystkim jestem tutaj nowy.

Osobiście jestem za wszystkim oprócz fabuły. Jak już ktoś wcześniej napisał: jeżeli gracze będą kreować sytuacje geopolityczną świata  - to fabuła  będzie tylko zawadzać. Chyba ,że utworzymy kontynent startowy z fabułą  pod władzą  Developerów. Miejscem gdzie gracz mógłby się oswoić z Eindustema potem  statkiem wyruszyć na  podbijanie  kontynentów zewnętrznych rządzonych przez graczy.
Co do reszty to wiadomo im więcej możliwości będą mieli gracze tym  lepiej.   
Logged

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #22 on: July 07, 2013, 22:24:21 »

Może inny kontynent na ktorym nasza wylevelowana postac bedzie mogla robic questy i cieszyc sie z fabuly
Logged

Kejster

  • User
  • Posts: 36
    • View Profile
    • SoundCloud w wykonaniu Kejstera :)
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #23 on: July 07, 2013, 22:55:19 »

Witam,
Niestety nie mogę się zgodzić z twoją propozycją, ponieważ każda wioska oddziałuje na inna jak i cały świat (w małym ale reaguje) nie wspominając o cały kontynencie :<
Logged
Pasja i wytrwałość prowadzi do rzeczy wielkich, o których marzono od wieków.

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #24 on: July 07, 2013, 23:42:44 »

Witam wszystkim jestem tutaj nowy.

Osobiście jestem za wszystkim oprócz fabuły. Jak już ktoś wcześniej napisał: jeżeli gracze będą kreować sytuacje geopolityczną świata  - to fabuła  będzie tylko zawadzać. Chyba ,że utworzymy kontynent startowy z fabułą  pod władzą  Developerów. Miejscem gdzie gracz mógłby się oswoić z Eindustema potem  statkiem wyruszyć na  podbijanie  kontynentów zewnętrznych rządzonych przez graczy.
Co do reszty to wiadomo im więcej możliwości będą mieli gracze tym  lepiej.

Bodajże w UO był taki początkowy level gdzie uczyłeś się grać, po jego ukończeniu lądowało się już w startowym mieście i nie można tam było wrócić.
Logged

Heviro

  • User
  • Posts: 5
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #25 on: July 08, 2013, 01:28:26 »

Myślę że mały kontynent pod władzą developerów byłby świetnym miejscem, gdzie ludzie  mogliby przeżywać fabułę a  raz do roku można by zorganizować zjazd władców poszczególnym ziem , czy pertraktować rożne pakty , umowy itd  do tego  można by w miare naturalny sposób stymulować gospodarkę:) Coś takiego byłoby ciekawszym rozwiązaniem niż   próba   łączenia fabuły w świat rządzony przez graczy.
Logged

Pavolvo

  • User
  • Posts: 31
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #26 on: July 08, 2013, 02:30:16 »

Witam! Jestem świeżakiem na forum;)

Zaczynając od początku:
1.Fabuła
Dlaczego panuje przekonanie, że fabuła musi wiazać się z wątkiem głównym i pobocznym, gdzie gracz pod pewnymi względami jest ograniczony w rozwoju swojej historii? Dlaczego gracz ma być tym, który odmieni bieg krainy? Dlaczego gracz zawsze musi być tym, który uratuje/doprowadzi krainę od/do upadku? By gracze sami kształtowali swoje losy(tworzyli zadania i historię krainy) jest jeszcze daleka droga, dlatego chcąc wprowadzić fabułe do gry pasowałoby nieco zmienić jej starą jak świat formułę. Proponowałbym potraktować wpływ gracza na świat marginalnie, by był tylko pionkiem w większej grze. Cała fabuła odbywałaby się bez naszego udziału, była tłem dla normalnej gry. Wątek główny "wywalić" na amen, a fabułę prowadzić w formie wątków pobocznych. Czy nimi się zajmiemy i z biegiem czasu odkryjemy prawdziwe oblicze krainy, będzie zależało wyłącznie od nas samych. W ten sposób graczowi nie bedzie nic narzucane, będzie miał pełną swobodę. Czy to wpłynie na "potraktowanie" fabuły przez gracza tak samo jak ona potraktuje gracza-marginalnie? Owszem, jednak jeśli całe tło fabularne o które będą rozbijać się zadania poboczne będzie na tyle interesujące, logiczne, wiążące emocjonalnie(taki joke;P), ukazujące brutalność prawdziwego świata i nie dające nam biał-czarnych wyborów-niektórych może ona wciągnąć.
Przykład: Wykonamy 5 różnych, na pierwszy rzut oka niepowiązanych ze sobą misji. Jednak przy wykonaniu 6 może okazać się, że wszystko zaczyna układać się w logiczną całość i diametralnie zmieniać nasz punkt widzenia. Osoba, którą wcześniej zabiliśmy bez skrupułów uważając go za psychopatę, na tle kolejnych wydarzeń moze zostać wybielona, a jego działania uzasadnione(nie w 100%, ale jednak postawić ją w innym świetle). W innym przypadku wykradnięcie towaru pewnemu handlarzowi(dostaliśmy takie zlecenie) doprowadzi go do zejścia na drogę rozbójnika, za którego dostaniemy solidną zapłatę, jeśli go zabijemy i na dowód przyniesiemy jego głowę. Przed potyczką z nim dowiemy się, że przez nas taki się stał, stracił kontrakt i jego rodzinie zaczęło brakować pieniedzy na chleb. Chcąc je wykarmić, a nie mogąc znaleźć uczciwej pracy zszedł na drogę rozbójnika. Tutaj zostanie decyzja w naszych rękach, która może w przyszłości dalej wpłynąć na nasze bądź innych ludzi losy(np. dając mu pieniądze na utrzymanie rodziny, wkrótce zostanie schwytany i na torturach wyzna, że pieniadze dał mu pewna osoba(my) i zacznie sie lokalna obława na nas). Tak powinna być prowadzona fabuła, poznawanie losów krainy i jej mieszkańców-ale opcjonalnie. Nasze decyzje powinny wpływać na świat, ale nie w aż taki sposób, by grodzić nam inne możliwości. Skoro gra celuje w realność, chciałbym uwierzyć w ten świat, a fabuła przyczynowo-skutkowa(a tak sobie ją nazwałem;D) tylko w tym pomoże. I żadnego ratowania świata... Aha, za wykonywanie zadań jedyną nagrodą powinna być ewentualna zapłata w monetach lub jakichś rzeczach, bez expa i pkt. honoru(ciężko byłoby określić, czy nasze postępowanie było słuszne).

2.Oprawa audiowizualna
Jak wiadomo, im ładniejsze opakowanie tym lepiej się sprzeda(nie zawsze, ale często przy pierwszym kontakcie klient bierze to pod uwagę). Gra powinna być ładna, ale też powinien być umiar(by nie zrobił się drogbny bałagan, najczęściej chodzi tutaj o samą kolorystykę). Zrobić dużo suwaków w opcjach, by gra odpaliła i na słabszych sprzętach oraz ładne widoki zapierające dech w piersiach, by można było mieć na czym oko zawiesić. Ale trzeba również pamiętać, że grafika to nie wszystko. Więc priorytet tego aspektu powinien być póki co niski(jeszcze przyjdzie czas na dopieszczanie).

3.Mechanika gry
Tutaj widzę przede wszystkim dobry system walki, bardzo rozbudowany crafting i interakcję z większością przedmiotów. Liczę również na swobodę w budowaniu, odkrywaniu nowych wysp(by np. wybudować tam swój dworek) i pełną personalizację nie tylko postaci, ale również domów(dekoracje, ozdoby itp.) Taki trochę the sims w Eniduście. W dalszym zakresie prowadzenie swojego "biznesu"(rolnictwo, hutnictwo, rzemieślnictwo itp.) i wolną gospodarkę(rynek towarówz cenami reagującymi na popyt i podaż widniejący na rynku. Również na zbrojne wypady przeciw wrogim osiedlom graczy i liczne eventy(od tych związanych z walką po te luźniejsze jak np. pomoc w gaszeniu palącego sie domostwa). Długo bym pisał(np. system polityczny), więc zakończę tutaj:)

4.Aktywna społeczność
Czyli eventy, zbieranie się w party, rozbduowany system gildii ale również rozbudowane community między graczami i twórcami-m.in. pozwalanie im współtworzyć ten świat, akcpetując i dodając projekty misji czy przedmiotów stworzonych przez nich. Ważny aspekt w moim odczuciu, pozwala stworzyć grono oddanych fanów i społeczność wokół gry.

5.Możliwość kooperacji z graczami
Jeśli mają się pojawić raidy to przede wszystkim tam o najwyższy wynik. Również tworzenie party z graczami, gdzie można dodać nie rzucajacy się w oczy system porównywania i rankingowania graczy. Również liczne venty, które np. niektóre angażowałyby wszystkich graczy będących w okolicy do uzyskania najlepszego wyniku w jakiejś czynności(zwyciezca zdobywa np. jakieś trofeum do profilu lub przedmiot z IS). Idąc tym tropem ogólnoserwerowy ranking. Jednak w moim odczuciu to dodawanie kolejnych zbędnych dupereli, jak funkcje społecznościowe obecnie w grach i nowych konsolach. Niektórym może sie to spodobać, niektórzy beda korzystali ale nie jest to nikomu potrzebne...(z wyjątkami)

6.Sandbox
Otwartość świata to teraz podstawa prawie wszystkich gier mmo. Powoli również wchodzą do singla, ale tu nie o tym. Jednak pod terminem sandbox kryje się głębia, którą można wypełnić na wiele różnych sposobów. Przede wszystkim wszędzie musi się coś dziać! Nie może być 10km^2 pustej przestrzeni, gdzie możemy tylko pobiegać(ew. od czasu do czasu ubić stworka). Rozumiem, że potrzeba na to nakładu pracy, ale jednak to jest to, czego współcześnie oczekują gracze. Po prostu nie lubię się nudzić. Nie lubią również podzielenia map na strefy oddzielone ekranami ładowania(no dobra, może ktoś to lubi ale na pewno nie ja i paru znajomych). A już zamkniętych na kłódkę(co byłoby przeciwieństwem sandboxu) na pewno. Tak jak pisałem to podstawa, obecnie druga(trzecia) z najważniejszych aspektów gry, któe zostały tu wymienione i muszą sie znaleźć, zaraz za mechaniką gry piastującą pierwszą pozycję(ew. jeszcze za kooperacją jak kto woli).

P.S Pisze o tym o 2 w nocy, więc jeśli są jakieś błędy lub palnąłem jakąś głupotę to z powodu późnej pory:)
Logged

softenik

  • User
  • Posts: 8
    • View Profile
    • StarboundHQ
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #27 on: July 09, 2013, 19:05:28 »

Ja bardzo bym chciał, aby gra była postawiona na realizm. Aby nie było żadnych Fast Travelów itp. Chociaż, wnioskując z filmiku, który jest na waszym kanale, gra będzie realistyczna :). Druga rzecz, to otwartość świata, ale tego jestem pewien. I oprawa audiowizualna, bardzo bym chciał, aby gra też ładnie wyglądała, optymalizacja gry tak, aby poszła na starszym sprzęcie też byłaby mile widziana :).
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #28 on: July 10, 2013, 14:08:22 »

Osobiście dla mnie ważniejsze jest audio niż wizualizacja. A co do opcji Fast Travel to sam nie wiem, niby to jest cholernie sztuczne, lecz z 2 str. widzieliście (jeśli oglądaliście prezentacje) jaki ten świat będzie duży (duży? OGROMNY!!!). Dla mnie i tak i tak będzie w porządku, niech twórcy wybiorą.
Logged

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #29 on: July 23, 2013, 10:11:06 »

Osobiście pragnąłbym żeby realizm gry był większy niż w innych produkcjach. Chodzi dokładnie o to że jak mam ochotę to mogę nosić prawy i lewy but inny. Jedną rękawiczkę skórzaną drugą zrobioną z metalu. Także w umiejętnościach postaci pragnę realizmu, np postać która nazwijmy ją z braku lepszej nazwy kapłanem (mnichem, paladynem, człowiekiem z poparciem bogów) nie korzysta z własnych mocy magicznych tylko czary typu leczenie, wskrzeszenie, uderzenia mocy czy różne bariery, klątwy to moc zesłana przez boga którą ta postać wyznaje. Więc bóg może zawsze odmówić jeśli jego wyznawca popełni jakiś błąd. (np: kapłan wspierający bandytów dysponujący leczeniem od dobrego boga to jakoś nie pasuje do świata realnego za takie czyny dobry bóg powinien się od niego odwrócić. Za to kapłan posiadający klątwy osłabienia od złego boga już jest lepszym rozwiązaniem)
Logged
Pages: 1 [2] 3 4 5