Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Poll

Jaki aspekt gier z gatunku MMORPG jest twoim zdaniem najważniejszy? Na czym powinni skupić się developerzy tworzący projekt Enidust?

fabuła
- 30 (9.3%)
oprawa audiowizualna
- 3 (0.9%)
mechanika gry (theorycrafting)
- 77 (23.8%)
aktywna społeczność (community)
- 24 (7.4%)
możliwość współzawodnictwa i kooperowania z innymi graczami
- 63 (19.5%)
otwartość świata gry (sandbox)
- 126 (39%)

Total Members Voted: 317


Pages: [1] 2 3 ... 5

Author Topic: Czym powinien być Enidust?  (Read 9241 times)

Kulok

  • Administrator forum
  • User
  • *****
  • Posts: 40
    • View Profile
Czym powinien być Enidust?
« on: June 17, 2013, 16:41:23 »

W naszym pierwszym wątku dyskusyjnym chcielibyśmy dowiedzieć się nieco na temat waszych oczekiwań względem projektu Enidust. Liczymy, że na podstawie waszych doświadczeń z podobnymi produkcjami uda się wam opisać jak waszym zdaniem powinna wyglądać idealna gra MMORPG. Interesuje nas jakie były wasze największe rozczarowania (odnośnie gier MMORPG oczywiście) i co takiego jest w grach MMORPG, że przykuwają codziennie miliony graczy do monitora. Do tematu dołączyliśmy ankietę, w której możecie jednoznacznie określić dlaczego gracie w Massively multiplayer online role-playing games. Mamy nadzieję, że współpraca z wami w tym temacie pozwoli nam lepiej rozeznać się w waszych gustach.
« Last Edit: October 05, 2013, 18:37:35 by Kulok »
Logged

Koper

  • User
  • Posts: 33
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #1 on: June 19, 2013, 19:42:54 »

Zastanawiałem się trochę i doszedłem do wniosku że jednak fabuła. Pewnie zapytacie dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Na obecnym rynku gier MMO możemy znaleźć wiele gier z ciekawą mechaniką gry, otwartym światem czy też z możliwością rywalizacji między graczami. Problem polega na tym że najczęściej nie są one dobrze połączone a fabuła odstaje znacząco przez co gra traci smaczek i nudzi się po czasie. Nie będę tu wspominał już o oprawie audiowizualnej która naprawdę jest najmniej potrzebną rzeczą (chodź nie powiem że dobra muzyka w grze robi ciekawy nastrój i gracz z łatwością może się wciągnąć do gry). Od niedawna polubiłem także crafting, taki prawdziwy gdzie możemy stworzyć najbardziej dopracowany przedmiot. Tak więc ważne by w grze na pierwszym miejscu pojawiła się fabuła która jest nieodłączną częścią gier MMORPG, nie zapominając przy tym o całej reszcie.
Logged

remixir

  • User
  • Posts: 146
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #2 on: June 19, 2013, 20:54:28 »

ilość elementów jest najważniejsza im więcej ma do dyspozycji gracz tym mniejsze prawdopodobieństwo jest tego iż gra się znudzi , bo zawsze znajdzie się coś do roboty ^^
Logged

Szimi

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #3 on: June 19, 2013, 21:57:39 »

Tak czy inaczej, jeżeli naprawdę gracze będą mieli aż tak wielki wpływ na świat, to fabuła bedzie praktycznie zbędna.
Logged

remixir

  • User
  • Posts: 146
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #4 on: June 19, 2013, 22:01:53 »

O ile taką fabule będą tworzyć sami co by było naprawdę czymś nowym w świecie gier
Logged

Szimi

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #5 on: June 19, 2013, 22:08:52 »

I mam nadzieję Panowie, że właśnie coś takiego tworzycie!  ;D
Logged

Kinto

  • User
  • Posts: 9
    • View Profile
    • Nightfalls Studio
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #6 on: June 19, 2013, 23:44:58 »

Podzielam zdanie pana Koper. Po zapoznaniu się z dzisiejszą prezentacją gry, zauważyłem, że mocno idziecie w stronę realizmu i możliwości zakładania własnych kątów. Jak dla mnie jest to gra marzeń, ale czegoś tu jeszcze potrzeba. Fabuła powtarzająca się dla każdego gracza, uważam, że nie ma tutaj racji bytu. Najlepiej jak ktoś pisze sam swoją historię dla własnej postaci. Dlatego, moim zdaniem powinniście zrobić jakiś próg/cel w rozgrywce. Cel do, którego będą dążyć pojedynczy gracze, jak i całe gildie. Na ramach współpracy, lub konfliktu między sobą, aby zdobyć odpowiednie zaopatrzenie/wyposażenie do ukończenia tego etapu. Nie może on być łatwy i z reguły powinno być założone, że nikt nie może przejść tego etapu. Więc smaczek płynący z właśnie wykonanie czegoś z reguły niemożliwego, będzie największy. I moim zdaniem może dodać to jakiś osobny cel rozgrywce. Bo standardowa fabuła jak mówiłem wcześniej z waszymi założeniami raczej nie może się udać.
Logged

Scypio

  • User
  • Posts: 189
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #7 on: June 20, 2013, 17:55:04 »

Również podpisuję się pod wypowiedziami p. Koper'a i Kinto. Tylko może dodam iż jako taki cel powinien być ale musi być sssstrasznie trudny by gra szybko się nie znudziła ale i nie może to być tak iż gdy ktoś osiągnie dany cel to jest super pro uber i nie ma lepszego od niego zawsze musi być jakaś furtka by go pokonać czy to w craftingu czy walce
Logged
McScypio to mój cel. A w czasie wolnym polowania na złodziejaszków i innych władców. http://dogry.pl/r/scypio

Izuel

  • User
  • Posts: 15
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #8 on: June 20, 2013, 19:03:48 »

Wszystkie aspekty wymienione w ankiecie są ważne.

1. Fabuła :
Sądzę , że w tej grze nie powinna istnieć fabuła powtarzająca się dla każdego gracza, chyba że tutorial , który mógłby być wprowadzeniem do fabuły ( np. budzisz się gdzieś w lesie ktoś cię odnajduje i pokazuje Ci jakieś podstawowe rzecz , później idziesz z nim do jakiejś małej mieściny nauczy Cię paru rzeczy, opiszę stan fabularny typu daleko gdzieś żyje taki król i jest niedobry lub pewien szalony potężny mag chce przejąc władze przywołując do tego potężnego władce otchłani i jego demony  i droga wolna). Taki tutorial byłby całkiem dobry , lub całkowicie zrezygnować z niego. Fabuła mogła by być tworzona trochę przez graczy i przez to co oni robią dodatkowo mogłyby występować coś w rodzaju wydarzeń losowych jak w przypadku Guild wars 2.

2. Oprawa audiowizualna :
O tym nie muszę chyba pisać jest ważną częścią gry ,a w dzisiejszych przypadkach gra opiera się czasami tylko o to. Musi być jakaś ładna , przy tak wielkiej mapie żeby było "czym oko nacieszyć " . ;)

3. Mechanika gry (theorycrafting) :
Realistyczna jak najbardziej , ale żeby też nie przedobrzyć i zrobić z tego drugie życie ;D. Wydaje mi się że to trzon tej gry w połączeniu z dobrym sandboxem może być hitem.

4. Aktywna społeczność :
To raczej przyjdzie samo , gracze by być lepszymi będą musieli sobie pomagać i być aktywni.

5. Możliwość współzawodnictwa i kooperowania z innymi graczami :
Element współzawodnictwa jest ciekawym oderwaniem od tej ciągłej pogoni za czymś i okazją do demonstracji swoich umiejętności i zdobyciu czegoś przy okazji w jakimś turnieju. Kooperacja zaś jest mile widziana zaczynając od wspólnego przejścia jakiś pułapek czy czegoś po planowanie wspólnego oblężenia wrogiej twierdzy !  8)

6. Otwartość świata gry (Sandbox) :
Według mnie drugi najważniejszy element tej produkcji , duży otwarty świat w połączeniu z "wygodnym " realizmem to jest coś. Duża liczba elementów związanych z craftingiem alchemią i wszelkim ekwipunkiem  jest mile widziana , dzięki temu gra się szybko nie nudzi , w przypadku małej liczby posiadasz wszystko i gra zaczyna się powoli nudzić.


Myślę , że pomogłem chociaż trochę i podsunąłem jakiś ciekawy pomysł  ;)
Logged
Winter is coming.
When you play the game ,you win or you die. There is no middle ground

jasiekbusz

  • New user
  • Posts: 1
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #9 on: June 21, 2013, 10:32:40 »

Jak dla mnie wszystko jest ważne, oprócz oprawy audiowizualnej (no też dźwięki powinny być na poziomie, ale to najważniejsze nie jest)
Ale chyba najbardziej do głowy przychodzi mi mechanika gry i otwartość świata.
Logged

Alistair

  • User
  • Posts: 191
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #10 on: June 21, 2013, 15:41:21 »

Zaznaczyłem tylko jedną opcję, którą jest sandbox, jak wiadomo, skoro ma być realizm, bez sandboxa tego nie będzie, druga część, której nie zaznaczyłem to fabuła, myślę, że tutaj na jej temat nie muszę się rozpisywać.
Logged

radekggr

  • User
  • Posts: 18
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #11 on: June 21, 2013, 23:46:03 »

Zgadzam się z Izuelem co do wszystkich punktów które on tak pięknie opisał i ocenił. :P
Logged

adiostry

  • User
  • Posts: 5
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #12 on: June 22, 2013, 16:43:19 »

Zgadzam się z tym, co napisał Izuel wyżej, ponieważ wszystko jest po trochu ważne, bo jeśli dajmy sobie np, nowsze gry które skupiają się na jednej rzeczy są niewypałem lub nudzą się po krótkim okresie rozgrywki. Więc, powinniście pracować nad całą grą i nie skupiać się na jedną rzeczą.

                                                                                                                                                                                               Pozdrawiam adiostry
 


                         
Logged

Pafeu

  • User
  • Posts: 31
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #13 on: June 24, 2013, 10:30:45 »

Trudno się nie zgodzić z Izuel bo tak na prawde wszystkie wymienione elementy są istotne i żadnego nie można pominąć. Zaznaczyłem jednak odpowiedź ostatnią (otwartość świata gry) gdyż posiadając rozbudowaną mapę i wielki, otwarty świat gracze będą pochłonięci odkrywaniem jego tajemnic a twórcy będą mogli poświęcić wtedy czas na rozwijanie innych aspektów.
Logged
"There is no force on Earth more powerful than the will to live"

Liwosz2

  • User
  • Posts: 207
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #14 on: June 24, 2013, 10:39:17 »

Dokładnie @Pafeu wtedy będą zajęci tworzeniem, eksplorowaniem i komunikacją z innymi graczami :)
Logged
Działać na korzyść innych... samemu pozostając w cieniu.
Pages: [1] 2 3 ... 5