Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2

Author Topic: Limit klas.  (Read 1658 times)

Piotr1628

  • User
  • Posts: 14
    • View Profile
Limit klas.
« on: August 02, 2013, 00:03:03 »

Witam serdecznie :)


Chciałbym poruszyć kwestię klas, ponieważ jak ostatnio widzę to ludzie bardzo ich dużo oczekują, no i w tym sęk.


Załóżmy że będzie 10 klas (strzelam), no i znajdzie się taki Piotr który chce zostać łucznikiem - nie ma problemu

Potem decyduje się zostać cieślą, gdyż nie chce mu się tracić pieniędzy na nowe łuki, strzały itp.

Hmm, ale z czegoś musi te łuki robić, ale nasz bohater jest bardzo skąpy, więc chce zostać drwalem.

Wszystko niby ok, ale siekiery z drewna nie zrobi, więc postanawia brać lekcję u miastowego kowala, jednocześnie nim zostając.

I tak nasz skromny łucznik został wszechstronnym super człowiekiem (można by dorzucać nowe klasy typu magia itp.)...
Wszystko jest ok? No nie koniecznie, gdyż sens bycia drwalem jest już bardzo mało opłacalny, bo po co zbierać i sprzedawać skoro nikt go nie kupuje, wszyscy mogą sobie przecież sami wydobyć - za darmo.

Otóż jest na to sposób - Limit klas - gra stawia na ostry realizm, ale no nie każdy może być wszystkim. Limit tych klas oczywiście jest wspólny do uzgodnienia. Ja może na początek dam limit 2 klas, ponieważ każdemu powinno wystarczyć bycie Rycerzem znającym Białą Magię (aka Paladyn), lub Łucznikiem umiejącym przywołać chowańca lub oswoić jakieś zwierzę w lesie.


Mam nadzieję że spodoba wam się pomysł :)

-Wersja streszczona-

Limit X (wg mnie 2) klas, gdyż bycie "każdym" powoli by zabijało sens rozrywki.


Pozdrawiam! Piotrek. :)
Logged

Rinaruk

  • User
  • Posts: 25
    • View Profile
Odp: Limit klas.
« Reply #1 on: August 02, 2013, 00:05:35 »

Ale umiejętności będą zanikać, po pewnym czasie taki drwal nie będzie umiał strzelić z łuku :)
Logged

Piotr1628

  • User
  • Posts: 14
    • View Profile
Odp: Limit klas.
« Reply #2 on: August 02, 2013, 00:10:21 »

Znajdą się tacy grindowcy dla których nie będzie problemem przypomnieć sobie jak się robi miecz, jednocześnie czarując, robić mikstury, utrzymywać gospodarstwo, i jeszcze podróżować po świecie i plądrować wioski. :P
Logged

Rinaruk

  • User
  • Posts: 25
    • View Profile
Odp: Limit klas.
« Reply #3 on: August 02, 2013, 00:12:18 »

Myślę, że nawet jeśli nie zapomną to też się nie nauczą tyle co ktoś masterujący daną umiejętność, nie oszukajmy się 6h strzelania z łuku =/= 1h strzelania z łuku, 1h mikstur, magi itp.
Logged

Piotr1628

  • User
  • Posts: 14
    • View Profile
Odp: Limit klas.
« Reply #4 on: August 02, 2013, 01:02:37 »

Racja, ale zależy też od prędkości spadania umiejętności, bo jak będzie bardzo wolna, to czemu wszystkiego nie trenować, a jak zbyt szybka to profesjonalny kowal po podróży nie będzie nic wiedział jak zrobić nóż.
Logged

Rinaruk

  • User
  • Posts: 25
    • View Profile
Odp: Limit klas.
« Reply #5 on: August 02, 2013, 01:34:29 »

Ważne jest aby nie zablokować możliwości zmiany zdania, myślę że cyferkami w przyroście i spadaniu pkt. Ale myślę że to będzie na zasadzie im wyższy poziom tym wolniej spada. Czyli, jeśli mag chce zostać również drwalem, to jeśli będzie ścinał drewno podczas przerwy w rzucaniu 'fajerbolami' to i tak będzie daleko w lesie porównując fachowego drwala a więc dużo nie zyska.
Logged

Natanael

  • User
  • Posts: 135
    • View Profile
Odp: Limit klas.
« Reply #6 on: August 02, 2013, 08:03:14 »

Klasy jako takie nie istnieją w tym projekcie, tak więc nie ma co mówić o ich ograniczaniu
natomiast należałoby zapytać jak będzie wyglądał system umiejętności, wiemy że nieużywane będą malały
ale nie wiemy jak szybko, czy będą one zależne od siebie?, będziemy mogli je bez ograniczeń zmieniać
czyli będziemy mieć jakieś ograniczenia w ilości ich posiadania? czy też nie?
zbyt wiele niewiadomych, czas aby Twórcy powiedzieli coś więcej ;]
Logged

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Limit klas.
« Reply #7 on: August 02, 2013, 10:22:54 »

Własńe tak, nie bedzize czegos takiego jak klasy, wiec taki pomysł odpada. mysle ze beda umiejetnosci i po prostu kazdy bedzie rozwijal co chcial, jak bedzie chcial rozwijac wszystko, to w niczym nie bedzie tak naprawde dobry.
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Limit klas.
« Reply #8 on: August 02, 2013, 10:27:07 »

Najprościej (Moim zdaniem) było by zastosowanie elementu ze Skyrim z dodaniem punków ujemnych. Jeśli np: Rozwijaliśmy walkę bronią 1h i przez jakiś czas to zaniedbujemy to zaczyna nam to spadać. Oczywiście trzeba też wiedzieć jak to szybko ma spadać. Osobiście uważam że im wyższa dana umiejętność tym wolniej to spadnie bo (Moim zdaniem x2) osoba która ma statystykę na 30 szybciej zapomni niż zaprawiony w bojach weteran który ma 90.
Logged

pawixis

  • User
  • Posts: 92
    • View Profile
Odp: Limit klas.
« Reply #9 on: August 02, 2013, 10:57:02 »

Najprościej (Moim zdaniem) było by zastosowanie elementu ze Skyrim z dodaniem punków ujemnych. Jeśli np: Rozwijaliśmy walkę bronią 1h i przez jakiś czas to zaniedbujemy to zaczyna nam to spadać. Oczywiście trzeba też wiedzieć jak to szybko ma spadać. Osobiście uważam że im wyższa dana umiejętność tym wolniej to spadnie bo (Moim zdaniem x2) osoba która ma statystykę na 30 szybciej zapomni niż zaprawiony w bojach weteran który ma 90.

W rzeczy samej, w Skyrimie było to rozwiązane najlepiej, a nie posługujemy się np. mieczem dwuręcznym bo od niskich lvl`ów on jest najlepszy a plusiki dajemy w jednoręczny bo on jest dobry dopiero od jakiejś umiejętności. (Cały czas władaliśmy mieczem dwuręcznym, a nabieraliśmy wprawy w jednoręcznym, dlatego uważam, że system "plusikowy" jest beznadziejny i system z TES`ów byłby najlepszy.
Logged
Czekam <3

lukash3k1

  • User
  • Posts: 89
    • View Profile
Odp: Limit klas.
« Reply #10 on: September 26, 2013, 17:46:00 »

Poruszony został temat ów Drwala Którym się nie opłaca być bo każdy będzie mógł sobie wyrąbać drzewko i heyo ;) A jak dla mnie to powinno wyglądać tak i zapewne twórcy już o tym myśleli a może i nie, mianowicie. Taki drwal z np. 10 poziomem ścinania ;P nie będzie mógł zrąbać każdego drzewa, lub będzie wydobywał drewno słabej jakości i tyle.
A z takiego dobrego drewna będzie można zrobić dobry łuk :) Np. Cieśla z 10 poziomem ma szansę na zrobienie dobrego łuku na 10 poziom by miał szansę 10% z takim drewnem te szanse by znacznie rosły. :) To samo cieśla z 90 lvl'em  robiąc łuk na poziom :) oczywiście mowa tu o poziomie umiejętność strzelania z łuku :)

Ale tak sobie pomyślałem właśnie że fajnie by było jak by każdy łucznik mógł używać każdy wyrobiony łuk przez cieślę :) tylko dana umiejętność np 70lvl łucznictwa zwiększał by jego statystyki ;P ( raczej tak będzie )
Logged
"Żaden umysł ścisły z uniwersytetu nie stworzy tego, co stworzeni po to człowieku"

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Limit klas.
« Reply #11 on: September 26, 2013, 18:07:34 »

@Up twórcy mówili o braku cyferek takich jak lvl.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Odp: Limit klas.
« Reply #12 on: September 27, 2013, 01:50:36 »

Panowie wasz problem to nie to ile wygrindują umiejętności inni tylko wasze nie zrozumienie prezentacji. Owszem można i wszystkie umiejętności naraz szkolić. Ale od pewnego momentu nie będzie możliwe utrzymanie stałego wzrostu w większości z nich. Spowodowane to będzie brakiem surowców, za krótką dobą i zbyt szybki spadaniem wiedzy w bardziej zaawansowanych umiejętnościach. Tym bardziej zaawansowana umiejętność tym szybciej będzie spadać wiedza. Poza tym nawet jeśli jakaś osoba(w domyśle pare) znajdzie sposób na wbicie paru pokrewnych umiejętności na maxa to i tak taka postać nie będzie kosić wszystkich innych graczy, jak i nie będzie jakoś strasznie bogata z tego powodu.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Limit klas.
« Reply #13 on: September 27, 2013, 08:12:24 »

Jak ktoś chce to czemu ma nie móc być Enidastowym Leonardem da Vinci? Umiejętności będą zanikać, a możliwości zarobku będzie na prawdę wiele. Gdzieś o tym już wspomniałem , żeby od razu dało się robić wszystko, ale nie koniecznie dobrze tzn. uczymy się my a nie nasza postać. Bohater może wyrobić sobie czynniki wspomagające te umiejętności takie jak siła, zręczność, umiejętność ścinania drzew (robi to wydajniej).

Podam to na przykładzie skórowania zwierząt.

Więc pan Piotr pierwszy raz pojawia się w Enidust i kupuje sobie łuk (nie ma wyboru klas przy tworzeniu postaci). Poćwiczył trochę strzelanie i uznał, że idzie zapolować. Upatrzył sobie jelenia i puścił cięciwę. Strzała przeszyła gardło zwierzaka. Pan Piotr podchodzi do zdobyczy. Jeleń bardzo ładne futro. Niestety nie nauczył się skórowania zwierząt, ale on sam (czyli NIE postać) wie, że trzeba zrobić nacięcia po wewnętrznej stronie łap i brzuchu więc wbija nóż.

Zdarł skórę, ale nie wygląda ona najlepiej, bo robił to po raz pierwszy więc, aby poćwiczyć idzie upolować kolejnego.

Abyśmy my nauczyli jak daną rzecz zrobić pytamy, lub czytamy książki. To byłaby ciekawa alternatywa nie sądzicie?

Ja zrezygnowałbym z ograniczeń, ktoś kto jest w stanie być dobrym we wszystkim (nie spotkamy takiej osoby) niech będzie, czemu nie?
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Limit klas.
« Reply #14 on: July 21, 2015, 09:14:30 »

Klas ma nie być, wiadome.

A co do szkolenia kilku umiejętności naraz nie mam nic przeciwko. Lecz musimy się liczyć z tym, że prawdopodobnie trudno nam będzie utrzymać je w odpowiednim stanie. To już nasza decyzja.
Logged
Pages: [1] 2