Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7

Author Topic: Łucznictwo realizm oraz przesada  (Read 11486 times)

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #60 on: January 04, 2014, 16:40:41 »

Ale co masz na myśli mówiąc "taka precyzja"? Chcesz, by w grze można było strzelać do much, w oczy itd? Jeśli Ci chodzi o części ludzkiego ciała to twórcy już powiedzieli, że wyróżnią tylko te podstawowe części ciała takie jak w innych grach.
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #61 on: January 04, 2014, 16:44:32 »

Zacznę od PS. Robin Hood był łucznikiem. Wilhelm Tell to kusznik. I owszem, dorównywał on Hoodowi.

Co do tego żeby była taka precyzja wśród żołnierzy arabskich to nie słyszałem ale mogę powiedzieć tak...Ćwiczenia, ćwiczenia i jeszcze raz ćwiczenia. Jeżeli gracz by się zaparł to ja nie widzę problemu w tym żeby osiągnął biegłość w celowaniu, strzelaniu itd. niczym Robin Hood czy Tell. Oczywiście było by to dość ciężkie i raczej takich mistrzów nie było by dużo ale byli by warci swojej wagi w złocie. Kto nie chciałby mieć w swojej świcie przybocznej która chroni władcę Robin Hooda, wojownika na miarę (Nie wiem...) Spartakusa czy kusznika Tella ? A nawet ich wszystkich naraz.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #62 on: January 04, 2014, 16:54:34 »

Lisz
Myślałem o zerowym rozrzucie.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #63 on: January 04, 2014, 17:10:16 »

Aha, ok. Rozumiem, że tę umiejętność szkoliło by się przez trening. Ale mogą być np. mikstury, zioła, które by pozwalały na większą precyzję.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #64 on: January 04, 2014, 19:03:18 »

zerowy rozrzut jest nie osiągalny...w to że z dziesięciu metrów trafisz dużą muchę to mogę uwierzyć ale na 20 metrów już Nie ma czegoś takiego jak zerowy rozrzut poza tym zostaje jeszcze wiatr jakość łuku i strzał.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Aerot

  • User
  • Posts: 24
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #65 on: January 04, 2014, 19:39:51 »

Sądzę że dobrym rozwiązaniem będzie porównanie siły gracza napinającego cięciwę oraz rodzaju łuku kończąc na ostrość i wyważeniu strzały.Jeśli chodzi o bronie dystansowe powinny być one realistyczne pod względem militarnym jak i bojowym.Aczkolwiek doświadczony łucznik nawet z prostego łuku zrobi użytek.
Logged
,,Nie znam wielu osób które by mnie nie lubiły , a jak takowe się zdarzą to prawdopodobnie mnie nie znają...,,

Armadolon

  • User
  • Posts: 56
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #66 on: January 04, 2014, 20:08:12 »

Moim zdaniem powinno to wyglądać tak:

Łuk - szybko strzela, ale strzały będą znoszone przez wiatr, oraz nie będzie można przebić każdego pancerza.

Kusza - będzie dużo trudniej zdobywana, bełty nie są znoszone przez wiatr, może przebić każdy pancerz.

Dodatkowo powinno być coś takiego jak w grach strzelankowych, tzn. wstrzymywanie oddechu, by celownik nie latał po ekranie. Coś takiego byłoby w obu przypadkach, u kusz jak i łuków.
Ciekawym rozwiązaniem byłaby możliwość dostosowywania celowników, dzięki czemu lepiej by szło celowanie.
Nie zjedzcie mnie, proszę ;-;.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #67 on: January 04, 2014, 20:29:23 »

Jakich celowników?? Masz celownik na środku "ekranu" w realu? :D łuk powinien mieć też większy zasięg.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #68 on: January 04, 2014, 20:31:08 »

Wstrzymanie oddechu jestem za... kusze tez wiatr znosi ale bełt leci prosto a strzała po łuku...

a jak strzelam to wolałbym by to był widok celowania taki jak w realu. czyli widzę łuk i grot strzały.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Armadolon

  • User
  • Posts: 56
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #69 on: January 04, 2014, 20:52:11 »

Bigosie ty, chodziło mi o coś przy celowaniu, że będzie jakoś zaznaczone na broni, jakiś wystający element wskazujący kierunek lotu strzały/bełtu.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #70 on: January 05, 2014, 09:34:24 »

Żadnych celowników. Ma to wyglądać tak, jak opisał to Lemur!
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #71 on: January 05, 2014, 10:10:43 »

@Bigos jeśli zwiększamy zasięg łuku to kuszy też powinniśmy aby było realistycznie, choć kusza miała zasięg 500-400m
a łuk kompozytowy aż 600m (wersja turecka 700m!)... więc ja bym trzymał się realiów a to że z 150m kusza dziurawi każdą zbroje to inna sprawa.
Pamiętajcie że podaję tu cyferki naprawdę zaawansowanego sprzętu!! np. produkcja łuku kompozytowego mogła trwać rok!
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #72 on: January 05, 2014, 10:39:58 »

Wiesz, nie sądzę żeby ktoś w grze porządny łuk robił rok, a nawet gdyby taki porządny łuk robiło się dość długo to była by to broń indywidualna a nie masowa. Łatwiej jest uzbroić 500 graczy w łuk który robi się 5-8 dni niż w łuk który musi robić specjalista przez miesiąc. Poza tym łatwiej taką masę wyszkolić. Tu nie będzie liczyła się celność a szybkość i synchronizacja.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #73 on: January 05, 2014, 12:35:23 »

Rahl skupmy się na myśliwych, łowcach głów czy zbójach, dla tych grup taki łuk jest przydatny bo jak wiadomo celność się liczy, podczas wojen to oczywiste że pójdą w mase a nie jakość, ale podkręcanie taniego łuku zmieni diametralnie grę i ją zdebalansuje.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #74 on: January 05, 2014, 14:51:20 »

Ja już wyraziłem to co sądzę. Moim zdaniem Robin Hoodów nie będzie. Oczywiście będą gracze ponad normą ale sądzę iż gracz będzie wolał opanować "60-70%" strzelania z łuku a potem douczyć się walki mieczem bo wbicie już tych "50%" może zająć strasznie dużo czasu.
Logged
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7