Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 7

Author Topic: Łucznictwo realizm oraz przesada  (Read 8018 times)

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #30 on: August 03, 2013, 12:39:11 »

Wszystko co napisał wyżej Pawixis to już powiedziane pomysły ale i tak, dobre. Nie pasuje mi tylko jedno: Stosunek strzała - zbroja. Oczywiście że zbroję np: Płytową nie łatwo jest przebić jednak jeśli osoba posiada długi łuk wraz ze specjalną strzałą (Bodkin się bodajże nazywała) to zbroję dawało się przebić na dystansie 50 metrów strzałem na wprost nawet celując w ten jeden kawałek metalu. Zdarzały się też strzały w wizjery hełmów bądź strzały które spadały na wroga (Jak strzelało się bardziej w górę) które impetem mogły przebić się gdzieś na ramionach.

Jeśli się idzie w realizm to ciężko to wszystko będzie pogodzić :D

@UP: Pewnie będzie. Tak sądzę.
Logged

pawixis

  • User
  • Posts: 92
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #31 on: August 04, 2013, 09:25:43 »

W prezentacji była mowa o zakłócaniu czarów ogniowych w deszczu, więc na 90% będzie i wiatr wpływający na strzałę.
Logged
Czekam <3

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #32 on: August 04, 2013, 10:44:47 »

 - Łuki powinny zachować swoją siłę pod warunkiem wymagania od gracza umiejętnego strzelania a nie arcadowego
 - Jeśli strzelanie miało by być uproszczone to i siłą musiała by być zmniejszona tak aby dawać przewagę tylko wynikającą z zasięgu.

Co do wiatru wpływającego na strzały to trzeba podejść do tego praktycznie - w rzeczywistości każdy czuje na sobie kierunek wiatru, widzi ruchy roślin, jakieś przelatujące liście, etc... Ale mówimy o grze z ograniczonym budżetem.

Deszcz to jest coś co gracze widzą, jednoznacznie wskazujący wszystkim obecnym na danym obszarze że panują odmienne warunki. Widać go, słychać go. Gdzie nie pójdziesz wygląda tak samo.

Wiatr? Jasne - słychać go, wiem że wieje. Ale w którym kierunku? Dobra, to dam efekt lecących liści, kto potrafi szybko działać weźmie poprawkę na wiatr. Ale zaraz - na pustyni nie ma liści, to dodajmy piasek. Ale zaraz - jesteśmy koło brzegu morza to dodajmy zmarszczki na wodzie skierowane w odpowiednim kierunku. A teraz jesteśmy na ośnieżonej równinie, podczas bezśnieżnej pogody - jak pokazać kierunek wiatru?

W większości sytuacji dało by się wprowadzić system który pozwolił by wizualnie określić kierunek wiatru. Ale albo musiał by być jednolity przez co traciłby na realizmie (chyba że ktoś wymyśli uniwersalny system który powyższe przykłady uwzględni) lub dostosowany do otoczenia, przez co trzeba by wprowadzić wiele dodatkowych mechanizmów, animacji, etc... co wydłużyło by development.

Jednocześnie trzeba pamiętać, że mówimy o wprowadzenia takiego systemu w sumie dla dwóch tylko sytuacji - strzelania z łuku / innej broni zasięgowej / miotanej oraz prawdopodobnie dla pewnej liczby czarów.

Realizm ponad wszystko nie jest dobrym rozwiązaniem.
Logged

Paszczmen

  • User
  • Posts: 15
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #33 on: August 04, 2013, 11:36:18 »

Czytając wszystkie wasze wypowiedzi przyznaje, że nawiązała się ciekawa dyskusja na temat łuku. Osobiście jestem za tym by było jak najwięcej realizmu. Lepiej  utrudnić strzelanie z łuku niż sprowadzenie go do poziomu "przedszkolaka". Gra ma bazować na umiejętnościach , jak inaczej określić poziom gracza jak nie  postawienie przednim szeregu "problemów" z którymi musi się borykać. Strzelanie z łuku wydaje się być trudniejsze niż machanie bronią i takie tez powinno być. Wolał bym 1 dobrego łucznika niż 10 ciamajdów.
« Last Edit: August 04, 2013, 11:39:11 by Paszczmen »
Logged

pawixis

  • User
  • Posts: 92
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #34 on: August 04, 2013, 12:40:40 »

Cóż, dowiemy się jak to będzie wyglądać, może jeśli zainteresowanie tematem będzie duże, to w trzecim Q&A
Logged
Czekam <3

marshall

  • New user
  • Posts: 3
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #35 on: August 06, 2013, 04:46:57 »

Odnośnie kusz - w europie były one zakazane ze względu na to, że zwykły niewyszkolony zbytnio chłop miał szansę skosić rycerza, a łucznik musiał ćwiczyć kupę lat aby osiągnąć podobny efekt szybkostrzelności i mocy.

A co do waszej dyskusji o francuzach i longbow'ach to polecam lekturę:
http://mitowiecze.wordpress.com/2012/08/06/dassafasdfsdfd/

Bawiąc się w roleplay'e na żywo łuk jest fajną opcją, lecz jeden lub dwa strzały to maks przy dystansie parudziesięciu metrów dla osoby która strzela ładnych parę lat z łuku o średnim naciągu. Zakładając, że strzela się samemu, a przeciwnik szarżuje.
 
Co do zasadzek to łuk jest idealny + broń drzewcowa o dużym zasięgu (włócznie), nieraz jako bandyci załatwialiśmy tak spieszonych rycerzy - efekt zaskoczenia + wycelowany z parunastu metrów łuk robi wrażenie. Lecz przeciwko szarżującej konnicy lub grupie osób to już inna historia, brak czasu na dobre wycelowanie, stres, sytuacja w jakiej się człowiek znajduje robi swoje.
Logged

Czaja

  • User
  • Posts: 14
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #36 on: August 06, 2013, 18:33:33 »

Oczywiście ktoś wam głupot nagadał:
Po pierwsze: deszcze nie spowolni strzały- grad tak, ale nie spowolni lecz zmienić jej tor(oczywiście w grze jest to niemożliwe), deszcze na pewno nie.
Po drugie: cięciwa nie nasiąka wodą i nie traci sprężystości- to łożysko łuku musi być sprężyste, cięciwa jest wykonana z jelit-ważne aby nie pękła.
Z resztą się zgadzam :P osobiście preferuje model łucznika-zabójcy likwidującego pojedyncze cele, coś jak elitarny snajper.
Logged

pawixis

  • User
  • Posts: 92
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #37 on: August 06, 2013, 18:42:36 »

A nie z końskiego włosia?
Logged
Czekam <3

Czaja

  • User
  • Posts: 14
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #38 on: August 06, 2013, 19:19:58 »

Sprawdziłem na wiki, robiono z: końskiego włosia, jelit, ścięgien i podobno włókien roślinnych :O te chyba rzeczywiście mogły nasiąkać ale chyba są mniej wytrzymałe- tak mi się wydaję.
Logged

Rohnar

  • User
  • Posts: 88
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #39 on: August 06, 2013, 19:31:31 »

Czaja, więc jak doszukujesz się budowy łuku na wiki, to jednak może używaj nazwy ŁĘCZYSKO, a nie łożysko. Łożyska to raczej się spotka we współczesnych łukach bloczkowych. Nie mniej jednak.. Wolałbym zasięgnąć porady eksperta w tym temacie.
Logged

Czaja

  • User
  • Posts: 14
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #40 on: August 06, 2013, 19:48:57 »

Sora przejęzyczenie :P oczywiście chodziło mi o łęczysko, sam posiadam łuk bloczkowy od dwóch lat ze zwykłego długiego łuku też strzelam bo mój kumpel taki ma. Ogólnie żaden ze mnie profesjonalista czy tam ekspert ale z racji tego, że strzelałem w różnych warunkach ( w tym w deszczu) wiem ,że deszcz nie może spowolnić strzały, a co do utraty sprężystości cięciwy nie zgodziłem się bo to nie cięciwa ma być sprężysta, tylko drewno z którego wykonany jest łuk. Dla tego w grze powinna być możliwość zdjęcia cięciwy tak aby łuk się nie odginał. :)

Logged

Rohnar

  • User
  • Posts: 88
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #41 on: August 06, 2013, 19:57:07 »

Tak, tutaj mogę się w stu procentach zgodzić. Zwłaszcza łuk nie powinien być w tej grze noszony w sposób tego pana poniżej.


Naczytałem się wielu bojkotów, gdyż takie noszenie łuku działa bardzo niekorzystnie na jego konstrukcje, a asasyn szył z niego za każdym razem jakby wyszedł świeżo od fleczera.
Logged

Czaja

  • User
  • Posts: 14
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #42 on: August 06, 2013, 20:14:50 »

No dokładnie, mogli by jeszcze dodać różnice w strzelaniu łukami wykonanymi z różnych gatunków drzew. Tak na marginesie już nie mogę się doczekać szukania dobrego drzewa na łuk :P.
Logged

pawixis

  • User
  • Posts: 92
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #43 on: August 06, 2013, 20:34:56 »

Co do drzewa, to miło by było gdyby wiedza z naszego życia przydawała się też w grze.
Logged
Czekam <3

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #44 on: August 06, 2013, 21:50:06 »

Tylko znleźc sobie jakieś dobre drzewko z lasu i zrobić z niego łuk. mmmmm :) ale by było super
Logged
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 7