Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3 ... 7

Author Topic: Łucznictwo realizm oraz przesada  (Read 8023 times)

pawixis

  • User
  • Posts: 92
    • View Profile
Łucznictwo realizm oraz przesada
« on: August 01, 2013, 22:33:50 »

Witam!
Nie widziałem jeszcze tematu o łucznictwie, a jako, że zamierzam być łowcą głów specjalizującym się w łukach chciałbym zahaczyć o ten temat.
Jak widzicie po nazwie wątku chodzi mi o realistycznie strzelanie z łuku: opadanie strzały, siła naciągnięcia cięciwy, rodzaj cięciwy, rodzaj drewna z którego łuk został wykonany etc. Obawiam się jednak wiatru, nie za bardzo uśmiecha mi się strzelanie 5m w prawo od celu bo wiatr wieje, niby to najważniejszy aspekt realistycznego strzelania, ale to w dalszym ciągu gra.
Chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat.
Logged
Czekam <3

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #1 on: August 01, 2013, 22:39:44 »

Też jestem zainteresowany łukami :p jeśli chodzi o opadanie strzały to jak najbardziej tak.
Siła naciągania powinna zależeć od siły bohatera i od twardości drewna.
Rodzja cięciwy i drewna też powinien mieć wpływ na celność, wytrzymałość przedmiotu.
Wietr też jakoś mi się nie uśmiecha :P
Logged

Natanael

  • User
  • Posts: 134
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #2 on: August 01, 2013, 22:48:01 »

Właśnie i tu zadajmy sobie pytanie w ogóle o realizm tej gry pisałem już w innym temacie że niepokoi mnie to coraz bardziej
Twórcy zapowiedzieli że warunki pogodowe mają mieć wpływ co prawda na rzucanie czarów więc czemu nie miały by mieć na strzelanie z łuku
tylko że wtedy za łuk chwyci naprawdę garstka wytrwałych ludzi a ja do takich nie należę ;]
Logged

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #3 on: August 01, 2013, 22:49:44 »

Moze i masz racje, ale najpierw wpadł mi do głowy deszcz, który by obnizal celnosc i spowalnial strzałe. o wietrze to bym sie jeszcze zastanowil
Logged

Dekareen

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #4 on: August 01, 2013, 22:58:39 »

Jeśli łuk zostałby dodany (i jeśli faktycznie na nasze strzały wpływałyby warunki pogodowe) to jego używanie musiałoby być uzasadnione poważną przewagą na polu bitwy.
Np. jeśli odpowiednio wymasterujemy umiejętności łucznicze będziemy mogli bez trudu trafić we wrażliwe miejsca przeciwnika zabijając go jedną strzałą.
Logged

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #5 on: August 01, 2013, 23:06:10 »

Nie wiem czy to dobry pomysł, wymaksujesz sobie lucznictwo i bedizesz zabijal jedna strzała?
zreszta slyszalem ze nie bedzie czegos takiego jak podwyzszanie sobie statow w lucznictwe lub innych mieczach
« Last Edit: August 01, 2013, 23:08:07 by Colack »
Logged

pawixis

  • User
  • Posts: 92
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #6 on: August 01, 2013, 23:10:42 »

Jeśli łuk zostałby dodany (i jeśli faktycznie na nasze strzały wpływałyby warunki pogodowe) to jego używanie musiałoby być uzasadnione poważną przewagą na polu bitwy.
Np. jeśli odpowiednio wymasterujemy umiejętności łucznicze będziemy mogli bez trudu trafić we wrażliwe miejsca przeciwnika zabijając go jedną strzałą.

MMORPG bez łuku?
Logged
Czekam <3

Dekareen

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #7 on: August 01, 2013, 23:15:54 »

Nie wiem czy to dobry pomysł, wymaksujesz sobie lucznictwo i bedizesz zabijal jedna strzała?
zreszta slyszalem ze nie bedzie czegos takiego jak podwyzszanie sobie statow w lucznictwe lub innych mieczach
Jeśli takich umiejętności nie będzie to nawet lepiej. To ty będziesz musiał być dobry, aby kogoś zabić co doda dodatkową radochę :)
Logged

Natanael

  • User
  • Posts: 134
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #8 on: August 01, 2013, 23:18:17 »

Tak patrząc no to, to by nawet nie odbiegało od realizmu dobry długi łuk (bodajże te angielskie) potrafiły przebić zbroję ;] no w sumie nie łuk tylko wypuszczona z niego strzała :D:D
a żeby zabić to jednak musiałby najpierw trafić ;] sam skill nic mu nie pomorze

nie wiem ale wydaje mi się że twórcy trochę przesadzili z tym realizmem ;]

system non-target plus jakieś ciekawe umiejętności w zupełności wystarczy, mi bardzo pasuje styl walki ze Skyrima
i mam nadzieję że będzie możliwość widoku z trzeciej osoby nie tylko z pierwszej ;]
« Last Edit: August 01, 2013, 23:21:13 by Natanael »
Logged

pawixis

  • User
  • Posts: 92
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #9 on: August 01, 2013, 23:21:01 »

i mam nadzieję że będzie możliwość widoku z trzeciej osoby nie tylko z pierwszej ;]

I w tym momencie nikt nie chciałby być kieszonkowcem, myślę, że 3-osobowa kamera odpada choć też będzie i\mi jej brakowało
« Last Edit: August 01, 2013, 23:23:07 by pawixis »
Logged
Czekam <3

Natanael

  • User
  • Posts: 134
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #10 on: August 01, 2013, 23:24:57 »

trudno to niech da mi obuchem w łeb i mnie okrada :D

@dół ;]
Nie wiem ale mam nadzieję że nie dłużej niż te 8 miesięcy
jak gdzieś czytałem czy też było w filmiku pierwsze klucze do alfy/bety zostały rozdane na jakimś konwencie czy jakoś tak ;]

łuki to raczej pewnik hmm a co myślicie o dmuchawce na zatrute strzałki?
« Last Edit: August 01, 2013, 23:35:05 by Natanael »
Logged

pawixis

  • User
  • Posts: 92
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #11 on: August 01, 2013, 23:26:46 »

trudno to niech da mi obuchem w łeb i mnie okrada :D

Zobaczymy w pierwszych alphach, swoją drogą jak myślisz kiedy one się ukażą? 8 miesięcy? Rok? Dwa?
Logged
Czekam <3

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #12 on: August 01, 2013, 23:36:25 »

Zapewne łuk będzie i najprawdopodobniej będzie można zabić 1 strzałem kogoś bez pancerza trafiając w odpowiednie miejsce(mając odpowiednie groty to i w pełnej zbroi płytowej). Tak samo jak można zabić uderzając zwykła gałęzią kogoś w głowę. Łuk w realnym świecie w średniowieczu nie był bronią do bezpośredniego zabijania. Jego główną rolą było spowolnienie natarcia (ostrzelanie nadbiegającej piechoty) i zadawanie ran uniemożliwiających kontynuowanie walki (ciężko kontynuować walkę mając w sobie 1 strzałę). Łuk swoją skuteczność pokazuje tylko w zasadzkach i polowaniu gdzie łucznik ma czas na dokładne wymierzenie i zabicie (poważne zranienie) niespodziewającego się celu. Naoglądaliście się za dużo filmów jeśli uważaliście że będziecie kosić z łuku na wojnie (władca pierścieni itp). Kumpel ma łuk refleksyjny i od ponad 2 lat regularnie z niego strzela. Sam puściłem paręnaście strzał. Trudno jest pokonać dystans 30 metrów puszczając płasko strzałę, a jeśli się spudłuje lub ktoś zablokuje strzał tarczą to już się niema drugiej okazji na oddanie strzału (tak zwane wymiatanie strzałami nie istnieje w realu). A tylko wtedy łucznik jako tako może wycelować. Większy dystans wymusza strzelanie w powietrze z zerowym celowaniem.
Logged

pawixis

  • User
  • Posts: 92
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #13 on: August 01, 2013, 23:45:23 »

Nie zapominaj, że to nadal gra, mająca dawać przyjemność
Logged
Czekam <3

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Łucznictwo realizm oraz przesada
« Reply #14 on: August 02, 2013, 10:24:24 »

Zapewne łuk będzie i najprawdopodobniej będzie można zabić 1 strzałem kogoś bez pancerza trafiając w odpowiednie miejsce(mając odpowiednie groty to i w pełnej zbroi płytowej). Tak samo jak można zabić uderzając zwykła gałęzią kogoś w głowę. Łuk w realnym świecie w średniowieczu nie był bronią do bezpośredniego zabijania. Jego główną rolą było spowolnienie natarcia (ostrzelanie nadbiegającej piechoty) i zadawanie ran uniemożliwiających kontynuowanie walki (ciężko kontynuować walkę mając w sobie 1 strzałę). Łuk swoją skuteczność pokazuje tylko w zasadzkach i polowaniu gdzie łucznik ma czas na dokładne wymierzenie i zabicie (poważne zranienie) niespodziewającego się celu. Naoglądaliście się za dużo filmów jeśli uważaliście że będziecie kosić z łuku na wojnie (władca pierścieni itp). Kumpel ma łuk refleksyjny i od ponad 2 lat regularnie z niego strzela. Sam puściłem paręnaście strzał. Trudno jest pokonać dystans 30 metrów puszczając płasko strzałę, a jeśli się spudłuje lub ktoś zablokuje strzał tarczą to już się niema drugiej okazji na oddanie strzału (tak zwane wymiatanie strzałami nie istnieje w realu). A tylko wtedy łucznik jako tako może wycelować. Większy dystans wymusza strzelanie w powietrze z zerowym celowaniem.

Łuk pokazuje swoją skuteczność tylko w zasadzkach !? TYLKO !? Teraz czuję się że tak powiem zdruzgotany. Powiedz mi (Spałeś na lekcjach historii!?) , czemu Anglicy podczas Wojny Stuletniej używali na polu bitwy dużych formacji łuczniczych ? Bo byli skuteczni! A teraz podam jeszcze lepszy przykład niż ten wyżej ale też z Wojny Stuletniej (Uwaga! Sięgam po książkę!) : Rok 1415! Wojna stuletnia! Bitwa pod Agincourt! Hmm...<Wertuje książkę> Co my tu ... A tak! Uwaga, cytuję! "Angielska armia, licząca 6000 ludzi, pod dowództwem Henryka V (1388-1422) pokonała francuską armię, liczącą 36 000 żołnierzy dowodzoną przez Karola d'Albreta konetabla Francji (1369-1415)" A teraz dalszy cytat. "Pod Agincourt mała, dobrze zdyscyplinowana i okopana armia angielska pokonała dzięki zmasowanemu atakowi łuczników znacznie większe siły francuskie"

Teraz sobie wyobraź prawie 5000 łuczników (No i jeszcze 900 spieszonych rycerzy) którzy na raz wyrzucają w powietrze te prawie 6000 strzał. Nawet wyobraź sobie że w cel trafia tylko 1/5 z tego. Ale i tak 1000 strzał potrafi wyrządzić szkody. Co więcej nie trzeba było specjalnie celować, liczy się tylko strzał pod tym samym kontem i w tym samym momencie. Łucznicy ci powstrzymali szarżę francuskiego rycerstwa w ciężkich zbrojach płytowych (Bądź przynajmniej częściowych) nie sądzę żeby na Enidust toczyły się bitwy 6000 vs 36 000 jednak nie można nie doceniać łuku jako broni. Nawet jeśli taki Rahl się uprze że będzie strzelcem niczym Robin Hood to taki jeden Robin może zrobić sporo zamieszania zabijając kilku-kilkunastu graczy samym łukiem.


A teraz wracając do tematu łuku mimo iż tam już coś pisałem. Realizm powinien być zachowany. Między innymi takie rzeczy jak naciąganie łuku (Im większy naciąg tym dalszy strzał i silniejsza siła przebicia), deszcz może spowalniać strzałę, cięciwa może namoknąć przez co straci sprężystość, wiatr itp. Jest tego dużo więc uważam że zbyt duży realizm może (Ale nie musi) psuć grę. Niektórzy gracze lubią (Np: Ja) jak jest duży realizm w grach. Czego niestety nie uświadczam zbyt często. Można też wziąć część rozwiązań z Warbanda bądź z gry War of the Roses. Tam łucznik gdy celuje (W pierwszym przypadku) ma celownik i im dużej celuje celownik się zwiększa. (Większy rozrzut strzału) Bo mięśnie ramion się męczą. Oczywiście dochodzi tu jeszcze fizyka strzału. W tym drugim tytule jest pokazany czas strzału. Jeśli zbyt długo trzymasz za cięciwę to w końcu nasz łucznik zdejmuje strzałę z powodu zmęczenia.
Logged
Pages: [1] 2 3 ... 7