Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2]

Author Topic: NPC vs Gracze i czy NPC są potrzebne  (Read 3059 times)

Malin

  • User
  • Posts: 68
    • View Profile
Odp: NPC vs Gracze i czy NPC są potrzebne
« Reply #15 on: August 01, 2013, 10:00:40 »

Gdy rozmawiałem z Matis'em, powiedział iż kontynenty mają pojawiać się z czasem.Czyli można założyć iż następny kontynent zostanie dodany gdy gra zdobędzie popularność.Wtedy administracja na pewno poinformowała by nas o tym I ludzie z chęcią przenieśli by się na drugi kontynent.Więc NPC na innych kontynentach niebyli by potrzebni, gdyż chętni gracze do pomocy (zyskujący na tym coś) w kolonizacji,Zabrali by się z kimś.Oczywiście nie trzeba od razu zakładać miast,można zbudować na początku dom.Gdy na kontynencie zamieszkała by spora ilość osób wtedy można by było myśleć o miastach.
Logged
"Jeżeli absolutnie nikt Cię nie nienawidzi,to znaczy że robisz coś źle"

LemonGnom

  • User
  • Posts: 285
    • View Profile
Odp: NPC vs Gracze i czy NPC są potrzebne
« Reply #16 on: August 01, 2013, 11:24:35 »

Gdy rozmawiałem z Matis'em, powiedział iż kontynenty mają pojawiać się z czasem.Czyli można założyć iż następny kontynent zostanie dodany gdy gra zdobędzie popularność.Wtedy administracja na pewno poinformowała by nas o tym I ludzie z chęcią przenieśli by się na drugi kontynent.Więc NPC na innych kontynentach niebyli by potrzebni, gdyż chętni gracze do pomocy (zyskujący na tym coś) w kolonizacji,Zabrali by się z kimś.Oczywiście nie trzeba od razu zakładać miast,można zbudować na początku dom.Gdy na kontynencie zamieszkała by spora ilość osób wtedy można by było myśleć o miastach.

Takie rozwiązanie byłoby logiczne i godziłoby się z wszystkim. Dziękuję za odpowiedź.
Logged
Wojskowych często widywałem schylonych nad mapami i rysujących plany. W papierowej wojnie wszystko grało. Tak musi być-mówili. Bez ładu armia nie istnieje. Tym dziwniejsze, że prawdziwa wojna pod względem ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.

Natanael

  • User
  • Posts: 135
    • View Profile
Odp: NPC vs Gracze i czy NPC są potrzebne
« Reply #17 on: September 13, 2013, 09:11:54 »

Chciałbym odświeżyć dyskusję na temat potrzeby NPC w grze.

Osobiście nie jestem przekonany do pomysłu zastępowania NPC graczami, jak już wspomniałem w innym temacie
z czasem doprowadziłoby to do chaosu, bo gracz jest skłonny w zasadzie do wszystkiego, a NPC ma określone zadanie
i nie zmieni zdania w jednej chwili, NPC moim zdaniem trzymają grę w ryzach.

Taki strażnik, pilnuje porządku i reaguje w każdej sytuacji, która tego wymaga, gracze są wybredni i jeśli zechcą
to nie zobaczą wszystkiego. Ktoś powie, że to realizm, że strażnika można przekupić, zastraszyć itd. ok ale takie
czynności można również zaimplementować dla NPC, wówczas możliwość np. przekupienia zależała by od jakichś czynników/umiejetności
a nie od widzimisię gracza. Druga sprawa, w przypadku strażnika wymagana jest obecność w grze 24h na dobę,
NPC - nie ma problemu, a gracz? Tutaj temat wiąże się z tym co się dzieje po naszym wylogowaniu, ale jest w tej kwestii odrębny temat.

Kolejna sprawa to zdecydowana większość graczy woli raczej styl gry podróżniczo-awanturniczy ;]
a rola strażnika jest w mojej opinii mało interesująca ;] i podobnie jest z wielu innymi "zawodami" np. farmer, górnik, czy nawet król ;]
Jeszcze inną kwestią jest sama liczebność graczy w stosunku do ogromu wszystkich możliwych "zawodów" i obszaru rozgrywki,
a ona zależy od tego jak zorganizowana będzie rozgrywka, na ile interesująca i na ile wciągająca, a chaos zdecydowanie temu nie sprzyja ;]

Na obecną chwilę z braku informacji na temat wielu aspektów gry, jestem sceptycznie nastawiony do tej kwestii.
I tutaj apel do twórców o większe zaangażowanie się w życie forum ;]



« Last Edit: September 13, 2013, 09:15:31 by Natanael »
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: NPC vs Gracze i czy NPC są potrzebne
« Reply #18 on: September 13, 2013, 15:39:29 »

@up
Ja się wstrzymałem właśnie z tą kwestią do czasu kiedy dowiemy się co po wylogowaniu bo jest za dużo niewiadomych.
Poczekajmy na zdanie twórców co oni powiedzą na temat co po wylogowaniu się wtedy takie tematy będą miały sens bo teraz gdybamy i nie do końca wiemy co i jak moim zdaniem twórcy powinni jak najszybciej odpowiedzieć właśnie na to pytanie.
Logged

Andzo

  • User
  • Posts: 15
    • View Profile
Odp: NPC vs Gracze i czy NPC są potrzebne
« Reply #19 on: September 15, 2013, 11:18:37 »

Myślę, że NPC są wręcz niezbędne. Tylko podszedłbym do sprawy tak, że te postawione przez twórców by znikały a z czasem pojawiałyby się te zatrudniane przez graczy...

Oczywiście takie NPC też potrzebowałyby czasu na sen i relaks ale przez np. 8 godzin dziennie wykonywałyby jakieś żmudne zajęcia jako np. strażnik czy kupiec. Można by też dać im jakieś bardziej wyrafinowane funkcje typu pokojówka bądź farmer.

Możliwość tworzenia wszystkiego oraz zatrudniania odpowiednich NPC-ów dałaby graczom możliwości jakich nie mają w żadnej innej grze.

Dodatkowo takie NPC-e byłyby obywatelami miasta - musiałyby przecież kupić coś do jedzenia, wykupywałyby miejsca noclegowe itp. Takie podejście wymagałoby też zapewnienia im odpowiednich warunków, więc nie wszędzie dałoby się postawić NPC-a

Nie mogą one jednak wykonywać zbyt wielu czynności, gdyż gra nie może stać sie wieloosobowym singleplayerem jak to mówili twórcy w swoich filmikach.
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Odp: NPC vs Gracze i czy NPC są potrzebne
« Reply #20 on: October 04, 2013, 23:35:48 »

Dobrze się rozmowa rozwija, to nie dobry pomysł żeby zaludnianie kontynentu wyglądało jak gra strategiczna, żeby budowanie miasta to było klik tu nasze miasto. Każde miasto najpierw było pojedynczymi domami(zależy ilu ludzi emigrowało. Powstawały domy, farmy, stragany, i inne budynki, potem to się ogradzało murami i tak powstawało miasto. Farmy zostawały wypierane z centrów miasta poza mury gdyż za zwyczaj zajmowały dużo miejsca. Jak najbardziej strażnicy a przynajmniej większość to lepszy pomysł z NPC, nawet opcje przekupstwa, zastraszania zależne od każdej jednostki indywidualnie były by w miarę realne, zwykły gracz przecież nie będzie dniem i nocą pilnował farmy nawet za godziwą wypłatę, po prostu mu się znudzi i wtedy będzie kombinował aż w końcu możne dojść do tego że sam okradnie farmera którego miał ochraniać, albo mu coś spali dla frajdy.
Logged

lukash3k1

  • User
  • Posts: 89
    • View Profile
Odp: NPC vs Gracze i czy NPC są potrzebne
« Reply #21 on: October 05, 2013, 00:40:30 »

Zgodzę się z przed mówcą. Miasta nie powstawały od razu, ludzie się osiedlali jeden po drugim i po czasie powstawały miasta... I jeżeli chodzi o NPC to ja widzę zastosowanie tylko dla straży w wsiach, miastach. Ludzie tego zawodu nie mogą wykonywać...
A i ktoś mówił że NPC będą znikać :) twórcą chodziło raczej o zanikanie, nie znikanie dosłownie. To znaczy że role NPC'ów przejmą ludzie i lepiej będzie z ludźmi się targować niż brać itemy od npc :)  chociaż nie wiem czy tak będzie (gdybamy), bo jak wiadomo karawany, handlarze, sprzedają takie itemy komu? miejscowemu kupcowi ? nie w każdym mieście będzie gracz. (handlarz) więc tu role zastąpią npc. ale ceny nie będą stałe i będą zależały od ilości dostarczanych surowców przez handlarzy (karawany).
Ale jeżeli chodzi o kupno broni itd ? To albo taki handlarz skupuje od kowali, następnie sprzedaje trochę drożej ludziom lub po prostu kowal sprzedaje, i tu już odpada npc sprzedający jaki kolwiek rodzaj broni :)

NPC muszą być ale nie ma ich być dużo... wole wpaść na dzicz na innym kontynencie i sam wszystko od podstaw planować. ( z ekipą ) niż mam wpaść na cywilizację sztuczną którzy mają mi ułatwić zadanie.

Oczywiście po wybudowaniu miasta (lub po prostu kilku budynków) pojawiała by się ochrona. Straż NPC.
Logged
"Żaden umysł ścisły z uniwersytetu nie stworzy tego, co stworzeni po to człowieku"

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Odp: NPC vs Gracze i czy NPC są potrzebne
« Reply #22 on: October 05, 2013, 21:17:33 »

Nie koniecznie, nie zawsze pojawiała by się już gotowa jednostka straży ale była rekrutowana z NPC migrujących po mapie i osiedlających się w naszym mieście, przez wyznaczonego władce/króla, chyba że wyznaczy on już jakiegoś kapitana straży który by mógł to robić za niego. NPC nie ubranego trzeba by było ubrać i uzbroić ale by się mu płaciło mniej niż temu już uzbrojonemu...
Logged

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Odp: NPC vs Gracze i czy NPC są potrzebne
« Reply #23 on: October 07, 2013, 23:21:13 »

Nikt raczej nie popłynie ale ty też nie rozumiesz pewnej rzeczy że wszędzie żyją ludzie. Chociażby plemiona albo nawet plemię dzikich ludzi


Wszędzie żyją ludzie?.... A toś Amerykę odkrył. Tak naprawdę to kiedyś ludzie nie żyli wszędzie. Według archeologicznych źródeł informacji ludzie (Homo sapiens) wywodzi się z afryki. Według teorie poligeniczne niezależne było powstanie Homo sapiens w różnych miejscach, także w Azji i Europie. Mniej więcej 100 tysięcy lat temu dotarł na Bliski Wschód, ok. 60 tys. lat temu do Australii, a prawie 40 tys. lat temu do Europy (był to tzw. kromaniończyk, czyli człowiek z Cro Magnon – od nazwy stanowiska archeologicznego we Francji).

Zaciągnięte z Wikipedii. Więc ludzie nie żyli wszędzie. A Ameryka dostała skolonizowana dość niedawno jak się porówna to do bliskiego wschodu.

A tu masz linka z mapką jak długo przodkom zajęło zajęcie kontynentów. http://pl.wikipedia.org/wiki/Prehistoryczne_w%C4%99dr%C3%B3wki_ludzko%C5%9Bci
Logged
Pages: 1 [2]