Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2]

Author Topic: Księga Wiedzy  (Read 3435 times)

Michał Nitecki

  • Muzyk
  • User
  • ***
  • Posts: 91
    • View Profile
    • Moja strona muzyczna
Odp: Księga Wiedzy
« Reply #15 on: October 15, 2013, 22:42:41 »

Prosta fizyka -> każda akcja ma swoją reakcję ;) Jeśli coś przyuważysz to masz notatnik ;)
Logged

iMati

  • User
  • Posts: 38
    • View Profile
Odp: Księga Wiedzy
« Reply #16 on: October 19, 2013, 20:25:12 »

@2up ?
Mniej więcej to samo napisałem, a także księga, a notatnik to samo możemy mieć 1 przy sobie, a 2 w domu. Więc temat niepotrzebny, bo obie rzeczy będą miały te same zastosowanie.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Księga Wiedzy
« Reply #17 on: October 20, 2013, 16:50:34 »

Jeśli będzie coś takiego, jak ciężar jaki możemy nieść, to ma znaczenie. Notatnik jest lżejszy.
Logged

Natanael

  • User
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Księga Wiedzy
« Reply #18 on: June 02, 2015, 14:25:17 »

Nie wiem czemu od razu tego nie zrobiłem :D
Link do filmiku poglądowego


Niestety ale gry już dawno nie ma, a szkoda.
Nie wytrzymała konkurencji.
Serwery zostały zamknięte w grudniu 2013 r. 

Edit:
Dla zainteresowanych :)
http://www.returnofreckoning.com/
« Last Edit: June 13, 2015, 16:51:11 by Natanael »
Logged

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Re: Księga Wiedzy
« Reply #19 on: June 04, 2015, 10:56:40 »

Pomysł z księgą wiedzy mi się podoba, ale nie do końca w taki sposób jak w filmiku.
Co bym zostawił:
- informacje o przeciwnikach - w zależności od wykonywanych akcji uzupełniałaby się inna część np im więcej zabiliśmy tym dokładniejsze informacje o ich statystykach, umiejętnościach etc, a im dłużej tropiliśmy tym więcej informacji o ich zachowaniu, strukturze społecznej etc.
- questy i ich postęp - ale tylko na zasadzie co zrobiliśmy/odkryliśmy do tej pory
- dodatkowe informacje o postaci, jej historia, zdobyte tytuły, pokonani bossowie etc
- questy wykonane, wiedza o historii cesarstwa, poszczególnych królestw etc
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Księga Wiedzy
« Reply #20 on: June 09, 2015, 01:01:11 »

Przecież sami mamy robić biblioteki, bez sensu aby to robiła się automatyczna księga dla wszystkich, zwłaszcza informacje o przeciwnikach, miksturach odkrytych terenach.
Takich ksiąg powinno być tyle ile uda nam się samym spisać, potem można handlować informacjami i to jest to co ma sens.
Jakie chcecie questy? Nie ma być przecież takich szablonowych zadań jak w każdym półprodukcie zwanym mmorpg, tylko takie jakie zadadzą nam inni gracze, podpisuje się umowę na zadanie i się spełnia warunki (oglądnijcie jeszcze raz film
).

Alchemicy będą robić badania, spisywać swoje mikstury na notatki i w księgi do swoich bibliotek...
Zielarze zbierać zioła, odkrywać do czego służą i jakie mają skutki...
Architekci będą projektować swoje budowle...
Bajarze spisywać opowiadania...
Muzycy pieśni...
ITD.

Ta MEGA KSIĘGA by wszystko psuła

MEGA KSIĘGA tu nie pasuje i jest przejawem chińszczyzny.

Pozdrawiam
Logged

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Re: Księga Wiedzy
« Reply #21 on: June 09, 2015, 08:21:07 »

Powiedz mi gdzie ktoś choćby zasugerował, że miałaby to być mega księga dla wszystkich?
Od samego początku tematu była mowa o czymś w rodzaju dziennika, a o ile mi wiadomo dziennik przeważnie pisze jedna osoba, ewentualnie grupa osób (np dziennik gildii), tak więc z łaski swojej nie wprowadzaj niepotrzebnego zamieszania.
Co do filmiku - a jakie niby zadanie chcesz otrzymać na początku gry jak wszyscy dopiero zaczynają i poznają grę? Dodatkowo jakbyś obejrzał dokładnie filmik to było w nim powiedziane, że od początku będą istniały pewne miasta -> co za tym idzie także wioski -> czyli od początku będą NPC i co się z tym wiąże także jakieś zadania od nich. Dopiero w późniejszym etapie gry NPC mają stracić na znaczeniu.
Poza tym weź sytuację: kupiec umawia się z grupą graczy na ochronę, będąc na odludziu Ci gracze rabują jego dobytek; albo inna sytuacja: kupiec-oszust twierdzi, że wynajął grupę graczy specjalizującą się w ochronie i ci go obrabowali, żeby wyłudzić od nich kasę. W takiej sytuacji jak niby wyobrażasz sobie stwierdzenie kto ma rację. Albo jeszcze inna sytuacja: kupiec-oszust wynajmuje graczy do ochrony, a po dotarciu na miejsce nie płaci im.
Inna sytuacja: gracz-alchemik potrzebuje jakiegoś składnika i daje zlecenie graczowi-poszukiwaczowi - obaj umawiają się na kwotę oraz ilość. Gracz-poszukiwacz znajduje ten składnik i wraca do gracza-alchemika żeby oddać zadanie. Teraz może być sytuacja, że alchemik będzie chciał wyłudzić niższą, bo poszukiwacz już to znalazł, poszukiwacz może chcieć wyłudzić wyższą cenę bo alchemik potrzebuje. Potrzebny jest system, który pozwoli na dogadanie się co do ceny przy kończeniu zadania, ale jeżeli nie będzie zgodności to wymusi cenę, na którą gracze się umówili wcześniej. Bez systemu kontraktów umowa, że alchemik daje najpierw połowę kasy nie wchodzi wchodzi w grę, bo to prosi się o pobranie kasy i granie głupa, że nie było żadnych ustaleń.
Musi być jakiś system kontraktów czy czegoś podobnego, żeby można było potem to okazać strażnikom/sędziemu etc. Oczywiście gracze mogą złamać warunki umowy, ale powinno to się wiązać z niemiłymi konsekwencjami, inaczej gra będzie zachęcać do rabowania, oszukiwania etc co się będzie wiązać z tym, że gracze chcący być kupcami zwyczajnie poszukają innej gry.
Osobiście nie wyobrażam sobie gry, której głównym założeniem jest "gracze tworzą świat i zlecają zadania" nie mającej choćby namiastki systemu wspomagającego takie rozwiązania. Bez takiego systemu będzie to albo pusty slogan, gdzie dalej NPC zlecają zadania, albo totalna anarchia, gdzie nie ma sposobu na egzekwowanie ustaleń, co w konsekwencji będzie się wiązać z tym, że w grze będą sami rabusie i oszuści, a reszta graczy będzie się wkurzać i w konsekwencji zrezygnuje z gry.
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Księga Wiedzy
« Reply #22 on: June 09, 2015, 23:59:00 »

Czy nie napisałem że podpisuje się umowę? Czy to nie znaczy tyle co kontrakt?
Chyba nie zrozumiałeś tego co napisałem.
Oburzyłeś się czymś czy musiałeś się po prostu wygadać?

Chciałem tylko wypowiedzieć swoją opinie na temat notatek, umów i ksiąg.

Pozdro
« Last Edit: June 10, 2015, 00:03:48 by Dagrog »
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 398
    • View Profile
Re: Księga Wiedzy
« Reply #23 on: June 10, 2015, 10:15:54 »

Ja tam Dagroga popieram. Sami powinniśmy to robić. Wtedy istniałby handel książkami. Może nie byłby wielki, bo możliwe jest, że będzie istniała wiki, a fanpage'e to już na pewno.

Co do tych umów, zadań itp. to do tego mamy inny temat. Nie pamiętam jaki, ale na pewno się w nim wypowiadałem.
Logged

Kahetabi

  • User
  • Posts: 148
    • View Profile
    • Twitter
Re: Księga Wiedzy
« Reply #24 on: June 13, 2015, 01:26:02 »

@RhinoRace Temat i zamysł autora zasugerował.
Temat mocno związany z tym o bazie danych (http://forum.enidust.com/index.php/topic,599.0.html) i sprowadza się do tego samego- dostaniemy info czy nie? Sam oczywiście daję wielkie betonowe NIE dla darmowego otrzymywania znikąd darmowych informacji i wbudowanych w interfejs ksiąg, dzienników czy innych tablic. Świat ma być dynamiczny więc ciągłe odświeżanie/dodawanie informacji na pewno byłoby nużące i spowalniałoby wprowadzanie nowych rzeczy. Wraz ze śmiercią traci się teoretycznie wszystko, więc te informacje w Waszym pomysłem też należałoby usunąć w przypadku śmierci. Wreszcie informacje miałyby jakąś wartość, papier też.
Logged
Pages: 1 [2]