Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3

Author Topic: Świat w kształcie kuli  (Read 3999 times)

Bill

  • User
  • Posts: 127
    • View Profile
Świat w kształcie kuli
« on: July 22, 2013, 11:56:12 »

Fajnie było by gdyby świat był w kształcie kuli. Wtedy na jednej półkuli byłby dzień a na drugiej noc.
Logged

Ratharr

  • User
  • Posts: 186
    • View Profile
Odp: Świat w kształcie kuli
« Reply #1 on: July 22, 2013, 12:20:20 »

Niestety, wątpię. Nie wiemy czy silnik pozwala na coś takiego. Sam chciałbym zostać takim Magellanem i opłynąć kulę(nazwijmy) ziemską.
Logged

ToTamir

  • Programista
  • User
  • ***
  • Posts: 141
    • View Profile
Odp: Świat w kształcie kuli
« Reply #2 on: July 22, 2013, 12:22:26 »

Świat nie musi być kulą żebyś go opłynął ( wystarczy teleport na końcu mapy  ;D )
A rożne strefy czasowe też mogą być stucznie ustalone bez zmieniania świata gry w kulę ( tj. geoidę )
Logged

Skoro taki potężny jesteś, dlaczego uciekasz?

mrksiedzu

  • User
  • Posts: 254
    • View Profile
Odp: Świat w kształcie kuli
« Reply #3 on: July 22, 2013, 12:22:42 »

To można zrobić bez kształtu kuli. Mapę można zapętlić, a strefy czasowe nie są zbytnim problemem.
Logged

Yitre

  • User
  • Posts: 49
    • View Profile
Odp: Świat w kształcie kuli
« Reply #4 on: July 22, 2013, 14:37:08 »

Okrągły świat jest w zupełności  możliwy, patrzcie na Outerre np. Lecz jest to zbędne w grze.
Logged
Yyy?

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Świat w kształcie kuli
« Reply #5 on: July 22, 2013, 18:59:26 »

Ciekawy pomysł.

Nie wymaga to oczywiście faktycznej kuli, technicznie nie jest to (wg mnie) bardzo skomplikowane a zwiększyło by to atrakcyjność świata w sytuacji gdy duża część będzie już zamieszkana (alternatywne drogi podróży, zamiast przemierzać cały świat wystarczy popłynąć kawałek w drugą stronę.
Logged

Radziwa

  • New user
  • Posts: 2
    • View Profile
Odp: Świat w kształcie kuli
« Reply #6 on: July 22, 2013, 19:28:25 »

Niby mapa w kształcie kuli to fajny pomysł, ale co z dodawaniem nowych terenów?
Logged

Scheikh

  • Guest
Odp: Świat w kształcie kuli
« Reply #7 on: July 22, 2013, 19:30:38 »

Hmmm.. z tym przechodzeniem "w drugą stronę" nie zawsze będzie tak łatwo, bo możliwe że będziemy akurat na biegunie północnym ;)
Logged

Paszczmen

  • User
  • Posts: 15
    • View Profile
Odp: Świat w kształcie kuli
« Reply #8 on: July 22, 2013, 19:41:56 »

Ciekawy pomysł wart przedyskutowania. W szczególności mapa z różnymi sferami czasowymi może mile urozmaicić grę i wyróżnić ją na tle innych.
Logged

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Świat w kształcie kuli
« Reply #9 on: July 22, 2013, 20:05:01 »

Akurat stref czasowych bym nie wciskał na siłę - to już będzie trudniejsze technicznie a niewiele wniesie do gry.

Zwróćcie uwagę że w czasach średniowiecza, a nawet we wczesnych latach 20 wieku strefy czasowe był czymś co dla przeciętnego kowalskiego było tylko terminem w podręczniku geografii.

Dopiero rozwój telefonii, satelity, samoloty itp spowodowały, że trzeba brać na to poprawkę. Więc wprowadzanie tego na siłę do gry odczujemy tylko jeśli będą sposoby na szybką podróż. A nawet wtedy nie ma to wielkiego wpływu na rozgrywkę.
Logged

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Świat w kształcie kuli
« Reply #10 on: July 22, 2013, 20:12:06 »

Jeżeli juz chodzi o te strefy czasowe, to mysle ze w kazdej innej po prostu bylaby troche inna pora dnia i tyle. chyba niekonieczne sa jakies wymagajace i niepotrzebne zmiany
Logged

Paszczmen

  • User
  • Posts: 15
    • View Profile
Odp: Świat w kształcie kuli
« Reply #11 on: July 22, 2013, 20:22:04 »

Myślę, że pomysł ciekawy. Miłe urozmaicenie gry i wyróżnia z pośród innych produkcji.
Logged

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Świat w kształcie kuli
« Reply #12 on: July 22, 2013, 20:28:27 »

Jeżeli juz chodzi o te strefy czasowe, to mysle ze w kazdej innej po prostu bylaby troche inna pora dnia i tyle. chyba niekonieczne sa jakies wymagajace i niepotrzebne zmiany

Strefa czasowa wymagałaby albo płynnego przechodzenia lub skokowego przechodzenia między strefami.

Jedno było by trudniejsze do zrobienia a drugie mało realistyczne
Logged

Ratharr

  • User
  • Posts: 186
    • View Profile
Odp: Świat w kształcie kuli
« Reply #13 on: July 22, 2013, 20:32:37 »

Mam szczerą nadzieję, że twórcy zrobią coś niespodziewanego. No bo jak od początku będzie wiadomo, że żyjemy na kuli, to będzie brak zabawy. Załóżmy, że twórcy stworzyli płaski świat, na końcu są wielkie wodospady spadające w nieskończoność. Nie wiemy o tym, płyniemy wierząc że wypłyniemy obok drugiego kontynentu, a tu BUM! I spadliśmy :) Swoją drogą chciałbym także zobaczyć potwory morskie-krakena, moby dicka itp.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Świat w kształcie kuli
« Reply #14 on: July 22, 2013, 20:35:57 »

Strefami czasowymi tylko przedłużycie premierę tej gry o następne kilka miesięcy. To zajmie dużo czasy twórcom nie wnosząc właściwie nic oszałamiającego do gry.
Logged
Pages: [1] 2 3