Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3 ... 5

Author Topic: Pytania dotyczące mechaniki gry  (Read 12885 times)

Kulok

  • Administrator forum
  • User
  • *****
  • Posts: 40
    • View Profile
Pytania dotyczące mechaniki gry
« on: June 17, 2013, 16:22:30 »

Prosimy o kierowania tutaj wszelkich pytań dotyczących mechaniki i przyszłych zasad działania gry Enidust.
Odpowiedzi na pytania będą cyklicznie umieszczane w naszych przyszłych materiałach.
« Last Edit: July 01, 2013, 21:25:03 by Mistrz Ignis »
Logged

DQ

  • User
  • Posts: 109
    • View Profile
Odp: Pytania dotyczące mechaniki gry
« Reply #1 on: June 19, 2013, 18:43:12 »

Mam pytanie jak ma wyglądać widok, czy będzie z trzeciej osoby czy raczej widok z pierwszej.

Skoro świat ma być tak ogromny to czy chcecie zastosować coś w rodzaju "szybkich podróży" czy raczej tą opcje też chcecie wykluczyć?
« Last Edit: June 19, 2013, 18:46:55 by DQ »
Logged
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Akaro

  • New user
  • Posts: 1
    • View Profile
Odp: Pytania dotyczące mechaniki gry
« Reply #2 on: June 19, 2013, 20:03:37 »

Jak będzie wyglądać walka? Będzie to coś w stylu Gothic/Risen czy raczej postać będzie atakowała automatycznie? Osobiście system walki w Risenie uważam za najlepszy z jakim się kiedykolwiek spotkałem. Jeśli wasz system walki byłby podobny, no to nie mogę się doczekać. :)
Logged

Beowulf

  • New user
  • Posts: 1
    • View Profile
Odp: Pytania dotyczące mechaniki gry
« Reply #3 on: June 19, 2013, 20:53:59 »

W grze będzie występować magia?
Jak świat będzie wyglądał? będą śnieżne góry, pustynie i duże lasy?
Będą poziomy? czyli wbijamy lvl od 1 do 100 czy coś innego?
« Last Edit: June 19, 2013, 20:58:41 by Beowulf »
Logged

Kinto

  • User
  • Posts: 9
    • View Profile
    • Nightfalls Studio
Odp: Pytania dotyczące mechaniki gry
« Reply #4 on: June 19, 2013, 23:56:17 »

Podziemia zostały przewidziane?

Czy przejścia między strefami będą na odbywały się na zasadzie przejścia przez niewidzialny portal? Czy cały świat będzie od góry do dołu otwarty?
Logged

MrKoksu

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: Pytania dotyczące mechaniki gry
« Reply #5 on: June 20, 2013, 15:32:59 »

Jak będzie można kontaktować się z innymi graczami?
Czat, czy jakiś realny komunikator głosowy, który będzie działał w taki sposób, że jeśli podejdziemy do gracza na dostatecznie bliską odległość i będziemy mówić przez mikrofon, to on będzie nas słyszał ? Tak samo z prywatnymi wiadomościami ? Będziemy wynajmować kuriera ?
Logged

DQ

  • User
  • Posts: 109
    • View Profile
Odp: Pytania dotyczące mechaniki gry
« Reply #6 on: June 20, 2013, 17:01:51 »

A co z "nickami"? czy macie zamiar wprowadzić jakiś generator imion? Bo chyba nie chcemy 10 Black Dragonów na serwie :D
Logged
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Sonerf

  • User
  • Posts: 23
    • View Profile
Odp: Pytania dotyczące mechaniki gry
« Reply #7 on: June 20, 2013, 17:47:31 »

Uzupełnianie surowców po wydobyciu będzie na zasadzie że po jakimś czasie same się odnawiają czy raz pozyskany surowiec np: drzewo już zniknie z mapy na zawsze?. Czy podróże pomiędzy kontynentami będą trwały parę sekund czy po wejściu na okręt spędzimy na nim np: 2 dni zanim dopłyniemy do celu?.
Logged

banan

  • New user
  • Posts: 1
    • View Profile
Odp: Pytania dotyczące mechaniki gry
« Reply #8 on: June 20, 2013, 20:46:21 »

Moje pytanie dotyczy przedmiotów.
Czy rzeczy będą przechowywane w niewidzialnym plecaku z nieskończoną ilością miejsc, czy będzie to chowane na powierzchni tak, że każdy może to zawsze podwędzić?
Cóż, najbardziej realistyczna jest ta druga opcja i była by spoczi w deche.
Logged

Scypio

  • User
  • Posts: 189
    • View Profile
Odp: Pytania dotyczące mechaniki gry
« Reply #9 on: June 21, 2013, 14:22:12 »

To jeszcze jedno pytanie na jakiej zasadzie planujecie stworzyć system niszczenia miasta? Po ataku będzie powoli niszczało, zniknie czy może bardziej sandbox'owo i wszystko zależy co zrobią z nim gracze?
Logged
McScypio to mój cel. A w czasie wolnym polowania na złodziejaszków i innych władców. http://dogry.pl/r/scypio

Cinek West

  • User
  • Posts: 212
    • View Profile
Odp: Pytania dotyczące mechaniki gry
« Reply #10 on: June 22, 2013, 21:15:53 »

Garść pytań mechanicznych - postać offline

1. Co się dzieje z postacią offline?
 1.1. Jeśli znika.
  1.1.1. Co się dzieje z jej własnością?
   1.1.1.1.Jeśli nic, to jak się obronić przed złodziejami?
   1.1.1.2.Jeśli staje się nietykalne, to jest to tarcza którą można użyć w jakiś sposób, atakują mnie - ide offline, albo ukradłem coś wartościowego - znikne na tydzień.
  1.1.2. Co się stanie jeśli najemnicy pilnujący karawany znikną (np. znajomi z bloku i awaria prądu) staje się bezbronna?
  1.1.3. Jak zostanie rozwiązane oblężenie jeśli ma być możliwość głodzenia obrońców, czy będzie trwało tylko kilka godzin?
   1.1.3.1. Jeśli nie, to jak zapobiec znoszeniu zapasów do obleganego miejsca kiedy oblegający są offline?
  1.1.4. Czy żeby coś kupić musisz spotkać się z handlarzem online ? // Ciężej w przypadku naprawy, szukasz "naprawiacza", dajesz mu coś do naprawy, a potem nie wiesz kiedy będzie online i musisz czekać.
   1.1.4.1. *(odnośnik do dalszej zawartości aby było czytelniej )
 1.2. Jeśli zostaje.
  1.2.1. Czy można ją zabić?
  1.2.2. Robi coś czy tylko stoi?

 *(Pomysł) NPC pośrednik zbiera dokładne zleceni (opłacany przez tego kto go chce umieścić/ zbierając zlecenia pobiera opłatę) np. dajesz miecz do ostrzenia i możesz uwzględnić, chcę aby to zlecenie mogli podjąć tylko członkowie cechu rzemieślników xyz, albo nie chce rzeby zrobił to "ten i ten", zapłacę za to "tyle i tyle"(oddaje razem z mieczem), ktoś zabiera broń, naprawia, oddaje  i zabiera pieniądze. Członkowie cechów są premiowani renomą (nie kradną tępej broni i popsutych pancerzy), jeśli ktoś nie zrobi tego co do niego należało zostanie ścigany przez prawo.
Oczywiście dotyczy to także handlu zostawiam mikstury a chce "tyle i tyle" za sztukę, albo zostawiam złoto i chce kupić xyz.
(Dotyczy to problemu - doszedłem do pustej [z ludźmi offline] wioski potrzebuje zapasów na ciężką podróż i nie mogę kupić tam jedzenia które ludzie normalnie sprzedają)
Ps. Przypominało mi się że była mowa o cenach zależnych od dostępności przedmiotów u handlarza, ale nawet jeśli będą takowi NPC, są też rzeczy wymagające większej komplikacji np. naprawa przedmiotów albo handel miksturami (różne właściwości, siły działania, nieznany popyt na nową miksturę)
« Last Edit: June 23, 2013, 10:24:40 by Cinek West »
Logged

Mitrundas

  • User
  • Posts: 16
    • View Profile
Odp: Pytania dotyczące mechaniki gry
« Reply #11 on: June 23, 2013, 12:58:19 »

1. Jaki będzie system walki? Non-target czy może klasyczny? Będziemy mieli wybór kierunku cięcia, graczy, będzie można markować?
2. Czy w grze zawarte będą jakieś wyzwania zręcznościowe lub same tego elementy?
3. Jaka ma być przewidywana wartość walki magicznej a normalnej - będą wyważone czy na przykład magia będzie tak elitarna że zaklęcia będą śmiertelnym wyzwaniem?
Logged

MrDahar

  • New user
  • Posts: 1
    • View Profile
Odp: Pytania dotyczące mechaniki gry
« Reply #12 on: June 24, 2013, 10:30:36 »

Czy w grze będzie standardowy model levelowania czy raczej coś na kształt ultimy gdzie rozwijane będą umiejętności w trakcie ich wykonywania ? ( swoją drogą system z ultimy bardziej mi się podoba ;p )
Logged

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Pytania dotyczące mechaniki gry
« Reply #13 on: June 24, 2013, 14:30:13 »

Po pierwsze witam wszystkich forumowiczów.

Po drugie ma pare pytań mechaniczno/technicznych.

Od wielu lat czekam na porządny remake Ultimy Online. Paru pretendentów już było (np. Darkfall, Mortal). W kilku betach brałem udział. W Darkfall nawet przez miesiąc grałem po premierze. I na przykładzie Darkfall'a chciałem Waszej ekipie developerskiej zadać parę pytań dotyczacych kwestii które w moim mniemaniu wyłożyły Darkfalla na całej linii w początkowym okresie gry (wiem że teraz jest Darkfall 2.0 ale już się zraziłem i nie chce się zrazić po raz drugi - zwłaszcza że DF jest płatny)

1. Jak chcecie rozwiązać kwestie uprawnień klienta gry do decydowaniu o tym co się dzieje na serwerze? Np. jesli klient gry będzie uparcie twierdzić że biegne po wodzie 3x szybciej niż wynosi najszybsza prędkość to czy serwer to łyknie? Innymi słowy - czy klient czy serwer będzie decydował o tak podstawowych jak poruszanie się kwestiach? Na ile odporny będzie na próby zmian w kliencie poprzez edycję pamięci.

2. Czy serwer będzie informował klienta o wszystkim co się dzieje w okolicy czy tylko o tym co klient powinien wiedzieć? Innymi słowy czy poinformuje klienta że za ścianą jest gracz tylko dlatego, że znadjował się on w teoretycznym maksymalnym zasięgu wzroku? Na ile odporna będzie więc gra na takie rzeczy jak wall hacki, radary i inne wyciąganie danych z pamięci klienta.

3. Griefing - nie ma nic złego w PVP bez zgody obu stron (non-consensual PVP), jednak muszą być jakieś granice. W obrębach miast w DF były wierze które raziły piorunami wszystkich Kryminali (dało się kilka takich wytrzymać, więc możliwe było czasem zabicie gracza zanim we dwoch-trzech samobujców na srodku miasta i zgarnięcie lootu przez kolejną osobę). Jednak poza granicami miast czekał komitet powitalny pochowany za skałami i drzewami czychających na noobków dopiero co zaczynających grę. Kolejnym problemem byli gracze którzy podkradali sie do gracza który np. ćwiczył łucznictwo lub magię i wskakiwanie przed pocisk aby gracz dostał flagę kryminala.

4. Konsekwencje bycia kryminalistą. Zawsze cięzki temat w tego typu grach. No bo o ile w prawdziwym świecie jesli na jakimś obszarze grasowali banici to się ich powywieszało i na jakiś czas był spokój. W grze jednak nawet jak się zorganizuje krucjatę i powybija do nogi to i tak się wskrzeszą albo przez tydzień będą logować na inne postacie.

5. Ochrona mienia podczas wylogowania. O ile w DF były sejfy które były dostepne w miastach i wioskach o tyle w tym co przedstawione jest w Waszej prezentacji na YouTubie tutaj gracze mogą stracić zawartość swoich sejfów jesli ich miasto padnie. Nic tak bardzo nie przyspieszy decyzji o zaprzestaniu graniaw grę jesli gracz straci wszystko.


To tyle na pierwszy rzut. Zapraszam do dyskusji na przedstawione przezemnie uwagi.
Logged

Malin

  • User
  • Posts: 68
    • View Profile
Odp: Pytania dotyczące mechaniki gry
« Reply #14 on: June 24, 2013, 14:59:22 »

Tetlanesh Pyt.5 O to chodzi, By gra zaskakiwała i była w dużej części realna.Kiedyś był o tym temat (bądź zrobił się na jakimś offtopic),użytkownicy mówili o patrolach straży, ale nie wiadomo czy twórcy to wprowadzą jeżeli tak to "raczej" niema o co się bać.Jeżeli miasto zostanie zniszczone to trudno się mówi.Pyt.3 Tego jestem niemalże pewien że nie będzie "flag kryminalistów" nie będzie widać kryminalistów.Aczkolwiek jeżeli trafi się gracz który wejdzie pod strzałę, to on na tym straci,Swój ekwipunek.Autorzy mówili cyt."Bolesna śmierć która kończy się poważnymi ranami,stratami w ekwipunki i w złocie...Dzięki temu gracz bardziej postara się przeżyć niż rzucać się na bosa z drewnianym mieczykiem".

Pytanie do Twórców
-Jak będzie wyglądało poruszanie się z powozem bądź na statku (o ile takie będą)i co się stanie jeżeli będę płyną z graczem który się nagle wyloguje,dodając że łódź byłaby jego?
Logged
"Jeżeli absolutnie nikt Cię nie nienawidzi,to znaczy że robisz coś źle"
Pages: [1] 2 3 ... 5