Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Poll

Co sądzicie na temat dróg

Powinny być budowane przez nas
- 26 (83.9%)
Powinny być renderowane wraz z mapą
- 4 (12.9%)
Nie powinno być dróg
- 1 (3.2%)

Total Members Voted: 30


Pages: [1] 2

Author Topic: Drogi  (Read 2676 times)

SorenII

  • User
  • Posts: 73
    • View Profile
Drogi
« on: July 10, 2013, 23:57:12 »

Zakładam temat by skonsolidować pomysły które się pojawiały w rożnych watkach nadal form cierpi na to ze w jednym temacie przewija się  kilka pomysł ale to raczej wynika ze złożoności gry czy tez zagadnienia po prostu porusza kwestuje która składa się  z kilku czynników.

A więc do rzeczy.
Karawany poruszały by się tylko po drogach i wtedy ustalamy mieście docelowe i automatycznie zaczyna się przemieszczać po drodze do punktu docelowego a my możemy wsiąść na wóz i być pasażerem,woźnica czy też  obrońca poruszającym się wokół karawany.( To zdanie umieściłem w innym temacie i właśnie on mię zainspirował do utworzenia tego wątku by tam nie odchodzić od tematu rozmowy.) Pomysł ten będzie mieć ogromny wpływ na handel oraz przebiegi wojen.

System dróg:
- ścieżki po których żaden wóz nie przejdzie jedynie juczny kon itd
- zwykle trakty jedynie lekkie wozy 
- wybrukowane trakty lekkie i średnie wozy
- cesarski trakt dwu pasmowe mogą po nich jeździć najcięższe wozy 

I teraz mam trzy wersje.
A) Drogi tworzą się automatycznie po prostu zostają wydeptane a później ze wzrostem ruchu na niej "awansują" czy tez zyskują możliwość rozbudowy(gdzie przychodzą gracze i ją ulepszają. Coś jak w setlersach.
B) Drogi są tworzone  przez gracza po przez zaznaczanie punków docelowych ( punkt A - początek potem B,C,D,E- koniec) i od gracza zależy jaka drogę  zbuduje oczywiście koszt efekt jest tu decydujący.Drogi kosztują swoje w zależności od ich poziomu (jest to po to by do jakiejś małej wioski nie prowadził cesarski trakt).
C) Styl mieszany ścieżki zostają wydeptane ale by zbudować coś lepszego używamy punktów.

Oczywiście budowę/projektowanie drug może prowadzić tylko urzędnik wyznaczony przez zarządce terenu. Drogi nieużywane zarastają i nikną.Każda z drug ma inna prędkość "maksymalna" lub tez ma inne tempo podróżowania oraz stopień zużycia wozów/zmęczenia koni ale także stopień bezpieczeństwa acz i na cesarskim trakcie możemy zostać napadnięci mimo patroli straży.
Bez poznania mechaniki czy tez podstawy fizyki zaimplementowanej do gry nie będę wdawał się  w szczegóły. Chodzi mi tu głownie o fizykę podłoża błoto nacisk na ziemie zapadnie się kuł itd.
Logged
Dobrze myślący ale nie koniecznie  tak już piszący ;>
Ile już takich projektów w Polsce było ? ile upadło ? ale wierze nadal wierze ze to wypali. :>

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Drogi
« Reply #1 on: July 11, 2013, 08:25:06 »

Moim zdaniem powinien być środek handlu który by poruszał się nie tylko po drogach, ale i po piasku, ziemi i trochę cięższym terenie. Ten środek pozwoliłby na przewiezienie 1 gracza i znikomej ilości towarów (oczywiście jak na wóz handlowy). I owy wóz wydeptywał by te ścieżki, i tak powstaje droga 1 poziomu po której już może coś większego przejechać. (To jest taki trochę przerobiony pkt. A))
Logged

gothiker

  • User
  • Posts: 9
    • View Profile
Odp: Drogi
« Reply #2 on: July 11, 2013, 09:53:13 »

System aktywnie budowanych dróg, jest dość skomplikowany, a dla przeciętnego gracza oznaczałby ciągłe pobieranie aktualizacji(chyba że drogi będą aktualizowane co dwa tygodnie lub miesiąc, na podstawie danych z serwera). System dróg gdzie pojazdy nie mogłyby poruszać się po niektórych drogach jest nietrafiony moim zdaniem, lepiej żeby został sam współczynnik zużycia wozu, im gorsza klasa drogi tym wóz szybciej się psuje, przez co może ucierpieć nasz ładunek.
Logged

Scheikh

  • Guest
Odp: Drogi
« Reply #3 on: July 11, 2013, 10:57:38 »

Soren, błagam, pisze się dróg, nie drug. Oczy od tego bolą >.< A tak btw to popieram pomysł. Jest bardzo ciekawy i przemyślany
Logged

Merlin

  • User
  • Posts: 12
    • View Profile
Odp: Drogi
« Reply #4 on: July 11, 2013, 19:49:58 »

@gothiker
Ty się tym nie martw, są sposoby na rozwiązanie tego bez żadnych aktualizacji, wystarczy dobry wzór matematyczny (i parę IF'ów) który to określi :)
Logged

gothiker

  • User
  • Posts: 9
    • View Profile
Odp: Drogi
« Reply #5 on: July 11, 2013, 20:29:20 »

@up  :D
no jak znam życie to te "parę IF'ów" przy tak dużej mapie znacząco obciążyłoby serwer(biorąc pod uwagę wszystkie dynamicznie zmieniające się elementy otoczenia).
Logged

Pavolvo

  • User
  • Posts: 31
    • View Profile
Odp: Drogi
« Reply #6 on: July 11, 2013, 22:43:14 »

Pomysł bardzo fajny, tylko dla twórców wprowadzenie takiego systemu to "kupa" czasu i roboty, a zapewne korzystałby z tego systemu niewielki procent graczy. No chyba, że do przewozu materiałów budowlanych, rzemieślniczych itp. wymagany byłby karawan, wówczas sens wprowadzenia tego systemu byłby na miejscu.

Zacznijmy od najprostszej czynności, czyli wyznaczania przejazdu naszej karawany. Opcje byłyby dwie-pierwsza to ręczne prowadzenie karawany(robimy za woźnicę) i sami wybieramy drogę, jaką chcemy się poruszać. Druga opcja to z góry ustalona trasa przejazdu, można zrobić podobny system jaki panuje w innej polskiej grze, "Anomaly:Warzone Earth". Tam wybieramy trasę przejazdu naszego konwoju i w ciągu całej misji(tutaj w formie przejazdu od punktu A do B) mamy podgląd na nasze jednostki i wydajemy im rozkazy na bieżąco(w tym zmiana drogi przejazdu). Tak samo można byłoby zrobić tutaj, czyli w czasie zagrożenia do nas dochodziaby wiadomość od woźnicy, że np. droga jest nieprzejezdna lub przejazdowi grożą bandyci-wówczas wcielamy się w takiego "dowódcę" i z daleka wydajemy rozkazy(wiem, mało realistyczne, ale lepiej dać graczowi szansę na uratowanie karawany)-uciekaj, skręć w [kierunek], przebij się z pełnym impetem, przygotuj się do obrony, podążaj nową trasą[tutaj wybieramy na mapce nową trasę], usuń przeszkodę czy w ekstremalnych sytuacjach podpal karawanę(by nikt się nie obłowił nasza krwawicą).

Nie wiem jak ma wyglądać sytuacja polityczna tutaj, ale przyjmując, że gracze mieliby jakikolwiek wpływ na m.in. daniny wystawiane przez królestwa, mogliby również zarządzać drogami. Tutaj podzieliłbym drogi na 2 rodzaje-brukowane na głównych traktach i zwykłe piaszczyste gościńce. Główne trakty prowadziłyby od największego miasta w regionie do największego miasta w innym regionie. Byłyby głównym łącznikiem między nimi i zarazem główną drogą handlową. Koszt ich utrzymania spoczywałby na rękach królestwa, gdyż utrzymanie brukowanych dróg wiązałoby się z ponoszonymi kosztami utrzymania. Jednak nic nie stałoby na przeszkodzie, by gościńce zamienić na brukowane trakty(np. do portów, które zaopatrują miasta w żywność i towary sprowadzane drogą morską). Brukowany trakt to przede wszystkim większa przepustowość(karawany, wozy i konie poruszają się szybciej), lepsza jakość(wozy tak szybko się nie niszczą) co w efekcie daje większe zyski miastu i królestwie. Jednak byłyby również bardziej niebezpieczne(królestwo może opłacić najemników do ochrony, ale wszędzie nie dałoby radę ich ustawić) gdyż przy drodze czekaliby liczni złodzieje i bandyci chcący złupić przejeżdżające bogactwa. A z racji niewielu dostępnych takich dróg, łatwo można będzie przewidzieć trasę przejazdu większości karawan i wozów.
Gościńce to odwrotność brukowanych traktów. Są gorszej jakości(wozy szybciej sie psują) i cechują się mniejszą przepustowością(wozy osiągają mniejsze prędkości no i są węższe od tych brukowanych) ale za to z powodu ich liczebności rabusiom trudniej będzie przewidzieć trasę przejazdu karawan z surowcami. Gościńce prowadziłyby do mniejszych wiosek i miejsc, gdzie osiadaliby się zwykli gracze. Gościńce nie dawały by żadnych kosztów królestwu(co tu niby utrzymywać?) jednak niektórzy kupcy NPC nie będą chcieli poruszać sie takimi drogami.

Jak dla mnie taki system byłby łatwiejszy "do ogarniecia" dla twórców i nie stwarzał by problemów graczom typu "a czy mój wóz po tej drodze przejedzie?". Jeśli system dróg i karawan ma zadziałać, musi być jak najbardziej przyjazny graczom korzystającym z nich. Czyli jazda bez ograniczeń(z wyjątkiem "szczegółów" jak przyśpieszenie eksploatacji sprzętu co każdy w minutę ogarnie) no i darmowa jazda. Jeśli gracze mieliby rzyzkowac przejazd i dodatkowo jeszcze uiścić opłatę komuś tam, to wielu mogłoby odrzucić jeszcze przed spróbowaniem owego systemu, a tego nie chcemy. Ale wszystko i tak wyjdzie w praniu;)
Logged

Paszczmen

  • User
  • Posts: 15
    • View Profile
Odp: Drogi
« Reply #7 on: July 20, 2013, 21:22:26 »

Według mnie decyzję to jakie drogi, kiedy i czy w ogóle mają powstać powinniśmy pozostawić graczom. Głupio było by narzucać miejsce w którym miała by powstać droga i w dodatku jeszcze ktoś miał by się na to zgadzać. Nie zapominajmy o tym, że to średniowiecze i nie było tam zbytniej administracji czy jakichkolwiek przepisów regulujących tą kwestie . Jeśli mam ochotę, zbieram surowce i idę robić drogę , stawiam gdzie chce i jak che. 
Logged

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Drogi
« Reply #8 on: July 20, 2013, 23:33:16 »

Nadal nie rozumiem dlaczego wszyscy uparcie dążą do tego że karawany w magiczny sposób same będą się poruszać, same będą wiedziały gdzie zmierzają i jeszcze jak gracza wyloguje to same dokończą podróż.

Fakt - twórcy mówili o konieczności organizowania karawan do transportu towaru - ale to w żaden sposób nie sugeruje jakiejkolwiek automatyki.

To gracze stanowią karawanę, gracze prowadzący wóz, gracze go chroniący i gracze ciągnący małe wózki. itp. iitd...

Więc jak ktoś chce jechać po drodze to jedzie po drodze. Jak ktoś chce jechać po bezdrożach to jedzie po bezdrożach.
Logged

Paszczmen

  • User
  • Posts: 15
    • View Profile
Odp: Drogi
« Reply #9 on: July 21, 2013, 09:18:33 »

Całkowicie popieram przedmówce. Wszyscy się boją, że karawana zaraz zostanie za atakowana, a przecież nie musi tak być. Nigdzie nie jest napisane, że jadąc lasem czy przez dolinę czeka na nas niebezpieczeństwo. Otwarty świat daje nam swobodę poruszania się tym samym jeśli ktoś nie wybiera głównego szlaku ma duże szanse, że wcale nie zostanie napadnięty. Karawaną powinniśmy sterować sami. Celem twórców jest by pomagała w przenoszeniu większej ilości surowców, materiałów, a nie robiła to za nas.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Drogi
« Reply #10 on: July 21, 2013, 22:42:17 »

Im lepsza karawana, tym lepiej towary trzymały się jej i można by szybciej jechać, byłaby wytrzymalsza itp. A co za tym idzie? Ucieczka ;)
Logged

xDevil2

  • User
  • Posts: 44
    • View Profile
Odp: Drogi
« Reply #11 on: July 21, 2013, 22:57:02 »

karawaną nie uciekniesz ludziom na koniach, albo z połamanymi kołami.
Logged

Scypio

  • User
  • Posts: 189
    • View Profile
Odp: Drogi
« Reply #12 on: July 21, 2013, 23:10:24 »

Całkowicie popieram przedmówce. Wszyscy się boją, że karawana zaraz zostanie za atakowana, a przecież nie musi tak być. Nigdzie nie jest napisane, że jadąc lasem czy przez dolinę czeka na nas niebezpieczeństwo. Otwarty świat daje nam swobodę poruszania się tym samym jeśli ktoś nie wybiera głównego szlaku ma duże szanse, że wcale nie zostanie napadnięty. Karawaną powinniśmy sterować sami. Celem twórców jest by pomagała w przenoszeniu większej ilości surowców, materiałów, a nie robiła to za nas.

Dokładnie tak będzie, w końcu właścicielom lasów będzie zależało na bezpieczeństwie na ich drogach, a do tego kupiec będzie mógł wynająć najemników w razie obaw a do tego przecież będą łowcy nagród którzy będą patrolować niebezpieczne szlaki handlowe dla zysku :)
Logged
McScypio to mój cel. A w czasie wolnym polowania na złodziejaszków i innych władców. http://dogry.pl/r/scypio

Vesnito

  • User
  • Posts: 14
    • View Profile
Odp: Drogi
« Reply #13 on: July 24, 2013, 14:32:10 »

Moim zdaniem drogi powinny być budowane przez graczy.Kupiec który wybiera las może stracić wszystko ,lecz kupiec który wybierze drogę która w pewnym stopniu będzie oświetlona i będą od czasu do czasu patrole graczy daje mu większe szanse.Właśnie sami twórcy mówili ,że chcą żeby wszystko robili gracze wiec to pewnie oni będą mieli patrole.Jeszcze na temat tych dróg to na zwykłej drodze gdzie gracze poprostu wydeptali ją (zbudowali za pomocą łopat czy cuś) karawana będzie jechała szybciej niż po takim lesie,łąkach i oczywiście jak to juz było pisane im wyższy poziom drogi tym lepiej się jedzie a też musimy dodać ze np:w lesie karawana może nam sie przewrócić i wtedy mamy duży problem.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Drogi
« Reply #14 on: July 24, 2013, 17:48:44 »

Jasna sprawa, lecz nie oczerniaj tak tego lasu ;) Ktoś może wybrać las ponieważ i tak będzie miał najemników, a przez las wiedzie dużo krótsza droga, a jeżeli kupcowi spieszy się, da więcej pieniędzy żeby karawana z jego przyszłymi rzeczami przyjechała szybciej to nie zważając na koszty naprawy kół -które się oczywiście zwrócą- przejedzie przez las :)
Logged
Pages: [1] 2