Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2] 3 4

Author Topic: Kolonia Karna  (Read 4980 times)

mortaksPL

  • User
  • Posts: 46
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #15 on: July 09, 2013, 22:20:32 »

Z tym prawem silniejszego jest nawet spoko, o coś takiego mi chodziło. Sami osadzeni mieszkaliby w zamkniętych obozach, coś jak Stary Obóz z G1. Strażnicy nie wchodzili by do środka, a jedynie obserwowali skazanych z murów obozu, na które więźniowie nie mieliby wstępu. Sam "personel" miałby koszary i swoje budynki po za obozem, a do środka zrzucało by się ewentualnie jakieś dzienne racje prowiantu i byłaby zasada "kto pierwszy ten lepszy".
Logged

Ratharr

  • User
  • Posts: 186
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #16 on: July 10, 2013, 11:18:50 »

Nie wiem czemu, ale kojarzy mi się to z Igrzyskami Śmierci...
Co do tego zrzucanego prowiantu można zrobić tak-wydobyłeś X rudy, dostajesz jedzenie. W końcu podatnicy nie chcieliby, żeby z ich forsy fundowali przestępcom tak za darmo jedzenia :)
Logged

mortaksPL

  • User
  • Posts: 46
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #17 on: July 10, 2013, 11:25:10 »

Ale przecież podatnicy nie fundowaliby więźniom jedzenia za darmo, to nie Polska. Chodzi mi tylko o to by samym graczom osadzonym w więzieniach w pewien sposób "urozmaicić" rozgrywkę. Strażnicy wrzucaliby prowiant do obozu i na tym ich rola się kończy. Reszta zależy od skazanego, walczysz - jesz, nie walczysz - umierasz. Nie ma znaczenia to jak długo pracowałeś jeśli nie potrafisz zadbać o to co twoje.
Logged

Cinek West

  • User
  • Posts: 212
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #18 on: July 10, 2013, 12:33:41 »

Nie zapominajmy o jednej istotnej kwestii, jeśli każemy więźniom pracować, w czasie "wolnym" pozamykamy ich w klatkach żeby nie uciekli i każemy walczyć o jedzenie. Kto będzie będzie chciał mieszkać w takim więzieniu?

Nie chodzi mi o sytuację - "to ja sobie ucieknę z więzienia' - tylko każdy kto trafi do więzienia będzie tworzył nową postać zamiast chodzić do kopalni, kopać węgiel, liczyć że dostanie coś do jedzenia i nikt go nie zabije.

Zawsze można po prostu wyrzucić ich gdzieś daleko od naszej cywilizacji (bez nadzoru), przykładowo tak jak to było z kolonizowaniem ameryki, zamiast gnić w więzieniu możesz dostać szansę i popłynąć na nieznany ląd. Da to szansę na uwolnienie się na stałe od części przestępców, bo będą woleli tam zostać niż niż zakładać nowe konto i stanowić zagrożenie dla naszej cywilizacji.
Logged

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #19 on: July 11, 2013, 00:15:33 »

Nie zapominajmy o jednej istotnej kwestii, jeśli każemy więźniom pracować, w czasie "wolnym" pozamykamy ich w klatkach żeby nie uciekli i każemy walczyć o jedzenie. Kto będzie będzie chciał mieszkać w takim więzieniu?

Nie chodzi mi o sytuację - "to ja sobie ucieknę z więzienia' - tylko każdy kto trafi do więzienia będzie tworzył nową postać zamiast chodzić do kopalni, kopać węgiel, liczyć że dostanie coś do jedzenia i nikt go nie zabije.

Zawsze można po prostu wyrzucić ich gdzieś daleko od naszej cywilizacji (bez nadzoru), przykładowo tak jak to było z kolonizowaniem ameryki, zamiast gnić w więzieniu możesz dostać szansę i popłynąć na nieznany ląd. Da to szansę na uwolnienie się na stałe od części przestępców, bo będą woleli tam zostać niż niż zakładać nowe konto i stanowić zagrożenie dla naszej cywilizacji.


Jeśli pobyt (wyrażony w faktycznym czasie gry lub w ilości wypracowanej pracy przymusowej) byłby wystarczająco krótki to poza przypadkami klinicznymi tworzącymi postacie tylko po to żeby mordować to gracz może odbębnić swoje i wyjść. Recydywa była by coraz dłuższa ofc, co (podobnie jak wiezienia w prawdziwym świecie) ma zniechęcać do bezczelnego łamania prawa.

Oczywiście problem z tworzeniem nowych postaci (nawiasem mówiąc wielokrotnie również przeze mnie podnoszony) istnieje, ale jeśli byłby tylko jeden slot na postać to tylko pewnej grupie chciało by się tworzyć osobne konta.

Co do kasowania postaci to (abstrahując od innych realiów) w EVE jest to rozwiązane tak że 24h trwa usuwanie postaci, więc jeśli dziś wpadłem do pierdla, to najwcześniej jutro zacznę od początku grać, to może jednak spróbuje tego więzienia, w końcu to tylko X godzin grania i wychodzę, a przy okazji podskiluje sobie wydobywanie surowców, i trochę walki się nauczę, może trochę mi siła wzrośnie a tak w ogóle to jakieś ciekawe kontakty w półświatku przestępczym nawiążę.
Logged

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #20 on: July 11, 2013, 17:31:28 »

o może to i dobry pomysł, wysłac wieźniów gdzieś daleko, na nienzane tereny, tam gdzie roi sie od niebezpieczenstwa
Logged

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #21 on: July 12, 2013, 00:05:13 »

Czyli wygnanie? też jakiś pomysł, tylko jak i kto by pilnował żeby tacy wygnańcy nie łazili po danych terenach skąd ich wygnano
Logged

Cinek West

  • User
  • Posts: 212
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #22 on: July 12, 2013, 01:11:31 »

Jak już pisałem, jeśli się kogoś wywali na wyspę, bądź do odległej dżungli to może mieć problem z powrotem do naszej cywilizacji.
I to jest właśnie główny aspekt propozycji, wrzucamy cię w dzicz a ty rób co chcesz, możesz próbować przeżyć tu albo próbować wrócić tam skąd cię wyrzucili, ale ani przeżycie ani powrót nie będą łatwe.
Więzienie jest zawsze ograniczeniem, które nie pasuje tym którzy łamią ograniczenia(prawo), a tu dostają wolność i przygody :).
Ważne jest to aby wywalić kogoś w dostatecznie odległe i niedostępne miejsce, daje to możliwość ciekawej przygody dla przestępcy i możliwość odsapnięcia od bandyty dla społeczeństwa.
Logged

mortaksPL

  • User
  • Posts: 46
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #23 on: July 12, 2013, 07:30:55 »

Myślę, że jeżeli uczynić złoczyńcy powrót wystarczająco ciężki, na drugi raz by pomyślał przed popełnieniem przestępstwa.
Logged

MobilnyMongoł

  • User
  • Posts: 103
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #24 on: July 12, 2013, 07:34:19 »

Ja myślę, że więźniowi NIE można dać szansy na ucieczkę, a czy się poratuję to od niego zależy.
Logged
Lepiej siedzieć na muszli i się nie zesrać, niż zesrać się nie siedząc na muszli...

ToTamir

  • Programista
  • User
  • ***
  • Posts: 141
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #25 on: July 12, 2013, 08:08:42 »

Przestępców chcecie zbyt surowo karać, a złodziejstwo też w grze powinno być. Za nieudaną próbę kradzieży ( wbił wam do domu gdy tam byliście ) można by takiemu złodziejowi bezkarnie i porządnie michę oklepać do nieprzytomności ( ale nie zabić bo to by już było przestępstwo ) w wyniku czego trochę by trwało zanim by wrócił do przytomności, a jeszcze dłużej zanim by wrócił do zdrowia ( np. po złamaniu ręki, żeber ) i następnym razem zastanowiłby się dwa razy. Za udaną próbę kradzieży bądź morderstwo przestępca ( jeśli by go złapano ) trafiałby do tej kolonii karnej na x czasu, ale ten czas byłby znacznie krótszy gdyby skazany pracował np. w kamieniołomie. Zarobione przez niego pieniądze podczas odpracowywania kary były by przeznaczane na rekompensatę dla poszkodowanego lub na rzecz miasta ( co przyśpieszało by rozwój miasta ). Każde kolejne przestępstwo było by surowiej karane ( dłuższy czas pobytu ).
Logged

Skoro taki potężny jesteś, dlaczego uciekasz?

Pavolvo

  • User
  • Posts: 31
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #26 on: July 12, 2013, 22:55:55 »

Wasza propozycja to Kolonia karna dla tych, co kroczą "złą" ścieżką. Czyli w waszym pomyśle gracze źli za karę dostają... nową lokację do zwiedzania! Zajebista kara;)

Przed kolejnymi propozycjami proponuję zastanowić się nad sensem i potencjalnymi skutkami jej wprowadzenia. Kolejne pytanie to dlaczego mamy karać graczy za to, że wybrali "niemoralną" drogę życia? Skoro gra ma oferować w szczególnosci swobodę wyborów to ja się pytam po jaką cholerę mamy faworyzować tych "dobrych"? Jakieś kary muszą być, jednak nie aż tak drastyczne jak zamknięcie ich w innej lokacji i odebranie szans do powrotu. Może walki na arenie?
Gracz za karę musi stoczyć walki na arenie ku uciesze tłumów(NPC czy graczy). Zależnie od wykroczenia szanse byłyby różne-za liczne morderstwa musimy walczyć w o wiele słabszym uzbrojeniu niż nosimy na codzień z lepiej uzbrojonym przeciwnikiem, za liczne kradzieże do walki z nami staje 3 graczy a za niszczenie mienia graczy czeka na nas śmierć od wypuszczonej armii lwów(zamiast miecza czy topora walczymy o wiele słabszą lagą). Ci "dobrzy" mogą występować w formie przeciwników tych "złych" więc dostęp do areny byłby dla wszystkich. Jakie ujemne efekty dawałaby porażka na arenie, do przedyskutowania. Oprócz tego dać pasek wykroczeń u graczy, który stopniowo by się napełniał za nasze złe uczynki. Po napełnieniu wystawiany byłby list gończy a po pokonaniu "ściganego" dostawalibyśmy nagrodę, a on trafiałby na arenę i koło się zamyka. Taka propozycja:)
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Kolonia Karna
« Reply #27 on: July 12, 2013, 23:19:19 »

Ja mam wątpliwości co do tego, czy ten gracz będzie postrzegał to jako "miłą przechadzkę" po nowej lokacji. On tam będzie musiał przeżyć, zbierać rośliny, zabijać zwierzęta, rozbijać obozy. To będzie ciężkie (kara), lecz nie będzie to też nudne, wtedy by każdy "kroczący złą ścieżką" znudził by się, gra by go odpychała. Nie mówię że Twój pomysł jest zły, więc można by obydwa wdrążyć do rozgrywki.
Logged

Ratharr

  • User
  • Posts: 186
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #28 on: July 13, 2013, 12:23:37 »

Mam tylko taką nadzieję, że za ową ''Barierą'' nie będzie czyhało zło w postaci demona, który chce zniszczyć świat, bo jeszcze trafią tam takie słabe osoby padające na widok owcy. A chyba pamiętamy, ile razy umieraliśmy w Górniczej Dolinie i dziękowaliśmy, że zapisaliśmy grę :D
Logged

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #29 on: July 13, 2013, 18:36:38 »

Wasza propozycja to Kolonia karna dla tych, co kroczą "złą" ścieżką. Czyli w waszym pomyśle gracze źli za karę dostają... nową lokację do zwiedzania! Zajebista kara;)

Przed kolejnymi propozycjami proponuję zastanowić się nad sensem i potencjalnymi skutkami jej wprowadzenia.

Założenie jest proste - jak w życiu - karą jest odseparowanie od społeczeństwa ale w taki sposób który nie odrzuci gracza natychmiast od gry i nie spowoduje że skasuje postać lub odrazu zrezygnuje z dalszej gry

Quote
Kolejne pytanie to dlaczego mamy karać graczy za to, że wybrali "niemoralną" drogę życia? Skoro gra ma oferować w szczególnosci swobodę wyborów to ja się pytam po jaką cholerę mamy faworyzować tych "dobrych"? Jakieś kary muszą być, jednak nie aż tak drastyczne jak zamknięcie ich w innej lokacji i odebranie szans do powrotu.


Dlaczego karać, bo swoboda wyboru to rówznież ciężar odpopwiedzialności za wybór. Nikt nie twierdzi że za kradziesz magicznie wylądujesz w więzieniu ale jak ciebie złapią (mechanika do omówienia w innym wątku) to idziesz do więzenia

Po drugie nikt nie twierdzi że nie masz szans na powrót, odpracujesz swoje (kolonia karna) lub po długich trudach wrócisz do domu (banicja) - choć w przypadku banicji dochodził by wątek z ukrywaniem się przed strażą itp...

Quote

Może walki na arenie?
Gracz za karę musi stoczyć walki na arenie ku uciesze tłumów(NPC czy graczy). Zależnie od wykroczenia szanse byłyby różne-za liczne morderstwa musimy walczyć w o wiele słabszym uzbrojeniu niż nosimy na codzień z lepiej uzbrojonym przeciwnikiem, za liczne kradzieże do walki z nami staje 3 graczy a za niszczenie mienia graczy czeka na nas śmierć od wypuszczonej armii lwów(zamiast miecza czy topora walczymy o wiele słabszą lagą). Ci "dobrzy" mogą występować w formie przeciwników tych "złych" więc dostęp do areny byłby dla wszystkich. Jakie ujemne efekty dawałaby porażka na arenie, do przedyskutowania. Oprócz tego dać pasek wykroczeń u graczy, który stopniowo by się napełniał za nasze złe uczynki. Po napełnieniu wystawiany byłby list gończy a po pokonaniu "ściganego" dostawalibyśmy nagrodę, a on trafiałby na arenę i koło się zamyka. Taka propozycja:)

To jest gra, więc o ile śmierć nie będzie ostateczna (a nie wyobrażam sobie żeby była, chyba że jakiś serwer hardcore, ale to naprawdę hardcore by był) to de facto niewiele będzie znaczyć, chyba, że śmierć na arenie będzie bardziej dotkliwa. Złapany gracz nie tylko traci dobytek który miał na sobie ale może straci trochę skilli, im więcej recydywy tym bardziej może to być dotkliwe. Może też Złapany gracz tracił by część dobytku którego nie miał przy sobie, cześć złota w banku, duży podatek nałożony na posiadłości, albo nacjonalizacja posiadłości, itp itd...

Ale z drugiej strony - co jak taki gracz wygra na arenie, raz, drugi, 10, 100: czy ma zostać w końcu wypuszczony czy może ma tam siedzieć i wygrywać do znudzenia? Może gra w po kilku wygranych rzuciła by go do walki której nie wygra na pewno (nieśmiertelny potwór zabijający byle kichnięciem), ale wtedy jaki taki gracz miał motywację do walki na arenie - podłożył by się na pierwszej i tyle.

A jeśli po kilku/kilkunastu/kilkudziesięciu wygranych walkach by wychodził to np. nie traciłby skilli (nadal stracił sprzęt itp...)

Trzeba to zbilansować tak aby gracz chciał odbębnić karę i wrócić do społeczeństwa i jednocześnie chciał uniknąć powtórki - czyli albo nawróciłby się albo bardziej uważał podczas swojego procederu.
Logged
Pages: 1 [2] 3 4