Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3 4

Author Topic: Kolonia Karna  (Read 4629 times)

Cinek West

  • User
  • Posts: 212
    • View Profile
Kolonia Karna
« on: July 09, 2013, 11:54:57 »

System pozwalający odseparowywać tych złych od tych dobrych.
(jest sporo tematów które traktują o bandytach i karach, ale wydaje mi się że temat jako osobny koncept ma bardziej racje bytu jako osobny wątek)

Sądzę że większość wie jak wyglądała Górnicza Dolina w Khorinis, gdyby stworzyć taki system w tym świecie, jeśli zwykłe kary nie działały by na tych złych, to można by ich zupełnie odciąć od zwykłego świata (pomijając tworzenie nowych kont, ale po prostu zawód bandyty/złodzieja mógłby być trudny), nie odcinając ich od gry.

Jeśli wrzucać by cały ten "element" za magiczną barierę zza której nie da się wrócić.
Istniał by osobny świat dla bandytów i złodziei, odcinając ich od "ludzi dobrej roboty".

Oczywiście nie musi to być spektakularna magiczna bariera, może być to wyspa z której nie da się wrócić wpław, odległa dżungla w której wyrzuca się złoczyńce (kiedy się obudzisz nie wiesz w którą stronę udać się aby dotrzeć do cywilizacji) albo obcy kontynent.

Magiczna bariera - świat z którego nie można wrócić, ale można tam żyć, albo ktoś tworzy nowe konto, albo stawia czoło nowym wyzwaniom. A co by się stało jeśli bariera by upadła(zawsze znajdzie się sposób, nikt nie mówi że łatwy), ten chaos i masy bandytów grabiące wszystko co napotkają :).

Wyspa - miejsce gdzie odseparowani są złoczyńcy, jednak wspólnym nakładem pracy mogą wybudować statek i się z niej wydostać, to były by piękne początki dla piratów ;D.

Dżungla - jesteś sam, to od ciebie zależy czy osiedlisz się czy spróbujesz wrócić do cywilizacji.

Kontynent - albo się osiedlamy, albo próbujemy wrócić (o wiele dłuższa droga niż z wyspy, więc trzeba by było zrobić naprawdę porządny statek).

Co sądzicie o tej koncepcji?
Logged

MobilnyMongoł

  • User
  • Posts: 103
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #1 on: July 09, 2013, 12:09:26 »

Świetny pomysł, nie jest wyłącznie przeznaczony dla złodziei i morderców to po prostu wspaniała przygoda dla grupy poszukującej przygód i bogactw np. w Dżungli mogłyby   się kryć ruiny cywilizacji, a odkrycia takowych obsypało by graczy sławą i bogactwem.
Logged
Lepiej siedzieć na muszli i się nie zesrać, niż zesrać się nie siedząc na muszli...

mortaksPL

  • User
  • Posts: 46
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #2 on: July 09, 2013, 12:23:43 »

Mogłoby to dodać pewnego smaczku grze. Wiecie, idziecie sobie ścieżką przez las lub siedzicie przy ognisku w domu lub na pustkowiu i macie tą świadomość, że gdzieś tam jest takie miejsce pełne zła, które może się wylać na świat w każdej chwili.
Logged

MobilnyMongoł

  • User
  • Posts: 103
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #3 on: July 09, 2013, 12:36:18 »

Heh... A skończy się tak że wszyscy ludzie będą w koloni ;)
Logged
Lepiej siedzieć na muszli i się nie zesrać, niż zesrać się nie siedząc na muszli...

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Kolonia Karna
« Reply #4 on: July 09, 2013, 13:41:30 »

Ten pomysł jest na pewno dużo bardziej ciekawszy niż więzienie, do którego trafienie na dłuższy czas = z kończeniem gry.
Logged

mortaksPL

  • User
  • Posts: 46
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #5 on: July 09, 2013, 16:05:35 »

No właśnie. Specjalny sąd lub włodarz danego regionu mógłby zrzucić niepokornego gracza do takiej kolonii. Oczywiście nie chodzi mi tu o graczy, którzy uporczywie przeszkadzaliby w grze, ale o takich co wybraliby drogę bandytów, złoczyńców, złodziei. Byłaby również możliwość ucieczki z takiej kolonii, ale to już inny temat. Jak dla mnie bomba.
Logged

Ratharr

  • User
  • Posts: 186
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #6 on: July 09, 2013, 17:59:04 »

Tylko żeby nie było tak surowego systemu karnego jak w Myrtanie-bójka w karczmie=pobyt za barierą :) Pomysł bardzo fajny
Logged

softenik

  • User
  • Posts: 8
    • View Profile
    • StarboundHQ
Odp: Kolonia Karna
« Reply #7 on: July 09, 2013, 19:13:30 »

Fajnie, aby ta Kolonia to byłaby wyspa, z której dałoby się uciec tylko zdobywając odpowiednie surowce i tworząc dobrą łódź + ukrycie jej od strażników. Oraz oczywiście kopalnia, z której więźniowie mieliby wydobywać złoża.
Logged

mortaksPL

  • User
  • Posts: 46
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #8 on: July 09, 2013, 19:34:07 »

Tylko żeby nie było tak surowego systemu karnego jak w Myrtanie-bójka w karczmie=pobyt za barierą :) Pomysł bardzo fajny

Kwestionujesz powszechne prawo cywilne?! Do kolonii z nim!
Logged

MobilnyMongoł

  • User
  • Posts: 103
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #9 on: July 09, 2013, 19:46:45 »

Dobrze prawisz softenik, polać mu... A tak na serio to dobry pomysł z tym wydobywaniem minerałów przez więźniów, żeby się nie skończyło tak że upchną tam największych złodziei, morderców i gwałcicieli i niech wy zabijają się na wzajem.
Logged
Lepiej siedzieć na muszli i się nie zesrać, niż zesrać się nie siedząc na muszli...

bartoszgl10

  • User
  • Posts: 15
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #10 on: July 09, 2013, 20:47:43 »

A jak odseparujecie "dobrych od złych"??
Logged

mortaksPL

  • User
  • Posts: 46
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #11 on: July 09, 2013, 21:46:32 »

Żeby maksymalnie utrudnić ucieczkę z kolonii karnej proponuje by więźniowie gdy nie pracowaliby w kopalniach byli zamknięci w specjalnie ufortyfikowanych obozach i pozostawali pod strażą 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.
Logged

MobilnyMongoł

  • User
  • Posts: 103
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #12 on: July 09, 2013, 21:55:56 »

Problem w tym kto będzie siedział te 24h, chyba że zrobiło się tak... Zamykało się wszystkich więźniów o określonej godzinie w swoich celach (przez co nawet wylogowani strażnicy nie muszą myśleć że więzień może uciec)  i trzymało się pod kluczem którzy mają strażnicy a jedynym sposobem ucieczki byłaby kradzież rzeczonego kluczyka.
Logged
Lepiej siedzieć na muszli i się nie zesrać, niż zesrać się nie siedząc na muszli...

mortaksPL

  • User
  • Posts: 46
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #13 on: July 09, 2013, 22:10:03 »

Nie wszyscy strażnicy muszą być graczami. Podstawowy skład to mogłyby być NPC, a gracze mogliby dołączyć do więziennego garnizonu jakby chcieli.

Zauważyłem też, że osadzeni w kolonii gracze wcale nie musieliby pracować w kopalniach czy warsztatach bo nikt ich nie zmusi, ale prace społeczne zmniejszałyby ich wyrok i dzięki nim szybciej by wychodzili.
Logged

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Kolonia Karna
« Reply #14 on: July 09, 2013, 22:13:41 »

Niech to będzie wyspa, na którą po trafieniu trzeba by odpracować pracą fizyczną karę (x czasu spędzonego na pracy) np. :
 - wydobywanie surowców
 - budowa infrastruktury / naprawa istniejącej
 - obrona kolonii przed lokalnymi bestiami

Niech każdy kto był w koloni dostaje jakiś widoczny ślad, tak aby każdy wiedział z kim ma do czynienia (np. jak Achaja - tatuaż na twarzy, tylko tam był za co innego)
Recydywiści dostawali by coraz dłuższe wyroki i coraz cięższe prace i coraz mniej racji żywnościowych

Niech możliwe będzie dla graczy nie będących zamkniętymi w koloni szmuglowanie towarów na wyspę (chyba coś takiego było w UO).

Niech w samej kolonii panuje prawo silniejszego (strażnicy się nie wtrącają dopóki praca jest wykonywana) także dostęp do szmuglowanych surowców, miejsce do spania, najlepsze jedzenie, etc... było by dla tych którzy potrafią się zorganizować i samemu sobie zapewnić

Logged
Pages: [1] 2 3 4