Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 2 3 [4]

Author Topic: Poziom postaci  (Read 5377 times)

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Poziom postaci
« Reply #45 on: July 01, 2013, 11:38:03 »

O Kacperosxd dobrze powiedział  z tym jak po wyglądzie można poznać że ktoś ma dużo siły :) Natomiast nie można zajrzeć w jego statystyki. TO jest ciekawe
Logged

SorenII

  • User
  • Posts: 73
    • View Profile
Odp: Poziom postaci
« Reply #46 on: July 02, 2013, 00:17:12 »

To może wprowadźmy zależność miedzy jedzeniem,wysiłkiem i spaniem. Bo w końcu większość serwera będzie chodzącymi strongmenami/pakerami. Po prostu dużo jesz dużo pracujesz to tkanki mięśniowej przybywa i stajesz się silniejsza plus hp(czy tam odporność) idzie w gore ale kondycja mniejsza i wolniejsze ruchy,  jesz odpowiednio  i dużo ruchu itd czyli dobra rzeźba kondycja szybkość ruchów ktoś mało się rusza dużo je rośnie brzuszek kondycja spada i siła.Innym słowy jak w  życiu.
Logged
Dobrze myślący ale nie koniecznie  tak już piszący ;>
Ile już takich projektów w Polsce było ? ile upadło ? ale wierze nadal wierze ze to wypali. :>

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Poziom postaci
« Reply #47 on: July 03, 2013, 23:38:21 »

Dokładnie tak, dla mnie to narazie najlepsze wyjście. Silni kowale i drwale, zwinni zabojcy..
Logged

Heviro

  • User
  • Posts: 5
    • View Profile
Odp: Poziom postaci
« Reply #48 on: July 05, 2013, 01:21:28 »

Rozwój postaci to coś co uwielbiam  osobiście  wpadłem na pomysł systemu rozwoju dwutorowego. (W skrócie SRD) Jeżeli postać skacze to  będzie skakała wyżej itd. Czyli prosta zasada :używasz  jesteś w tym lepszy. Niby proste, ale tutaj zaczynają się czary. Bo jak machasz mieczem bez wiedzy jak to robić to najwyżej będziesz machał nim mocniej i szybciej, dopiero po  odbiciu  lekcji u nauczycieli (lub obeznanego w danej dziedzinie spotkanego gracza )  Postać nauczy się jak  jak walczyć efektywnie bronią jak blokować itd. Taki rozwój postaci wydaje się być zajmujący i kompleksowy a jednocześnie dość elastyczny aby w pewnym momencie  to gracze tworzyli swoje szkoły walki i  domy magii.
Logged

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Poziom postaci
« Reply #49 on: July 05, 2013, 11:03:04 »

To jest jakiś pomysł. Albo po prostu w dziedzinie machania mieczem jest 50 roznych umiejetnosci i najpierw musisz sie ich nauczyc zeby je doskonalic
Logged

Kejster

  • User
  • Posts: 36
    • View Profile
    • SoundCloud w wykonaniu Kejstera :)
Odp: Poziom postaci
« Reply #50 on: July 05, 2013, 16:24:04 »

Witam,
Moim zdaniem powinni wprowadzić poziom wyszkolenia w POSŁUGIWANIU się danym typem broni czy zbroi - np, specjalista typu włócznik nie będzie tak dobrze bronił tarczą co rycerz ciężko uzbrojony używający na co dzień dajmy miecza i tarczy, lecz będzie bardziej zwinny. Wyćwiczenie w danej broni i ekwipunku, który do niej dobierzemy da nam unikatowe kombinacje i ruchy dostępne do wykonania. Wspomniany wcześniej włócznik będzie miał większe pole manewru bronią jak i ruchami od ciężkozbrojnego rycerza, natomiast w przeciwieństwie do przeciwnika może wystarczyć 1 uderzenie do powalenia go. Rycerzowi, np. trzeba by było albo dobrze dźgnąć lub precyzyjnie wycelować w mniej chronione miejsce jak w prawdziwym życiu. Będzie miał na to włócznik większą szansę niż rycerz poprzez (być może) lżejszy pancerz a co za tym idzie zwinniejsze ruchy i WYĆWICZENIE w ruchach posługiwaną bronią (przez długie męczące treningi będzie miał dostęp i wiedzę na temat różnych ruchów przydających się w różnych sytuacjach oraz siłę do ich wykonania). Wciąż mówicie o zwykłych ludziach zaczynających grę. Taki kupiec czy nowicjusz nie będzie miał wystarczająco sił i nabytych umiejętności by dorównać w bezpośrednim starciu z weteranem, lecz jeśli będzie nierozważnie podchodził do takich pojedynków oczywiście może zginąć. Nawet największy twardziel nie powinien bez szwanku wyjść, np z zamachu w którym zada mu ktoś poważne obrażenia w plecy sztyletem a być może nawet mieczem i jeszcze odwrócić się i zabić napastnika. Przykładowo wyćwiczony silny mężczyzna z czarnym pasem karate czy innej sztuki walki może spokojnie zabić zwykłego zjadacza chleba, lecz w pojedynku w których nierozważnie postępuje lub zgrywa kozaka nic nie robiąc, dostając sztyletem w serce umiera lub przynajmniej trafia do szpitala na sale operacyjną  :P . Przykre by było jak np. w WoWie, iż jest pojedynek pomiędzy 1 a 90 lvl a nawet 70 a 90 to słabszy przeciwnik nie ma ŻADNYCH szans na wygraną nawet jeśli przeciwnik stoi nic nie robiąc i otrzymując uderzenia na ładnie pomalowaną i ozdobioną zbroję ciągnąc pojedynek w nieskończoność. Jeśli to ma być Realistyczna Gra Nie ma mowy na coś takiego. Moim zdaniem nie warto dodawać różnych przeliczników bo wtedy ta gra zamieni się w zwykły powielany RPG, w których głównym celem (dla tych który wybierają walkę) będzie znajdowanie coraz to lepszych ekwipunków zamiast ćwiczeniu w posługiwaniu się wybranym orężem czy magią. Oczywiście znajdywanie lepszego ekwipunku uważam za istotne, natomiast powinien być on przeznaczony również nie na liczby lecz na taktykę w walce, np wymieniony wcześniej przykład, żeby zabić mocno uzbrojonego człowieka trzeba dobrze wycelować lub trawić w "otwarte miejsce" na ciele. Przez to posiadacz takowej zbroi będzie "mniej" podatny na ataki przeciwników, lecz ze względu na ciężar uzbrojenia będzie wolniej unikał ataków napastników oraz wolniej je zadawał. Takowy mocniejszy/legendarny miecz nie przyda się jeśli nie będzie jego posiadacz wiedział jak go używać. będzie mógł oczywiście (poprzez np. dobre wyważenie czy ostrość ostrza) wyprowadzić "mocniejsze" ataki, lecz wyszkolony przeciwnik mógłby spokojnie go uniknąć nabytymi ruchami poprzez TRENING. Moim zdaniem Gracz powinien popróbować z różnymi typami uzbrojenia i zauważyć każdej "mieszanki" ich zalety i wady bo wszystko je ma i dobrać najbardziej odpowiedni dla siebie.
  Moim zdaniem uzbrojenie powinno mieć czynniki jak:
- waga
- zasięg (oręż)
- wytrzymałość
- jakość wykonania (nawiązujący również do wytrzymałości)

W prawdziwym życiu nie ma superbohaterów - są ludzie, który poświęcili dużo czasu na daną czynność by się jej wyuczyć i być w nim najlepszym, a co za tym idzie nie ekwipunek czyni mistrza --> Pomaga - LECZ tylko pomaga i nie czyni posiadacza niezniszczalnym czy niezrównanym, np. Dobry muzyk nie potrzebuje wielce drogiego instrumentu by swą Pasją i Wytrwałością w tym co robi zauroczyć odbiorcę. Kiepski muzyk nawet na instrumencie z najwyższej półki nie zagra niczego konkretnego a jedynie zniszczy go jak i powinno być z legendarnym mieczem w grze, który źle używany szybko się zepsuje i nie będzie więcej wart niż wspomniany powyżej drewniany mieczyk.

Warto dodać, iż gracz wyćwiczony w posługiwaniu się, np. Mieczem dwuręcznym zmieniając oręż na włócznie mając nawet legendarną włócznię i resztę ekwipunku co przeciwnik ze zwykłą włócznią nie przechyla szale zwycięstwa na jego stronę, gdyż nie zna wszystkich korzyści wynikających z wybranego na tę chwilę oręża. Można tu przytoczyć przykład z Diablo 2, gdzie mi zwykło, gdy grałem barbarzyńcą, iż w umiejętnościach wybierałem i doskonaliłem zdolność w posługiwaniu się DANYM orężem i tylko na nie "polowałem" podczas eksploracji świata Blizzarda bo dawało mi to największe korzyści.
« Last Edit: July 05, 2013, 17:52:21 by Kejster »
Logged
Pasja i wytrwałość prowadzi do rzeczy wielkich, o których marzono od wieków.

Ratharr

  • User
  • Posts: 186
    • View Profile
Odp: Poziom postaci
« Reply #51 on: July 05, 2013, 16:58:14 »

@Kejster Dobrze gada, polać temu panu.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Poziom postaci
« Reply #52 on: July 05, 2013, 21:45:34 »

Tak czytam ten temat i stwierdzam że tu żadnego klimatu, żadnej fajnej atmosfery tu nie ma. Ludzie to już nie jest dyskusja tylko kłótnia, a teksty typu "Nie podoba Ci się , to idź stąd." są bez sensu. Nie odpychajcie ludzi od tej gry, nie zamykajcie jej dla tych co się z Wami zgadzają, to jest bez sensu. Tutaj jest "dyskusja" taka, że są 2 grp. ludzi i mają 2 różne poglądy na sytuację. Ale Wy się kłócicie, niech 1 grp. próbuje przekonać 2 i na odwrót. To będzie dyskusja w której każdy z miłą chęcią będzie się angażował.
Logged

Kejster

  • User
  • Posts: 36
    • View Profile
    • SoundCloud w wykonaniu Kejstera :)
Odp: Poziom postaci
« Reply #53 on: July 05, 2013, 22:10:22 »

Tak czytam ten temat i stwierdzam że tu żadnego klimatu, żadnej fajnej atmosfery tu nie ma. Ludzie to już nie jest dyskusja tylko kłótnia, a teksty typu "Nie podoba Ci się , to idź stąd." są bez sensu. Nie odpychajcie ludzi od tej gry, nie zamykajcie jej dla tych co się z Wami zgadzają, to jest bez sensu. Tutaj jest "dyskusja" taka, że są 2 grp. ludzi i mają 2 różne poglądy na sytuację. Ale Wy się kłócicie, niech 1 grp. próbuje przekonać 2 i na odwrót. To będzie dyskusja w której każdy z miłą chęcią będzie się angażował.
Popieram w 100%. Kłótnia prowadzi tylko do większej kłótni a nie wnosi wiele konkretów do dyskusji. Spróbujmy jak kolega napisał razem zastanowić się nad różnymi aspektami gry i znaleźć konsensus pomiędzy 2 "obozami".  :)
Logged
Pasja i wytrwałość prowadzi do rzeczy wielkich, o których marzono od wieków.

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Poziom postaci
« Reply #54 on: July 06, 2013, 15:59:24 »

Ale tu nikt nie ma zamiaru się kłócić. Każdy tylko przedstawia swoje pomysły (chyba że coś przeoczyłem). A co do teggo co mówił Kejster, to może i dobry pomysł, ciekawe jakby się sprawdził w praktyce.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Poziom postaci
« Reply #55 on: July 06, 2013, 16:03:18 »

Ale tu nikt nie ma zamiaru się kłócić. Każdy tylko przedstawia swoje pomysły (chyba że coś przeoczyłem). A co do teggo co mówił Kejster, to może i dobry pomysł, ciekawe jakby się sprawdził w praktyce.

Trochę w tym mój błąd był, gdyż przeczytałem 1 i 2 stronę, a tam nie było zbyt ciekawie.
Logged
Pages: 1 2 3 [4]