Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2

Author Topic: Elity, Herosi  (Read 2185 times)

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Elity, Herosi
« on: July 06, 2013, 14:26:45 »

Jest to rzecz zaczerpnięta z gry Margonem (tak wiem, jestem beznadziejny bo gram w Margonem, oszczędźcie sobie pisania), o ile się nie mylę pojawiło się to też w World of Warcraft (chyba elity tam były, ale nie jestem pewien).
Elity:
-Będą się one pojawiać pojedynczo, ewentualnie z jakąś obstawą, pomocą (1-3 elit tego samego "gatunku" na cały świat, oczywiście wszystkich elit mogło by być bardzo dużo, tysiące na wszystkie kontynenty),
-Nie będą one rzadkością, ale na pewno będą rzadsze niż zwykłe stworzenia,
-Będą niewiele silniejsze od zwykłych stworzeń, ale jednak,
-Looty: pusty (nie aż tak bardzo często), zwykły (najczęściej), unikatowy (średnio 1/50 bić), heroiczny (średnio 1/100 bić), legendarny (1/200 bić)*, oczywiście pusty najgorszy, legendarny najlepszy, sprawa oczywista,
-Będą się pojawiać w tym samym miejscu,
-1 elita (czas respu zależy od lvla, a jeśli go nie będzie to ogólnej siły lub czegoś podobnego) będzie się respić tyle samo czasu + - 30s by nie pojawiały się programy odmierzające czas do następnego respu.
Herosi:
-Będą się pojawiać pojedynczo, bez żadnej obstawy (1-3 herosów tego samego "gatunku" na cały świat, będzie ich myślę koło 50-80),
-Będą oni się pojawiać dosyć rzadko, rzadziej niż elity,
-Będą oni lepsi od elit, ale jednak dobry gracz będzie dał rady ich pokonać w pojedynkę,
-Looty: pusty, zwykły (średnio 1/10 bić), unikat (średnio 1/5 bić), heroiczny (średnio 1/8 bić), legendarny (średnio 1/40 bić)
-Będą się pojawiać różnie, ale na określonym, niewielkim obszarze,
-1 heros (czas respu zależy od lvla, a jeśli go nie będzie to ogólnej siły lub czegoś podobnego) będzie się respić np. 20 lvl/lub coś co będzie jego zamiennikiem 10min-1h, 35 lvl/lub coś co będzie jego zamiennikiem 2h-5h itd.


*nazwy (zwykły, unikatowy, heroiczny, legendarny) są wzięte z Margonem, więc myślę że tutaj by się je zmieniło


Niechże się ktoś wypowie w tym temacie xD
« Last Edit: July 07, 2013, 14:56:32 by Lisz555 »
Logged

jeremy

  • New user
  • Posts: 3
    • View Profile
Odp: Elity, Herosi
« Reply #1 on: July 09, 2013, 14:10:06 »

zaproponowany przez Ciebie pomysł jest tylko elementem wielce skomplikowanego działu, jakim jest ekonomia w grach mmo. tworzenie ekonomii jest bardzo skomplikowane, bo trzeba brać pod uwagę wiele zmiennych (m.in. ilość graczy, ilość dostępnych surowców, przewidywany system craftingu) oraz balans rozrywki umożliwiający czerpanie z niej satysfakcji. wydaje mi się że elity, bossowie, specjalne questy do wykonania raz dziennie - są już takim standardem, że twórcy od początku przewidzieli ich rolę w swoim dziele ;)
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Odp: Elity, Herosi
« Reply #2 on: March 06, 2014, 17:08:34 »

To nie są takie podbossy? I lepiej by było gdyby nie 1-3 na cały świat tylko 1 na kontynent (takie jest moje zdanie).
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Elity, Herosi
« Reply #3 on: March 06, 2014, 23:04:38 »

Boski chyba jesteś zapalonym górnikiem bo same skamieniałości wydobywasz :)
Będzie jeden kontynent, jeśli będzie trzeba więcej to dodadzą, czas respawnu powinien wynosić 24h i taki nazwijmy to "pradawny drzewiec", "Masywny niedźwiedź" czy "przerośnięty wilk" powinien spawnić się w losowym miejscu na kontynencie i naprawdę powinien być silny.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

KawalErO

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Elity, Herosi
« Reply #4 on: March 07, 2014, 00:03:37 »

ja widziałbym to tak, że podczas gry napotykamy np. na wielki ślad łapy, pojawiają się legendy, kolejne tropy i pogłoski z różnych części świata. W końcu udaje się ustalić miejsce przebywania mitycznego potwora (którego nazwę wymyślą mieszkańcy świata, lub odkrywcy śladów) i cesarstwo wystawia nagrodę za zabicie poczwary, dzięki temu popularność rośnie aż w końcu jacyś śmiałkowie go zabiją, ale taki potwór powinien być bardzo cenny, bardzo silny i pojawiać się nie częściej niż raz na pół roku.

Wyobraźcie sobie imiona bohaterów wyryte na tabliczkach w każdej karczmie świata, tacy ludzie stawaliby się legendami i myślę, że to jest największa nagroda.

A teraz, wyobraźmy sobie że taki boss respi się codziennie, zbiera się grupka ludzi, ubijają bossa, loot sprzedają za niezłą kase. Na drugi dzień to samo lub inna grupa przychodzi, zabija i zgrania loot. Zupełnie bez sensu bo to nie boss tylko jakaś popierdółka ;)
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Elity, Herosi
« Reply #5 on: March 07, 2014, 00:11:01 »

Kawal był inny temat o Bossach a tu jest mowa o silniejszym wilku co daje więcej mięsa czy miśku co ma więcej skóry, nie jakiś mega loot, to tylko trochę lepszy zwierzak, Lisz podczas zakładania tego tematu miał inny punkt widzenia jak teraz i to jest całe nieporozumienie.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Odp: Elity, Herosi
« Reply #6 on: March 07, 2014, 07:51:35 »

Quote from: Gniazdu
Boski chyba jesteś zapalonym górnikiem bo same skamieniałości wydobywasz :)
@Up Nudziło mi się. xD
@Lich555 Hmm... może sobie zagram w Margonem...
@Topic Np. może być Przywódca wilków zombie z powiedzmy dwoma stworami: Wilk zombie. I to by była taka elita.
@Down Ta ortografia to na serio? xD
« Last Edit: March 07, 2014, 21:29:56 by IAmBoskiM »
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Elity, Herosi
« Reply #7 on: March 07, 2014, 16:47:48 »

mam trochę bardziej plastyczna koncepcje a poza tym trochę pozmieniałem nazwy

Legendarne-pojedyncze istoty unikatowe raz na grę w ramach eventu. niesamowicie potężne posiadające własne frakcje które pojawiają się na czas eventu.

Epickie - np Wielki Orkowy Herszt albo ArcyMistrz Paladyn Zkonu- bosowie że tak powiem "Elekcyjni" przywódcy wielkich frakcji mobów czy npc silniejsi od każdego we frakcji po zabiciu jednego frakcja "wybiera" następnego w określonym odstępie czasu (załóżmy tydzień)

Elity np Okrowy Herszt czy Kapłan Paladyn- wszelkiego rodzaju Oficerowie czy dowódcy małych frakcji szef rozbójników czy herszt wioski wioski orków. (raz dziennie jeżeli jego podwładni nie zostali wybici, jeżeli grupę unicestwiona to 3 dni na jej Respawn w innym miejscu niż poprzednio)

Herosi (lub samotnicy) samotne szwendające sie elity o ile zwykłe elity były by raczej związane z konkretnym miejscem czy regionem o tyle Herosi pojawiali by sie w dowolnych miejscach mapy które spełniały by odpowiednie warunki.

Zwykłe- przedmioty słabej lub zwykłej jakości najbardziej rozpowszechnione

Plewy nie tak często spotykane ale jak już to w wielkich hordach. "Badziewny" Loot często (jeżeli mowa o wyposażeniu) niekompletny

po drugie @liszowaty nie żadne Looty typu "pusty" tylko zawsze coś leci, bo gadaliśmy że z mobów ma nie wypadać złoto i "itemki" tylko to co "zawierają" więc jak dziadyga jest w pancerzu a poderżniemy mu gardło to mamy wszystko co miał na sobie ewentualnie jakieś składniki które zawiera jego ciało.
czyli "pusty" odpada.

Zwykły-załóżmy że to jest to co zawsze wypada z danego rodzaju mobów.

potem zamiast Unikat dałbym "wysoka jakość" czyli jakieś cenniejsze przedmioty. zamiast zwykłego miecza to np miecz o dobrej jakości. częściej wypada z Elitek czyli z plewy to szansa że mają coś takiego to 1 do 50 a w przypadku elitki 1-25 herosi 1-15 Epickie zawsze posiadają Wysoką jakość .

Heroiczny Out nie bardzo widzę co to mogło by być

-Potem Epicki czyli to co leci z Epickich mobów i co można zdobyć tylko z nich i to zawsze np Miecz Arcymistrza paladyna zakonu.

-Legendarne czyli przedmioty zupełnie unikatowe wypadające z bosów Eventowych.

Taki przykładzik eventu:

Legendarny-Wielgachny Okofy Wudz Urżnij Łep (wódz wojenny wszystkich orczych plemion) Przedmiot legendarny Jego topór "SiekoSzyj".--->
Jego Elity Wielkie Bojofe Hopaki. jako obstawa wyposażenie wysokiej jakości.--->
potem Epickie jako dowódcy armii Wodza czyli Wielcy orkofi Herszotfie tu stały loot epicki czyli broń orkowego Herszta.--->
Herosi czyli Orkomando -silna elita która robi samotne wycieczki poza tereny Hordy--->
potem pomniejsze elity dowodzące konkretnymi oddziałami Zwykłych i oczywiście plewy
« Last Edit: March 07, 2014, 19:38:28 by Pan_Lemur »
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Elity, Herosi
« Reply #8 on: March 09, 2014, 16:51:07 »

Jestem przeciwny pojawianiu się określonych bossów, herosów czy elit o tej czy o tamtej godzinie dających uber-itemki z jakąś szansą, przecież nie będzie to typowe mmo, taki system spowodowałby więcej zabójstw innych ludzi niż samych super-mobków. Nie będzie takiego czegoś jak zbieranie złota z dzików, tylko ich skóry, mięso i kości, więc pomysł z wpływem klasy potwora na to co można z niego zdobyć według mnie odpada. Takie coś jak jednostki "elitarne" mogłyby co najwyżej zwiastować przybycie bossa.

*orto
« Last Edit: March 09, 2014, 22:13:35 by Kahetabi »
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Elity, Herosi
« Reply #9 on: March 09, 2014, 17:00:29 »

Kahetabi a może byś spojrzał na datę tematu? Poza tym może z takiego silniejszego misia zostawać więcej mięsa czy skóry.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Elity, Herosi
« Reply #10 on: March 09, 2014, 17:23:06 »

A data poprzedniego posta?
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Elity, Herosi
« Reply #11 on: March 09, 2014, 17:30:36 »

@Kahetebi myślę podobnie więc napisałem że loot to jest to co ma na sobie. a potem popatrz logicznie że herszt  bandytów będzie miał najlepsze uzbrojenie w całej grupie więc poprzez "elitę" rozumiem właśnie takiego moba.

żadnego regularnego respawnu bosa  o imieniu TomekMorderca z którego masz szanse wylosować topór Tomkowy topór miniej więcej raz na 80 pokonań (pomijam już fakt że Tomek nim walczy)


na przykład bandyci
więc masz ten loot zwykły to jest to co jest zazwyczaj z bandytów wypada jakaś kolczuga zwykły miecz jakieś tam portki onuce cebula i kilka miedziaków

potem loot elitarny czyli to co z herszta
żadnego losowania czy ci wypadnie "topór herszta morderca dusz uber +10000"  tylko wypadnie to co miał na sobie(zwykły loot) plus np stalowy topór dobrej jakości. bo zwykle herszt zbierał najlepsze przedmioty z tego co zrabowane. więc wciąż tylko to co miał przy sobie, ale zawsze to wypadnie a jeżeli zniszczy się podczas walki to wypadnie uszkodzony przedmiot.
itd...


mistrz zakonu też będzie miał taki "epicki" loot miecz który dostają mistrzowie wraz z objęciem stanowiska...

i nie chodzi mi tu o podział na kolorki, i szanse na wypadniecie tegoż miecza. tylko na wyłuszczenie żeby nie było sytuacji(a czytając twoja wypowiedź miałem takie wrażenie) że z to co zbierzemy z herszta bandytów nie będzie się w ogóle różnić od tego co dostaniemy ze zwykłego rzezimieszka... a dodatkowo żeby nie było sytuacji gdzie może nam to nie wypaść z niego, "bo nie" (strasznie mnie to denerwuje w grach gdy nie mogę ściągnąć zbroi z wroga którego zabiłem. dlaczego? bo nie wylosowało się... a trup leży w zbroi...)
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Elity, Herosi
« Reply #12 on: March 09, 2014, 19:00:18 »

A tam gadanie. W wypadku zwierząt może być tak że losowo "wypada" np: Futro świetnej jakości, normalne futro, zniszczone pazury itp.

Z NPC trzeba by było ustalić co i jak. Jeżeli na ten przykład będą bandy to w każdej takiej 5-6 osób będzie herszt plus 1-2 z lepszą bronią niż normalną. Co nie znaczy że w takiej bandzie będzie herszt, lub banda będzie bogata żeby mieli lepszy sprzęt.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Elity, Herosi
« Reply #13 on: March 09, 2014, 19:29:16 »

o to mi mniej więcej chodzi. jeżeli są to rzeczy, że tak powiem, naturalnie zawarte w istocie to ich jakość może być zależna od warunków życia itd. to samo z przedmiotami noszonymi bo same w sobie mogą być kiepskiej jakości + zniszczyliśmy je w walc.

ale wolałbym żeby system wypadania przedmiotów nie był oparty na akcie losowania... Wkurza mnie to gdy nie mogę zabrać przeciwnikowi topora bo go nie wylosowałem, a ten kilka sekund wcześniej prawie mnie nim ukatrupił, albo sytuacja gdy z wilka nie wypada ci np wątroba. czemu się pytam? co wilk nie miał wątroby?

jeżeli chodzi o Loot to w skyrimie było prawie tak jak być powinno, tylko problem że nie zawsze z niedźwiedzia wylatywały pazury...
Ale jeżeli nasz przeciwnik miał na sobie zbroje płytową to ja mogliśmy ściągnąć i ewentualne pierdoły typu złoto rubiny biżuteria.
zwykle tam też herszt był lepiej uzbrojony niż reszta. wolałbym żeby też dało się ze skubańca wyciagnąć np serce... to była paranoja gdy latałem przez pół mapy bo potrzebowałem ludzkiego serca a z ludzi nie wypadało... ale gdyby to poprawić...

ja widzę to tak
zabijamy bandytę.
rozbieramy delikwenta.
a teraz mamy możliwość oskórowania go tak jak każdego innego zwierzaka a mini gierkę widzę tak (tyczy się zwierzaków wszelakich) że zależnie od tego co w niej robimy to takie rzeczy dostajemy.

możemy np oskórować (opisywać nie będę chyba prawie każdy tu wie jak to działa)
ale możemy od razu na przykład tylko rozciąć wzdłuż i wybrać narządy wewnętrzne. Gdzie klikamy opcję na ciele "obrób" i przechodzimy do minigierki  z menu po lewej stronie wybieramy opcję cięcia i myszką "rysujemy" rysujemy cięcie gdy po puszczeniu przycisku wraca kursor do opcji podstawowej. przeciągamy nadciętą skórę na boki i mamy swobodny dostęp do wnętrzności gdzie po prostu przeciągamy je do worka. proste i w miarę szybkie.

nie chciał bym by to trwało dlużej niż piec minut w przypadku np wilka bo to po prostu będzie zbyt męczące.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Elity, Herosi
« Reply #14 on: March 09, 2014, 19:50:42 »

Jedyna określona lokalizacja występowania, to ta uwarunkowana geograficznie (np. wielbłądy na pustyniach). Oczywiście też uważam że jako elitarna jednostka będzie miała ona lepsze wyposażenie, a my zbieramy co widzimy (jak na realizm przystało).
Logged
Pages: [1] 2