Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2

Author Topic: mechanika craftingu/budowania  (Read 2487 times)

Liwosz2

  • User
  • Posts: 207
    • View Profile
mechanika craftingu/budowania
« on: June 20, 2013, 23:10:29 »

No właśnie to powinno być realne, ale nie aż tak nudzące xd Mało komu by się chciało stawiać np. wieżę cegła po cegle :D

Mistrz Ignis: ja z kolei wierzę że to był przypadek.
« Last Edit: June 21, 2013, 23:01:39 by Mistrz Ignis »
Logged
Działać na korzyść innych... samemu pozostając w cieniu.

Scypio

  • User
  • Posts: 189
    • View Profile
Odp: mechanika craftingu/budowania
« Reply #1 on: June 20, 2013, 23:12:23 »

w sumie mam pomysł... P-click na odpowiedni stół powiedzmy ten stolarski > wybieramy odpowiedni "przepis" i wyciągamy zgodnie z przepisem dany materiał i używając odpowiednich narzędzi klikając/przeciągając po liniach pomocniczych formujemy przedmiot, im dokładniej tym ładniej wyjdzie i będzie cenniejszy :D 

Ale jakbyś wybudował taką wierzę to z taką wprawą domy w kilka minut byś strzelił :D
« Last Edit: July 02, 2013, 22:13:40 by Mistrz Ignis »
Logged
McScypio to mój cel. A w czasie wolnym polowania na złodziejaszków i innych władców. http://dogry.pl/r/scypio

Liwosz2

  • User
  • Posts: 207
    • View Profile
Odp: mechanika craftingu/budowania
« Reply #2 on: June 20, 2013, 23:15:22 »

No to jest dobry pomysł, ale moim zdaniem zamiast tego "rysowania" przedmiotu, po prostu mogła by być jakaś animacja, że go zaczynamy tworzyć i później dodajemy np deske czy coś, później bierzemy młotek i jakoś ona by mogła się "pojawiać" w tamto miejce. Trochę mało realne, ale cieżko by to było odwzorować :D
Logged
Działać na korzyść innych... samemu pozostając w cieniu.

AAAron

  • User
  • Posts: 163
    • View Profile
Odp: mechanika craftingu/budowania
« Reply #3 on: June 20, 2013, 23:18:15 »

szczerze to troche za daleko idziemy jesli chodzi o to budowanie bo do takich bajerow jak np na serwerze bedzie 250 osob i kazdy tak tworzy i tworzy to serwer jest bardzo obciazony i takie zapisywanie tych naszych tworow to juz w ogole ale pomysl dobry a czy da rade go wprowadzic to nie wiem tylko spekuluje :)
Logged
"Świat pełen jest wilków, które uskarżają się na rogi owiec lecz ja tych owiec bronie"

remixir

  • User
  • Posts: 146
    • View Profile
Odp: mechanika craftingu/budowania
« Reply #4 on: June 20, 2013, 23:18:54 »

Tak popieram liwosza myślmy także realistycznie sama animacja nie musiała być bardzo efektowna ale odzwierciedlenie materiałów powinno być realistyczne np na ratusz powinno być np 1000 desek 100 bloków kamienia i 4tyg budowy i np samo umieszczenie nie których bydynków powinno mieć także na znaczeniu nie od dziś wiemy że struktury miejskie powinny mieć sens a w grz ebyły by bonusy lub jakies ułomności na zysku z budynku
Logged

Liwosz2

  • User
  • Posts: 207
    • View Profile
Odp: mechanika craftingu/budowania
« Reply #5 on: June 20, 2013, 23:22:12 »

Właśnie, ciężko jest powiedzieć jak to będzie gdzie np. ludzie będą chcieli się rozbudować w lecie czy gdzieś. A tak poza tym to jak ktoś będzie chciał się wprowadzić do miasta to dom będzie musiał budować sam, czy będzie jakiś wynajem lub kupno już gotowego?
Logged
Działać na korzyść innych... samemu pozostając w cieniu.

AAAron

  • User
  • Posts: 163
    • View Profile
Odp: mechanika craftingu/budowania
« Reply #6 on: June 20, 2013, 23:24:23 »

Ja wiem jedno nie bede na pewno budowniczym :D
Logged
"Świat pełen jest wilków, które uskarżają się na rogi owiec lecz ja tych owiec bronie"

remixir

  • User
  • Posts: 146
    • View Profile
Odp: mechanika craftingu/budowania
« Reply #7 on: June 20, 2013, 23:25:02 »

Myślę że możliwość wynajmu powinna być dostępna lub pokojów gospodzie a wybudowanie kosztowało by dodatkowo kupienie miejsca i oczekiwanie na zgodę radnych miasta ^^

Mistrz Ignis: ogonki przy "ł" lub "ę" przepuszczę, ale z uporem maniaka będę kolorował różowym wszystkie błędy z końcówką "ów".
« Last Edit: June 21, 2013, 23:03:59 by Mistrz Ignis »
Logged

Scypio

  • User
  • Posts: 189
    • View Profile
Odp: mechanika craftingu/budowania
« Reply #8 on: June 20, 2013, 23:25:39 »

Raczej na początku dostaniesz ziemię ale po jakimś czasie może będzie opcja wynajmowania od innych graczy
Logged
McScypio to mój cel. A w czasie wolnym polowania na złodziejaszków i innych władców. http://dogry.pl/r/scypio

Detherok

  • User
  • Posts: 6
    • View Profile
Odp: mechanika craftingu/budowania
« Reply #9 on: July 03, 2013, 17:31:41 »

Cóż osobiście zastanowiłbym się nad samą mechaniką Craftingu. Cóż jakieś tam rysowania, czy inne czysto zręcznościowe sprawy zostawiłbym opartych na czynnika nie związanych z czynnikiem ludzki bo to albo myszka obiedzie albo coś tam. Raczej w tym momencie będzie miało znaczenie zmęczenie naszej postaci i to jak bardzo jest się w stanie skupić na zadaniu. Nie po to będzie sie rozwijało zręczność żeby później myszka nam poleciała przez przypadek tak?

A odnośnie przepisów. Ja tam wolałbym być ostrożny, bo bądźmy szczerzy co jeśli ja lubię wychodzić poza jakieś tam schematy. Bo bądźmy szczerzy mając powiedzmy drewno osikowe i cięciwę z dratwy zrobię krótki łuk, ale jeśli będę mieć drewno dębowe i cięciwę z grzywy konia to tego nie zrobię?
Troszkę inaczej mogłaby wyglądać sprawa z kuciem otóż tutaj mamy wiele zabaw z budulcem. I niektóre rzeczy nie zrobisz w inny sposób, np. Katany nie zrobisz ciosając jeden kawałek materiału, czy też nie zrobisz pięknego dzwonu do swojego rapieru na kowadle. Do tego jest potrzebny konkretny przepis i umiejętności.
Logged

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: mechanika craftingu/budowania
« Reply #10 on: July 03, 2013, 18:00:48 »

dokładnie tak, powinna być swoboda tworzenia broni lub innych przedmiotow. jasno okreslone schematy to nie to. moze cos w stylu na łuk potrzebuje kilku desek drewna, linke (żyłke, włosy, jelita etc) i w zależności od tego czego użyjemy, bedzie to mialo inne statystyki i bedzie roznilo sie wygladem
Logged

SorenII

  • User
  • Posts: 73
    • View Profile
Odp: mechanika craftingu/budowania
« Reply #11 on: July 04, 2013, 12:57:00 »

Przepisy powinni tworzyć gracze np ktoś wynalazł miksturkę regenerująca zapisuje przepis i otwiera masowa produkcje albo jedzie na licencji. :D
A co byście powiedzieli na możliwości przedmiotowy na których się craftuje ? Mamy piec  w kuźni ale możemy w nim zrobić tylko średniej jakości  miecze bo maksymalna temperatura którą osiągnie to np 500 stopni a do obróbki dobrej stali lub innych metali potrzeba większej temperatury ? Czyli by trzeba kopić większy/lepszy piec. To samo w alchemii lepszy kociołek lepsza warunki itd.
Logged
Dobrze myślący ale nie koniecznie  tak już piszący ;>
Ile już takich projektów w Polsce było ? ile upadło ? ale wierze nadal wierze ze to wypali. :>

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: mechanika craftingu/budowania
« Reply #12 on: July 04, 2013, 13:35:42 »

Może to się opierać po prostu na poziomie bydunku kowala i całęgo sprzetu, ktory sie tam znajduje. w miare uplywu czasu i wzroscie umiejetnoci mozna by ulepszac warsztat
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: mechanika craftingu/budowania
« Reply #13 on: July 06, 2013, 15:25:09 »

Żeby budowa nie była taka jak w Minecrafcie, zbyt prosta, ale żeby budynki dało się też zdobyć, a raczej zbudować w inny sposób niż np. w Skyrimie. Oczywiście wynajęcie też by mogło być, ale nie tylko wynajęcie.
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Odp: mechanika craftingu/budowania
« Reply #14 on: March 06, 2014, 15:37:34 »

Quote from: Liwosz2
A tak poza tym to jak ktoś będzie chciał się wprowadzić do miasta to dom będzie musiał budować sam, czy będzie jakiś wynajem lub kupno już gotowego?
Musiałbyś kupić ziemię i tam byś mógł budować. Jak kupujesz ziemię z domem to dom jest twój. Jeżeli kupujesz ziemię to z określonymi wymiarami. I powinno być coś takiego jak kupowanie ziemi w górę czyli żeby było ograniczenie wysokości, której możesz budować. Oczywiście mógłbyś zbudować wyżej, ale byłoby to niezgodne z prawem i prawdopodobnie wszystkie elementy, które zrobiłeś za wysoko zostałyby usunięte i nałożyliby na ciebie grzywnę.

Z wynajmem to chyba nie byłoby kupowania ziemi, tylko jej wypożyczania. Powiedzmy taki mój pomysł:
Idę do gospody, bo potrzebuję noclegu. Rozmawiam z gospodarzem i ten daje mi 3 papierki do podpisania. Na tych papierach są zawarte wszystkie informacje dotyczące wynajmu. Gospodarz daje mi 2 papierki - 1 dla ratusza i 1 dla mnie, a ostatni jest dla gospodarza. Zanoszę papier do ratusza i od tej pory pokój w tamtej gospodzie jest mój do jakiegoś czasu.

Umowa mogłaby wyglądać tak:

Nazwa wynajmującego:
Klient

Nazwa gospodarza:
Gospodarz

Okres wynajmu:
od 10:00 21/04/2014 do 21:00 22/09/2014

Podpis gospodarza:
Podpis urzędnika ratusza:
Podpis wynajmującego:

Podpis
Podpis
Podpis
Logged
Pages: [1] 2