Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2

Author Topic: Rejestr/Spis miast  (Read 1602 times)

Azariusz

  • User
  • Posts: 61
    • View Profile
Rejestr/Spis miast
« on: June 29, 2013, 11:37:55 »

Żeby uniknąć powstawania zbyt wielu miast na raz według mnie dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie takowego rejestru/spisu miast cesarskich. Dla przykładu żeby takie zabudowania powstały trzeba by było wykonać całą procedurę np:

1. Osoba chcąca założyć miasto najpierw wykupuje miejsce pod zabudowę (inaczej nie ma ona prawa bytu i może zostać zburzona)
2. Mieszkańcy przyszłego miasta zaczynają budować pierwsze domy mieszkalne, ratusz, targowisko itp.
3. Jeśli teren prywatny spełni przykładowe warunki: 10 mieszkańców, 3 budynki mieszkalne, budynek ratuszu to wtedy osoba go posiadająca może wnieść wniosek o przyznanie praw miejskich i utytułowanie jego właściciela oraz tych ziem na tytuł wsi.
4. Przyjmując, że po inspekcji urzędnika wniosek zostaje przyjęty i wieś automatycznie zapisuje się na mapach cesarstwa. Natomiast jego mieszkańcy stają się prawymi obywatelami cesarstwa.
5. Informacja o założeniu nowej wsi roznoszą się. Wieś musi teraz płacić podatki na rzecz państwa, ale za to staje się jego częścią :)

Oto moja propozycja, co o tym sądzicie?
Logged

Kacperosxd

  • User
  • Posts: 15
    • View Profile
Odp: Rejestr/Spis miast
« Reply #1 on: June 29, 2013, 11:45:26 »

Pomysł niezły ale i tak miast dużo nie powstanie bo trudno je wybudować w kilka osób. I może lepiej by było wybudować więcej tych budynków bo raczej gdyby się ktoś uwziął to dałby radę w niedługim czasie z kolegami wybudować te kilka budynków i byliby już na mapie :D Moim zdaniem powinno być ze 20 budynków mieszkalnych, targowisko, ratusz, plac, drogi. To co ma każde miasto tylko żeby trzeba było wybudować tego noo sporawo żeby to nazwać miastem :) Ale pomysł dobry :D
Logged

Azariusz

  • User
  • Posts: 61
    • View Profile
Odp: Rejestr/Spis miast
« Reply #2 on: June 29, 2013, 11:55:41 »

Dzięki. Chodzi mi jeszcze o to, że byłoby kilka poziomów osad. Przykładowo:

- Wieś -  10 mieszkańców, 8 budynków mieszkalnych, budynek ratuszu, targowisko i drogi ubite,
- Miasto - 60 mieszkańców, 40 budynków mieszkalnych, ratusz, targowisko, karczma, plac, drogi brukowane, arena, sąd, siedziba straży miejskiej
- Duże Miasto (potoczne) - 150 mieszkańców
- Metropolia (potoczne) - 300 i więcej mieszkańców
« Last Edit: June 29, 2013, 12:08:48 by Azariusz »
Logged

Scheikh

  • Guest
Odp: Rejestr/Spis miast
« Reply #3 on: June 29, 2013, 11:57:13 »

Ja już widzę liczne grupy przyjaciół wyjeżdżające z miasta w świat, po to, by założyć własną osadę. Nie będziemy tam tylko jednym z obywateli, ale może także i burmistrzem/sołtysem? Proponuję też podobny system co do opactw i klasztorów - Mnisi zakładają małą osadę, gdzie prócz modlitwy pracują też w gospodarstwie, a plony z pól mogą sprzedawać w mieście :P
Logged

Scheikh

  • Guest
Odp: Rejestr/Spis miast
« Reply #4 on: June 29, 2013, 12:00:39 »

Ja bym się tak kurczowo nie trzymał odpowiednich szczebli i nazewnictwa - może być ono używane potocznie, ale wystarczy po prostu system, że jeśli wieś spełni odpowiednie wymogi cesarstwa, dostaje prawa miejskie, a co się z tym wiąże - odpowiednie przywileje. To co będzie się z miastem dziać potem, nie wywrze zmiany w nazewnictwie (chyba że zostanie mianowane stolicą)
Logged

Azariusz

  • User
  • Posts: 61
    • View Profile
Odp: Rejestr/Spis miast
« Reply #5 on: June 29, 2013, 12:01:24 »

Jeżeli w grze znajdą się elementy religijne. To na pewno mnisi otrzymają pewne uprawnienia od cesarza. Chyba, że on będzie miał gdzieś jakieś grupki religijne :)

Mogłoby być bez poziomu miasteczka i wtedy od razu wieś staje się miastem, a te większe miasta będą po prostu nie tytułowane, tylko będą to nazwy potoczne, tak aby szybko można było rozpoznać ile ludzi mieszka w jakim mieście. W tym przyznaję Ci rację :)
« Last Edit: June 29, 2013, 12:07:48 by Azariusz »
Logged

Sonerf

  • User
  • Posts: 23
    • View Profile
Odp: Rejestr/Spis miast
« Reply #6 on: June 29, 2013, 13:21:03 »

Po otrzymaniu praw miejskich powinno przybywać też obowiązków takich jak ochrona pobliskich szlaków handlowych oraz ich utrzymanie.
Logged

Scheikh

  • Guest
Odp: Rejestr/Spis miast
« Reply #7 on: June 29, 2013, 13:24:20 »

Myślę że właściciele miast będą to robić, ale raczej z interesu niż obowiązku >.<
Logged

Sonerf

  • User
  • Posts: 23
    • View Profile
Odp: Rejestr/Spis miast
« Reply #8 on: June 29, 2013, 13:53:03 »

A jeżeli handel nie będzie im przynosił zysków to nie wiem czy tak chętnie będą wydawać pieniądze na drogi.
Logged

Cinek West

  • User
  • Posts: 212
    • View Profile
Odp: Rejestr/Spis miast
« Reply #9 on: June 29, 2013, 14:01:46 »

Żeby uniknąć powstawania zbyt wielu miast na raz według mnie dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie takowego rejestru/spisu miast cesarskich.

Nie przeszkadza mi to puki będzie się tyczyć osad CESARSKICH, bo jeśli ktoś by chciał wybudować osadę neutralną bądź opozycyjną to zdobycie pozwolenia cesarskiego wydawało by się głupie.

Jak dla mnie to albo jesteśmy autonomiczni (bez niczyjej zgody i ochrony), albo najpierw budujemy osadę a potem staramy się o przyjęcie jej do imperium, albo wykupujemy miejsce na osadę co daje nam początkową protekcje cesarstwa podczas budowy.

Co do tego pierwszego punktu, po co burzyć, nie jest to po prostu miejscowość z imperium, osada musi sama o siebie dbać, wliczając w to także wkroczenie obcych sił militarnych (bandyckich czy imperialnych) które zabiorą co im się podoba.

Więc wybór był by taki, albo ktoś chroni osadę, albo sami o to dbacie, albo każdy może wam zabrać co mu się podoba.
Jeśli osada będzie rozkradana to albo mieszkańcy wezmą się w garść i coś z tym zrobią, albo odejdą a ich miejsce zajmą inni (darmowe budynki/fundamenty/dobra lokalizacja) którzy zatroszczą się o ową miejscowość  :).
Logged

Azariusz

  • User
  • Posts: 61
    • View Profile
Odp: Rejestr/Spis miast
« Reply #10 on: June 29, 2013, 20:17:17 »

Cesarz może nie być zadowolony, że jakieś większe miasta w pobliżu jego granic (lub w nawet na terenie cesarstwa) nie płacą mu podatków i jest w stanie wysłać swoją armię aby siłą zdobyć miasto. Ale z resztą to sprawa miasta i jego mieszkańców czy wolą walczyć z cesarstwem, czy się mu podporządkować. Chyba, że ktoś ma takie wpływy, że cesarz uzna ich niepodległość.

Myślę, że miasta cesarskie mogłyby mieć przywilej złożenia wniosku o dotacje od Cesarstwa (oczywiście w przypadku gdy są pod jego protekcją).
Przykładowo po najeździe barbarzyńców lub jakiejś anomalii pogodowej, pożarze itp.
« Last Edit: June 30, 2013, 09:51:08 by Azariusz »
Logged

Cinek West

  • User
  • Posts: 212
    • View Profile
Odp: Rejestr/Spis miast
« Reply #11 on: July 01, 2013, 04:17:01 »

Myślę, że miasta cesarskie mogłyby mieć przywilej złożenia wniosku o dotacje od Cesarstwa (oczywiście w przypadku gdy są pod jego protekcją).
Zwykle miasta cesarskie znajdują się pod protekcją cesarstwa :D.

Co do dotacji, cesarz raczej nie będzie rozdawał pieniędzy każdemu kto jest pod jego opieką, ponieważ to on ma zyskiwać pieniądze na podatkach od miast.
Istotne będą argumenty osady np. "Jesteśmy położeni w strategicznym miejscu dla cesarstwa.", "Możemy dołączyć do innego imperium.", "Jesteśmy wiernymi poddanymi..."
Ciekawą opcją jest także zmiana kilku cyfr w księgach rachunkowych, co może sprawić że budżet miasta powiększy się o sumę która nie trafi do kieszeni władcy ;D.
Logged

McMaster9

  • User
  • Posts: 21
    • View Profile
Pozwolenie na budowę
« Reply #12 on: July 01, 2013, 11:14:54 »

Chodzi mi tu o pozwolenie od cesarza lub jego namiestnika żeby nie było bajzlu z tymi domkami.

I tu jeszcze kilka pytań.
Czy będzie można tworzyć domki na drzewie?
Groty jako mieszkania?

Mistrz Ignis: miejsce na pytania jest w innym dziale.
« Last Edit: July 02, 2013, 00:47:11 by Mistrz Ignis »
Logged

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Pozwolenie na budowę
« Reply #13 on: July 01, 2013, 11:54:46 »

Po pierwsze postawienie domku nie powinno być taką łatwą sprawą. Może konieczne by było zdobycie planów (lub stworzenie ich samemu), zebranie drzewa, przerobienie, odpowiednia umiejętność pozwalająca złożyć wszsytko do kupy itd. A jeśli chodzi o pozwolenie, to myślę, że jest konieczne jeśli ma je się zbudować w mieście lub w granicach państwa (jeśli coś takiego będzie). Początkujący gracze nie będą mogli stawiać takich domków ze względu na ich poziom, może będa mogli kogos wynająć żeby im zbudował, jednak penwie będzie to sporo kosztować, na co nie będzie ich stać...
Logged

Cinek West

  • User
  • Posts: 212
    • View Profile
Odp: Pozwolenie na budowę
« Reply #14 on: July 01, 2013, 13:12:53 »

http://forum.enidust.com/index.php/topic,154.0.html
Temat już jest można trochę poszukać na forum, bo jak będziemy zakładać tematy bez szukania to potem będzie jeszcze większy problem coś znaleźć :-\.
Jestem jak najbardziej za ideą powstawania nowych tematów, ale raczej jeśli przeczyta się choćby tematykę innych(Ostatnia wypowiedź w tamtym temacie była 8 godzin przed powstaniem tego).
Logged
Pages: [1] 2