Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Poll

Czy uważasz, że zaprezentowany niżej pomysł jest dobry?

Jest zaje***.
Może być.
Wszystko jedno.
Raczej nie.
Jest do niczego.

Pages: [1] 2 3 ... 7

Author Topic: System walki.  (Read 8179 times)

Neutralny

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
System walki.
« on: June 26, 2013, 10:10:01 »

Już sami twórcy gry informują nas, że walka nie będzie polegała na typowym spamowaniu LPM.
Dlatego proponuję wprowadzenie systemu walki bronią białą, znaną wszystkim jako szermierka.Poruszanie myszką w różnych kierunkach pozwoli nam na manewrowanie mieczem, czy też sparowanie ataku wroga.
Kiedy już wybierzemy punkt w jaki chcemy trafić klikając klawisz ataku możemy pchnąć przeciwnika, lub wykonać zamach mieczem.Oczywiście rywal także może "odbić" atak, co czyni walkę bardziej urozmaiconą i wyrównaną.
Czekam na opinie.
Logged
┐( ¢_¢)┌

AAAron

  • User
  • Posts: 163
    • View Profile
Odp: System walki.
« Reply #1 on: June 26, 2013, 10:14:50 »

a powiedz mi jak to sobie wyobrazasz w bitwie ?? no ciezko by to bylo poza tym spamowanie lpm ni jest zle gdy w grze wchodzi realizm np dluzsze trzymanie lpm to mozniejszy zamach a co zatym idzie cios wiec np trzymasz lpm 2 sec i po puszczeniu go atakujesz z wielka sila zalezna od twoich atrybutow sily i zrecznosci aby szybko i z impetem zaatakowac wiec takie machanie myszka na ekranie to nnie wiem serio zly pomysl nie jest zle w bitwach to by byla maskra nie walka ktos moglby np machac ta myszka jak posrany i zabijac kazdego wiec... :)
Logged
"Świat pełen jest wilków, które uskarżają się na rogi owiec lecz ja tych owiec bronie"

Neutralny

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
Odp: System walki.
« Reply #2 on: June 26, 2013, 10:21:22 »

AAAron, gdyby ktoś zachowywał się według twojej zasady, to zabijał by również sojuszników, czyż nie? Realizm.
« Last Edit: June 26, 2013, 10:28:07 by Neutralny »
Logged
┐( ¢_¢)┌

AAAron

  • User
  • Posts: 163
    • View Profile
Odp: System walki.
« Reply #3 on: June 26, 2013, 10:29:04 »

no nie powiedzial bym przeciez bedziesz celowal w przeciwnika :D beda pewnie rozne style walki mieczem techniki i ogolnie, ta cala szermierka to za bardzo czasochlonne aby pokonac jednego przeciwnika np jedna walka moze trwac nawet 15 min a co dopiero bitwa wiem wiem realizm ale bez przesady wystarczy system non target i techiki walki np nowy atak mieczej od dolu z zaskoczenia , blok ataku itp :)
Logged
"Świat pełen jest wilków, które uskarżają się na rogi owiec lecz ja tych owiec bronie"

Neutralny

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
Odp: System walki.
« Reply #4 on: June 26, 2013, 10:32:45 »

Więc wszystko w rękach twórców, ja tylko wyraziłem swoją opinię, w końcu to forum.
Logged
┐( ¢_¢)┌

AAAron

  • User
  • Posts: 163
    • View Profile
Odp: System walki.
« Reply #5 on: June 26, 2013, 10:34:43 »

A czy ja ci zabraniem ja tez ttylko sie wypowiedzialem co o tym mysle ;)

EASY MEN :D
Logged
"Świat pełen jest wilków, które uskarżają się na rogi owiec lecz ja tych owiec bronie"

Neutralny

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
Odp: System walki.
« Reply #6 on: June 26, 2013, 10:36:53 »

W końcu po to jest forum. Chciałbym jednak wiedzieć co sądzą o tym inni użytkownicy, dlatego stworzyłem ankietę.
« Last Edit: June 26, 2013, 11:06:17 by Neutralny »
Logged
┐( ¢_¢)┌

Pafeu

  • User
  • Posts: 31
    • View Profile
Odp: System walki.
« Reply #7 on: June 26, 2013, 13:59:41 »

Pomysł dobry, byłoby to coś na wzór kontrolerów ruchu z PS3 tylko że z myszką. Ciekawi mnie jakby to wyglądało i co więcej jakby się w taki sposób walczyło. Jednak ciekawym rozwiązaniem jest, że każdy ruch myszką byłby odwzorowywany ruchem miecza.
Logged
"There is no force on Earth more powerful than the will to live"

Neutralny

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
Odp: System walki.
« Reply #8 on: June 26, 2013, 14:09:46 »

W końcu ktoś, kto docenił mój pomysł.
Logged
┐( ¢_¢)┌

PrytusChytrus

  • User
  • Posts: 45
    • View Profile
Odp: System walki.
« Reply #9 on: June 26, 2013, 14:15:37 »

Według mnie jest to trochę przekombinowane. Powinniśmy przypomnieć sobie sposób walki w gothicu 1. Czyli A lub D + klikniecie = cios w lewo lub w prawo.
Można pójść trochę dalej i zastosować takie kombinacje jak:
A,W,S,D + LPM = Cios
lub przytrzymanie tego klawisza co spowoduje ze będziemy trochę bardziej odsłonięci na ciosy, ale jeżeli uderzymy nasz przeciwni wywróci się i będzie odsłonięty na kolejne ataki.
Tak samo parowanie ataków z mieczem lub tarcza czyli:
A,W,S,D + PPM = Blok
Później po udanym bloku wykonać kontratak i żeby takiego ataku uniknąć trzeba wykonać przewrót w bok lub jakąś niecna sztuczkę typu rzucenie w oczy garścią piasku...
Możliwości jest ogrom wystarczy troszkę pokombinować, aby dojść do takiego stylu walki, by umiejętności gracza były kluczowym elementem wygranej walki. :)
Logged

Pafeu

  • User
  • Posts: 31
    • View Profile
Odp: System walki.
« Reply #10 on: June 26, 2013, 14:23:34 »

##PrytusChytrus
Zaproponowany w tym temacie system walki to tylko jeden z wielu i nikt nie powiedział, że to ma być jedyna droga do ubicia przeciwnika. Mi się bardzo podoba gdyż przy takim modelu walki umiejętności odgrywają ważną rolę a dodatkowo będzie można używać innych kombinacji, nawet takich jak opisałeś w swoim poście.
« Last Edit: June 26, 2013, 14:29:44 by Pafeu »
Logged
"There is no force on Earth more powerful than the will to live"

PrytusChytrus

  • User
  • Posts: 45
    • View Profile
Odp: System walki.
« Reply #11 on: June 26, 2013, 14:27:16 »

Dobrze a ja tylko daje swój pomysł, gdyż uważam, że może on kogoś jeszcze zainteresować... W sumie temat został założony, aby zaproponować system walki w grze... I przecież nie napisałem, że moja propozycja ma być jedynym słusznym rozwiązaniem...
Logged

Yitre

  • User
  • Posts: 49
    • View Profile
Odp: System walki.
« Reply #12 on: June 26, 2013, 14:31:35 »

Mnie ciekawi jedna rzecz. Skoro nie będzie czegoś takiego jak "liczby" w armorkach, broniach itp. a walka ma polegać na umiejętnościach to czy zwykły drwal będzie mógł zaciupać Wojownika?  Przydałby się jakiś system klas dla których były by inne umiejętności walki lub coś w tym stylu.
Logged
Yyy?

mrksiedzu

  • User
  • Posts: 254
    • View Profile
Odp: System walki.
« Reply #13 on: June 26, 2013, 14:59:16 »

Istnieje gra z 1998r., w której system walki jest podobny do opisanego przez ciebie. To się nazywało chyba "Die by the Sword". Gra była mało znana z powodu trudnej walki, a tego systemu już nigdy więcej nie zastosowano. Jednak w tym przypadku może to się udać z dwóch powodów:
  • Widok FPP
  • Gra nie ma być łatwa
Logged

Neutralny

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
Odp: System walki.
« Reply #14 on: June 26, 2013, 18:11:53 »

mrksiedzu mniej więcej tak to sobie wyobrażam, może trochę bardziej sprecyzowanie.
Logged
┐( ¢_¢)┌
Pages: [1] 2 3 ... 7