Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 2 [3] 4 5 6

Author Topic: Śmierć gracza  (Read 9303 times)

pawixis

  • User
  • Posts: 92
    • View Profile
Odp: Śmierć gracza
« Reply #30 on: August 06, 2013, 10:18:58 »

Może PermDeath tylo dla kogoś kto w ciągu dajmy na to ostatnich 10 godzin zabił kogoś w niehonorowej walce? (lub bez walki)
Logged
Czekam <3

ToTamir

  • Programista
  • User
  • ***
  • Posts: 141
    • View Profile
Odp: Śmierć gracza
« Reply #31 on: August 06, 2013, 10:24:44 »

Gra rabusiem nie miała by wtedy sensu...
Logged

Skoro taki potężny jesteś, dlaczego uciekasz?

pawixis

  • User
  • Posts: 92
    • View Profile
Odp: Śmierć gracza
« Reply #32 on: August 06, 2013, 10:26:08 »

Rabuś nie musi zabijać -,-
A poza tym każde nieuczciwe zajęcie powinno mieć ogromne ryzyko.
Logged
Czekam <3

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Śmierć gracza
« Reply #33 on: August 06, 2013, 10:30:46 »

Serio ? A uczciwa praca żołnierza nie powinna mieć ryzyka ? W każdej pracy jest ryzyko. Kowal uderzy się młotem w palec albo oparzy się.
Logged

gebaftw

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
Odp: Śmierć gracza
« Reply #34 on: August 06, 2013, 10:47:00 »

Moim zdaniem "perma death" to najglupsze co moze byc. Ludzie baliby sie wychodzic gdziekolwiek. Moim zdaniem powinno wygladac to tak:

Kiedy zginiemy to wszystko co mielismy przy sobie TRACIMY bezpowrotnie. Ale, po smierciu nasz trup leżalby jakiś okres czasu i powoli "rozkladal sie" powiedzmy, ze co godzine nasze zwloki zmieniałyby wyglad. Przedmioty, które mielismy zalożone wraz z naszym trupem ulegałby zniszczeniu.
Wiec osoba która znalazłaby nas odrazu po smierci mogłaby zebrać przedmioty w dobrym stanie a osoba która znalazłaby nas po 3 godzinach, miałaby pewnie mało co do zabrania.

A my oczywiście "respilibyśmy się" goli u nas w domu czy gdzieś gdzie zaplanowali twórcy. Do tego po odrodzeniu się mielibyśmy oczywiste uszkodzenia ciała np. złamana ręka na jakiś czas czy coś.

Pozdro
Logged

ToTamir

  • Programista
  • User
  • ***
  • Posts: 141
    • View Profile
Odp: Śmierć gracza
« Reply #35 on: August 06, 2013, 11:03:13 »

Wygląda to trochę jak w Tibii ( nie twierdzę, że to zły pomysł lecz wręcz przeciwnie )
Co do ulegania zniszczeniu przez przedmioty to dotyczyło by się to tylko pożywienia ( trudno aby żelazny miecz się rozłożył; chyba, że źle cię zrozumiałem ). Po całkowitym rozkładzie ciała przedmioty dalej leżały by tam na ziemi ( tu rozpoczynało by się wykonywanie kodu tak jak po wyrzuceniu przedmiotu )
Logged

Skoro taki potężny jesteś, dlaczego uciekasz?

Voytaz

  • Guest
Odp: Śmierć gracza
« Reply #36 on: August 06, 2013, 11:38:41 »

Wracając do zabójców, jeśli ktoś nas zabije, można zapamiętać jego nick i wygląd twarzy(jakiś przedmiot w grze, który automatycznie by robił zdjęcie zabójcy przy naszej śmierci, albo print screen) a potem podać je władzy miasta.

Po porozmawianiu ze strażnikiem i podaniu nicku mordercy gra przenosiłaby nas do kreatora postaci, w którym robilibyśmy jak najdokładniejszy portret pamięciowy. System by sprawdzał czy gracz o tym nicku nielegalnie zabił kogoś w ostatnich 24 godzinach(czyli wykluczając zabicie w turniejach, albo zabicie mordercy), jeśli tak, to zabójca jest poszukiwany w tym mieście. Jeśli przez bramę przejdzie osoba odpowiadająca w jakimś stopniu rysopisowi, strażnicy ją zatrzymują i sprawdzają jej nick, jeśli się zgadza, zostaje ona zatrzymana lub zabita(nad tym można jeszcze pomyśleć).

Zabójca może też wejść do miasta w jakiś nielegalny sposób i jeśli nikt go nie rozpozna może robić wszystko jak normalny gracz. Morderca jest poszukiwany tylko w mieście w którym zgłoszono morderstwo, lecz za drobną nagrodę można nosić listy gończe do innych miast.

Mam nadzieję ze rozpoznawanie twarzy postaci nie będzie zbyt trudne do wprowadzenia w grze i że pomysł się przyjmie.
Logged

Rohnar

  • User
  • Posts: 88
    • View Profile
Odp: Śmierć gracza
« Reply #37 on: August 06, 2013, 12:15:26 »

Ten system wydaje się straszliwie nierealny. Kto by widział, by śledczy pytali się martwej ofiary o sprawce? Nawet jeśli to fantasy i istnieje możliwość wskrzeszenia, to jednak z jakimiś ubytkami. To, że nie będziemy wiedzieli kto dokonał na nas zamachu będzie skutkiem uszkodzenia pamięci w czasie przywracania nas do życia. Whatever.

Dopiero teraz zacząłem się zastanawiać nad tym.. Jeśli istnieje możliwość wskrzeszenia dla graczy, to jak wytłumaczyć to.. że gdy zabije się cesarza NPC w celu objęcia władzy, to dlaczego nie można by było i jego wskrzesić? Trzeba wyczekiwać dzisiejszego Q&A.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Śmierć gracza
« Reply #38 on: August 06, 2013, 12:52:00 »

Dzisiaj się dowiemy o 16:00 patrzeć na Youtube'a!
Logged

Eisenhaim

  • User
  • Posts: 16
    • View Profile
Odp: Śmierć gracza
« Reply #39 on: August 06, 2013, 12:57:24 »

Sprawę smierci trzeba podzielić na parę zagadnień.

-Jak umierać i wskrzeszać będzie się postać.
-Co straci/zyska poprzez śmierć.
-Jakie skutki morderstwa będzie miała osoba mordująca.

Otóż ja proponuje tak.
To jak umrzemy i wskrzesimy czy przegramy walkę będzie zależało od pewnych rzeczy.
Będziemy mogli po prostu umrzeć jako niewinny człowiek zaatakowany przez zbójów. W takim wypadku taka osoba traci tyle eq ile jej zabrano. Można by było tylko zabrać tyle ile osoba mordująca udźwignie. Zabita osoba mogłaby wskrzeszać się jako swój własny syn czyli np npc które było naszym dzieckiem wtedy przejmujemy wszelkie atuty tej postaci, będziemy mogli też zmienić rasę np by być jakimś zwierzęciem lub i człowiekiem ale od nowa lub też będziemy mogli wybrać zostać sobą ale w wypadku gdy opłacać będziemy składkę ubezpieczeniową dzięki której dobra osoba lub ta co zabijała będzie mogła poinformować ze ktoś został zabity. Wtedy po np godzinie taka osoba będzie mogła się wskrzesić w szpitalu np.

Opcja druga gdy jesteśmy osobą napadającą, mordercą czy złodziejem.
W zależności od tego co zrobiliśmy będziemy mogli zacząć od nowa jako inna osoba, jako swój syn npc, być niewolnikiem przez pewien czas i odrobić swoje winy np na plantacji bawełny :D i tyle. Po prostu osoba zła musiała by albo zacząć od nowa albo mieć wyhodowaną drugą postać lub zostać niewolnikiem osoby która napadły czy też miasta. Np napadając na wioskę będziemy po złapaniu własnością tej wioski zakuci w kajdany i zbierając bawełny czy sadząc ryż :D
Rzeczy które zostaną nam zabrane będzie można ustalić ze swoim PANEM :D czy np za większy okres czasu odda nam coś tam.
Będzie można też zostać męską lub damską dziwką :D dziwka zrodzi nam dziecko i będziemy happy :D

Zamiast nicków będziemy posiadać pewne numery identyfikacyjne które będziemy mogli zapamiętać w pewnej ilości i przypisać. Jeżeli ktoś się nam przyjrzy dzięki jakieś umiejętności skupienia to zapamiętamy go i będziemy mogli go jakoś podpisać w zależności czy nam się przedstawi prawdziwym nickiem czy nie.
Dzięki temu pewne osoby będą mogły zapisać numer (jeżeli słusznie) w mieście lub jeżeli mamy swoją wioskę to przez herolda wsi przez co ten numer identyfikacyjny będzie scigany. Jeżeli zostanie zabity to wszystko mu wypadnie ,a zabójca mordercy będzie wynagrodzony czy to przez system czy to przez ludzi którzy wystawią za niego nagrodę.

Łowcy głów posiadali by umiejętności dzięki którym chodząc od miasta do miasta mogliby nauczyć się prawie nieograniczonej liczby numerów id w jakimś czasie i potem łazić i szukać ich.

Polepszyło by to zabójstwa na zlecenie i nagrody dla ściganych.
Logged

Krole

  • New user
  • Posts: 3
    • View Profile
Odp: Śmierć gracza
« Reply #40 on: August 06, 2013, 13:32:58 »

Uważam że Merlin i Rohnar najlepiej określili temat śmierci ich koncepcja śmierci jest najlepszym wyjściem. Jednak nie zauważyłem jednej kwestii odnośnie śmierci, częściowo już był opisany schemat padasz ranny (agonia) - istnieje możliwość podniesienia gracza ale wymaga on hospitalizacji (możliwe przyśpieszenie w lazarecie) do odzyskania np. mobilności (postać kuleje) czy możliwości walki co już jest czasowo z góry narzucone, aby nie było sytuacji np. w bitwie gdzie cały czas dochodzą posiłki aktywnych graczy, następnie jeżeli ktoś nie podniesie gracza z "agonii" gracz umiera i zaczyna wędrówkę jako pył czy inne ciało astralne i dopiero respi się, z opóźnieniem czasowym lub potrzebą hospitalizacji. Koncepcja pernamentnej śmierci i odradzania jako potomek niejako może odstraszać ludzi którzy w jakiś tam sposób przywiązują sie do swojej postaci.

Co do zabójstw i ścigania morderców, po co jakieś osobne narzędzie? W wielu grach są skrypty które pokazują kto nas zabił, ta informacja nie znika w takim wypadku ta informacja może być automatycznie przekazywana NPC - strażnikom zakładam, że tacy istnieją ale tylko w miastach nomen omen tworzonych przez graczy, NPC i gracze strażnicy opłacani ze skarbca miasta który zasilany jest przez podatki czy to okresowe czy jako jednokrotna opłata za wejście w mury miasta - koszt bezpieczeństwa, strażnicy-gracze również będą istnieć wtedy też bezpośrednio gracz przekaże strażnikowi kto go obił (oraz gdzie, zrobią jakąś zasadzkę czy obławę) o ile mechanika gry pozwalać będzie na obserwacje czyjegoś nicku, jeżeli nie, obława "na ślepo". Tak czy owak zakładam obecność np. strażnika NPC bo nikt mi nie powie, że ktoś zawsze będzie chodził na patrole, rotacja strażników jak najbardziej, ale by wykluczyć sytuacje braku straży powinna istnieć opcja postawienia choćby bota. To daje kilka urozmaiceń dla graczy - złodzieje i mordercy którzy mogą coś cennego znaleźć i zagarnąć w mieście będą zmuszeni uważać co i jak robią (poruszać się pod przykrywką, w tłumie lub w nocy, przekupić strażnika) jednocześnie dając pewną swobodę na bezdrożach gdzie wpływy miasta się kończą, druga strona również spokojny czas spędzony w mieście (oczywiście opodatkowany :P) czy dalekie wypady koniecznie uzbrojoną grupą z taborem czy choćby jakimś mułem na ekwipunek za przygodą i zarobkiem. Taka koncepcja pokrywa się z terenami poziomu bezpieczeństwa jak w EVE opisane już wcześniej.
« Last Edit: August 06, 2013, 13:45:02 by Krole »
Logged

gebaftw

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
Odp: Śmierć gracza
« Reply #41 on: August 06, 2013, 13:37:58 »

Wygląda to trochę jak w Tibii ( nie twierdzę, że to zły pomysł lecz wręcz przeciwnie )
Co do ulegania zniszczeniu przez przedmioty to dotyczyło by się to tylko pożywienia ( trudno aby żelazny miecz się rozłożył; chyba, że źle cię zrozumiałem ). Po całkowitym rozkładzie ciała przedmioty dalej leżały by tam na ziemi ( tu rozpoczynało by się wykonywanie kodu tak jak po wyrzuceniu przedmiotu )

Raczej chodzilo mi o to, że przedmioty np. żelazne mogą rdzewieć i nie być już tak dobre jak normalne, ale wciąż nadające się do użytku/przetopienia/uzyskania z nich jakiegoś surowca.

Po określonym czasie przedmioty by poprostu znikały, a w ostatecznej fazie "rozkładu" mogłby być to tylko jakieś skrawki ubrania/kawałki zardzewiałej zbroi/miecza itp.

Co do wskrzeszania - mi sie wydaje, że nie powinno być czegoś takiego jak wskrzeszanie np. w miejscu gdzie zginęliśmy. Rozumiem odrodzenie się w domu czy gdzieś tam w światyni czy coś, ale nie że przyjdzie jakiś kleryk i przywróci nam życie.
Powinno być tak, że podczas walki możemy doznać bardzo poważnych obrażeń (złamania, otwarte rany itp.) i wtedy kleryk/medyk musi nam to jakoś opatrzeć, co przywróci nam troche punktów życia ale nie uzdrowi nas całkowicie.
Aby wyzdrowieć do pełni sprawności powinien być potrzebny jakiś okres czasu.

Oczywiście możemy podczas walki dostać obrażenia/rany tak poważne, że nie będziemy w stanie w walce już uczestniczyć ale nie umrzemy, wtedy gdy ktoś nas opatrzy to nie umrzemy z powodu ran lub jeśli nie ma nikogo w pobliżu - np. wykrwawimy się.
Myślę, że krwawienie nie jest zbyt skomplikowane na tyle, żeby nie dodać go do gry, tak samo jak każde inne obrażenia. Nie mówie tu oczywiście o dodawaniu wszystkich narządów/kości do naszej postaci - ale coś prostego - np. cios w niczym nie chronioną rękę może skonczyć się jej złamaniem (w przypadku broni obuchowej), albo rana cięta (w przypadku miecza/sztyleta)

pozdro


PS: Co do policji na serwerze: Moim zdaniem nie jest to głupi pomysł, ale czy nie lepiej stworzyć grę w taki sposób żeby to samo w sobie sie uregulowało? Mam na myśli brak kar za zabójstwa innych graczy, ale tym samym wprowadzenie możliwości wynajęcia strażników w mieście, który zarządzałby właściciel miasta i np. mógłby wpisywać na czarną listę ludzi którzy zabijają innych.
A takie informacje zdobywałby za pośrednictwem innych graczy.
Wtedy gdy taki osobnik pojawi się w mieście - strażnicy automatycznie go zaatakują. Strażnicy mogliby też patrolować miasto i gdyby ktoś chciał kogoś zabić/okraść to mogliby interweniować, oczywiście jeżeli by takie coś zauważyli.

Co do realizmu: Myślę, że celnie strzelona strzała w głowę bez hełmu powinna zabić na "hita". Wystarczy, że wtedy zbalansujemy wtedy rozgrywkę poprzez usunięcie celownika z ekranu co w bliskim starciu nie będzie sprawiać problemów ale na duże odległości może być ciężko :)
Do tego mimo wszystko strzała nie leci zawsze prosto i tak jak chcemy więc trafienie kogoś centralnie między oczy nie bedzie takie łatwe.

Myślę, że postaci powinni mieć bardzo niskie ilości HP, żeby ludzie nie pakowali się w kłopoty i tak naparwdę bali się toczyć niepotrzebne pojedynki.

Co do odradzania się: Nie wiem czy potrzebne jest coś specjalnego po naszej śmierci, moim zdaniem wystarczy, że odrodzimy się niepełni sił w pobliskiej świątyni/domu.
« Last Edit: August 06, 2013, 13:51:29 by gebaftw »
Logged

pawixis

  • User
  • Posts: 92
    • View Profile
Odp: Śmierć gracza
« Reply #42 on: August 06, 2013, 13:57:58 »

Może jak w minecrafcie? Odradzanie się przy ostatnim miejscu snu.
Logged
Czekam <3

Mistrz Ignis

  • Administrator forum
  • User
  • *****
  • Posts: 55
    • View Profile
    • Valarand
Odp: Śmierć gracza
« Reply #43 on: August 06, 2013, 16:37:04 »

Tutaj znajduje się film z omówieniem tematu trwałej śmierci. Zapraszam do zapoznania się z nim oraz do dalszej dyskusji w wątku.
Logged

Rohnar

  • User
  • Posts: 88
    • View Profile
Odp: Śmierć gracza
« Reply #44 on: August 06, 2013, 16:57:20 »

Według mnie kontrowersję budzi właśnie śmierć uzależniona od różnych trybów rozgrywki. Brak możliwości zabicia kogoś przez wzgląd na "tryb bezpieczny" jest sprzeczne z ideą podążania za realizmem. Przez owy system nie odczuję się już tak naprawdę potęgi realizmu, przynajmniej w większym stopniu. Bo cóż to..? Zabawa w stylu założenia cechu zabójców (tak, wiem, że to oklepany temat często poruszany przez dzieciaki) nie ma większego sensu, gdyż nie każdego można zabić - nie było tez wyjaśnione na jakiej zasadzie można rozróżnić graczy bezpiecznych od realistycznych, może należałoby założyć tym pierwszym pieluszkę? -, więc tym samym.. co tacy mogą zrobić? Dostaną zlecenie na piekarza sprzedającego swoje wyroby po strasznie zaniżonych cenach (zawsze jakiś powód), konkurencja zamierza pozbyć się delikwenta i opłaca zabójcę. Ten wybiera moment, gdy cel udaję się w dłuższą drogę po mąkę. Dopada go, może nawet unieszkodliwia wcześniej ochroniarza, o ile takowy by był.. i co dalej..? Piekarz leży na ziemi ze złamaną ręką, ale cel nie został wykonany - żyję i co gorsza może rozgłosić wieści o naszych czynach. A zabójca będzie tak nad nim stał i nagle powie - Znaj mój honor bułkorobie, bo ja nie zabijam rannych i leżących!.

Jeśli ostatecznie te dwa tryby mają występować w tytule Enidust.. To wolałbym, aby powstały dwa odrębne serwery gry: realistyczny oraz "pve". Oczywiście skiepszczy to rozgrywkę, bo podzieli populacje serwerów i ograniczy część możliwości. Jednakże według mnie, to i sam fakt występowania trybu bezpiecznego jest nieprzyjemny, bo przywraca na myśl rozwiązania z typowych MMO. Twórcy sami mówili, że ta gra ma nie być dla każdego. Możliwość śmierci każdego, bez względu na to kim jest i czym się pała, to według mnie jedna z bardziej pożądanych przez graczy rzeczy. I zwykły rolnik Rohnar może zginąć.. tak samo jak Pan bezkresnych pastwisk śmierci; Władca bezwolnych marionetek; Mistrz Ignis. Oczywiście przepraszam za użycie Pana ksywki, ale było to dobre odniesienie względem pozycji.
« Last Edit: August 06, 2013, 17:02:04 by Rohnar »
Logged
Pages: 1 2 [3] 4 5 6