Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Dobijanie  (Read 695 times)

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Dobijanie
« on: August 12, 2015, 15:19:27 »

Witam.

Chciałbym z wami przedyskutować pewną kwestię, mianowicie dobijania. Z filmu opublikowanego na YouTube wiemy, że żeby dobić przeciwnika musimy mu zadać 51% obrażeń. I tu taka zagadka...

A co jeśli atakujemy kogoś w czterech (nie ma to jak honorowa walka ;)) i każdy nas zadał równe 25% obrażeń (rzadko spotykany przypadek)? Kto wtedy dobije? Musimy poczekać aż ta osoba wstanie, uderzyć ją, aby znowu padła i wtedy dopiero dobić (bo zabraliśmy 51% HP z aktualnego poziomu HP przeciwnika, czyli 1%)?

Według mnie w tym wypadku każda osoba, która zadała te 25% (jedna musiała zadać 24%, bo przeciwnik pierw pada na ziemię (tak było w filmiku, chyba że mnie słuch myli) i ma 1% HP) może dobić tą osobę.

A w sytuacjach, kiedy kilka osób zadało różne obrażenia, lecz żadne z nich nie przekracza bądź nie wynosi 51%, to dobić może osoba, która zadała je największe.

Jednakże jest jeszcze jeden problem. Mianowicie gdy spotkamy nieprzytomną osobę i chcemy ją zabić (o powodach rozmawiać nie będziemy) to będziemy to mogli zrobić czy też nie? W końcu nie zadaliśmy tych 51% obrażeń. Jednakże nie jest to zbyt realistyczne, gdy nie mamy takiej możliwości.

Żeby nie było: na filmikach mówiono, że dobijać mogą osoby tylko te, które wybrały tryb realistyczny, zatem nawet jak zadamy 99% obrażeń będąc w trybie bezpiecznym nie będziemy zdolni do zabicia postaci.

Co do konania nie mam zastrzeżeń. Jeżeli wy jednak je macie to napiszcie tu o nich. ;)

I wiem, że gra nie opiera się na cyferkach. Jednak matematyczne przedstawienie jest łatwiejsze.

Co o tym wszystkim myślicie? Czy podoba się wam rozwiązanie przedstawione przeze mnie jeżeli chodzi o pierwszą sytuację? Czy macie pomysł na trzecią sprawę? Zapraszam do dyskusji. ;)
Logged

Natanael

  • User
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Dobijanie
« Reply #1 on: August 20, 2015, 13:16:29 »

Hmm. Nie wiem czy już gdzieś nie wyrażałem opinii na ten temat i czy przypadkiem nie była odmienna od tej :D
Ciekawy jestem czy to rozwiązanie dalej funkcjonuje na obecnym etapie projektu :)

Ale w mojej opinii powinno być tak, że możliwość dobicia nie powinna zależeć od zadanych obrażeń
Jeśli przeciwnik jest w stanie agonalnym, moja postać powinna mieć możliwość zadania "Coup de grâce",
a przeciwnik zalicza zgon albo przy odrobinie szczęścia przechodzi w stan konający.
I nie ma znaczenia czy walczę 1v1 czy 4v1 czy 100v100 :) każdy kto jest w trybie "realistycznym" powinien mieć tą możliwość.
Na polu bitwy nie będziesz szukał, któremu z przeciwników Ty akurat zadałeś te "51%" obrażeń, tylko będziesz dobijał pierwszego lepszego :)

Co do "mordowania" śpiących ludzi :) to w takim przypadku przeciwnik powinien dostać odrazu status agonalny/konający aby miał szansę na przeżycie :) bez możliwości dobicia, żeby nie był to nagminny proceder eliminowania postaci. 


@down :P miało być nieprzytomnych no ale to w zasadzie podobna sytuacja, no chyba że miałeś na myśli nieprzytomnych w wyniku stanu agonalnego :)
« Last Edit: August 20, 2015, 14:02:27 by Natanael »
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Dobijanie
« Reply #2 on: August 20, 2015, 13:46:38 »

Quote from: Natanael
bez możliwości dobicia, żeby nie był to nagminny proceder eliminowania postaci.
Gracz zawsze znajdzie jakiś sposób. Np. podpali łóżko albo dom. Wtedy raczej nie będzie trzeba dobijać.
Lecz jeszcze ogólnie nie wiadomo, czy będzie możliwość spania. Przynajmniej ja nic w filmikach o tym nie słyszałem.
Logged

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Dobijanie
« Reply #3 on: August 26, 2015, 00:05:08 »

Chyba źle zrozumiałeś ten filmik. Tak zadać 51% obrażeń ale nie jedna osoba ma tyle zadać tylko wytrzymałość danej postaci spadnie do takiego poziomu. Nawet jeśli w 51 graczy zaatakujesz 1 postać i każdy zada po 1% to każdy inny gracz na serwerze jak i każdy potwór może zadać temu graczowi cios który wprowadzi go w stan śmierci.

Ten projekt cechuje się tym ze nic nie jest przypisane do danej postaci, czyli rzeczy które odbieramy jako materialne nie będą jak i obrażenia które zadasz komu nie są przypisane do ciebie tak jak w większości grach mmo gdzie zabija potwora ten kto zadał 1 obrażenia lub kto zada ich najwięcej.
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Dobijanie
« Reply #4 on: September 09, 2015, 15:22:53 »

@Up Jeszcze raz oglądnąłem filmik. Specjalnie aby sprawdzić, czy rzeczywiście źle zrozumiałem.
Quote
Aby bohater zginął, co najmniej 51% obrażeń musi pochodzić od gracza w trybie realistycznym albo agresywnego potwora. Wówczas gdy bohater zostanie powalony, może zostać dobity przez gracza albo stwora.
Czyli jednak obrażenia muszą pochodzić osoby w trybie realistycznym. Oraz ofiara musi zostać pierw powalona.
« Last Edit: September 09, 2015, 15:38:40 by IAmBoskiM »
Logged