Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Różnorodność biologiczna  (Read 639 times)

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Różnorodność biologiczna
« on: June 23, 2015, 19:46:22 »

Witam.

Chciałbym porozmawiać o różnorodności biologicznej. Głównie o zwierzętach.
Dam taki przykład: czy często spotykacie w grach konia, który niczym nie różni się o innych i zazwyczaj każdy służył do jazdy konnej? Myślę, że tak. W Enidust mogłoby być inaczej. Byłyby gatunki koni, które ludzie mogliby poukładać w przeróżne grupy jak dla przykładu konie pociągowe, wyścigowe...
Taka różnorodność mogłaby nieco urozmaicić grę.

Postanowiłem dopracować wątek, tak jak mi doradził Gniazdu.

Byłem przy koniach to przy nich zostanę, aby nie robić zamieszania. Czym by mogły się różnić owe gatunki? Myślę, że jest kilka takich rzeczy.

Zacznę od wagi. Każdy koń ma inną wagę, nieważne czy to ten sam gatunek i wiek, czy nie. Takowe gatunki będą się raczej różnić masą.

Wygląd. Uważam to za logiczne, że tu musi być różnica jakaś. Koń gatunku x raczej się będzie różnił od konia gatunku y. A co do maści to nie wiem, czy rasa czy jak to nazwać ma jakieś znaczenie.

Szybkość. Koń bardziej przeznaczony do wyścigów będzie raczej szybszy od takiego konia pociągowego.

Wiek. Nie jestem pewny, ale to też może mieć jakieś powiązanie z gatunkami. Jedne żyją krócej, drugie dłużej.

Statystyki. Wiem, że to nie ma być gra, gdzie matematyka gra główną rolę. Prawdopodobnie statystyki broni, koni itp. nie zostaną na udostępnione w postaci cyferek (o ile w ogóle zostaną udostępnione), ale gdzieś w systemie raczej będzie to zapisane metodą cyferkową.

Chyba tyle. Więcej różnic nie znalazłem.

Różnorodność biologiczna to nie tylko zwierzęta, ale i rośliny czy grzyby. Tutaj wezmę na przykład drzewo. Chcielibyście, aby istniało tylko jedno takie drzewo? Myślę, że tu nie powinny być drzewa nazwane po prostu drzewem, ale takie jak cis, dąb, sosna... Lasy można by było dzielić na iglaste, liściaste oraz mieszane dzięki temu.

Owa bioróżnorodność mogłaby mieć wpływ także na handel i ekonomię. Ludzie nie będą handlować końmi nie różniącymi się od innych koni, ale takimi jak np. pociągowe, wyścigowe i każdy będzie miał prawdopodobnie inną cenę.
Z tego co wiem to łuki najlepiej robi się z jakiegoś rodzaju drewna, a z jakiego to nie wiem. Tutaj mogłaby owa różnorodność też coś zmienić. Nie istniałyby łuki z drewna, ale łuki np. z cisu, dębu czy czego tam. Któryś z tych rodzajów mógłby być najlepszy i prawdopodobnie byłby najdroższy, w zależności oczywiście od występujących w otoczeniu drzew.

Myślę, że to wszystko. Tak więc wyraźcie swoją opinię na ten temat. Co o tym wszystkim sądzicie, czym jeszcze mogłyby się różnić owe gatunki? Zapraszam do dyskusji. ;)
« Last Edit: June 25, 2015, 20:46:33 by IAmBoskiM »
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Różnorodność biologiczna
« Reply #1 on: June 23, 2015, 22:55:51 »

Świetnie by było gdyby była różnorodność w zwierzętach tego samego gatunku służących do różnych zastosowań i zależnych od terenu na którym żyją.
Jednak na razie nie wiemy na co możemy sobie pozwolić w naszych wymyślaniach.
...
Logged

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Re: Różnorodność biologiczna
« Reply #2 on: June 24, 2015, 08:49:40 »

Co prawda było to wspomniane http://forum.enidust.com/index.php/topic,60.msg3779.html#msg3779 oraz http://forum.enidust.com/index.php/topic,296.msg12395.html#msg12395, ale tylko na przykładzie koni.

Generalnie jestem za różnorodnością biologiczną, przy czym ona w pewnym sensie istnieje w każdej większej grze - tam to jest lenistwo/cięcie kosztów i wykorzystanie tego samego modelu mobka z inną teksturą i zazwyczaj z wyższym poziomem/statystykami.
Logged